Aangevallen door rottweiler.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hester

Re: Aangevallen door rottweiler.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:45

Onley, punten een leestekens zijn echt makkelijk he? Misschien een idee om ze dan ook te gebruiken?

Ik vind dat afmaken geen oplossing is. Het beestje kan nog een leuk leven krijgen. En zoals al eerder gezegd: als het paard de hond had getrapt/aangevallen, zou het terecht geweest zijn (dan had de hond niet in de buurt moeten komen oid).

Met twee maten meten vind ik niet eerlijk. Deze hond kan hardstikke leuk worden, met ervaren hondenmensen en genoeg ruimte en rust. Het is niet zijn schuld, dat hij zo "vals" is.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:58

onley schreef:
ik vind het niet normaal wat hier gebeurt is als ik dat zo lees Boos! ik zou die hond dus echt kapot maken de rotweiler staat niet voor niks in het beleid van agressiefe honden en na al die meldingen wat ik gehoort heb gingen grotendeel over rotweilers die beesten vertrouw ik voor geen meter en dan zeggen ze dat de staffords de gevaarlijkste honden zijn nou ik heb zelf een staf die vertrouw ik met mijn leven en ik vind het niet normaal dat die eigenaar die hond niet af maakt 1 maal bijter altijd bijter en als die de kans nog eens krijgt is die niet meer in de hand te houden Boos! ps die honden voelen dus totaal niks Boos!

En dan zou je denken dat mensen met een Stafford wat ruimdenkender zijn tegenover andere rassen die vaak als "agressief" gelabeld worden..valt dus erg tegen Rolleyes

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:28

Ik heb van meerdere mensen daar gehoord dat hij al vaker bij een paard in zijn staart heeft gehangen.

Dus hij heeft het dan al vaker gedaan.
Het maakt mij voor de rest ook niet meer uit wat er met die hond gebeurt, als hij maar weggaat.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:32

Dat lijkt me inderdaad doodeng om mee te maken zeg! Bah..
Die hond heeft inderdaad een flinke steek los, maar het is wel verschrikkelijk dat hij heel zijn leven in dat hok moet zitten, laat hem dan inslapen... dit is dierenmishandeling.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:38

onley schreef:
ik vind het niet normaal wat hier gebeurt is als ik dat zo lees Boos! ik zou die hond dus echt kapot maken de rotweiler staat niet voor niks in het beleid van agressiefe honden en na al die meldingen wat ik gehoort heb gingen grotendeel over rotweilers die beesten vertrouw ik voor geen meter en dan zeggen ze dat de staffords de gevaarlijkste honden zijn nou ik heb zelf een staf die vertrouw ik met mijn leven en ik vind het niet normaal dat die eigenaar die hond niet af maakt 1 maal bijter altijd bijter en als die de kans nog eens krijgt is die niet meer in de hand te houden Boos! ps die honden voelen dus totaal niks Boos!

nog zo'n iemand die alles over 1 kam scheert, ik heb zelf een paar rottweilers, je hoort mij niet zeggen dat ze allemaal te vertrouwen zijn maar " gevaarlijke agressieVe honden" vind ik ook wat overdreven, ik ken ook zat Staffords die niet zo heel aardig naar paarden zijn, gelijk dan maar zoals jij zegt, KAPOT maken.
sorry, maar ik vind dat zo'n hond nog best een leuk leven kan hebben in een paardloze omgeving Ach gut

ik zou jouw reactie zo uit de mond van een hondenhater horen komen

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:12

Clitia schreef:
Ik denk dat ik in zo'n situatie zou proberen de hond bij 't paard weg te krijgen door 'm in de houtgreep te nemen (best lastig, I know) en, zoals ergens als tip gegeven, de luchtpijp dicht te knijpen. Maar men leert van wat anderen zeggen --> voor dit topic had ik daar nooit over nagedacht eigelijk.

Oei, ik wil je dat zien proberen bij zo n grote hond. Grote kans dat hij jou dan aanvliegt en lelijk bijt hoor! Levensgevaarlijk. Heb je het al eens geprobeerd in zo n situatie? Eerlijk gezegd denk ik van niet... Bloos En als zoiets gebeurd gaat alles zo snel dat maar weinig mensen rationeel kunnen reageren denk ik.

=x= Nouska

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:33

Op zich zeg ik ook dat ik het niet heb meegemaakt, Nouska. Of in ieder geval, zou ik het meegemaakt hebben, dan zou ik er toch ook wel over nagedacht hebben, over hoe ik een volgende keer zou reageren, of niet soms?

Ik ben 't type dat, wanneer de crisis voorbij is, pas niet meer rationeel kan denken. Tijdens de crisis gaan mijn hersentjes door de adrenaline op voluit Lachen (en dat geldt voor heel veel mensen, alleen denken van niet, omdat je echt in 'n soort waas komt) .

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:43

Rhythem84 schreef:
Ik heb die hond zo hard geslagen maar het hielp echt niets.Mijn neef heeft met heipalen op die hond ingeramt,maar die was zo in trans dat hij het niet eens voelde.

Gewoon een heipaal op zijn kop kapot geslagen in de tussentijd en nog steeds doorgaan.

Heb het net nog een keer terug gelezen en dit stukje herken ik... Bloos

Onze hond is een keer op ons terrein bij de wei door de Duitse Herder van een van de buren aangevallen, zijn eigenaren waren thuis maar wisten misschien niet eens dat hij weggelopen was (het is al een tijd geleden, weet het niet precies). Hij vond onze veulens wel interessant, totdat onze eigen hond er dus aan kwam.... Onze hond is een niet al te groot bastaardje, dus toen hij gepakt werd kon hij niet veel meer doen dan janken (hartverscheurend natuurlijk). Ik dus die herder streng bij zijn naam roepen, maar hij was helemaal losgeslagen en hoorde me volgens mij niet eens. Niemand in de buurt, ik in paniek, mijn hond in paniek en aan het krijsen.. dus wat doe je dan? Je pakt een van de palen bij de omheining... Boos! Ik ben er niet trots op (ben normaal geen dierenbeul) maar mijn eigen hond gaat in zo n geval echt voor!!! Zo n monster moet gewoon van mijn beessies afblijven! En jawel hoor na een paar onhandige maar rake klappen tegen zijn hoofd liet hij eindelijk los en liep hij weg alsof er niets gebeurd was (het leek wel alsof hij het niet eens gevoeld had). De herder heeft er niets aan overgehouden (leeft trouwens nog steeds, is nu heel oud en verstandig) en mijn eigen schatje is door de DA weer aan elkaar gehecht (is wel vaker voorgekomen trouwens)... Hij had een paar lelijke wonden (herder had op die klappen van mij na helemaal niets!!) dus hij kon een paar weekjes lekker zielig doen Haha! .

Ik snap dus dat je op zo n moment ook naar zulke middelen gaat grijpen!!

=x= Nouska

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:47

Clitia schreef:
Ik ben 't type dat, wanneer de crisis voorbij is, pas niet meer rationeel kan denken. Tijdens de crisis gaan mijn hersentjes door de adrenaline op voluit Lachen (en dat geldt voor heel veel mensen, alleen denken van niet, omdat je echt in 'n soort waas komt) .

En ik ben duidelijk zo n type waarbij er dan dus een rode waas voor de ogen komt en het het verstand op nul gaat Knipoog (zie hierboven). Ik kan zo n koelbloedig iemand als jij best gebruiken in zulke situaties!!

-x- Nouska

Mizsfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:57

wij hebben zelf ook een rotweiler maar die is egt heel lief
het ligt er maar aan hoe je je hond opvoed
de een doet het heel streng en de ander niet
rotweilers worden heel agresief genoemt maar
dat zijn ze niet allemaal
egt niet
onthoud dat goed
Bloos Bloos Bloos Bloos

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:14

Citaat:
Het ligt niet aan de hond, maar aan de eigenaar. Elke hond kan bij gebrek aan goede opvoeding misdragen.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Ik vind het niet eerlijk dat je een hond gewoon helemaal verrot slaat. Weet hij veel? Het is natuurlijk het eerste waar je aan denkt, want je wilt gewoon die hond bij je paard vandaan halen, maar door hem helemaal verrot te slaan helpt dat toch niet. Die hond krijgt zo'n waas voor zn ogen dat ie niks meer voelt of hoort. Hij wil alleen maar aanvallen.

En weet je hoe dat komt? Omdat die hond zo is opgevoed. Hij weet gewoon niet wat goed en slecht is. Vind je het gek als ie dag en nacht in een hok zit? Ik weet zeker dat als die hond gewoon dag en nacht, vanaf dat ie puppy is, los zou lopen, het nooit in zn hoofd had gehaald om aan te vallen!

Dus pas wel op dat je niet meteen Rottweilers en al die andere "agressieve" honden bevooroordeeld! die honden hebben gewoon eerder neiging tot agressief worden, maar als ze een goede opvoeding zouden krijgen zou dat absoluut niet gebeuren!

Sterkte met je paard trouwens!! Bloos

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:49

okee
ik denk dat we het er alleen mee eens zijn dat deze hond een beter leven moet hebben en dat ie niet zo geboren is

conclusie dus hond moet naar een anders baasje en we hopen allemaal dat dit je paardje nooit meer overkomt

niemands paard of hond

groetjes nathalie

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:12

aangezien eht in dit topic meer over honden en met name of als agressief bekend staande honden rassen wel of niet agressief zijn gaat plaats ik een slotje.