mobick schreef:Ik heb niet alle pagina's gelezen (ik haak al af bij de eerste reacties).
Wat mij opvalt is dat mensen al vrij snel roepen naar de slager met die bok. dit vind ik dus zo raar.
Waarschijnlijk wil het gros van de bokkers danwel hippisch nederland een paard wat direct een z proef kan lopen en van zijn leven geen stap verkeerd zal zetten.
Mijn paard had ook deze streken en daar ben ik 2x onder terecht gekomen. De makkelijkste weg was om hem direct naar de slager te brengen en daar had ik reden genoeg voor, maar dat vond ik te makkelijk. Tijd, geduld en hulp hebben ervoor gezorgd dat het een redelijk betrouwbaar paard geworden is.
Niet ieder paard buigt als een knipmes, maar juist deze paarden hebben wel het meeste karakter en als je daar niet mee om kan gaan moet je daarbij uit de buurt blijven.
Ik ga ervanuit dat deze mensen weten waar ze mee bezig zijn. Aardige uitdaging!
Dan heb je geluk dat je dat hebt overleefd en/of je niet in een rolstoel bent beland... als deze mensen weten waar ze mee bezig zijn (wat ik best wil geloven hoor) dan zouden ze er imo verstandig aan doen om daar op bokt iets professioneler over te praten en om de nodige bescherming in acht te nemen zodat dit niet als voorbeeld wordt gezien door de evt. pennymeisjes/jongetjes die ongetwijfeld ook op bokt zitten en dit er wel stoer uit vinden zien.