Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DePennyBitch schreef:Ik bedoel het niet zoals jij het opvat promptertje.....
Ik bedoel dat er heel veel van die neppers rondlopen die hoog van de toren blazen en doen alsof ze er verstand van hebben, helaas komt in dit geval schade aan het paard meer in de richting.
Er is niets mis met het willen verdienen van geld, tuurlijk niet! Maar NH is zo booming dat het tegenwoordig wel lijkt alsof iedereen een guru is en dat stuit mij iig tegen de borst.
. Van alles wat zich in Nederland Nh noemt ben ik niet zo onder de indruk moet ik zeggen
.
.
.
.
), ze heeft er een spelletje van gemaakt
. Citaat:maar alle paarden die er langer waren, liepen er zo op en af, zonder problemen.
In je uppie laden, geen probleem

gijsenkim schreef:En daar heb je dus profijt van een methode als NH. Daar is het een aanvulling.
. Maar ik vind het wel jammer dat de meeste boerenverstandmensen het niet eens als aanvulling willen zien.
.
. Anya schreef:Voor sommige mensen is NH echt een redelijke oplossing Kawa. Niet iedereen is gezegend met enig gevoel voor what makes a horse tick.
Die mensen hebben geen boerenverstand en zullen het ook nooit ontwikkelen. Die mensen kunnen baat hebben bij een gereguleerde methode: hoe kijk ik naar mij paard, wat doe ik wanneer met mijn paard. De seven games van Parelli brengen op die manier een structuur aan in de omgang met paarden. Ik ben ervan overtuigd dat iemand die ik ken haar vierde paard niet binnen enkele maanden inruilt omdat ze d.m.v. een paar Parelli-dingetjes in ieder geval een handvat heeft gevonden om een min of meer werkbaar paard te hebben (voordien werden het stuk voor stuk binnen enkele maanden redelijk onhandelbare dieren).
Dus in zoverre kan ik wel meegaan met Prom: waren er maar meer mensen die NH gingen toepassen.
: D) de hele lange zijde achterwaards laten gaan alleen op mijn lichaamshouding en mijn bozemammablikindeogen. Peerd heeft sindsdien niet eens meer gek naar me geknipoogd, en is altijd blij als hij me weer ziet. Dus stukje NH, stukje gevoel, stukje Kim.........
shana schreef:ik sluit me volledig aan bij prompertje en anja !!
Anya schreef:Voor sommige mensen is NH echt een redelijke oplossing Kawa. Niet iedereen is gezegend met enig gevoel voor what makes a horse tick.