Nieuwe geweldige stijgbeugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nela

Re: Nieuwe geweldige stijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:31

Sugarmiss schreef:
Kijk dat is al iets OK dan!
Veren ze ook, of merk je daar geen verschil ??

nee ze veren niet maar ik ben niet anders gewend dus...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 17:45

Deze discussie begin ik eigenlijk wel een beetje grappig te vinden.. Bloos
Mijn paard heeft trouwens ook geen hoofd maar een grote, dikke kop.. Haha!
En heeft dan niemand een verklaring voor de betere beenligging..? Ik geloof daar dus echt niks van, je hangt een speciale beugel aan je zadel, en ziezo, ineens kan je normaal op je knol zitten.. Rolleyes

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:27

Manuutje1990 schreef:
je hangt een speciale beugel aan je zadel, en ziezo, ineens kan je normaal op je knol zitten.. Rolleyes

nou volgens mij moet dat best kunnen....... als je zo'n beugel aan je zadel hangt, krijg je immers ook ineens een onbedwingbare behoefte om op Bokt.nl te gaan posten, terwijl je dat daarvoor ook nooit deed Tong uitsteken

Ik denk dat het een soort magische beugel is Ja

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:37

Ja idd Manuutje1990, ben ik het wel mee eens! Ja
Sosha: Haha! Heb je helemaal gelijk in!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:14

Sosha schreef:
nou volgens mij moet dat best kunnen....... als je zo'n beugel aan je zadel hangt, krijg je immers ook ineens een onbedwingbare behoefte om op Bokt.nl te gaan posten, terwijl je dat daarvoor ook nooit deed Tong uitsteken

Haha!!
Jij hebt vandaag de beste-uitspraak-van-de-dag-prijs van mij gewonnen Haha!. Geweldig Lachen.
Offtopic, sorrie...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:26

Sosha schreef:
Manuutje1990 schreef:
je hangt een speciale beugel aan je zadel, en ziezo, ineens kan je normaal op je knol zitten.. Rolleyes

Hahaha, idd.. Tong uitsteken

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:28

abigaillover schreef:
Ja idd Manuutje1990, ben ik het wel mee eens! Ja

Met dat mijn paard een grote dikke kop heeft, of met dat over die beugel..? Haha! Tong uitsteken Haha Tong uitsteken

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:59

Manuutje1990 schreef:
En heeft dan niemand een verklaring voor de betere beenligging..? Ik geloof daar dus echt niks van, je hangt een speciale beugel aan je zadel, en ziezo, ineens kan je normaal op je knol zitten.. Rolleyes

Over dit bedoel ik Knipoog Whihi, beetje offtopic.. Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:59

abigaillover schreef:
Manuutje1990 schreef:

Over dit bedoel ik Knipoog Whihi, beetje offtopic.. Haha!

Tong uitsteken

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:07

pff hehe heel topic doorgeworstelt (of was het nu met een d ?)

dat die beugels voor een betere beenligging zorgen komt denk ik voornamelijk door het gedraaide beugelriemhaakje
ik rijd zelf met gpg en die hebben dat ook..je kunt het verschil wel merken..hoewel ik dat niet wereldschokkend kan noemen
echt vernieuwend vind ik ze ook niet
mensen die graag zo'n veiligheidsding willen hebben die hebben alang beugels met elastiekof gedraaide aangeschaft. ook de sprengers zijn veiliger en die hebben ook meer voordelen..keus zat lijkt me zo langzamerhand..en dus mogen we best een beejte kritisch kijken naar nieuwe dingen

er zijn ook gedraaide gpg beugels..dat lijkt me wel wat..veiligheid en vering in 1

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 23:19

vergeet ik het belangrijkste

het "spooreffect" even een foto gejat van site

Afbeelding

nou lijkt me duidelijk ... gebruik zo'n beugel mijn paard.. laat hem een sprongetje maken met een niet al te ervaren ruiter die nog wel eens ietsjes uit balans kan raken (zoals ikzelf overigens)
en ik garandeer u waar spektakel waarbij een rodeo verbleekt
voor de mensen die het willen proberen stel ik mijn paard ter beschikking.. botbreuken en hersenschuddingen voor eigen risico

beetje jammer krijg de grote versie er niet op.. kan hem ook niet uploaden want is kleiner dan 400x 400 pixels

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:29

Had gezegd dat we de beugel dit weekend zouden testen. Helaas is dit door verhuizen en de bevroren bak nog niet gelukt. Dat houden jullie dus tegoed Haha!

De berichten hiervoor gaan vooral om de beenligging. Heb daar dus nog geen ervaring mee. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het wel een mooie beugel vind om te zien. Anders dan de normale Fillis beugels. En of je die € 119 er voor over hebt moet iedereen voor zichtzelf uitmaken.

nela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 20:27

supersambo schreef:

Afbeelding

nou lijkt me duidelijk ... gebruik zo'n beugel mijn paard.. laat hem een sprongetje maken met een niet al te ervaren ruiter die nog wel eens ietsjes uit balans kan raken (zoals ikzelf overigens)
voor de mensen die het willen proberen stel ik mijn paard ter beschikking.. botbreuken en hersenschuddingen voor eigen risico

beetje jammer krijg de grote versie er niet op.. kan hem ook niet uploaden want is kleiner dan 400x 400 pixels

nou ik weet nie hoe jij rijd maar je rijd met gewone beugels toch ook niet tegen de buik van het paard. die "knop" is mooi afgerond net als bij gewone beugels. en de betere beenligging komt door het gewicht en doordat de beugel altijd in de goede rijrichting hangt en omdat hij iets schuin loopt net als de schuine beugelblokjes.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 08:14

ja heel leuk....zolang je been dus recht naar beneden hangt
stel je nu eens voor dat je aan het springen bent..je paard zet iets te vroeg of te laat af..jij raakt iets uit balans ..en je valt dus dus iets naar voren
...wat gebeurt er dan met je been ?..juist die gaat naar achteren
zie je het voor je ? misschien kan iemand even een leuke springfoto plaatsen om te laten zien wat ik bedoel..ik moet nu weg

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 08:28

Sugarmiss schreef:
Kan iemand mij technisch uitleggen waarom deze beugel een beter beenligging zou geven ??
Alleen omdat door de haak gedraaid op de beugel te plaatsen je beugelriem dus niet meer hoeft te draaien is voor mij te kort door de bocht. Met die dunne engelse beugelriemen kan dat nooit iets met de beenligging doen. .

Idd daar zet ik dus ook mn vraagtekens bij, immers je beugel heeft niks met je beenligging te maken.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 08:38

supersambo schreef:

Afbeelding

Ik dacht dus dat dat open gat aan de buitenkant moest zitten (lijkt me logischer want als je valt val je naar buiten en lijkt het me logischer dat het gat dan ana de buitenkant zou zitten zodat je voet ook daadwerkelijk uit de beugel kan schieten in geval van nood.

Verder lijkt me het uitstekende puntje idd een verkapte spoor en ziet er nou niet echt paardvriendelijk uit.

Verder kun je door een juiste beenligging hetzelfde effect bekomen als met dat gedraaide gat van boven. Nadeel van dit gat is nl dat je beugels onbelast niet meer netjes langs je paard hangen maar haaks op het paard hangen.

Naja er zullen vast mensen blij zijn met deze beugels, ik zal ze iig nooit aanschaffen hihihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 08:47

supersambo schreef:
stel je nu eens voor dat je aan het springen bent..je paard zet iets te vroeg of te laat af..jij raakt iets uit balans ..en je valt dus dus iets naar voren
zie je het voor je ? misschien kan iemand even een leuke
springfoto
plaatsen om te laten zien wat ik bedoel..ik moet nu weg

Afbeelding

hier duwt zeker weten "de spoor' erin
Denk dat deze mensen allemaal brave paardjes hebben, nooit eens springen of op een jolige bokkerd zitten, zodat je benen niet altijd zitten waar ze horen Lachen

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 09:11

(ben ik weer...heb ijsvrij vandaag..trein rijd niet)

kijk das nu precies wat ik bedoel..dank je kawa

espace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 12:09

runningkawa schreef:
supersambo schreef:
zie je het voor je ? misschien kan iemand even een leuke
springfoto
plaatsen om te laten zien wat ik bedoel..ik moet nu weg

Afbeelding

hier duwt zeker weten "de spoor' erin
Denk dat deze mensen allemaal brave paardjes hebben, nooit eens springen of op een jolige bokkerd zitten, zodat je benen niet altijd zitten waar ze horen Lachen

Heb je de beugels al Irl gezien of uitgeprobeerd? Via een foto van een paard kan je ook niet zien wat ie in de praktijk allemaal kan en hoe die loopt enz.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:01

Zat er niet bij het zadel van de toekomst ook zo'n soort beugel?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:26

En wrm zou dat gedraaide beugelriemhaakje nou zorgen voor een beter beenligging, de beugels aan ijslanderzadels hebben dat ook, en ik voel geen verschil.
En dat het een mooie beugel is.. Is dat nou zo belangrijk.. Verward Een gewone simpele roestvrijstale beugel is toch ook niks mis mee.. Verward
Om nou 119 euro uit te geven aan een beugel die misschien best mooi is, maar wat gewoon een onhandig onzinnig ding is... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:32

Citaat:

Heb je de beugels al Irl gezien of uitgeprobeerd? Via een foto van een paard kan je ook niet zien wat ie in de praktijk allemaal kan en hoe die loopt enz.

geef ze me maar als promotor voor op proef Lachen
dan spring ik er wel eens mee.
Want je denkt toch niet dat ik ze zomaar ga kopen als ik er al quick out aan heb hangen (waarop ik weer op de vraag kom, waarom de opening aan de binnenkant? )

Maar op een foto zie je echt wel een en ander.
of beter gezegd, heel veel..
Tenminste, je kunt toch goed zien op die foto dat de "spoor'dan tegen het lijf aan zou liggen.

Een manege knol zal idd niet reageeren, maar een fijn op de hulpen zijnde paard, of jong paard.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:47

runningkawa schreef:
Citaat:

geef ze me maar als promotor voor op proef Lachen
dan spring ik er wel eens mee.
Want je denkt toch niet dat ik ze zomaar ga kopen als ik er al quick out aan heb hangen (waarop ik weer op de vraag kom, waarom de opening aan de binnenkant? )

Maar op een foto zie je echt wel een en ander.
of beter gezegd, heel veel..
Tenminste, je kunt toch goed zien op die foto dat de "spoor'dan tegen het lijf aan zou liggen.

Een manege knol zal idd niet reageeren, maar een fijn op de hulpen zijnde paard, of jong paard.

En niet alleen jonge paarden, mijn 15 jarige trekpaardmerrie zou ook met 4 poten tegelijk de lucht in springen als die 'spoor' ineens zonder reden in d'r buik prikt. En Celien (Belgisch Trekpaard merrie, 8 jaar) zou zo zwaar beledigd zijn dat ze je d'r gelijk afbokt.

luusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:41

Sommige hier sporen niet helemaal!!! Blijf lekker rijden met die "mooie" ouderwetse ringen aan je zadel. En stop met banketstaaf in het luchtledige.
Whoosh!

luusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:42

Oeps! Het woord L*LL*en not accepted??