fijn een paard wat het dak van dichtbij wil zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:34

olijfje25 schreef:
Toch knap, dat sommige mensen zo'n plaat voor hun hoofd hebben!!
Misschien heb je dan ook wel geen helm nodig!!

dat is de enige verklaarbare reden.
dat je zoiets nog maar in de verste verte grappig kan vinden......knap hoor Scheve mond .....

en, hoezo 'je merkt wel als het menens wordt'? jullie merken het duidelijk niet dus.

denk je echt dat dit paard zo onfeilbaar is in z'n evenwicht bij het rechtopstaan dat hij niet toch door een misstap zijn evenwicht kan verliezen? als je dat echt vindt kan je naar mijn gevoel denk ik beter cavia's gaan houden.

door een soortgelijke aktie van een paard is mijn instructrice wel dood. morsdood. kan je je daar iets bij voorstellen?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:42

Muiltje, ik ben blij dat je de reacties iig wel snapt... Lachen En dat jullie de volgende keer de cap (en bodyprotector? Schijnheilig ) wel even pakken... ik vraag me alleen nog een dingetje af; je zegt dat je het paard vertrouwt... oke, jij kent hem beter dan ik dus zal jij ongetwijfeld weten hoe hoj ook kan zijn...maar ik zou de situatie waar dit paard je met deze truuk in kan brengen niet vertrouwen, snap je dat? Natuurlijk roep ik ook makkelijk enkeltje slager en meen ik daar als het even niet hoeft nog de helft niet van...maar wat ik wel meen is dat jullie leven (en dat van anderen) wel belangrijk is en dat je alles dat je kan doen om jezelf in bepaalde situaties te beschermen absoluut geen overbodige luxe is. En er lacherig over doen geeft misschien een beetje een verkeerd beeld naar de pennymeisjes/jongetjes op bokt die het allemaal alleen maar hartstikke stoer lijkt... die mogen uit een bericht met zo'n foto ook wel opmaken dat het niet iets leuks is dat er gebeurt...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:06

Misschien ben ik een beetje blonT maar waarom is dit slechte reclame voor hun bedrijf?
Ik vind het alleen maar positief dat iemand lef genoeg heeft om ook dit soort paarden te rijden cq aan te pakken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:07

Het hoge hihi gehalte en de "stoere" manier waarop het gebracht wordt vind ik persoonlijk geen reclame.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:12

ThePast03 schreef:
Het hoge hihi gehalte en de "stoere" manier waarop het gebracht wordt vind ik persoonlijk geen reclame.

Ik geloof dat dit al tien keer eerder gezegd is... Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:13

talented schreef:
Ik geloof dat dit al tien keer eerder gezegd is... Lachen

Weet ik maar Fitzroy vroeg het nog een keer, vandaar dat ik weer antwoorde Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:13

Hallo, deze mensen zijn professionele africhters. Niet alle paarden zijn doetjes, dus het zal regelmatig op hun weg komen dat er dit soort ‘bokken’ tussen zitten.
Logisch dus dat het voor hen niet zo gevaarlijk lijkt als wij wel denken.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:22

Misschien zou je eerst alle 6 de pagina's van dit topic eens goed door moeten lezen, voor je dit weer "professioneel" noemt.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:30

Fitz; er wordt lacherig over gedaan, er wordt geen cap en andere bescherming gedragen terwijl dit paard het volgens de TS vaker doet... dat vind ik niet erg professioneel. Juist als professionele africhter vind ik dat je een stukje verantwoordelijkheidsgevoel zou moeten laten zien door er niet lacherig over te doen en door je zelf zo goed als mogelijk te beschermen.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:30

Ik heb niet alle pagina's gelezen (ik haak al af bij de eerste reacties).
Wat mij opvalt is dat mensen al vrij snel roepen naar de slager met die bok. dit vind ik dus zo raar.
Waarschijnlijk wil het gros van de bokkers danwel hippisch nederland een paard wat direct een z proef kan lopen en van zijn leven geen stap verkeerd zal zetten.
Mijn paard had ook deze streken en daar ben ik 2x onder terecht gekomen. De makkelijkste weg was om hem direct naar de slager te brengen en daar had ik reden genoeg voor, maar dat vond ik te makkelijk. Tijd, geduld en hulp hebben ervoor gezorgd dat het een redelijk betrouwbaar paard geworden is.
Niet ieder paard buigt als een knipmes, maar juist deze paarden hebben wel het meeste karakter en als je daar niet mee om kan gaan moet je daarbij uit de buurt blijven.

Ik ga ervanuit dat deze mensen weten waar ze mee bezig zijn. Aardige uitdaging!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:34

mobick schreef:
Wat mij opvalt is dat mensen al vrij snel roepen naar de slager met die bok. dit vind ik dus zo raar.
Waarschijnlijk wil het gros van de bokkers danwel hippisch nederland een paard wat direct een z proef kan lopen en van zijn leven geen stap verkeerd zal zetten.
Mijn paard had ook deze streken en daar ben ik 2x onder terecht gekomen. De makkelijkste weg was om hem direct naar de slager te brengen en daar had ik reden genoeg voor, maar dat vond ik te makkelijk. Tijd, geduld en hulp hebben ervoor gezorgd dat het een redelijk betrouwbaar paard geworden is.
Niet ieder paard buigt als een knipmes, maar juist deze paarden hebben wel het meeste karakter en als je daar niet mee om kan gaan moet je daarbij uit de buurt blijven.

Dan heb je geluk dat je dat hebt overleefd en/of je niet in een rolstoel bent beland... als deze mensen weten waar ze mee bezig zijn (wat ik best wil geloven hoor) dan zouden ze er imo verstandig aan doen om daar op bokt iets professioneler over te praten en om de nodige bescherming in acht te nemen zodat dit niet als voorbeeld wordt gezien door de evt. pennymeisjes/jongetjes die ongetwijfeld ook op bokt zitten en dit er wel stoer uit vinden zien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:51

mobick schreef:

Sorrie maar waarschijnlijk ben ik een van de weinige mensen die meer van zichzelf houd dan van het paard......... Een paard dat zo gemeen steigert, ga ik niet op! Klaar over en uit Haha! Haha! Haha! Een paard die dat een keer onder het zadel doet kan een flinke reprimande krijgen, doettie het daarop weer dan ga ik er niet meer op....... Ik zie het niet als een uitdaging ik zie het meer als een gevaar

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:07

mobick schreef:

Misschien toch maar wel eerst alles lezen, voor je commentaar geeft? Verward

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:17

muiltje schreef:
Ik zie de ernst van dit niet in nee. Je voelt wanneer een paard gevaarlijk is en wanneer niet. Hij staat hier goed hoor, en wij weten wel hoe we er mee om moeten gaan. !

Afbeelding

Als je goed naar de foto kijkt zie je dat hij zelfs op 1 been staat! Blijkbaar dus toch niet zo stevig!

Ik ben heel benieuwd hoe jij dan een gevaarlijk paard ziet?

En waarom laat je hem niet castreren, toch een grote kans dat hij wat werkwilliger en gematigder wordt!

ob_session

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:36

jezus wat cool zeg!! wat een gave foto. het is alleen wel vet gevaarlijk zeg. straks klapt hij achter over!!! dat moet je echt niet hebben. ik zou maar voorzichtig doen als ik jou was strax gebeurt er wel iets ergs. maar wanneer doet hij zoiets dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:48

ik heb op een handelsstal ook regelmatig mafkezen gereden en wat wij dan altijd deden was iemand met een longeerzweep in de bak, en als het dier maar 10 cm van de grond wilde komen sloeg diegene met de longeerzweep het dier vooruit. en dit ging niet zachtzinnig, maar vaak hielp het wel!

je moet je zelf dan meestal wel goed vasthouden omdat ze nogal flink wegspringen Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:51

Zo los ik dat ook op Haha! Haha! Haha!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:59

nou k weet niet wat iedereen zeikt over vooruitslaan dit en dat, der zijn ook paarden waar dit NIET bij helpt, en k denk dat een dominante hengst ook alleen maar bozer wordt van een paar flinke klappen, mijn merrie die heel volgzaam is en alles, wordt alleen nog maar pissiger als ik ga slaan( en dus nog VEEEL lijper) en wat ik zie van hengsten bij ons in de buurt worden hengsten alleen nog maar pissiger, pak dan een ei oid idd en dan is t nog moeilijk om precies op t goede moment hem dat ei op zn kop kapot te slaan! k ben t er mee eens dat dit niet egt goede reclame is, door bijv n cap op te zetten kom je al n stuk professioneler over maar ze zal weten wat ze doet en t is haar EIGEN paard en niet voor de verkoop bedoeld, dus lees ook ff wat iemand zegt en de slager is wel makkelijk gezegd maar t is wel je paard wat zoals zij zegt zn dagen af en toe niet heeft maar voor de rest we llief ed is, en als der egt niks medisch uit komt zou ik zeggen kijk dan of t helpt om m te castreren....... nja muiltje veel suc6 met je paard en wees tog maar voorsichtig!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:03

niet te lezen jouw stukje love sodera, misschien kan je het wat leesbaarder maken?

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:05

gijsenkim schreef:
niet te lezen jouw stukje love sodera, misschien kan je het wat leesbaarder maken?

Geloof dat dat de leeftijd is, veel meisjes van rond de 15 jaar zetten zulke stukken tekst neer Lachen

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:08

ob_session schreef:
jezus wat cool zeg!! wat een gave foto.

Kijk en dat is dan de eerste reactie van een 15 jarige, nog voor ze zich realiseert dat dit levens gevaarlijk is!!

Hoe bedoel je PROFESSIONEEL???? Stoom uit je oren Stoom uit je oren

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:15

talented schreef:
Geloof dat dat de leeftijd is, veel meisjes van rond de 15 jaar zetten zulke stukken tekst neer Lachen

Verdrietig

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:30

Samsam schreef:
Als je goed naar de foto kijkt zie je dat hij zelfs op 1 been staat! Blijkbaar dus toch niet zo stevig!

Sorry Nagelbijten / Gniffelen ooit al gehoord van moment opname? Het kwam van een video heb ik vernomen, in een galopfoto staat mijn paard ook wel eens op 1 been Knipoog . Is overigens niet slecht bedoeld hoor, sorry, maar moest er even uit Lachen .

Ik vind het ook maar linke foto's, maar je hebt het nu gewoon
toevallig op video staan. Meestal vinden mensen het niet zo erg als een paard een keer stijgert (heeft ff niets met deze te maken), maar mocht je er een filmpje en daar dan foto's van halen (dus fragmentjes) van maken, zou het er ook aardig eng uitzien hoor.

Ik ben zelf absoluut geen durver, ben zelfs de grootste schijtbroek die er rondloopt, maar sommige hebben nu eenmaal erg veel vertrouwen in hun paard en kennen hem ook wel.

Olga was vroeger naar het schijnt ook een rotmerrie (het was dan wel een merrie). Ze is echt super dominant en gooide je er zo af en bokte heel veel, moet je haar nu zien lopen, ze is nu 8 en kei lief en rustig geworden (zegt de eigenares zelf). Dus wie weet is het ook wel leeftijd die meespeelt?

En blijkbaar heeft ie ook ergens last van gehad.

En met de bescherming ben ik het volledig eens , maar om nou dat paard ineens naar de slacht te moeten doen .

Weet je, als er geen mensen waren om zo 'n slechte manieren af te leren (dit is nu éénmaal gewoon een extreme opname, toevallig), dan zouden veel paarden in de diepvries eindigen, lekker toch Scheve mond.

Nou ja, nog veel succes met je paard en wees maar voorzichtig Knipoog .
Laatst bijgewerkt door Vie op 17-11-04 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:31

vonneke schreef:
ik heb op een handelsstal ook regelmatig mafkezen gereden en wat wij dan altijd deden was iemand met een longeerzweep in de bak, en als het dier maar 10 cm van de grond wilde komen sloeg diegene met de longeerzweep het dier vooruit. en dit ging niet zachtzinnig, maar vaak hielp het wel!

Zo is Ustinov ook opgeknapt Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:32

Sylleke Dit is niet gewoon steigeren, dit is VUIL steigeren.......... gewoon steigeren betekend echt niet dat een peerd naar de slager moet hoor.....

Maar wat deze meneer doet is echt heel, heel vuil