Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

dat vind ik wel iets teveel van het goede. 
Citaat:Ik ben er wel op tegen dat een bijna 1 jarige al door de bak wordt geslingerd of er nu wel of geen onderzoeken naar gedaan zijn

Citaat:promptertje:
Ik heb er twee van mezelf opgevoed (allebei sinds veulen in mijn bezit), en tientallen jonge paarden van andere eigenaren helpen beleren. Eigenlijk nooit echt problemen tegen gekomen, en mijn eigen paarden zijn nog steeds gezond
LecyTinker schreef:Citaat:promptertje:
Ik heb er twee van mezelf opgevoed (allebei sinds veulen in mijn bezit), en tientallen jonge paarden van andere eigenaren helpen beleren. Eigenlijk nooit echt problemen tegen gekomen, en mijn eigen paarden zijn nog steeds gezond
doe jij aan "training" op jonge leeftijd?

LecyTinker schreef:KWOEKOEK, ik mag het dan niet altijd eens zijn met paarden die voor de sportwereld worden gebruikt en de training die hierbij wordt gebruikt, maar weet ook zeker dat er genoeg stallen zijn die heel erg correct omgaan met hun paarden...
Maar ik vind ook dat het kan, nogmaals, mist gepaste arbeid...

LecyTinker schreef:doe jij aan "training" op jonge leeftijd?

Pellie schreef:LT, een grote bek... ja die kunnen paarden ook hebben inderdaad. ik vind er wel verschil in zitten of een paard en lichamelijk of geestelijk aan toe is.

Citaat:LT, een grote bek... ja die kunnen paarden ook hebben inderdaad. ik vind er wel verschil in zitten of een paard en lichamelijk of geestelijk aan toe is.

, maar ik vind voetjes geven rustig stilstaan bij het poetsen wat wandelen aan de hand voldoende voor een 1 jarige.......
:D 
Citaat:Longeren van jaarlingen wordt hoofdzakelijk gedaan door mensen die gewoonweg niet begrijpen dat ze met een kleuter te maken hebben.

Citaat:Maar meer om het paard aan stemhulpen te laten wennen en lichaamstaal te begrijpen... mijn mening en staat open ter discussie...
dit kan natuurlijk ook zonder een longeerlijn te gebruiken .... en een 1 jarige rondjes te laten stappen, draven...
Van die mensen die een veulen kopen omdat een volwassen dier te duur is... LecyTinker schreef:zou zeggen, kom maar eens mijn mijn "kleuter"
spelen, denk je ineens toch net iets anders over "kleuters"...