Accupunctuur, wow wat een ervaring.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:24

promptertje schreef:
Denk je dat Klaus Balkenhol daar gevoelig voor was Bloos!

Ach ik wilde SP een reden geven Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 15:24

promptertje schreef:
Zeggen dat iets niet werkt omdat je er 1 slechte ervaring mee hebt ook.

-dat beweer ik niet;
-hoe weet jij nu hoeveel slechte ervaringen ik heb gehad?

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 18:35

Sorry, losse opmerking.. maarre vind het onderschrift van Sarabande wel erg treffend voor deze discussie..

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 18:42

SuperPepeijn schreef:
-dat beweer ik niet;
-hoe weet jij nu hoeveel slechte ervaringen ik heb gehad?

Dat weten we inderdaad niet want zoals je zelf al zegt wil je geen persoonlijke dingen vertellen. Jammer want daar vroeg ik eigenlijk wel om, persoonlijke ervaring.
Aan al die opmerkingen heb ik niets.
Het enige wat ik nu weet is dat jij er niet in "gelooft"nou dat is jou goed recht.

Gelukkig krijg ik ook genoeg reakties waar ik wel wat aan heb.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:01

An_J schreef:
Sorry, losse opmerking.. maarre vind het onderschrift van Sarabande wel erg treffend voor deze discussie..

Voor veel meer discussies geloof ik Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:29

Ik heb geen ervaring met acupunctuur maar ik geloof wel zeker dat alternatieve geneeswijzen hun 'nut' hebben bewezen.
Ik heb dit aan mijn eigen paard gezien met zijn hoestprobleem dat door een alternatieve genezer is verholpen en niet door de reguliere geneeskunde.

Zodra ik het gevoel heb uitgedokterd te zijn in de reguliere diergeneeskunde zal ik waarschijnlijk ook overwegen de alternatieve hoek in te gaan.
Daarbij kan acupunctuur een hulpmiddel zijn.

Overigens is het acupunctuur met 1 c, bij accupunctuur krijg ik een voorstelling van naalden in de accu van mijn auto *LOL*

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 14:49

Ik zie dit topic nu pas (nav een topic uit medisch) maar ik wil toch nog even reageren. Inmiddels is er in dit topic een grote discussie gestart omtrent de effectiviteit van accupunctuur. Ik kan persoonlijk alleen voor mijzelf spreken maar ik ben zelf heilig overtuigd van de werking ervan. De sessie met mijn paard is wel het wonderbaarlijkste wat ik ooit heb mee gemaakt. Van de een op de andere dag kampte mijn merrie plots met ernstige rugklachten, het was zelfs zo erg dat ze echt inzakte wanneer er op haar rug werd gedrukt Bloos!

Uiteraard heb ik zo snel mogelijk een DA erbij gehaald + een goede zadelmaker, dat is toch het eerste waar je aan denkt. Zadel was goed, mocht iets opgevuld worden maar kon volgens mijn zadelmaker nooit zulke ernstige rugklachten opleveren. DA heeft ook nog eens mijn zadel bekeken en ook volgens hem lag het hier niet aan. Hij heeft uiteindelijk nog buigproeven gedaan en wat andere testjes maar adviseerde mijn uiteindelijk accupunctuur. Hoewel ik altijd erg sceptisch was oer dit soort dingen had ik verder weinig keus en stemde ik in met een behandeling. (welke dus uitgevoerd is door een DA!)

Waar mijn paard eerst inzakte na het aanraken van haar rug, na een paar naaldjes in haar benen gaf ze dus geen kick meer Bloos! Het lijkt me dus erg duidelijk dat dit wel daadwerkelijk het effect was van de behandeling! En om nog even te reageren op de pijnlijke aspecten van accupunctuur, als er een paard een aansteller is dan is het wel die van mij Knipoog Ze staat al hysterisch te springen als er maar een DA naar haar wijst bij wijze van spreken! Tijdens de accupunctuur behandeling was ze echter volkomen relaxt en aangezien ik mijn paard ken kan ik met zekerheid zeggen dat ze er blijkbaar geen last van had Knipoog Tot op heden heeft ze gelukkig nooit meer rugklachten gehad! OK dan! (even afkloppen natuurlijk! *klop*klop*)

Van mijn kant dus alleen goede ervaringen!

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 15:31

wat interessant zeg. kan iemand mij vertellen (per PB ofzo) wat het ongeveer kost. ik weet nu al dat de eigenarsse van Shel het niet zou doen maar alshet niet te duur is....Kan ik het misschien betalen. Sinds ik hem dressurmatig aan het rijden ben loopt hij wel wat soepeler maar toch heb ik het gevoel dat er iets "vastzit"...

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:18

jedine schreef:
wat interessant zeg. kan iemand mij vertellen (per PB ofzo) wat het ongeveer kost. ik weet nu al dat de eigenarsse van Shel het niet zou doen maar alshet niet te duur is....Kan ik het misschien betalen. Sinds ik hem dressurmatig aan het rijden ben loopt hij wel wat soepeler maar toch heb ik het gevoel dat er iets "vastzit"...

ik heb ook interesse, misschien kan iemand mij een adres geven van iemand waarbij jullie fijne resulteten hebben gehad??

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:03

Jolynn schreef:
Ik wil even een verslagje uitbrengen.

Jolynn loop nog steeds heerlijk
Ze is veel losser en geeft gemakkelijker na. Ze zit ook echt lekker in haar vel en is vrolijk!!
Ben benieuwd hoe ze is als de DA over twee weken weer heeft behandeld!! Bloos

Ik wil het ook gaan proberen met mijn paard, en met jouw verhaal (en van de andere bokkers) word ik alleen maar postiever.
Koko's probleem is ook het vastzitten en niet willen nageven...

Ik ben ook wel benieuwd wie jullie hebben als AC en wat jullie ongeveer per behandeling moeten betalen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:16

Ja, dat is ook mijn vraag, zijn die behandelingen duur?

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 16:11

Koko heeft donderdag zijn 1e AC-behandeling. Ik ben erg benieuwd of er wat naar boven komt waardoor blijkt dat Koko niet voorwaarts is enzo. Waarsch is 1 behandeling voldoende! (zoniet dan moet ik naar Twente waar daar gaat Arthur van DA Meursing naartoe Haha! )
Ik zal jullie op de hoogte houden...

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:20

Nou Koko heeft vandaag zijn 1e acupunctuurbehandeling gehad OK dan!

Eerst heeft Arthur (de DA die acupunctuur doet) her en der over zijn lijf gevoeld en geduwd en ik verteld wat de problemen zijn. Daarna gestapt en gedraafd aan de hand en nog even aan de longe op het harde...
Koko zat dus links supervast (terwijl hij met rijden meestal op rechts moeilijker is) Met een naald over zijn lijf bij linker bil gaf hij best een grote reactie, net als bij zijn atlas (achter zijn hoofd). Ach gut
naalden erin, ff later weer met de naald over zijn lijf... en bijna geen reactie bij bil en atlas! Arthur heeft een aantal naalden in lijf en benen gestoken en ook wat manuele therapie gedaan/gekraakt.. bij zijn hals, diverse oefeningen gedaan, Arthur heeft ook met Ko zijn linkerachterbeen een zwieper gemaakt, ik wist niet dat een paard een been zo hoog kon optillen Clown , het ging ook zo snel dat ik eigenlijk niet kan navertellen wat hij nou precies deed Haha!
Ko was erg braaf, ook bij het kraken/manuele, ik had niet de indruk dat hij erge pijn had bij het acupunctuur!
Ik moet nu 2 dagen lekker longeren en daarna mag ik rijden, ik moet volgens Arthur echt verschil merken! Arthur hoeft waarsch niet meer terug te komen! Lachen
Ko zat trouwens vast op atlas, tussen 2e en 3e halswervel en bij het SI gewricht, allen aan de linkerkant Ach gut

Ben erg benieuwd hoe hij van het weekend zal zijn bij het rijden, ik merkte vandaag bij het longeren al dat hij minder hangerig/trekkerig was aan de longeerlijn.
Vanmiddag met losgooien is hij uitgebroken uit de paddock en in de rijbak gaan rennen en gekdoen/bokken/springen, lekker showen (hij voelde zich duidelijk erg lekker Lovers ) Was wel blij dat er niemand aan het rijden was en dat het achterste hek van de bak dicht was, anders had ik Ko dus achterin het land kunnen gaan halen Schijnheilig Haha!

Barleo

Re: Accupunctuur, wow wat een ervaring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:01

Jolijn de ervaring die jij hebt met accupuntuur heb ik ook afgelopen week gehad echt ongeloofelijk ik zal je in het kort vertellen over mijn paardje zo een 3 jaar geledenm werd zij van de ene op de andere dag kreupel en behoorlijk erg ook ik ben toen naar verschillende klinieken geweest met haar emmeloord en nog 2 andere er zijn fotos gemaakt ze is zelfs een paar dagen daar gebleven, maar ze konden niets vinden er was gewoon niets te zien mischien wat last van haar verzenen, maar voor de rest niets bijzonders ik kreeg zelfs het advies om haar maar op te ruimen maar ik gaf de moed niet op heb van alles geprobeerd homeopathie etc bij tijd en wijlen liep ze ietsjes beter dit alles over een tijdbestek van meer dan 3 jaar soms werd ik moedeloos vorige week kwam ik in aanraking met een gepensioneerde da die ook accupuntuur deed ik vroeg hem eens te komen kijken en hij ging net als in jou verhaal met een hoesje over haar lichaam ik stond verbaasd de reactie die ze gaf haar rug deed zeer hij heeft haar behandeld met naaldjes ze loopt nu veel beter niet te geloven gisteren ging ze zelfs draven in de losgooibak met haar voorbenen als een spaanse rijpaard dus accupuntuur helpt wel degelijk .groetjes lois

Mer1980

Re: Accupunctuur, wow wat een ervaring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:04

ik heb er ook erg goede ervaring mee. helaas heeft het maar een jaar geholpen toen is mijn paard alsnog ingeslapen.