waarom is PAARDEN slachten altijd zieliger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 19:54

Je hebt het met je eigen ogen gezien punkies? Op die plaatjes op die sites van eetgeendierenleed en wakker dier zeker? Nou die plaatjes dat gebeurt echt haast niet en die plaatjes hebben ze net even op het zieligste moment gemaakt.
En vind je biologische koeien niet zielig dan? Die staan lekker in hun blubberwei tussen de stiekels even de sprietjes gras opzoeken. Heb je die vacht van hun wel eens gezien? En ze mogen niet eens medicijnen als ze ziek zijn, ja want dat is niet biologisch. En dan maar zeggen dat dat diervriendelijk is Scheve mond .
>;) >;) >;)

AxlRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:03

wat lopen jullie toch te zeuren dat er paarden gaslacht worden!!!!!!!!! Van alle paarden die ik koop zijn er ook slachters bij (ik ben paardenhandelaar de jongste van nederland 18 jaar). ik vind een paard doodspuiten zieliger dan schieten. en waarom blijven we hier op bokt over door zeuren!!!!!!!!!!!!!1 en vinka heeft gelijkwant wij paardenhandelaren en slagers worden als criminelen neer gezet en waarom dat dan hebben wij jullie iets verkeerds gedaan (de erkende PAARDENHANDELAAREN) ik denk het niet. ik denk dat dat de beunhazen zijn die zetten ons in een verkeerd daglicht. en dan worden alle paardenhandelaren het zelfde behandeld. Gr W. Axl Rose

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 20:08

Chestnut schreef:
Je hebt het met je eigen ogen gezien punkies? Op die plaatjes op die sites van eetgeendierenleed en wakker dier zeker? Nou die plaatjes dat gebeurt echt haast niet en die plaatjes hebben ze net even op het zieligste moment gemaakt.
En vind je biologische koeien niet zielig dan? Die staan lekker in hun blubberwei tussen de stiekels even de sprietjes gras opzoeken. Heb je die vacht van hun wel eens gezien? En ze mogen niet eens medicijnen als ze ziek zijn, ja want dat is niet biologisch. En dan maar zeggen dat dat diervriendelijk is Scheve mond .
>;) >;) >;)

nee, ik zei al ik ben op veel bio industrie boerderijen geweess

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:11

Ja dat gezeik van dit topic is een beetje storend..ben ik met axlRose eens!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 20:11

Franklin schreef:
haha okee!

ach mariekje, wat ben je zielig!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 20:12

AxlRose schreef:
wat lopen jullie toch te zeuren dat er paarden gaslacht worden!!!!!!!!! Van alle paarden die ik koop zijn er ook slachters bij (ik ben paardenhandelaar de jongste van nederland 18 jaar). ik vind een paard doodspuiten zieliger dan schieten. en waarom blijven we hier op bokt over door zeuren!!!!!!!!!!!!!1 en vinka heeft gelijkwant wij paardenhandelaren en slagers worden als criminelen neer gezet en waarom dat dan hebben wij jullie iets verkeerds gedaan (de erkende PAARDENHANDELAAREN) ik denk het niet. ik denk dat dat de beunhazen zijn die zetten ons in een verkeerd daglicht. en dan worden alle paardenhandelaren het zelfde behandeld. Gr W. Axl Rose

dat is niet waar, ik zet helemaal geen mensen hier voor crimineel neer. Echt niet, en ik ben het ook niet tegen gekomen hier in het topic

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 20:14

Franklin schreef:
Ja dat gezeik van dit topic is een beetje storend..ben ik met axlRose eens!

reageer je toch lekker niet Rolleyes

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:16

punkies schreef:
dat is niet waar, ik zet helemaal geen mensen hier voor crimineel neer. Echt niet, en ik ben het ook niet tegen gekomen hier in het topic

Neuh...

Citaat:
Dieren hebben ook gevoel waarom zouden wij macht mogen hebben over dieren? dieren waren eerder op de wereld en de mensen maken ze kapot, van alle kanten! Zoveel dieren worden bedreigd en koeien die maar zullen doorfokken tot ze er bij neer vallen! Ik heb al veel gezien in mij leven hoor, vergis je niet. Ik ben al in veel dorpen geweest, ik heb kippen koeien en kistkalveren zien leiden onder het gene wat de mensen vinden, ik kan het niet hebben dat er zo met dieren om word gegaan. Waarom zouden wij meer macht hebben? ik vind het walgelijk wat er in de wereld gebeurd. Varkens die verdomme de een na slimste dieren op de wereld zijn worden opgesloten, vetgemest, vervoerd en geslacht! Walgelijk. Hoe haal je het in je hoofd zo'n bedrijf te beginnen? Hoe haal je het in je hoofd om zo met dieren om te gaan

Dat is jouw tekst en ik voel me wel degelijk een crimineel hierdoor... Scheve mond

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 20:17

dat voel je je maar dat heb ik niet gezecht!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:19

Volgensmij is punkies nu toch wel uitgeluld hoor >;) . Aan haar reacties te zien Tong uitsteken .

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:20

Ja zoiets wel he Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:25

punkies schreef:
dat voel je je maar dat heb ik niet gezecht!

Zo bedoel je 't wel Rolleyes , ookal heb je 't niet letterlijk gezegd...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 20:46

Jus_dOrange schreef:
Zo bedoel je 't wel Rolleyes , ookal heb je 't niet letterlijk gezegd...

sorry, hoe weet jij nou wat ik bedoel, terwijl ik er geen woord over gezecht heb.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 20:47

Chestnut schreef:
Volgensmij is punkies nu toch wel uitgeluld hoor >;) . Aan haar reacties te zien Tong uitsteken .

idd, dik dik dik uitleluld tja, weet echt niets meer te zeggen, Hahahaha zielig, erg zielig

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 20:52

Nou ik denk dat je ook wel overdrijft met die koeien.. Hoezo helemaal naar Schotland als je een paar plaatsen verder een slachthuis hebt??

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 20:54

omdat ze het vlees meestal in Schotland, ierland, engeland, frankrijk en nog een paar landen willen hebben.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:17

punkies"]
sorry
[/quote]

Tuurlijk.

[quote="punkies schreef:
hoe weet jij nou wat ik bedoel, terwijl ik er geen woord over gezecht heb.

Misschien omdat je in die quote boeren helemaal de grond in stampt, lees het nog een paar keer zou ik zeggen...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-04 21:47

Jus_dOrange schreef:
Misschien omdat je in die quote boeren helemaal de grond in stampt, lees het nog een paar keer zou ik zeggen...

waarom doe je nou of ik alle boeren over een kam scheer? ik heb het echt al te vaak gezecht, LEES!!! De boeren die een bioindustiebdrijf hebben kan ik niet begrijpen, het kunnen best aardige mensen zijn die er tussen zitten natuurlijk, alleen dat ze een bioindustrie bedrijf hebben vind ik walgelijk en fout, en dat is wat ik fout vind aan díé boeren!
begrijp je het nu? Ik hop het voor je!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 21:53

punkies schreef:
waarom doe je nou of ik alle boeren over een kam scheer? ik heb het echt al te vaak gezecht, LEES!!! De boeren die een bioindustiebdrijf hebben kan ik niet begrijpen, het kunnen best aardige mensen zijn die er tussen zitten natuurlijk, alleen dat ze een bioindustrie bedrijf hebben vind ik walgelijk en fout, en dat is wat ik fout vind aan díé boeren!
begrijp je het nu? Ik hop het voor je!

Ik hoop voor jou dat je begrijpt dat ik het de hele tijd al begrijp. Maar omdat je die boeren beschuldigd vind ik dat je mij ook beschuldigd want ik betaal die mensen.

Je vind die mensen dus walgelijk en fout, ik betaal die walgelijke en foute mensen omdat ze mijn eten leveren, ook mijn kaas, ook mijn chocola, en ook mijn melk.

Snappie? Rolleyes Ik steun dus die criminelen...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:04

Dat is duidelijk jouw mening Punkies, en die mag je uiteraard hebben net zoals de mensen die het niet (helemaal) met je eens zijn, zoals ik.

Je vind het hierboven genoemde voorbeeld 'wagelijk', maar bedenk wel dat er achter zo'n bedrijf veel meer schuil gaat als dat je in eerste instantie ziet of denkt te zien.

Bloed/zweet en tranen, neem dat van mij aan, niet dat het daarom allemaal vergoeilijkt moet worden, zeker niet.
Maar echt er zijn een heleboel boeren ook bio boeren die anders willen, maar ze zitten muur en muur vast op allerlei gebieden.

Als hun omwille van het welzijn vd dieren moeten/willen stoppen zit hun hun hele gezin in de problemen, kinderen die niet naar school kunnen, rekeningen die niet betaald kunnen worden enz.enz.
En als boeren ook maar iets willen verbeteren aan hun bedrijf vb ten gunste van de dieren worden het ze door in eerste instantie de gemeent en anders wel de regering onmogelijk of heel moeilijk gemaakt.

Een vriendin van mij heeft in het verleden een legbatterij gehad met 60.000 kippen per schuur ze had 3 schuren dus reken maar uit.
Ik vind het verschikkelijk die kipjes in zo'n schuur, toen ze na veel wikken en wegen besloten had om de grote finacieele knoop door te hakken en van batterij naar scharrel over te stappen, werd er geen medewerking verleend door de gemeente.
Ze had 2 hec grond das best veel maar niet genoeg, ze mocht iets van 3 kippen per vierkante meter houden ivm de grondverontreineging (kippemest), ze had dus teveel kippen of teweinig grond. Kippen halveren was financieel niet haalbaar want dan had ze teweinig eieren, grond bijkopen behoorde ook niet tot de mogelijkheden dus toch maar weer het bedrijf houden zoals het was.
Ze heeft ivm de vogelpest paar jaar terug niet lang meer kunnen houden en is failliet verklaard.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:05

Afbeelding
En vind jij, of vinden jullie dit dan ook zielig? Die zielige koetjes die liggen daar heerlijk op hun koematrasjes onder de ventilator en kunnen wanneer ze willen even lekker kuil eten. En die arme beesjtjes staan neit eens buiten Bloos! , in de brandende zon, nu liggen ze zielig onder hun eigen ventilator, de arme beestjes.
Dit zijn btw onze 'arme' koetjes Lachen .
[edit]Dat rode ding tegen dat stenenmuurtje is de automatische koeborstels en links en rechts is de halve muur open (je ziet het links wel op de foto) en er zit een zeil voor en dat gaat autmoatisch verder naar beneden als het harder gaat waaien.[/edit]

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:09

Hahah toffe foto, ik heb met ze te doen, als het 30 gr is sta ik ernaast Knipoog

1 vd boeren waar ik bij heb gewerkt had een kroelmachine (heet anders hoor) gekocht, ik huh een wat.... Verward
Kunnen zn koeien lekker onder gaan staan als ze jeuk hebben ze worden ze volledig gemasseerd en gekroeld, na 2 dagen onstond er een file voor dat ding. Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:15

cissie schreef:
Kunnen zn koeien lekker onder gaan staan als ze jeuk hebben ze worden ze volledig gemasseerd en gekroeld, na 2 dagen onstond er een file voor dat ding. Haha!

Jaaaaa, die heeft de boer waar Harry staat ook voor z'n koetjes, geweldig die dingen Haha! .

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 23:25

Ja, zo een hebben wij ook. Alle koeien hebben nu een kuif Haha! .

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 00:07

haha ja zoals nu al duidelijk word hebben die koetjes het helemaal niet zo slecht !!
koeien hebben het in principe wel beter als varkens,dat wel
maar een varken weet niet beter, en sorry voor de botte opmerking die nu gaat volgen.... ze kunnen er ook niets aan doen dat ze zo lekker smaken Haha!
ja zo is het toch?
als kattenvlees lekkerder en productiever was, hadden katten zo in hokjes gezeten !
varkens zijn luie beesten, als ze nooit buiten zijn geweest, weten ze dus ook niet wat ze missen, ze hebben een lekkere warme stal, met een harde ondergrond, dat wel. maar ook buiten liggen ze vaak op de stenen, ze hebben nu eenmaal een hardere huid als wij!
en ze liggen graag op de stenen omdat ze dan wat afkoelen, vaak is de put gekoeld, en de vloer dus ook wat koeler.
varkens kunnen namelijk niet zweten !
ze krijgen volop eten , wat ook uiteraard zeer smakelijk is. dus wat is er dan zielig???
tegenwoordig word er streng op gecontroleerd dat ze voldoende ruimte hebben in de kooien, veel boeren hebben zelfs al grote afdelingen waarin er dus in een grote ruimte een groep word gehouden
ze krijgen kettingen waar ze graag mee spelen, autobanden en ballen. dus vervelen doen ze zich ook niet
ze zien geen daglicht weliswaar, maar als je niet weet wat je mist, mis je het dan eigenlijk wel??

wat punkie betrefd, jij hebt wel zeker je mening opgedrongen zonder met echt goede of duidelijke argumenten te komen
ja je hebt wat stukjes gequote van internet en je hebt zelf een grote mond dat je zat bedrijven hebt gezien.
nou vertel mij dan maar eens wat meer over die bedrijven, wat voor voerbakken ze hadden, hoe de stal er verder uitzag, automatisch voeren of niet? hoe de hokken ingedeeld waren ( roooster / gewone vloer ) etc etc
want wat er op wakkerdier etc staat is niet de werkelijkheid !
ga maar eens een dagje met mij mee varkens laden, dan zul je eens zien dat het gruwelijk meevalt!

en je zegt dat je netjes je mening geeft, dat is zeer zeker niet zo
je vloekt vaak, verdomme dit , verdomme dat , etc etc
en daar heb ik nogal een grote hekel aan
en vooral omdat het onmacht is, want je geeft geen goede argumenten
omdat er maar weinig mensen achter je staan ga je maar vloeken en tieren??? --- > verkeerde aanpak meiske... beargumenteer eens fatsoenlijk aub, zonder hulp van die dieren-red-internetsites