Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peterina schreef:Het is echt jammerlijk dat er mensen zijn die niet is een keer van achter hun computer uit komen en meer direct met de officiële instanties praten. Google is een wonderbaar iets voor deze mensen die geen andere manier van informatie vergaring hebben en geen confederatie vergaderingen, stamboeken vergaderingen of provinciele vergaderingen mee moeten maken om zo rechtsstreeks van de 'horse's mouth' de realiteit en feitelijke verloop te vernemen.
Alane schreef:Als het een ontsteking is door die transponder dan was hij er allang uit gezweerd.
Alane schreef:samenvatting: Als je mij niet kent moet je geen conclusies trekken die je niet kunt onderbouwen met argumenten.![]()
kunnen we nu weer ontopic?
paars schreef:Alane schreef:Als het een ontsteking is door die transponder dan was hij er allang uit gezweerd.
Jij hebt dus blijkbaar nog nooit gehoord van een fistel Alane?
Er is geen betere manier om de indentiteit vast te stellen dan met DNA onderzoek. Chips kan je eruit halen, en weer in een ander paard stoppen. Paardenhandel is (net als de autohandel) vuile handel, en je wordt bedrogen waar je bij staat. Als je zekerheid wilt over de indentiteit van een paard, dan heb je die echt niet met een chip.
Een DNA profiel is uniek en niet verwisselbaar. Grootste zekerheid. En zonder twijfel zonder enig risico voor het paard. Punt uit.
Alane schreef:Als mij een paard wordt aangeboden met een litteken van 50 cm op de hals dan heb ik gelijk mijn twijfels.
Alane schreef:Idem met een paard met DNA, ander paspoortje erbij chipje erin en voila... moeten ze heel groot worden om ooit nog DNA vergeleken te krijgen en dan moeten ze exact weten dat het dat paard is.
VWB DNA tussen het haren trekken en de uiteindelijke code/controle bevestiging zitten te veel schakels en tijd... Kijk eens naar de affaire met (ben ik weer de naam kwijt van dat paard :S ) was nog niet zo gemakkelijk om het DNA te mogen vergelijken, met chippen was dat niet gebeurd
Annechien schreef:je bedoelt Lowina van Albert Zoer?
Alane schreef:@Peterina: lijkt me vrij duidelijk. He gevoel bekuipt me dat ik bij jouw account niet met 1 persoon te maken heb maar met meerdere personen, gezien de wisselnde schrijfstijl. Geen probleem mee maar meld even wie wanneer reageerd.
Aangesproken voelen lijkt me wel duidelijk, je reageert op mijn bericht met google... daarnaast heb je al mensen die je helemaal niet kent en waar je niets over weet uitgemaakt voor leken (en dan druk ik het nog zeer mild uit)
Ik wil best met je discusieren over het chippen de zin of de onzin maar dan wel op een normale en vooral fatsoenlijke manier. Ben je van mening dat je dat niet kunt ook prima dan meld ik het de volgende keer bij een moddie. Een discussie win je met argumenten en niet met beledigingen.
Peterina schreef:Ten eerst moet je is zelf is in de spiegel kijken Alane. Al meermaals hebben verschillende mensen al erop gewezen dat ze niet gedient zijn met dat 'google' gedoe. Meermaals worden anderen hier indirect leugenaars genoemd en dan als erop gereageerd wordt is het een persoonlijk 'aanval'. Ik heb een algemeen commentaar geplaatst gericht aan niemand. Als jij daar je eigen terug in kan vinden nou ja ....
Wat betreft een meervoud persoonlijkheid ... dit is alweer zo'n zwakke reactie dat nergens op trekt! Ben nog altijd de enige echte Peterina.
Cassidy schreef:En laten we eerlijk wezen: ik durf haas met zekerheid te zeggen dat, als de overheid het chippen niet verplicht had gesteld had, er ook in deze paarden geen chip was gekomen!
Dus hoezo "maar" 14 gevallen? Hoezo "maar" 2 dood?
capopjekop schreef:Hier ben ik het mee eens. Ikzelf zou ook liever een dna-registratie willen, maar ik wist niet dat dat kon toen ik mijn pony liet chippen.
Alane schreef:Mijn merrie is overleden. complicaties na het scannen op dracht... scannen maar verbieden dan.
ranna schreef:ik vind deze laatste reactie van je ronduit belachelijk en niet getuigen van een hoog IQ
Alane schreef:capopjekop schreef:Hier ben ik het mee eens. Ikzelf zou ook liever een dna-registratie willen, maar ik wist niet dat dat kon toen ik mijn pony liet chippen.
Mijn merrie is overleden. complicaties na het scannen op dracht... scannen maar verbieden dan.
capopjekop schreef:Alane schreef:Mijn merrie is overleden. complicaties na het scannen op dracht... scannen maar verbieden dan.
Wat ik bedoel, is dat ik meer in een dna registratie zie. Ik vind het niet super om een onnatuurlijk ding in mijn paard te stoppen, wat vervolgens ook nog uit te schakelen is met behulp van bepaalde stralingen. Er zitten meer risico's aan en het is eigelijk niet noodzakelijk ook. Ik vind het niet te vergelijken met een scan. En daarnaast is DNA authentiek en dus voor ieder paard anders.
ranna schreef:Sorry Alane, maar wat is dít dan voor een domme reactie?
We weten nu zo langzamerhand wel dat jij voor het chippen bent.
Maar je wordt pissig omdat een ander beledigend zou zijn. Wat is dit dan van jouw kant?
Reageer toch alsjeblieft eens inhoudelijk met steekhoudende argumenten i.p.v. van de hak op de tak te springen en niet inhoudelijk in te gaan op reacties op jouw commentaren.
Het spijt me maar ik vind deze laatste reactie van je ronduit belachelijk en niet getuigen van een hoog IQ
Alane schreef:<knip>
Ik ben niet pro chippen... ik heb nog nooit tegen iemand gezegd dat ze moeten chippen... ik kan alleen die zogenaamde feiten weerleggen, middels horenzeggen en via sites op www... voor de mensen die mij niet op mijn woord geloven willen.
Alane schreef:2 jaar geleden is mijn fokmerrie overleden aan de complicaties opgelopen na het scannen op dracht. Ze had een veulen aan de voet van 2 weken oud. Ik zal het wel weer moeten bewijzen...
Elles schreef:ranna schreef:ik vind deze laatste reactie van je ronduit belachelijk en niet getuigen van een hoog IQ
En deze opmerking van jou is IMO ook niet bepaald stijlvol te noemen...
Gráág nu weer ontopic, voordat het uitloopt op oud-Hollandsch-moddergooienAls jullie problemen hebben met elkaars uitlatingen, kan dat prima via PB worden uitgesproken, daar hoeft half bokt niet van mee te genieten.