met shet M1 starten... zielig????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:28

Rachke schreef:
Droom verder

Wat laat jij je kennen zeg!
Ik hoop voor jou alleen maar dat je een keer verslagen wordt door een shet, dat zou nou echt een goede grap zijn! *LOL*

En nog iets:
Je komt echt niet in het M als je niet netjes de oefeningen rijd! OK dan!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:45

Nou petje af hoor *LOL* , valt echt niet mee om dat kleine bijdehandte eigenwijze eigengereide spul aan het werk te krijgen en aan het werk te houden Tong uitsteken

Daarnaast zijn de moderne shets bij lange na niet meer de forse bolle breedbenige shet van jaren terug ze zijn net als de haflinger luxer gefokt en dus veel meer geschikt voor de sport, ook de ouderwedste shet kan best hoog in de dress komen kost misschien wat meer moeite en tijd!

Was laatst op wedstr en daar liep een shet hengstje Z Dressuur (aangespannen dan wel) hij werd aan het einde vd dag eerste uit de categorie ponys, hij had alle grotere ponys er dus mooi uitgereden.
Ook tijdens de vaardigheid was ie super snel en behendig ook daar werd hij eerste Haha!

Ik vind het zowieso knap als iemand op een nette manier in de hogere klasses terrecht komt, met een shet vind ik het eerlijk gezegt nog een beetje knapper Bloos , met dat shettetuig van mij moet ik eerst maar eens de ring IN zien te komen Knipoog

Veel succes met je getalenteerde shetje OK dan!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 08:03

Is dat niet erg lastig met losrijden? Zo'n shet loopt natuurlijk altijd wat langzamer dan een grote kwpn-er. Denk dat je daar ook wel eens commentaar op krijgt, of niet soms?

Maar op zich lijkt het mij wel grappig om een shet op wedstrijd te zien.

Zelf zou ik het niet doen, met m'n 1.81 kan ik meelopen. Haha!

Ik kreeg trouwens afgelopen zomer al commentaar toen ik met een e-pony mee wilde doen aan de zadelrubriek op de keuring. Mensen die ik ken verklaarden mij al voor gek, op een pony met die lengte. Nou het ging best, we werden eerste Knipoog
Momenteel moet je gewoon op een groot paard aan komen zetten. Terwijl ik het probleem ook niet zie met een pony.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 11:46

Maar dat is meestal ook, 'Het Probleem' die niet bij de ruiter/menner ligt maar bij de rest van het publiek of deelemers.......jammer dan voor hun!

Mensen nemen je vaak niet serieus met shets (ze zijn zo lief/klein schattig braaf enz , ik zou zeggen ga er eens met 1tje wedstr gericht mennen/rijden dan valt dat nog knap tegen en aangezien ik ook met friezen en kwpn-ers men kan ik toch zeggen dat shets niet gemakkelijker zijn) dat merk ik ook in de mensport.
Ik heb vd zomer mn enkelspan koetsiersbewijs gehaald en ben nu bezig met mn 2 span bewijs, sommige vinden het raar dat ik dat allemaal doe voor een paar shets, die knoop je immers toch gewoon voor de wagen en karren maar Verward

Als ik dan ook nog vertel dat ik op les ga bij een rijvereneging en volgends jaar wedtr wil gaan rijden, vallen ze bijna om maar je kunt toch ook lekker langs de weg en in het bos rijden ?zeggen ze dan,......... ja dat kan en doe ik ook zeker.
In de sport nemen sommige je niet echt serieus met een shet, je kunt heel enthousiast over ze vertellen maar voor vele blijven het die pluizige kinderponys en gezeldschaps pony voor hun grote wedstr. paard, dat kunnen ze natuurlijk OOK zijn.

Als je de eerste prijs wint met je shet bv in de dress dan spreekt met vaak over geluk of een jury die beinvloed is door dat lieve koppie, wat een kul er zijn maar weinig concurenten die gewoon zeggen waar het op staat en dat is dat je gewoon een goed bewegende pony hebt lopen die mooi nagevelijk is en onspannen in balans loopt enz.

Ik vind het eeuwig zonde van het mooie en VEELZIJDIGE ras de Shetlander, gelukkig ontdekken steeds meer mensen hun mogelijkheden vooral met mennen zijn ze in opmars, nu maar hopen dat hun toekomstige menners wel serieus zijn en ze netjes behandelen zoals ze dat met een kwpn-er zouden doen *LOL*

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 12:29

Leuk dat je start met je shettie zeg!! In de m1 zelf ook nog..Echt heel leuk dat je je beestje zo ver hebt gekregen al joh
Het kunnen idd lastig beestjes zijn..Veel succes en ben benieuwd naar foto's

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 12:32

Waterkippie schreef:
ze zijn gewoon jaloers

Denk ik ook ja!!

Harstikke leuk dat je met een shet m1 kan starten!!
Zolang de shet het aan kan is er helemaal geen probleem waarom zu het zielig zijn voor een shet en niet voor een andere pony???

Succes nog!!!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 12:36

Ik ken het probleem Cissie.
Ik krijg regelmatig te horen: wat voor paarden ga je later mee rijden? Nou, met nog meer shetlanders zeg ik dan.
Dat ik bij de menvereniging kwam, moest ik eerst voorrijden om te kijken of het niveau wel voldoende was en of ik het wel bij kon houden. Dit is verder nog nooit gebeurt op onze club bij andere nieuwe leden en het niveau van de club is niet zo hoog (merendeel recreatieve menners die nog maar net een volte kunnen draaien.).
Wanneer je dan L dressuur rijd zeggen ze eerst dat een shet dat niet goed kan, en als je dan wint dan zeggen ze dat een shet gemakkelijk is.

Een keer heeft iemand tegen mij gezegt (een internationaal rijdende, instrukteur): als je een shetlander netjes kan opvoeden en mennen, dan kan je alles mennen. Mooi compliment toch.
Tot nu toe heb ik steeds eerste gereden met mijn tweespan shetten tussen de enkelspannen friezen en warmbloeden, zelfs met mijn nieuwe span wat voor de zesde keer samen voor de wagen liepen.

Over de snelheid in de les (ze waren op club bang dat ik het niet bij kon houden): ik moet regenmatig afremmen omdat de friezen niet doorlopen. Aan het einde van de les staan de shetjes nog net zo fris dooor hun kuifen te gluren als aan het begin.

Start jij maar mooi M. Geen zorgen om het plaatje. Ik vind het dapper.
Hoop ook op een foto van jou op je shet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:06

napie schreef:
Een keer heeft iemand tegen mij gezegt (een internationaal rijdende, instrukteur): als je een shetlander netjes kan opvoeden en mennen, dan kan je alles mennen. Mooi compliment toch.

Dit zeggen ze ook over het rijden onder het zadel. En daar geloof ik ook echt in Lachen. Een vriendin van mijn zusje is nu ook begonnen hier onze shetlanders te rijden. Haar doel: de friezen van haar oom rijden, maar die oom zegt dat ze eerst een jaar shetland gereden moet hebben, kan je dat, kan je alles rijden Lachen.

En stang en trensjes maatje shet bestaan hoor Knipoog.
Alleen niet hier in Nederland, daar is de pony sport niet ver genoeg voor ontwikkeld helaas. Heb al een paar keer op het punt gestaan om een stang en trens hoofdstelletje en bitjes uit engeland te halen. Gewoon voor de heb Schijnheilig.

Zullen we met een groep shetland bokkers met z'n alle met S&T gaan starten op de zelfde wedstrijd Knipoog. Zou wel stoer staan Haha! (moet eerst nog ff mijn jonge spul aan het lopen krijgen hoor Tong uitsteken).

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:15

ik heb het zelfde met mijn fjord en haflinger ze lopen altijd te zeuren
ook de jury dan zegge ze het is een beetje sloompjes maa da licht aan het soort maar ik trek me er niks van aan en g a gewoon lekker door

enne egt klasse joh da je zoveel al hebt bereikt OK dan! egt top

Aniekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 13:21

de eerste keer M1 starten ging gewoon geweldig!!! 1e proef 164 pnt en de 2e proef 178 pnt!!! ben echt zooo blij!!! voor dat ik de ring in ging, zaten sommige mensen mij echt aan te kjiken van: "zo he die is gek" en dan gaat het zoo super, en dan is het in 1 keer, is die shet te koop?? off: jeetje hoe heb je haar zo ver gekregen?? super gewoon!! OK dan! OK dan!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:45

Huh, ik dacht dat je nog wilde oefenen voor je echt in de M ging starten?? Verward. Heb ik vast verkeerd begrepen dan. Super gefeliciteerd in ieder geval!!!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:48

Aniekie schreef:
Ik krijg van verschillende kanten hele positieve opmerkingen dat ik m1 start met mijn shet, daar niet van, maar sommige mensen die (ja ik mag het eigenlijk niet zo noemen) zeuren echt!! die zien bijv. dat ik de moeilijke oefeningen oefen en dan zitten ze echt zo te zeuren!! Bloos zo van: dat is veel te moeilijk voor die shet hoor!! en een shet hoort in de wei te staan, natgeregent, niet geschoren, weggezakt in de modder Schijnheilig Verward daar ben ik het dus niet mee eens, mijn shet staat dus op stal, geschoren en met stalbandages om. en op concoursen ook, ahh wat zielig.. ga je met die shet starten?? het is te moeilijk voor die shet, EN het is een afgang voor jou!! Boos! daar word ik altijd kwaad om, als ze dat zeggen. of dan ben ik in de bak bezig en dan hoor ik weer is: je doet een shet toch geen beenbescherming om?? shetten horen zonder te kunnen!! Verward en ik vind dat echt heel raar!! mijn shet kan het best allemaal aan hoor!! OK dan!
maar nou mijn vraag, wat vinden jullie hiervan?? Verward

Gewoon lekker de m1 starten en de rest laten praten. Een shet of een paard dat maakt niets uit. De dressuur bewegingen heeft ieder paard in zich groot of klein maakt geen verschil. OK dan! Ik zou zeggen geef ze maar lekker van katoen daar. BTW een shet kan ook super gangen hebben, misschien loopt je shetje wel beter dat hun eigen paardjes. Nijd heb je overal stap daar overheen en ga er voor. OK dan! Heel veel succes. Laat ze maar een poepie ruiken. Bloos!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:57

Quellian schreef:
Mag ik mijn mening geven...? Ik vind het niet zielig, wel enorm voor schut. Moet ik ook heel eerlijk zeggen dat ik wel onwijs zou lachen als ik een Shet op wedstrijden tegen zou komen...

Voor de rest: je hebt wel lef Haha!

jij hebt er dus het lef niet voor. En vind het ongepast als je iemand hier om gaat uitlachen. Probeer zelf maar eens zover te komen. Boos!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:15

Alle respect voor de TS OK dan! ............
Ik heb een jaar geleden een shet ingereden en ik ben 37 jr Bloos (1.61 en 51 kg)
Leuk om te doen en daarna veilig voor de kinderen OK dan!

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:25

Ik wil rijfoto's Lachen!!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:26

Aniekie schreef:
de eerste keer M1 starten ging gewoon geweldig!!! 1e proef 164 pnt en de 2e proef 178 pnt!!! ben echt zooo blij!!! voor dat ik de ring in ging, zaten sommige mensen mij echt aan te kjiken van: "zo he die is gek" en dan gaat het zoo super, en dan is het in 1 keer, is die shet te koop?? off: jeetje hoe heb je haar zo ver gekregen?? super gewoon!! OK dan! OK dan!

Wow super! OK dan! Gefeliciteerd!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 15:43

Mijn vader heeft een aantal jaren gemend met mini-shets (tweespan, 83 cm). Niet kapot te krijgen, die liepen de grote tochten als de Vijfheerenlandentocht en Eersel-Postel zo mee. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het een paar shetten niet snel te zwaar of te moeilijk is.

Of ik het een mooi gezicht vind is nummer 2 ... We reden op de kar met die ukkies ook hooguit met 2 mensen, gewoon omdat het commentaar anders niet van de lucht was. En je kan je daar inderdaad niets van aantrekken, maar soms lukt dat gewoon niet.

En mooi? Nee, ik heb naar foto's van Ukkepuk gekeken in haar profiel met Zorro. Hij loopt fantastisch en het is een prachtige shet, maar ik vind het geen mooie combinatie. Maar ik vind een hele dikke vrouw (zoiets als ik Haha! ) op een hele fijngebouwde KWPN-er ook niet mooi en op een zwaargebouwde Haflinger vind ik een forse meid ook leuker dan een spinnetje. Dus tuurlijk, het kan, of het mooi is en of je mooi wil zijn moet je zelf dan beoordelen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:24

Als ik jou was Aniekie, zou ik je uitslagen doorsturen naar de paard en sport!
Dan maken ze er vast een prachtig artikel van met hele mooie foto's. Want het is wel heel fantastisch als je met een shetlander tussen de paarden 178 punten haalt op je eerste M1 wedstrijd. Er staan wel minder bijzondere uitslagen met foto's in de Paard en sport
Jij hebt vast heerlijk gedroomd vannacht!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 16:56

Gefeliciteerd Haha!

Als ik heel eerlijk ben heb ik diep gespect voor jou en al die anderen die goed met die beestjes kunnen omgaan. Ik vind ze heel leuk, maar kan er gewoon niet mee omgaan, en ze weten het. Heel frustrerend als je er met eentje loopt en die peert hem ineens gewoon, en je kan niets doen omdat ze zo klein zijn Tong uitsteken

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 18:29

joyce B schreef:
Als ik jou was Aniekie, zou ik je uitslagen doorsturen naar de paard en sport!
Dan maken ze er vast een prachtig artikel van met hele mooie foto's. Want het is wel heel fantastisch als je met een shetlander tussen de paarden 178 punten haalt op je eerste M1 wedstrijd. Er staan wel minder bijzondere uitslagen met foto's in de Paard en sport
Jij hebt vast heerlijk gedroomd vannacht!

*LOL* Schijnheilig Haha!

Begon zelf te twijfelen na zoveel reacties... sorry dat ik nu zeg dat ik het hele verhaal een beetje..euhm ongeloofwaardig begin te vinden...Er staan wel foto's in haar profiel, maar geen rijfoto's en als zij daadwerkelijk in de m rijdt, had er vast wel een stukje in de bit ofzo gestaan over haar....

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:19

Ze ze zin idd gewoon jaloers! Hun kunnen het waarschijnlijk niet! Het is moelijk met een shet! Ik vind het juist knap dat je het kan! *LOL* *LOL* Mijn verzorgshet kan ik net aan op rijden.

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:42

Nou ze zullen niet jaloers zijn denk ik hoor, tenzij het pennymeisjes zijn van 11 jaar.

Maar sommige mensen denken er zo eenmaal over, ik vind shetlanders ook niet echt zulke paarden. Maar als jou pony super leergierig is en er zin in heeft, moet je vooral gewoon zo doorgaan zoals hoe jij en je shet het wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:45

#Ymke# schreef:
:)) Schijnheilig Haha!

Begon zelf te twijfelen na zoveel reacties... sorry dat ik nu zeg dat ik het hele verhaal een beetje..euhm ongeloofwaardig begin te vinden...Er staan wel foto's in haar profiel, maar geen rijfoto's en als zij daadwerkelijk in de m rijdt, had er vast wel een stukje in de bit ofzo gestaan over haar....

laat ik eerlijk zeggen, dat ik het verhaal een beetje te penny vind Haha!

Maar het tegendeel zie ik graag uit een krantenknipsel, website en foto's Lachen

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 19:46

Inderdaad, ik wil foto's van de 'M pony shet'

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 20:19

vet tog dat hij dat kan kon mij verzorg shet het maar Haha! Haha!
ben jaloers op die goede pony
( zie hem al lopen tussen al die grot paarden hahah )