Boett-Deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siggy

Re: Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:02

Ik heb vandaag toch maar een echte exzeemdeken besteld voor Guinness. Ik had een vliegendeken met hals geprobeerd van Loesdau, maar dat was niks, dus die retour gestuurd en een eczeemdeken ervoor in de plaats. Hopelijk komt hij snel aan. Ik heb nu alleen maar een halsdeken (Ivanhoe) voor haar. Maar ik heb haar net uit pure ellende maar op stal gezet, ze had echt geen rustig moment meer buiten, arm paard . Vooral onder haar buik is het nu erg en ik vraag me af of die buikflap van een eczeemdeken wel ver genoeg naar achteren zit om dat gebied te beschermen (zo'n 10cm voor haar uier tot bloedens toe open !!) Ik heb er nu een beetje uierzalf opgesmeerd om het wat te verzachten, vond ze wel lekker.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:20

Ik spray het stukje achter de buikflap en bij de uiers....zo redden we het meestal de hele kriebelperiode. Ik gebruik Atex vliegenspray..wel duur maar stinkt een uur in de wind Lachen

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 22:22

Nou dat halsstuk schuift naar achteren en ik kan geen oplossing bedenken! Het schuift niet veel naar achteren, maar achter zen oren heeft hij het helemaal opengeschuurt! Dan toch maar hoofdkap bestellen? Ja voor dit jaar heeft het geen nut meer, want hij is eenmaal begonnen! Dan kan de hoofdkap alleen maar stukgeschuurt worden! Maar mss voor einde van de zomer en zeker voor volgend jaar zal het wel zin hebben! Of wat zeggen jullie? Want hij schuurt niet, alleen zijn hoofd is hij altijd aant schuren! Huilen

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:24

Queengekje schreef:
Nou dat halsstuk schuift naar achteren en ik kan geen oplossing bedenken! Het schuift niet veel naar achteren, maar achter zen oren heeft hij het helemaal opengeschuurt! Dan toch maar hoofdkap bestellen? Ja voor dit jaar heeft het geen nut meer, want hij is eenmaal begonnen! Dan kan de hoofdkap alleen maar stukgeschuurt worden! Maar mss voor einde van de zomer en zeker voor volgend jaar zal het wel zin hebben! Of wat zeggen jullie? Want hij schuurt niet, alleen zijn hoofd is hij altijd aant schuren! Huilen

Ik heb vorig jaar halverwege de zomer de deken gekoht en opgedaan en het heeft nog wel geholpen. Met hoofdkap.

Anders dat lusje bovenaan het halsstuk door een halster halen? deed ik toen ik de hoofdkap waste.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:39

JewelFamke schreef:
Weet je zo hoe dat spulletje precies heet? En blijft het wel lang werkzaam? Ik geef iedere zomer ik-weet-niet-hoeveel uit aan anti vliegmiddel. De verzorgmeisjes hier zijn er ook royaal mee, dus ik moet zowat iedere 2 wk een nieuwe fles kopen. Van de drogist van een euro klinkt wel heel aantrekkelijk. Gooi je daar zelf ook nog iets doorheen?

Wat ik vaak doe is een oude spuitbus vullen met citroenolie, dat muggenspul, knoflookpoeder enz. Eigenlijk alles wat vliegen e.d. weg houdt. Dat kun je ook prima opspuiten.

Ik ga morgen op stal kijken hoe dat spul heet!

Jennifer_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 22:48

Merens schreef:
Queengekje schreef:

Ik heb vorig jaar halverwege de zomer de deken gekoht en opgedaan en het heeft nog wel geholpen. Met hoofdkap.

Anders dat lusje bovenaan het halsstuk door een halster halen? deed ik toen ik de hoofdkap waste.

Om het halster had ik ook gedaan! Met het gevolg dat na een kwartier, dat het halster ik weet niet hoe strak om zijn neus zat! En helemaal naar achteren geschoven! Denk dat hem dat toch wel pijn heeft gedaan! Maar ik weet niet of het hoofdkap maatje 0 heeft bij de boetts?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:03

@twister: graag, als je dat even zou willen doen. Ga ik gelijk ook wat spul inslaan Knipoog

@siggy: ik heb sinds dit voorjaar ook een boett voor Jewel. Vroeg me idd ook af of het onder haar buik genoeg bescherming zou geven, aangezien Jewel daar ook het meeste last heeft. Het plekje net voor haar uiers, en helaas biedt de boett dáár geen bescherming. Ik heb 'r vandaag ook weer voor het eerst zien krabben daar. Poot omhoog en krabben met d'r tandjes. Helaas wordt dat plekje dus niet beschermd, ben het nu dus maar weer aan het insmeren. Denk dat daar verder weinig aan te doen is.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 21:31

Bij mijn ruintje bij de koker heeft ie ook paar plekjes! Maar ik ga nu spul vragen van eigenaar van verzorgshetjes. Heeftheel goed spul en behoorlijk wat potten ervan staan! Kijken of ik 1 pot kan overkopen! Ja

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:27

JewelFamke schreef:
@twister: graag, als je dat even zou willen doen. Ga ik gelijk ook wat spul inslaan Knipoog

Het spul heet Kruidvat Antie Muggen Body Spray. Haha!

Het is een klein felgeel met groen spuitflesje.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:21

Twister, bedankt..ik hoor het wel Knipoog

Mijn boett heeft trouwens gister voor het eerst echt dienst gedaan, tenminste, ik stond er met m'n neus bovenop..
Was hier nogal regenachtig en best nog warm, dus volop vliegjes. De andere paarden waren alweer aan het trappen en staart zwiepen, Jewel had nergens last van Lachen
Niet rollen, trappen, gek doen. Yes, het werkt _/-o_

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 17:16

Super Jewelfamke! Ja

Ik hoop voor je dat het zo blijft he! Ik ga maar eens naar buiten naar mijn ponytje Ja wEer werken aan de lange lijnen!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:24

Zucht, mijn deken is er nogsteeds niet Boos! De lading uit zweden (meen ik?) was er nog niet... Gelukkig heeft Pink na die ene keer een maandje terug niet meer geschuurd. Toch mag de deken wel opschieten!!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:18

He, dat is stinkmodder! Heb jij 'm ook bij Kerckhaert besteld of ergens anders? Het wordt nu idd wel tijd..

Ik ben écht ontzettend blij dat ik 'm heb. Lang getwijfeld, voor mij toch best een grote uitgaaf, en zou het allemaal wel werken?
Nu zie ik al dat het beter gaat, daarnaast ziet Jewel er ook su-per uit Lachen

Ik krijg overigens wel veel commentaar, hebben jullie dat ook? Misschien ook wel omdat onze paarden achter een woonwijk lopen, komen zat mensen langs. "Wat heeft jouw paard voor stom pak?" tot "zielig als het écht warm wordt".
Probeer het altijd zo duidelijk mogelijk uit te leggen, maar helaas snapt niet iedereen het.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:28

Nou JewelFamke, ik vind het zelf ook geen gezicht!! Haha!

Maar ik ben allang blij als ze van die zomereczeem af geholpen is, want dat is 10 keer erger!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:30

JewelFamke schreef:
Ik krijg overigens wel veel commentaar, hebben jullie dat ook? Misschien ook wel omdat onze paarden achter een woonwijk lopen, komen zat mensen langs. "Wat heeft jouw paard voor stom pak?" tot "zielig als het écht warm wordt".
Probeer het altijd zo duidelijk mogelijk uit te leggen, maar helaas snapt niet iedereen het.

Ik heb alleen nog maar gehoord:
"Kijjjjjk er loopt een monster in de wei!!!"
"Kijk een spookpaard"

En "Heee daar is kabouter plop" (mn hoefsmit) Haha!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:31

JewelFamke schreef:
He, dat is stinkmodder! Heb jij 'm ook bij Kerckhaert besteld of ergens anders? Het wordt nu idd wel tijd..

Ik ben écht ontzettend blij dat ik 'm heb. Lang getwijfeld, voor mij toch best een grote uitgaaf, en zou het allemaal wel werken?
Nu zie ik al dat het beter gaat, daarnaast ziet Jewel er ook su-per uit Lachen

Wij hebben dat commentaar ook altijd......"ahhhhh zielig zo een pony midden in de zomer met deken op".
Ben er ondertussen aan gewend, die van ons krijgt de deken voor het 3e jaar op.

Morgen ga ik de andere deken bij mijn andere pony passen.
Het is een ivanhoe geworden, ben benieuwd of die net zo goed bevalt als de boett deken.
Het is wel ander materiaal.
Ik heb de zandkleurige (verkeerde kleur Bloos ) en nu moet ik dus de deken passen zonder dat die vies mag worden......ik denk dat dat nog een hele klus gaat worden Clown

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:59

Ach mensen die niet zoveel van paarden afweten oordelen natuurlijk al snel verkeerd Knipoog Ik had op de vorige stalling zelfs stalgenoten die het zo sielug vonden, ook na uitleg waarom ze die deken ophad Rolleyes Daar stond ze ook aan de doorgaande weg waar veel wandelaars langskwamen. Die vroegen ook wel eens of die deken niet eens af moest.
Ik heb dit jaar ook een Ivanhoe ipv Boett. Eigenlijk had ik hem vorig jaar al, maar die was binnen 3 dagen kapot. Hij heeft daarna best lang bij de fabrikant gelegen, die hebben hem (niet zo netjes) gemaakt. Ik had ook mijn twijfels over de stof, hij leek me niet zo luchtig. Nu is de wei deken-proof gemaakt en houdt ie het prima, ook lijkt hij niet erg zweterig te zijn. Al is het nog niet superwarm geweest.
Mijn stalgenoot noemt de deken altijd pyjama of joggingpak Haha!
Zal even een foto van Sikiley met de deken opsnorren...

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:00

Afbeelding
Het is niet een hele duidelijke foto, maar de enige die ik van haar heb met deze deken.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:15

Oh oh nou ik hoop dat de deken bij niet met 3 dagen al kapot is.
Ik vind dus net als jou dat de stof minder luchtig lijkt....maar dat valt dus wel mee?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:22

Nou ja, tot nu toe nog wel, maar we hebben nog niet van die hele warme zomerdagen gehad natuurlijk. Ik vind de stof erg synthetisch aanvoelen, de Boett voelde wat meer katoen-achtig.
Ook zater er eerst van die onhandige klipsluitingen op. Niet van die clips zoals ze aan de buikflap zitten, maar van die soort schuifjes. Deze zaten aan het halsdeel om deze mee vast te snoeren. Die werkten voor geen meter, waardor het halsdeel steeds afzakte. Daar zijn nu andere dingen aangezet, maar dan houd je weer een hele sliert 'aansnoerband' over... Vergeleken met de Boett vind ik hem dus nogal wat kinderziekten hebben. Wel heel prettig vind ik dat deze deken zandkleurig is wat heel wat beter bij een schimmel staat dan die donkerbruine Boett!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 13:19

Ik heb ook lang moeten wachten bij Kerckhaert!

Ja

Ze mailden me, over 1 week issie binnen en dan heb je hem over anderhalve week zeker! 3 weken later ofzo issie pas aangekomen! Boos! Dat vond ik niet fijn maar goed! Zweden loopt heel erg achter, heeft het heel druk daar!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:48

Wat ik me afvroeg..Jewel is nu al 2 keer uitgebroken sinds ze haar boett op heeft.
Ik heb mijn weiland verdeeld in 4 stukken, en daar loopt ze alles omver. De "hoofdomheining" blijft ze wel binnen gelukkig.
Hebben jullie daar ook last van gehad, of zou er iets mis zijn met mijn stroom? Ik vraag me af hoe het werkt met de boett en schrikdraad.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 21:56

@ Jewelfamke
1 heeel goede raad Tong uitsteken Controleer of de batterij goed is aangesloten als je die hebt! Ik heb dat ook gehad maar het lag toch echt wel aan de stroom Tong uitsteken Schijnheilig

Maar ik wil best geloven dat ze met de boett op iets minder stroom krijgt!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:04

Jewelfamke, dat meen je niet!
Ik had zo gehoopt dat deze deken wel gewoon stroom doorliet!! Boos!

Hopen dat ik dat dit jaar niet ga meemaken met Twister, vorig jaar genoeg uitbreek ellende gehad!!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:07

Ojee, ik heb dat nog nooit gehad met Sikiley, maar die blijft ook achter een strotouwtje staan...
Ik denk dat er inderdaad wat minder stroom 'door' de deken komt.