Pony is verongelukt: wat een drama!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joppie74

Re: Pony is verongelukt: wat een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 21:06

Vriendjes zijn? BESTE PAARDEN VRIENDEN Vriendjes zijn?

HELAAS LEES IK EEN HELEBOEL NEGATIEVE EN TWIJFELACHTIGE REACTIES Frusty

Maarrrrrrrrr.......
ik kan er meer informatie overgeven..... Lijst

Ten eerste
voor degenen die denken dat dit verhaal verzonnen is... Gestoord
Een docent van 30 die les geeft op een middelbare school (vak tekenen) zal niet zo gauw de intentie hebben de boel te bedotten.....daar hebben wij geen baat bij!
Het verhaal is waar!!!

Ten tweede
ter info van het ongeluk.....het gebeurde op een smalle weg...WAAR DUS GEEN TREKKERS MOGEN RIJDEN!!!! Boos!
EN JA die hufter is dus doorgereden.... Ziek

Ten derde
er waren meer mensen bij....iemand te paard en fietsers....

Ten vierde
Ik heb dit verhaal uit eerste hand......het betreft mijn leerling die tevens het nichtje is van mijn beste vriend....en vosje de pony was dus van mijn leerling dr opa en oma en dus van de vader en moeder van mijn beste vriend.... Gaaaap waarom vertel ik dit eigenlijk....
LUMMELS DIE DIT AL NIET EENS SERIEUS NEMEN........ECHT ZIEK Misselijk

Maar goed..... Hyper!

Ten vijfde.....
als jullie het verhaal van mijn leerling zelf willen horen....ze heet manonetjuh.....en heeft hier ook eens eerder gereageerd.....(men had dus ook beter kunnen lezen dan hadden ze het al geweten dat dit verhaal waar is....!!) Mail
Goed .....

Verder wil ik IEDEREEN danken die stuen hebben betuigd tegen over de meisjes in kwestie....ECHT TOF!!!!
OK dan! OK dan! OK dan!

VEEL GROETEN VAN JOPPIE Vriendjes zijn?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:21

Ik heb vanaf het begin al niet getwijfeld of dit verhaal echt was,
geloofde het wel.
Maar voor degene die wat sceptischer zijn,deze mening heb je ook niet zomaar.
Daar is wel het nodige aan vooraf gegaan.

Dus met dank aan alle idioten die het WEL nodig vinden of vonden om verhalen van dit ernstige kaliber te verzinnen:

fijn dat jullie het verzieken voor de mensen die deze ellende wel overkomt!! Boos!

Heb slechts 1 tip voor je meid,
vat het niet persoonlijk op!!!
Er zijn er genoeg die het verhaal wel geloofden (ben ik er 1 van)

Hoe is het nu met Manon?
Al een beetje bijgekomen?
En hoe staat ze nu tegenover de paardjes?
het arme schaap.....

En heeft de politie nu al actie ondernomen,
want dat is nu toch wel het antwoord op de vraag waar iedereen op zit te wachten....

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:22

Ach jah,

Mensen die denken alles beter te weten en dingen niet geloven hou je altijd, ik vind het al erg genoeg dat er zulke dingen gebeuren en dat ruiters onder ons: LEES MEIDEN EN JONGENS BIJ WIE ZO'N VRESELIJK ONGELUK OOK HAD KUNNEN OVERKOMEN, dit soort verhalen niet geloven....Wat willen jullie dan?
Als het meisje was overleden dan was het wel in het nieuws geweest!! maar dit meisje blijft met een trauma zitten, waar ze misschien met heel erg veel moeite overheen komt....

Ik vind het hier een beetje kinderachtig om zulke reacties te plaatsen, als je het niet gelooft zeg dan niets en lees een ander verhaal op bokt, maar ga geen verhalen in twijfel trekken....

groetjes ellen

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 21:39

Thnx danielle!!!

met manon gaat t redelijk....ze heeft veel verdriet Huilen
Hoe het met het andere meisje is weet ik niet maar ik denk niet best!
Fleurtje was het veulen van vosje die nu dood is.... Huilen
Manon vertelde dat fleur al een paar dagen niet wilde eten omdat ze dr mama miste.....
zielug he?
met de politie weet ik niet hoe het zit....
ik vind wel dat ze aangifte moeten doen....maarja de trekker mocht daar niet rijden.....
maar het meisje had geen ruiterbewijs....dus tjsa....
maar toch bedankt voor de steun...
x JOPPIE

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 21:46

Hey manon!!!

ben je daar? Vriendjes zijn?
x lied

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:48

Als het in dat gebied niet verplicht is dan hoef je toch niet persee met ruiterbewijs te rijden??? Ik mag in de omgeving waar ik rij ook gewoon buitenrijden met mijn paarden. Ik heb daar zelfs een paar jaar geleden het KNHS nog voor gemailt.

Joppie74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 21:50

Okeeeeee,
das goed om te horen....
misschien wil het meisje nu wel aangifte doen
X JOPPIE

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:10

Denk toch dat het zwaarder weegt als een gemotoriseerd voertuig een inrijverbod negeert,
dan dat zo'n meisje geen ruiterbewijs heeft hoor.

Wat de omstandigheden ook waren van de chauffeur,
het is en blijft doodslag.
En volgens mij zelfs poging tot moord,wat het meisje betreft.

Verdorie,laat haar aangifte doen!

Zometeen rijdt die knakker volgende week weer iemand op zijn paard overhoop!

Wat zeggen haar ouders er eigenlijk van?
Hoe staan zij er tegenover?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:52

Please Danielle, het was een ONGELUK, geen doodslag!!! Verward

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:05

xtwisterx schreef:

Doorrijden nadat je een pony met ruitertje en al de sloot in hebt gereden is GEEN ongeluk Boos!

Ik word echt enigszins gestoord van de mensen die hier suggereren dat dit allemaal maar verzonnen is. Zelfs als je dit geloofd, post dan niet en hou je erbuiten. Stel nou eens dat het onmogelijke gebeurt en je het gewoon mis hebt. Dan zit je hier iemand van liege te beschuldigen terwijl die op een afschuwelijke manier net een pony zijn verloren waar ze veel om hebben gegeven. Ik snap niet dat je zoiets kunt doen Boos!
Ik zelf geloof niet dat iemand zoiets verzint om de aandacht ofzo en wens alle betrokkenen dus ook veel sterkte toe. Ach gut

Ik hoop trouwens wel dat de bestuurder gestraft wordt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:18

frunnik schreef:
Doorrijden nadat je een pony met ruitertje en al de sloot in hebt gereden is GEEN ongeluk Boos!

Zoals eerder gezegd, een bestuurder van een tractor merkt hoogstwaarschijlijk niet zo veel van het rijden over een paardenbeen. Pling
Je kunt niet schuldig zijn aan iets waar je geen weet van hebt.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:18

xtwisterx schreef:

Ongeluk of niet,het blijft doodslag.
Zo simpel zit de wet nou eenmaal in elkaar!
Heb je mij 1x horen zeggen dat ik die vent veroordeel???
Nee!
Dus spreek graag even de juiste mensen aan Kim!
beetje jammer dit....

ik krig zelfs de indruk dat je het niet begrijpt...
even voorbeeld dan.
Ik struikel met een schaar in mijn hand tegen iemand aan.
Die persoon overlijdt aan de verwondingen,dan heb ik strafrechtelijk gezien een moord gepleegd,ook al was het een ongeluk...
snappie?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:23

xtwisterx schreef:
frunnik schreef:

Zoals eerder gezegd, een bestuurder van een tractor merkt hoogstwaarschijlijk niet zo veel van het rijden over een paardenbeen. Pling
Je kunt niet schuldig zijn aan iets waar je geen weet van hebt.

Dan nog heeft hij wel het risico genomen waardoor dit heeft kunnen gebeuren, bovendien reed hij op een weg waar hij niet mocht komen. Daar wordt toch echt de wet overtreden. Sorrie, maar ik vind het geen ongeluk en heb er ook mijn twijfels over of de bestuurder dit allemaal heeft gemist. Het is mogelijk, maar ik vind het hoe dan ook geen ongeluk, doordat de bestuurder ergens reed waar hij niet mocht komen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:27

Ik vind dit toch echt een hele zware beschuldiging hoor:
Danielle_1 schreef:
Wat de omstandigheden ook waren van de chauffeur,
het is en blijft doodslag.
En volgens mij zelfs poging tot moord,wat het meisje betreft.

Danielle_1 schreef:
Verdorie,laat haar aangifte doen!

Zometeen rijdt die knakker volgende week weer iemand op zijn paard overhoop!

Een moordenaar valt misschien in herhaling, iemand die (obewust?) een meisje met pony aanrijdt toch niet??

Jullie hebben helemaal geen idee over wat er precies gebeurt is, daarom vind ik het onterecht dat die man hier zo door het slijk gehaald wordt. Daarbij worden er hier een hoop speculaties gedaan waar niemand wat aan heeft, de boel wordt alleen maar opgefokter.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:29

Als je op zo'n smalle weg rijd
zie je echt wel ene pony met ene meisje erop hoor!!!!!
Wat een idioot die dit gedana heeft zeg!!! Boos!
Hoop dat dat meisje ooit nog eens durft paard te rijden!
Sterkte ermee Vriendjes zijn?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:35

Al met al is er een pony dood en meisje wat een trauma heeft....
Wat heeft een discussie hierover nu voor zin?

Is zeker niet de bedoeling geweest van de TS,lijkt mij

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:39

Danielle_1 schreef:
Al met al is er een pony dood en meisje wat een trauma heeft....
Wat heeft een discussie hierover nu voor zin?

Is zeker niet de bedoeling geweest van de TS,lijkt mij

De discussie over het wel of niet zien van de chauffeur is al vanaf het begin van start.
Nogal zinloos om dat nu ineens af te kappen.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 00:37

het is een eenzame strijd meid Haha!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 01:06

wat verschrikkelijk voor dat meisje zeg!! Vriendjes zijn?

die trekker chauffeur kan er niks aan doen... als een paardje schrikt springt ie nou eenmaal opzij... en zo'n groot ding staat echt niet zo maar 1 2 3 stil hoor... dat duurt wel enkele seconden... dus wat dat betreft kan hij er niks aan doen...
wel vind ik het erg onverantwoordelijk om op een smal weggetje te gaan rijden waar ie niet mag komen... Scheve mond en als je dan weet dat daar paarden enzo komen zou ik het helemaal niet doen...

in ieder geval veel stertke ermee! Ach gut

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:40

Jumpfreak schreef:
Jeetje doe ff normaal zeg!!!!!!!!!!! Wat is dit voor iets kinderachtigs???!!!!!! Steun die meiden of hou je mond!!!!! Als je denkt dat het niet waar is hou dan in PIEPSnaam je mond zeg!!! Denk je nou echt dat zo iemand zoiets gaat lopen verzinnen? Alsjeblieft zeg!!!! Echt, ik ben niet zo snel boos te krijgen, maar dit vind ik echt TE belachelijk!!!!!!!! En als je er dan zo nodig over wilt twisten doe dat dan samen met die mensen die daar behoefte aan hebben maar dan wel via pb of msn. Maar laat die meiden er alsjeblieft buiten!!!
Kan best zijn dat er wel vaker iets verzonnen is.. dat er mensen zijn die het leuk vinden om in the picture te staan, maar om dan zo ontzettend bot te gaan doen en gewoon maar te zeggen dat je het niet gelooft.. Ik heb er geen woorden voor. Alsof die meiden het niet al moeilijk genoeg hebben!!!!!!! Nogmaals: steun ze of steun ze niet en hou dan dus gewoon je mond. Ik weet dat ik nu misschien erg bot overkom, maar zoiets maakt me gewoon kwaad. En zelfs al ZOU het bedacht zijn (ik ben er van overtuigd dat dat niet zo is maar goed) dan kun je je mening nog voor jezelf houden of zo zoals ik net al zei er via pb of msn over praten. Doe jezelf en anderen een lol en ga niet zo moeilijk zitten doen. Het is AFSCHUWELIJK wat er gebeurd is. Er zijn geen woorden voor.. en of je het nou gelooft of niet.. hou je alsjeblieft in als je het ongeloofwaardig vindt.
Ik snap ook echt niet waar dat wantrouwen vandaan komt..maar goed. Ik heb mn punt duidelijk gemaakt denk ik. Laar die meiden met rust als je toch niks zinnigs te melden hebt. Ze hebben het al moeilijk genoeg nu. Verplaats je voor de verandering eens in ze.... en think again.

Meiden.. nogmaals HEEEEEEEEEL erg veel sterkte!!!!!!!!!!!!!

Heel veel liefs

Zoals al eerder gemeld: Hier ben ik het dus helemaal mee eens!!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 30-11-22 07:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit quote verwijderd

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 10:46

Joppie74 schreef:
Y;( BESTE PAARDEN VRIENDEN Vriendjes zijn?

HELAAS LEES IK EEN HELEBOEL NEGATIEVE EN TWIJFELACHTIGE REACTIES Frusty

Maarrrrrrrrr.......
ik kan er meer informatie overgeven..... Lijst

Ten eerste
voor degenen die denken dat dit verhaal verzonnen is... Gestoord
Een docent van 30 die les geeft op een middelbare school (vak tekenen) zal niet zo gauw de intentie hebben de boel te bedotten.....daar hebben wij geen baat bij!
Het verhaal is waar!!!

Ten tweede
ter info van het ongeluk.....het gebeurde op een smalle weg...WAAR DUS GEEN TREKKERS MOGEN RIJDEN!!!! Boos!
EN JA die hufter is dus doorgereden.... Ziek

Ten derde
er waren meer mensen bij....iemand te paard en fietsers....

Ten vierde
Ik heb dit verhaal uit eerste hand......het betreft mijn leerling die tevens het nichtje is van mijn beste vriend....en vosje de pony was dus van mijn leerling dr opa en oma en dus van de vader en moeder van mijn beste vriend.... Gaaaap waarom vertel ik dit eigenlijk....
LUMMELS DIE DIT AL NIET EENS SERIEUS NEMEN........ECHT ZIEK Misselijk

Maar goed..... Hyper!

Ten vijfde.....
als jullie het verhaal van mijn leerling zelf willen horen....ze heet manonetjuh.....en heeft hier ook eens eerder gereageerd.....(men had dus ook beter kunnen lezen dan hadden ze het al geweten dat dit verhaal waar is....!!) Mail
Goed .....

Verder wil ik IEDEREEN danken die stuen hebben betuigd tegen over de meisjes in kwestie....ECHT TOF!!!!
OK dan! OK dan! OK dan!

VEEL GROETEN VAN JOPPIE Vriendjes zijn?

Graag gedaan!! Vriendjes zijn?

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:12

De Bokkers maken tegenwoordig een sport van het "ontdekken" van leugens en pennymeisjes. Iedereen heeft het recht zijn/ haar verhaal te doen. Als het verzonnen blijkt te zijn is dat erg betreurenswaardig. Maar om nu elk verhaal maar in twijfel te trekken lijkt me wat ver gaan.

De discussie omtrent de schuldige in dit gebeuren is er 1 die oneindig lang door kan gaan. Feit is en blijft dat de pony overleden is. Als de bestuurder daadwerkelijk en duidelijk de pony heeft gezien, geen vaart heeft geminderd op een smal pad en mede daardoor deze situatie is ontstaan.....kun je zeggen wat je wilt, maar dat is ronduit lomp. Minder op zijn minst vaart. Maar goed, hier verschillen de meningen over.

1 ding is wel erg duidelijk, je bent strafbaar als je doorrijdt na een ongeval. Of het nu met of zonder medeweten van de bestuurder van het landbouwvoertuig is gebeurd, hij is doorgereden....DAT is strafbaar.
Daar valt niet over te twisten.

Veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Ik hoop ook dat het goedkomt met het veulentje Fleur.

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:27

Danielle_1 schreef:
Ik heb vanaf het begin al niet getwijfeld of dit verhaal echt was,
geloofde het wel.

Maar voor degene die wat sceptischer zijn,deze mening heb je ook niet zomaar.
Daar is wel het nodige aan vooraf gegaan.

Dus met dank aan alle idioten die het WEL nodig vinden of vonden om verhalen van dit ernstige kaliber te verzinnen:

fijn dat jullie het verzieken voor de mensen die deze ellende wel overkomt!! Boos!

Heb slechts 1 tip voor je meid,
vat het niet persoonlijk op!!!
Er zijn er genoeg die het verhaal wel geloofden (ben ik er 1 van)

Hoe is het nu met Manon?
Al een beetje bijgekomen?
En hoe staat ze nu tegenover de paardjes?
het arme schaap.....

En heeft de politie nu al actie ondernomen,
want dat is nu toch wel het antwoord op de vraag waar iedereen op zit te wachten....

Amen
Tha wat kun je verder zeggen: veel sterkte en laatons iets weten als er iets uit voortkomt (aangifte)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:32

weet even niet meer wie, maar ik denk dat de persoon die zegt dat er bij de mensen die het niet geloven iets aan vooraf is gegaan, meer speelt, gelijk heeft.

Er zijn hier al zoveel ramp verhalen geweest, die later niet waar bleken te zijn dat mensen (ik iig) sceptisch zijn geworden. Met name als er dan in de media ook niks terug is te vinden. Heel vervelend voor de verhalen die wel waar zijn, maar de goede lijden altijd onder de slechte, dat is al eeuwen zo.

Betreft doodslag.
Als ik even op het verhaal afga:
De chauffeur heeft niet bewust de pony aangereden, dat ie door rijdt is op zijn minst gezegt niet netjes te noemen, maar de vraag is of hij er iets van gemerkt heeft.

Daarnaast kan doodslag alleen bij mensen ten laste worden gelegt, en het meisje is er (lichamelijk) voor zover ik begrepen heb goed afgekomen.

Daarnaast snap ik niet dat er nog geen aangifte is gedaan. Als het echt zo'n drama is, en echt zo gegaan is als in het bericht, dan klaag je zo iemand gelijk aan, en dan kunnen de advocaten uitzoeken of de chauffeur schuld heeft ja of nee.
Natuurlijk snap ik dat dat meisje zelf wat anders aan haar hoofd heeft, maar bijv mijn vader had dezelfde dag nog op het politiebureau gezeten

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:37

zit met kippenvel op mij armen
geen woorden heb ik er voor
echt verschrikkelijk gewoon