Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SnelleMarz

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:15

Olympia schreef:
Op manege Berenstein zijn ze gisternacht geweest..

Ik weet niet of ik de details kan vertellen, maar als je het mij vraagt is het iemand geweest die er vaker komt, want waar ze de zadels vandaan hebben gehaald.. Is toch wel een beetje risicovol..

En verder zijn er veel ponyzadel gestolen en ze hebben gewoon het gaas langs het hek kapot geknipt..

Ja ik hoorde het van Savanna (die verslaafde van Largo & Binny) gisteravond. Wel verrot gek

Ja idd erg risicovol daar bij de ponystallen bij de boederij
Alhoewel ze niet in de paardenstallen zijn geweest, natuurluk vanwege de honden die dan gaan blaffen.
maar toch.

Ik denk zowiezo ook dat mensen vaker zijn geweest op de manges, bv. met wedstrijd ofzo.
Wij hebben morgen (ook) weer wedstrijd, dus zat vreemde mensen die dan even kunnen rondkijken

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:19

Marwszjeuh schreef:
Ja ik hoorde het van Savanna (die verslaafde van Largo & Binny) gisteravond. Wel verrot gek

Ja idd erg risicovol daar bij de ponystallen bij de boederij
Alhoewel ze niet in de paardenstallen zijn geweest, natuurluk vanwege de honden die dan gaan blaffen.
maar toch.

Ik denk zowiezo ook dat mensen vaker zijn geweest op de manges, bv. met wedstrijd ofzo.
Wij hebben morgen (ook) weer wedstrijd, dus zat vreemde mensen die dan even kunnen rondkijken

Ik ken niet alle mensen van de manege en zeker niet de kinderen, ik rijd daar pas een jaartje en we gaan ook weg, en kom eigenlijk alleen voor Rashida En om wat te kleppen met de mensen die ik ken

Ze zijn ook bij Jeroen in stal geweest hoorde ik.. Ik vind het zowieso stom, want er zijn dichterbij ook kasten. En vind het ook wel raar dat ze precies daar de zadels gaat jatten terwijl het woonhuis er aan vast zit..

Even Offtopic, rijdt jij op condor city (Ofzo iets..)
Laatst bijgewerkt door Olympia op 27-08-05 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:36

Olympia schreef:
Ze zijn ook bij Jeroen in stal geweest hoorde ik.. Ik vind het zowieso stom, want er zijn zat kastjes waar mooiere zadels in hangen dan die pony zadels in de ponystal.. En vind het ook wel raar dat ze precies daar de zadels gaat jatten terwijl het woonhuis er aan vast zit..

Even Offtopic, rijdt jij op condor city (Ofzo iets..)

Ja, bij Jeroen liggen veel mooiere zadels, en zeker daar bij de pension stallen. Dat middenstuk, begryp ook niet waaro mze daar niet in zijn gegaan.
kom je zo binnen met wat gereedschap

Ja, Condor City = Hippisch Centrum Westland.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:45

Hoe laat heb je wedstrijd?

Want ik ga daar morgen ook heen, alleen zij hoeft pas om half 5 te starten ofzo..

Ik snap het ook niet.. Horde het gisterochten van Anton en later zag ik dat de ponystal was afgezet en toen zag ik Jeroen en Anton er naar toe lopen..

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:51

Ik moet om 14.30 & 15.00 uur. (zijn 2 ringen)

Nee, ik ben ook benieuwd of ze bij ons langs komen om te jatten
Wij hebben hek erom heen, geen stuk waar je er zomaar door heen kan
Bovendien is het voorste gedeelte met alarm, vanwege Condor.
En de achterkant is (natuurlijk) open voor als er brand uit breekt. Mrja. Ik zie het wel.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:53

Nou bij ons hebben ze gewoon het gaas open geknipt.. Maar toch.. Ik blijf erbij dat het bekende zijn geweest..

Maybe zie ik je morgen wel..

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:54

ja lekker zeg ga ff precies uitleggen waar de mooie zadels liggen op berenstein!!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:55

Volgens mij leg ik dat niet duidelijk uit hoor.. Maar goed, zal het wel bewerken voor jou.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:58

Vreemd dat het dit keer ponyzadels waren ( geen dure paarden merkzadels ?) en niet op donderdag of zondag nacht.

Ik denk dat dit inderdaad niet dezelfde dieven zijn, als die momenteel in de buurt bezig zijn, ....of ze hebben een nieuwe tactiek?!?

Maar toch,..het blijft s.h.i.t!

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:59

als het bekende waren geweest hadden ze ook wel de mooie zadels meegenomen en wie zegt dat er in de ponystal geen mooie lagen of je nu duur of goedkoop zadel had je heb dan toch een probleem als je zadel weg is

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:00

Ja dat begrijp ik ook wel, maar ik vind het vreemd dat ze de meest verre stal nemen die aan het woonhuis vast zit... maar goed..

Voor zover ik weet waren het geen dure merkzadels, maar dat heb ik me laten vertellen.. En het was donderdag/vrijdag nacht..

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:03

Olympia schreef:
Ja dat begrijp ik ook wel, maar ik vind het vreemd dat ze de meest verre stal nemen die aan het woonhuis vast zit... maar goed..

Voor zover ik weet waren het geen dure merkzadels, maar dat heb ik me laten vertellen.. En het was donderdag/vrijdag nacht..

Toch donderdagnacht, wie weet waren dit keer ponyzadels besteld in het verre oosten, de markt met paardenzadels verzadigd

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:04

misschien is voor iemand uit de ponystal een wintec of iets anders wel duur? ligt helemaal aan de inhoud van je portemenee en er is ook 1zadel teruggevonden .

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:05

Ik weet het verder ook niet.. Ik hoorde er wel mensen over praten en later hoorde ik het van een stalhulp.. maar toch.. Blijf het vreemd vinden..

En waar is dat zadel dan terug gevonden?

En ik begrijp best dat voor de 1 een wintec al duur is, maar wat hebben die dieven er dan aan, want ze zullen meer met kieffer ofzo verdienen.. Zo bedoelde ik het..

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:06

kwebbel schreef:
misschien is voor iemand uit de ponystal een wintec of iets anders wel duur? ligt helemaal aan de inhoud van je portemenee en er is ook 1zadel teruggevonden .

De vraag is, wie is de heler en wat doet die ermee?

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:08

het zadel is bij het vijvertje tussen de bosjes gevonden!met singel en zadelbontje.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:09

Mm.. Ook raar..

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:13

Bij die grote diefstallen snijden ze altijd de dekjes eraf en alleen de goede leren singels nemen ze mee, is dat nu ook gebeurd?

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:25

voor zover ik weet hebben ze inderdaad alleen de zadels meegenomen dus geen dekjes etc.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:20

En hoe zit het met El Sham, wanneer was dat?

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:32

Beber schreef:
En hoe zit het met El Sham, wanneer was dat?

Dat vraag ik me ook nog steeds af

Ik hoorde het enkel van Nel (manege eigenaaresse) dat het daar ook was gebeurt.
Althans, dat ware de geruchten. 100% zeker weten doe ik het dus ook niet.

SebasV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:45

Okay, misschien even een heel gekke gedachte en vraag...en ik denk ook wel heel ver gezocht.....

Maar voor degenen bij wie ook zadels gestolen zijn:

A;)Hebben jullie ook een bezoek gehad van een verdachte man samen met een klein meisje van een jaar of 8? Deze man was niet zo groot, tenger postuur en kreeg het gevoel dat ze van het woonwagenkamp kwamen. Hij had erg veel kettingen en goud. Vroeg of er nog paarden te koop stonden, maar had oog voor alles behalve paarden. Dit bezoek kan zijn ongeveer een paar weken tot anderhalve maand voordat de zadels gestolen zijn..

B;) was er toevallig kermis in de buurt van waar je je zadels had liggen op de tijd van de inbraak? Bij ons was, en ook gezien het bovenstaande verhaal, het erg opmerkelijk dat toen de kermis weer het dorp uitging dezelfde nacht ook de zadels gestolen zijn.

Nogmaals, misschien ver gezocht maar omdat ik het zelf verdacht vond.....

Groetjes,

Sebas

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:20

SebasV schreef:
Okay, misschien even een heel gekke gedachte en vraag...en ik denk ook wel heel ver gezocht.....

Maar voor degenen bij wie ook zadels gestolen zijn:

A;)Hebben jullie ook een bezoek gehad van een verdachte man samen met een klein meisje van een jaar of 8? Deze man was niet zo groot, tenger postuur en kreeg het gevoel dat ze van het woonwagenkamp kwamen. Hij had erg veel kettingen en goud. Vroeg of er nog paarden te koop stonden, maar had oog voor alles behalve paarden. Dit bezoek kan zijn ongeveer een paar weken tot anderhalve maand voordat de zadels gestolen zijn..

B;) was er toevallig kermis in de buurt van waar je je zadels had liggen op de tijd van de inbraak? Bij ons was, en ook gezien het bovenstaande verhaal, het erg opmerkelijk dat toen de kermis weer het dorp uitging dezelfde nacht ook de zadels gestolen zijn.

Nogmaals, misschien ver gezocht maar omdat ik het zelf verdacht vond.....

Groetjes,

Sebas

Wat die kermis betreft, geloof ik daar niet zo in, maar misschien is het sowieso handig om onze ideeen en verdachte personen (signalement) hier ook te melden.

Wel is het duidelijk dat ze momenteel per gebied de maneges afwerken.

Misschien handig om een lijst met data en plaatsen te maken, dan kun je een beetje idee krijgen van hun werkwijze.

SebasV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:04

Idd een heel goed idee.. Er is wel al een site op internet, maar volgens mij lang niet compleet.

Het is een beetje een landelijk probleem aan het worden, en er is een goede vraag naar zadels. Vaak worden ze op afroep gestolen en verdwijnen ze naar het buitenland ben ik bang.

Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

De diefstal heeft bij ons in de nacht van donderdag op vrijdag 26 augustus plaatsgevonden in Gemonde, vlakbij Boxtel. Heb verdenkingen naar de persoon die ik eerder al heb beschreven, was een dubieus bezoek van'm.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:08

De verhalen gaan toch vooral telkens over een "bende" van een man of 4 die achterom verdwijnen met de zadels in kruiwagens van stal waarna die kruiwagens terug zijn te vinden in de sloot... En dan zijn er dus zeker een stuk of 15 duurdere zadels pleite.

Maar een landelijk probleem is het zeker, volgens mij is deze ellende al een jaar of 2 aan de gang.