Twee paarden vonden de dood als gevolg van chip...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Re: Twee paarden vonden de dood als gevolg van chip...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:47

Het is echt jammerlijk dat er mensen zijn die niet is een keer van achter hun computer uit komen en meer direct met de officiële instanties praten. Google is een wonderbaar iets voor deze mensen die geen andere manier van informatie vergaring hebben en geen confederatie vergaderingen, stamboeken vergaderingen of provinciele vergaderingen mee moeten maken om zo rechtsstreeks van de 'horse's mouth' de realiteit en feitelijke verloop te vernemen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:57

Peterina schreef:
Het is echt jammerlijk dat er mensen zijn die niet is een keer van achter hun computer uit komen en meer direct met de officiële instanties praten. Google is een wonderbaar iets voor deze mensen die geen andere manier van informatie vergaring hebben en geen confederatie vergaderingen, stamboeken vergaderingen of provinciele vergaderingen mee moeten maken om zo rechtsstreeks van de 'horse's mouth' de realiteit en feitelijke verloop te vernemen.

Als ik hier vertel wat ik hoor op vergaderingen, van mensen die daadwerkelijk chippen DA's die alleen paarden behandelen dan is het van horen zeggen...

Ik zit niet bij de vergaderingen en beslutien van de 1e en 2e kamer en ga niet op koffievisite bij de koningin van NL... die info kan ik weer halen uit de staatscourant.

En het zal niet de eerste vergadering zijn waar lariekoek verteld wordt of (ver)oude(rde) info wordt behandeld.

Daarnaast heb ik meer vertrouwen in en hecht ik meer waarde aan publicaties van de overheid dan hetgeen iemand schrijft die een vergadering heeft bijgewoont.

samenvatting: Als je mij niet kent moet je geen conclusies trekken die je niet kunt onderbouwen met argumenten. Knipoog

kunnen we nu weer ontopic? Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:04

Alane schreef:
Als het een ontsteking is door die transponder dan was hij er allang uit gezweerd.

Jij hebt dus blijkbaar nog nooit gehoord van een fistel Alane?
Er is geen betere manier om de indentiteit vast te stellen dan met DNA onderzoek. Chips kan je eruit halen, en weer in een ander paard stoppen. Paardenhandel is (net als de autohandel) vuile handel, en je wordt bedrogen waar je bij staat. Als je zekerheid wilt over de indentiteit van een paard, dan heb je die echt niet met een chip.
Een DNA profiel is uniek en niet verwisselbaar. Grootste zekerheid. En zonder twijfel zonder enig risico voor het paard. Punt uit.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:31

Alane schreef:
samenvatting: Als je mij niet kent moet je geen conclusies trekken die je niet kunt onderbouwen met argumenten. Knipoog

kunnen we nu weer ontopic? Haha!

Als je aangesproken voelt dan zal er ergens een graantje waarheid in zitten. Verder is er nergens in mijn antwoord of uw reactie waarop ik moet argumenteren of uitleg op moet geven, ik corrigeer alleen uwe foutief melding van de onderwerp van de discussie van de Kamer en de helaas overduidelijk onwetenheid achter die melding.

Het heeft ook alleen zin om iemand te vragen terug on topic te gaan als je zelf on topic kan blijven !

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:37

paars schreef:
Alane schreef:
Als het een ontsteking is door die transponder dan was hij er allang uit gezweerd.

Jij hebt dus blijkbaar nog nooit gehoord van een fistel Alane?
Er is geen betere manier om de indentiteit vast te stellen dan met DNA onderzoek. Chips kan je eruit halen, en weer in een ander paard stoppen. Paardenhandel is (net als de autohandel) vuile handel, en je wordt bedrogen waar je bij staat. Als je zekerheid wilt over de indentiteit van een paard, dan heb je die echt niet met een chip.
Een DNA profiel is uniek en niet verwisselbaar. Grootste zekerheid. En zonder twijfel zonder enig risico voor het paard. Punt uit.

@Paars: ja ik ken wel een fistel... mijn moeder had dat en is mede daardoor overleden (ben nu geen expert wat dat betreft maar ik ken het dus)
Je kan iemand alleen oplichten als die zich op laat lichten.
Wat is nu de meerwaarde van het verwijderen van een chip? Als mij een paard wordt aangeboden met een litteken van 50 cm op de hals dan heb ik gelijk mijn twijfels.
Idem met een paard met DNA, ander paspoortje erbij chipje erin en voila... moeten ze heel groot worden om ooit nog DNA vergeleken te krijgen en dan moeten ze exact weten dat het dat paard is.
VWB DNA tussen het haren trekken en de uiteindelijke code/controle bevestiging zitten te veel schakels en tijd... Kijk eens naar de affaire met (ben ik weer de naam kwijt van dat paard :S ) was nog niet zo gemakkelijk om het DNA te mogen vergelijken, met chippen was dat niet gebeurd Haha!

@Peterina: lijkt me vrij duidelijk. He gevoel bekuipt me dat ik bij jouw account niet met 1 persoon te maken heb maar met meerdere personen, gezien de wisselnde schrijfstijl. Geen probleem mee maar meld even wie wanneer reageerd.
Aangesproken voelen lijkt me wel duidelijk, je reageert op mijn bericht met google... daarnaast heb je al mensen die je helemaal niet kent en waar je niets over weet uitgemaakt voor leken (en dan druk ik het nog zeer mild uit)
Ik wil best met je discusieren over het chippen de zin of de onzin maar dan wel op een normale en vooral fatsoenlijke manier. Ben je van mening dat je dat niet kunt ook prima dan meld ik het de volgende keer bij een moddie. Een discussie win je met argumenten en niet met beledigingen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:07

Alane schreef:
Als mij een paard wordt aangeboden met een litteken van 50 cm op de hals dan heb ik gelijk mijn twijfels.

met een chipreader weet je zo waar ie zit hoor? En ik dacht meer aan een overleden paard. Chip is er zo uitgehaald. Ik verbaas me nergens over.
Alane schreef:
Idem met een paard met DNA, ander paspoortje erbij chipje erin en voila... moeten ze heel groot worden om ooit nog DNA vergeleken te krijgen en dan moeten ze exact weten dat het dat paard is.
VWB DNA tussen het haren trekken en de uiteindelijke code/controle bevestiging zitten te veel schakels en tijd... Kijk eens naar de affaire met (ben ik weer de naam kwijt van dat paard :S ) was nog niet zo gemakkelijk om het DNA te mogen vergelijken, met chippen was dat niet gebeurd Haha!

Da's waar, en zo moet je dus altijd je ogen goed openhouden. Bedoel je de affaire met Doruto?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:22

Dat is dus niet zo, met een reader weet je niet de exacte plaats....

Bij een overleden paard kan het inprincipe alleen op het slachthuis... Je mist dan alleen het paspoort en heeft MI weinig zin.

Nee ik doelde op een ander paard... is of zou ook naar de OS in dat geval ging het om de afstamming, wie de vader zou zijn.
Daar hadden ze dus niet zo 1,2,3 haar van om DNA te kunnen vergelijken.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 07:56

je bedoelt Lowina van Albert Zoer?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 10:44

Annechien schreef:
je bedoelt Lowina van Albert Zoer?

Ja precies... wat ik met die naam heb..
Die wilden dus ook niet vrijwillig materiaal afstaan om een DNA vergelijk te laten doen. In dit geval ging het dan om te kijken of de vader de vader was. Maar vraag me dus af of ik ook mag weigeren tijdens een "gewone" controle. Immers plukken ze wat van je paard af.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:03

Alane schreef:
@Peterina: lijkt me vrij duidelijk. He gevoel bekuipt me dat ik bij jouw account niet met 1 persoon te maken heb maar met meerdere personen, gezien de wisselnde schrijfstijl. Geen probleem mee maar meld even wie wanneer reageerd.
Aangesproken voelen lijkt me wel duidelijk, je reageert op mijn bericht met google... daarnaast heb je al mensen die je helemaal niet kent en waar je niets over weet uitgemaakt voor leken (en dan druk ik het nog zeer mild uit)
Ik wil best met je discusieren over het chippen de zin of de onzin maar dan wel op een normale en vooral fatsoenlijke manier. Ben je van mening dat je dat niet kunt ook prima dan meld ik het de volgende keer bij een moddie. Een discussie win je met argumenten en niet met beledigingen.

Ten eerst moet je is zelf is in de spiegel kijken Alane. Al meermaals hebben verschillende mensen al erop gewezen dat ze niet gedient zijn met dat 'google' gedoe. Meermaals worden anderen hier indirect leugenaars genoemd en dan als erop gereageerd wordt is het een persoonlijk 'aanval'. Ik heb een algemeen commentaar geplaatst gericht aan niemand. Als jij daar je eigen terug in kan vinden nou ja ....

Wat betreft een meervoud persoonlijkheid ... dit is alweer zo'n zwakke reactie dat nergens op trekt! Ben nog altijd de enige echte Peterina.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:33

Peterina schreef:
Ten eerst moet je is zelf is in de spiegel kijken Alane. Al meermaals hebben verschillende mensen al erop gewezen dat ze niet gedient zijn met dat 'google' gedoe. Meermaals worden anderen hier indirect leugenaars genoemd en dan als erop gereageerd wordt is het een persoonlijk 'aanval'. Ik heb een algemeen commentaar geplaatst gericht aan niemand. Als jij daar je eigen terug in kan vinden nou ja ....

Wat betreft een meervoud persoonlijkheid ... dit is alweer zo'n zwakke reactie dat nergens op trekt! Ben nog altijd de enige echte Peterina.

@Peterina: of we discusieren over chippen en DNA of helemaal niet.
Dit is nu de 3e keer in dit topic dat je beledigend overkomt. Ik ga dit ook melden bij een moddie.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:43

No problem.
Wordt misschien is tijd dat het van twee kanten onpartig wordt bekeken!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:55

Cassidy schreef:
En laten we eerlijk wezen: ik durf haas met zekerheid te zeggen dat, als de overheid het chippen niet verplicht had gesteld had, er ook in deze paarden geen chip was gekomen!

Dus hoezo "maar" 14 gevallen? Hoezo "maar" 2 dood?

Hier ben ik het mee eens. Ikzelf zou ook liever een dna-registratie willen, maar ik wist niet dat dat kon toen ik mijn pony liet chippen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:13

capopjekop schreef:
Hier ben ik het mee eens. Ikzelf zou ook liever een dna-registratie willen, maar ik wist niet dat dat kon toen ik mijn pony liet chippen.

Mijn merrie is overleden. complicaties na het scannen op dracht... scannen maar verbieden dan.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:26

@Peterina:
Alane heeft in dit topic geen enkele aanleiding gegeven om zo tegen haar uit je slof te schieten.

Persoonlijke aanvallen dus gewoon achterwege laten en opmerkingen graag verder beperken tot het onderwerp.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:28

Alane schreef:
Mijn merrie is overleden. complicaties na het scannen op dracht... scannen maar verbieden dan.

Sorry Alane, maar wat is dít dan voor een domme reactie?

We weten nu zo langzamerhand wel dat jij voor het chippen bent.
Maar je wordt pissig omdat een ander beledigend zou zijn. Wat is dit dan van jouw kant?

Reageer toch alsjeblieft eens inhoudelijk met steekhoudende argumenten i.p.v. van de hak op de tak te springen en niet inhoudelijk in te gaan op reacties op jouw commentaren.

Het spijt me maar ik vind deze laatste reactie van je ronduit belachelijk en niet getuigen van een hoog IQ

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:39

ranna schreef:
ik vind deze laatste reactie van je ronduit belachelijk en niet getuigen van een hoog IQ

En deze opmerking van jou is IMO ook niet bepaald stijlvol te noemen... Scheve mond

Gráág nu weer ontopic, voordat het uitloopt op oud-Hollandsch-moddergooien Boos! Als jullie problemen hebben met elkaars uitlatingen, kan dat prima via PB worden uitgesproken, daar hoeft half bokt niet van mee te genieten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:58

Alane schreef:
capopjekop schreef:

Wat ik bedoel, is dat ik meer in een dna registratie zie. Ik vind het niet super om een onnatuurlijk ding in mijn paard te stoppen, wat vervolgens ook nog uit te schakelen is met behulp van bepaalde stralingen. Er zitten meer risico's aan en het is eigelijk niet noodzakelijk ook. Ik vind het niet te vergelijken met een scan. En daarnaast is DNA authentiek en dus voor ieder paard anders.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:11

capopjekop schreef:
Alane schreef:

Wat ik bedoel, is dat ik meer in een dna registratie zie. Ik vind het niet super om een onnatuurlijk ding in mijn paard te stoppen, wat vervolgens ook nog uit te schakelen is met behulp van bepaalde stralingen. Er zitten meer risico's aan en het is eigelijk niet noodzakelijk ook. Ik vind het niet te vergelijken met een scan. En daarnaast is DNA authentiek en dus voor ieder paard anders.

Een hand van een DA is nu ook niet echt iets natuurlijks... idem voor een hoofdstel, bit, zadel, injectienaalden, wormspuiten, vaccins, enzovoort...
Ieder voordeel heeft zijn nadeel.
en met die bepaalde straling schakel je ook gelijk je paard uit. Haha!
En snap ook niet goed waarom je die chip stuk zou willen maken...
Bij een DNA paard is het eigenlijk simpeler... paspoort in de ton, chip erin nieuw paspoort erbij en voila.. een nieuw paard is geboren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:35

ranna schreef:
Sorry Alane, maar wat is dít dan voor een domme reactie?

We weten nu zo langzamerhand wel dat jij voor het chippen bent.
Maar je wordt pissig omdat een ander beledigend zou zijn. Wat is dit dan van jouw kant?

Reageer toch alsjeblieft eens inhoudelijk met steekhoudende argumenten i.p.v. van de hak op de tak te springen en niet inhoudelijk in te gaan op reacties op jouw commentaren.

Het spijt me maar ik vind deze laatste reactie van je ronduit belachelijk en niet getuigen van een hoog IQ

Ik spring helemaal niet van de hak op de tak...
Ik ben niet pissig en waar ben ik dan beledigend????
iedereen roept maar dat chippen gevaarlijk is. Ik vragen aan verschillende DA, schetser of PPC, fokkers, enz.. en neimand weet wat van problemen.. zeker wel een enkel geval zoals genoemd in dit topic..Dat zijn de cijffers (al wel verouderd maar goed)
Op mijn woord geloven is er niet bij dus dan maar via www feiten zoeken die mijn argumenten onderbouwen...
Kennis van mij reist de hele wereld over voor een bedrijf in Hengelo dat radar systemen maakt/ontwerpt etc.. die wordt als leek bestempeld hier..
Je wilt argumenten lezen of niet... maar ik baal er onderhand van dat mensen die antichippen zijn op een vrij fanatieke manier en vooral zeer beledigende manier proberen hun gram te halen
Nu zal ik nog 1 keer iets uitleggen...
Ik ben niet pro chippen... ik heb nog nooit tegen iemand gezegd dat ze moeten chippen... ik kan alleen die zogenaamde feiten weerleggen, middels horenzeggen en via sites op www... voor de mensen die mij niet op mijn woord geloven willen.

2 jaar geleden is mijn fokmerrie overleden aan de complicaties opgelopen na het scannen op dracht. Ze had een veulen aan de voet van 2 weken oud. Ik zal het wel weer moeten bewijzen... het is jammer dat de zoekfunctie het niet doet op bokt.. maar het is al eens vermeld in een topic. en voor de mensen die mij cht niet willen geloven: pb mij en ik geef je een paar telefoonnrs van mensen die het kunnen bevestigen. Collegafokers, de foker van die merrie, de hengstenhouder waar ze toen stond, enzovoort.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:49

Alane schreef:
<knip>
Ik ben niet pro chippen... ik heb nog nooit tegen iemand gezegd dat ze moeten chippen... ik kan alleen die zogenaamde feiten weerleggen, middels horenzeggen en via sites op www... voor de mensen die mij niet op mijn woord geloven willen.

Ik kan niet uit je reacties opmaken dat je NIET pro-chip bent. Het enige wat je doet is argumenten aanvoeren waarom mensen die niet willen chippen eigenlijk een stel dwarse idioten zijn, zonder goede redenen.
Getalletjes zijn wel leuk om mee te goochelen, maar feit is wel dat ik zelf alleen al meer gevallen van problemen ken dan de gemelde 14 stuks. Dit gaat van ontsteking tot spoorloos zijn en niet meer werken.
Horen-zeggen verhalen zal best, ik hecht toch vooral aan mijn eigen waarneming. Naast mijn kennelijk veel ruimere technisch inzicht in de feitelijke werking van de chip en de bijbehorende fraudegevoeligheid. Het systeem is gewoon net zo lek als alle voorgaande registratiesystemen met als extra een onbekend risico op complicaties op de lange termijn.

Alane schreef:
2 jaar geleden is mijn fokmerrie overleden aan de complicaties opgelopen na het scannen op dracht. Ze had een veulen aan de voet van 2 weken oud. Ik zal het wel weer moeten bewijzen...

Waarom? Werken met paarden levert altijd diverse risico's op.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 00:01

Ben wel blij dat dit soort dingen ook eens gewoon in de publiciteit komen en niet bij horen en zeggen blijft (refereer dus naar het artikel waar deze topic mee is begonnen).

Alleen, om gelijk daarna maar te beweren dat bij die 14 gevallen het verkeerd is gegaan omdat ze naar een 'goedkope' manier van chippen zijn gegaan is een beetje erg kort door de bocht, niet waar? Dat zijn aannames die dus hier worden verzonnen en niet feiten die zijn vrijgegeven.

Daarnaast wordt een aantal keren gerefereerd naar andere handelingen die je met je paard doet en dat wordt vergeleken met chippen. Enten en wormen kuren bijvoorbeeld geven inderdaad risico's bij paarden. Sterker nog, van enten van rhino zijn ook sterfgevallen bekend. Echter, bij enten, wormenkuren en alle handelingen van een dierenarts is gebaseerd op de overweging welke handeling het meeste risico geeft voor een paard. Niet enten of niet ontwormen geeft een groot risico op ziek zijn van het paard. De overweging is dus, wil je dat verkomen en daarmee ook het risico lopen dat het middel bijwerkingen heeft. Dit zijn overwegingen in het belang van de gezondheid van een paard, niet in het belang van je bankrekening.

In dat oogopslag is voor mij chippen niet iets wat direct een medische voordeel geeft voor mijn paard. Iets wat hij wel heeft bij enten, wormenkuren of bijvoorbeeld operaties. Dus, waarom zou ik dan mijn paard en pony het risico laten lopen dat het wel fout gaat met een chip, terwijl het paard zelf niet de voordelen van de chip ervaart.

Chippen is een overweging van risico's. Ik wilde het risico niet aan en daarom heb ik voor DNA gekozen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 00:02

Ik ga met Ikke mee, je berichten Alane zijn in mijn ogen te duidelijk pro-chip. Je zet degenen die anti zijn zo ontzettend voor schut, komt met argumenten die in jouw ogen relevant zijn en zet die van ons opzij....

Wat betreft de mensen die beweren niets te weten van complicaties na chippen: al eens bij nagedacht dat er mensen zijn die toch profiteren van het hele chip-gedoe? Natuurlijk gaan die geen opmerkingen maken dat het niet goed is. Het kost ze immers extra inkomsten!

Wat betreft de merrie die je kwijt bent geraakt na het scannen op dracht: hartstikke sneu voor je, maar wat heeft dat te maken met het chippen?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 00:28

Elles schreef:
ranna schreef:
ik vind deze laatste reactie van je ronduit belachelijk en niet getuigen van een hoog IQ

En deze opmerking van jou is IMO ook niet bepaald stijlvol te noemen... Scheve mond

Gráág nu weer ontopic, voordat het uitloopt op oud-Hollandsch-moddergooien Boos! Als jullie problemen hebben met elkaars uitlatingen, kan dat prima via PB worden uitgesproken, daar hoeft half bokt niet van mee te genieten.

Nog één keer off-topic Elles. En dat is om dan ook maar voor half bokt mijn excuses te maken.
Mijn laatste opmerking was idd niet stijlvol het spijt me. Bloos

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 00:32

Zeker levert werken met paarden risico's op... maar de risico's die verbonden worden aan het chippen zijn te verwaarlozen met de andere risico's.
MAW we hebben er weer een heeeeeeeeeel klein risico bij....
Ikke er zijn plenty rapporten te vinden van risico's op de lange termijn.
En als jij mij de meerwaarde uit kunt leggen van het vernielen van een chip bij een paard zou dat al veel verhelderender zijn.

ik kan dan mensen het gevoel geven dat ik ze beschouw als idioten door mijn manier van schrijven, dat is echter niet mijn bedoeling. Als ik iemand een idioot vind dan zeg ik dat wel recht in het gezicht of in een topic.

Neem eens de moeite om dit topic door te lezen en andere topics over chippen en ga eens turven hoe vaak ik iemand heb uitgescholden of een naam heb gegeven en mensen die niet willen chippen mij beledigd hebben...
Als je zo een discussie denkt te moeten winnen getuigd het wel van het nivo en de geloofwaardigheid.

@Cassidy: ik zet niemand voor schut.. dat doen jullie zelf (jullie= mensen die anti chippen zijn) ik kom met voldoende argumenten die schijnbaar sterk genoeg zijn om de door jullie aangevoerde argumenten onderuit te halen. Dat is niet mijn schuld... kom zelf dan eens met sterkerder argumenten.

Ik mag dan pro chippen overkomen... overtuig mij dan eens dat chippen zo gevaarlijk en slecht is. en dan zonder mensen die aangesloten zijn bij een stamboek idioot te verklaren, zonder mij te beledigen en te veronderstellen dat mensen die nog geen paarden hebben gechipt ook gelijk antichippen zijn.

@Ranna: OK dan!