Nicolletje schreef:+:)+
precies.
Op het forum van PN zitten wel fanatiekelingen geloof ik, maar daar blijf ik ook mooi weg!
Bokt is leuker en afwisselender
Heb ik ook al gemerkt dat het op bokt toch anders is op de forums.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Fellor schreef:Bovendien noemt zij overal dat een paard zich warmhoudt door haren omhoog te zetten, maar een paard bezweet in de wei zetten maakt niet uit. Nu zou ik toch graag wel eesn willen weten hoe een paard kletsnatte haren omhoog wil gaan zetten om zich warm te houden.
Citaat:In gevallen waarbij hoefbescherming noodzakelijk is (en dit zijn zeer extreme situaties!) kun je altijd nog hoefschoenen gebruiken. Het voordeel van hoefschoenen is dat je ze alleen maar gebruikt wanneer ze daadwerkelijk nodig zijn en op de wei weer uitdoet (antropomorfisme: jij houdt toch ook niet je schoenen aan als je in bed ligt?) en dat ze de hoef geen schade berokkenen. Hoeven beslaan is gewoon nooit nodig. Nooit!
Citaat:Hij hoeft zijn kletsnatte haren niet omhoog te zetten. Hij zweet omdat ie het warm heeft, en om zo dus warmte kwijt te raken. Zou een beetje raar zijn als ie en zijn warmte kwijt wil raken door te zweten en tegelijkertijd zichzelf warm wil houden...Het kan dus ook niet samen nee.
Miran schreef:Zelf nooit bezweet op de wind gestaan? Dat kan dus prima samen!
Citaat:Lusitana, dat de tolerantie naar hun toe niet groot is ben ik niet met je eens. Er zijn verschillende manieren, maar in die site lees je tussen de woorden door dat je je paard niet waard bent als je hem niet strikt volgens zijn manier verzorgd, en dat is wat veel mensen stoort. Als hij het op die manier wil doen, prima, maar laat ook mensen in hun waarde die goede ervaringen hebben met andere manieren.
memory schreef:Alle beweringen die er gedaan worden zijn niet zijn idee...het is onderzoek. Onderzoek die dat nu eenmaal uitwijst.
memory schreef:Er staat dat bij extreme slijtage (zoals bijv. bij dravers?) er beter hoefschoenen gebruikt kunnen worden. Deze bieden bescherming maar kun je na de zware belasting gewoon weer uitdoen (niet perse als ie de wei opgaat) in tegenstelling tot een ijzer dat eronder blijft zitten en het hoefmechanisme ernstig verstoord. Heeft niks met een antropomorfisme te maken.
Vind PN een goede site en forum. Misschien is de tolerantie t.o.v andere stromingen niet erg groot, maar er wordt iig diepgaand nagedacht over waarom je iets doet. Daarbij gebruik makend van wetenschappelijk ondezoek, fysiologie van het paard etc. ipv iets te doen omdat iedereen het doet.