Sigaret roken op je paard????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 07:19

Ik vind roken op een paard eigenlijk geen gezicht, maar da's meer een gevoelskwestie. Het lijkt me alleen eng als de sigaret uit je handen en op je paard valt, maar zo vaak zal dat ook niet gebeuren denk ik.

De telefoon blijft in het kastje als ik aan het rijden ben, ik hoef geen 24 uur per dag bereikbaar te zijn. Dat ene uurtje kan best even zonder, dat heb ik de 30 jaar voor de mobieltjes ook altijd afgekund. Alleen op buitenrit gaat hij mee, maar dan voor mijn eigen veiligheid Lachen.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 07:40

ben ook een niet rokende westernruiter,heb wel gerookt,maar was voor myn westerntydperk Verward . Zou dit verband hebben.( reed toen ook geen engels overgins Bloos! ) Heb zondag een leuke reiner gekocht,misschien toch maar weer roken gaan,en dan tydens de sliding stop (is het net of ze rookt,van het stoppen Pling Vingers aflikken ) Maar tsjonge,jonge,wat zyn we weer bevooroordeeld bezig Vingers aflikken Slapen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:05

Beste Promiss, Ik kan het niet laten om te reageren, omdat dit topic een negatief beeld van de western sport weer geeft, of uit lokt. Boos! Dus wil ik het volgende even kwijt.

Oh oh oh oh, wat ben ik toch weer blij dat ik voor western gekozen heb.
Alle ingrediënten komen voorbij, die slecht zijn. Roken, drinken oh ja, en ik kijk zelfs naar lekkere meiden, maar dit mag eigelijk niemand weten, dus mondje dicht hè. Knipoog
Dit is natuurlijk ook de rede waarom ik voor western kozen heb. Één hand voor de teugels, en de andere vrij om te roken, of te drinken, of om te zwaaien, naar lekkere meiden dan hè. Knipoog Bij mij vind je ook geen peuken in de rij bak, op de knop van mijn zadel heb ik met een handig schroefje een asbak weten te monteren, maar ik geef toe dat dit ook weer niet op alle zadels kan. Dus weer een bevestiging om western te rijden.
Soms maak ik er zelf wel eens een potje van, laatst had ik er nog schroei plekken van over gehouden. Maar goed, je moet ook wel je peuk voegtijdig uit maken, maar dit ter zijde.
Mijn paard stopt ook vanzelf als mijn telefoon afgaat, hij is slim, want hij weet dat zaken voor gaan, en dat hij daar immers lekker van mee eet. *LOL*
Ik geef toe het is weer even wat anders denken van mijn zijde.

Dus mijn mening is, dat het moet kunnen, als ik praat voor mijzelf.

Groetjes Peter.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:13

Ik vind dat iedereen lekker zelf moet doen en laten wat 'ie wil: roken te paard, mobiel bellen te paard etc. Al ga je er voor mijn paard achterstevoren op zitten, maakt me niet uit, zolang je maar eerlijk bezig blijft ten opzichte van je paard.
Als iemand er als gevolg van het roken te paard (paard slaat (door iets anders) op hol en men valt eraf door niet of te laat kunnen in- c.q. vastgrijpen) of telefoneren te paard, afpleurt, vind ik dat het probleem van de ruiter en niet van een ander.
Eigen risico dus en het is een gecalculeerd risico dat iemand neemt.

Alle risico's die er zijn in de sport worden vaak besproken en de 1 maakt van het ene risico een groter probleem dan de ander. Je weet zelf het beste hoe je met je paard(en) moet omgaan en welke risico's door bv. het karakter van je paard en je eigen karakter, sterker meespelen.

Lekker zelf weten dus!!!
(En ja, ik rook (soms ook te paard) en ik neem mijn mobiel mee als ik alleen aan het rijden ben in de (binnen)bak.)

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:15

Dat wil ik ook,dat wil ook,zo'n stoppend paard,als de telefoon gaat Tong uitsteken

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:15

Oh ja, en ik vind dat het vooroordeel ten opzichte van de westernruiters écht veel te ver gezocht wordt. Natuurlijk kan die uitspraak gebaseerd zijn op 1 slechte ervaring van 1 persoon maar die vind je in alle takken van onze sport: dressuur, springen, eventing, noem maar op!!!
Ben nog nooit zelf op een échte westernstal geweest, maar begon het in eerste instantie al bijna te geloven!!! Goed dat er ook een aantal westernruiters gereageerd hebben! OK dan!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:16

proudmama schreef:
Niemand hier op ooit op een westernstal geweest daar is het een onderdeel van het ritueel westernrijden.Inrijden roken,tussendoor even stappen roken,en ja de paarden worden ook uitgestapt dankzij een sigaret.
De bak zag eruit als een grote asbak vol peuken en er waren paarden bij die geen ijzers hadden en schroeiplekken onder hun hoeven hadden.
Maar moet kunnen he

Een grotere kul heb ik nog niet vaak gelezen, moet ik zeggen! Zie je op een plek zoiets gebeuren en hup, we hebben er weer een vooroordeel bij: westernruiters zijn rokers die geen rekening houden met hun paard. Tjonge jonge, dat getuigd weer van erg veel inzicht . Overigens, ik rook niet, evenmin als de overige 5 westernruiters bij de pensionstal waar ik sta. Dit kan ik van de 30 dressuur en springruiters niet zeggen. Maar als die een sigaretje willen roken, who cares, dat moeten ze toch zelf weten! Zolang ze het maar niet bij de stallen doen ivm brandgevaar, maar daar houden ze zich allemaal netjes aan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:16

promptertje schreef:
IkDe telefoon blijft in het kastje als ik aan het rijden ben, ik hoef geen 24 uur per dag bereikbaar te zijn. Dat ene uurtje kan best even zonder, dat heb ik de 30 jaar voor de mobieltjes ook altijd afgekund. Alleen op buitenrit gaat hij mee, maar dan voor mijn eigen veiligheid Lachen.

Sinds ik er in mei hardhandig vanaf gevallen ben en ik meestal alleen op stal ben, gaat mijn telefoon braaf mee op het paard.
En als hij dan afgaat, is het een kleine moeite om even te stappen en de telefoon op te nemen. Als ik aan het lessen ben, heb ik hem nooit bij mee.
Maar dit is weer een andere discussie Knipoog

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:37

Ik ben een nietrokende westernruiter.....
Ik zit toch even na te denken over die schroeiplekken onder de hoeven maar ik weet nu hoe dat komt!
De rokende westernruiters laten hun paarden natuurlijk de peuk uittrappen!
Of zou het komen door de wrijving als er een snelle spin wordt gedraaid??

Haha, grotere b*llshit heb ik nog nooit gehoord Sigaar
Enne GVM, JIJ kijkt naar de lekkere meiden maar wij cowgirls kijken naar heel andere dingen hoor!! Blond

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:40

vera schreef:
Enne GVM, JIJ kijkt naar de lekkere meiden maar wij cowgirls kijken naar heel andere dingen hoor!! Blond

lekkere quarterbillen Schijnheilig

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:43

Haha! Mijn mening, (niet dat iemand die wil horen)

Engelse ruiters kunnen ook niet roken op hun paard!!!

Dit is mijn theorie warom niet Clown

Ze hebben al moeite genoeg hun Dubbele teugel, martingaal , Chambon, bijzet teugel, Thiedeman, vast te houden.

Daarom zie je nooit iemand op 1 hand rijden in de dresuur, ( heb niets tegen de dressuur hoor)

Kijk in de western sport zit het namelijk zo, Iedereen die met twee handen rijd, kan z`n paard goed onder controle houden, maar rookt niet

Een western ruiter die op 1 hand rijd , heeft z`n paard in controle en rookt Clown Clown Clown

Ok die laatste twee zinnen klopten wel niet, maar ik rook ook op mijn paard niet altijd maar het gebeurd, en daarom heb ik nu minder moeite om met met paard over op 1 hand te gaan.Dus het heeft ook z`n voordelen Clown Clown Clown Clown
Leuk he die clownen over al, daaruit wil ik laten blijken, dat ik dit een lachwekkend topic vind, sorry maar dat slaat toch nergens op.

Okay nu zijn alle niet - rokers hier boos, of misschien krijg ik nu wel een waarschuwing, maar ik wou alleen maar een kleine bijdrage leveren aan dit topic, en dat is

MIJN MENING Schijnheilig Tong uitsteken Clown

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:46

oeps ik bedoelde het topic western ruiters zijn assiosiaal.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:47

vera schreef:
Ik ben een nietrokende westernruiter.....
Ik zit toch even na te denken over die schroeiplekken onder de hoeven maar ik weet nu hoe dat komt!
De rokende westernruiters laten hun paarden natuurlijk de peuk uittrappen!
Of zou het komen door de wrijving als er een snelle spin wordt gedraaid??

Haha, grotere b*llshit heb ik nog nooit gehoord Sigaar

Nou ben ik zelf ook blond, maareuhhh vertel eens Verra? Je gaat mijn toch niet vertellen dat ik voor niks aan het zwaaien ben hè. Tong uitsteken

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:48

Anya schreef:
lekkere quarterbillen Schijnheilig

Nou jaaaa zeg, wat is er mis met mijn billen. Verward

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:52

toen in nog rookte, rookte ik wel eens een sigaretje bij het uitstappen. maar meer ook niet.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:53

Goed lezen GVM Knipoog
Ik zwaai zeker niet naar leuke meiden maar WEL naar leuke jongens!! (of DIE daar nu op zitten te wachten is een tweede, maar goed >;) ).

We dwalen een beetje af geloof ik Clown

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:55

Ik vind roken op een paard geen porum, of je nu western dressuur of weetikveel rijdt. Sowieso heb ik graag mijn handen vrij en het ziet er gewoon niet uit. Op mijn paard wordt dus niet gerookt, en wat de rest doet meoten ze zelf weten...

Overigens rookte mijn instructeur (engels) altijd op zijn paard na het rijden en gooide zijn sigaret dan weg net waar het hem uitkwam, dus ook wel eens onbedoeld op het paard van een ander

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:57

vera schreef:
Goed lezen GVM Knipoog
Ik zwaai zeker niet naar leuke meiden maar WEL naar leuke jongens!! (of DIE daar nu op zitten te wachten is een tweede, maar goed >;) ).

We dwalen een beetje af geloof ik Clown

Ik zwaai dus toch voor niks, want achteraf bedenk ik mijn zelf, zij zwaaien nooit terug

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:58

GoedVetMan schreef:
Nou jaaaa zeg, wat is er mis met mijn billen. Verward

Geen idee... ik zal er eens op letten en dan laat ik het je z.s.m. weten Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:59

smax schreef:
:D Mijn mening, (niet dat iemand die wil horen)
Engelse ruiters kunnen ook niet roken op hun paard!!!
Dit is mijn theorie warom niet Clown
Ze hebben al moeite genoeg hun Dubbele teugel, martingaal , Chambon, bijzet teugel, Thiedeman, vast te houden.
Daarom zie je nooit iemand op 1 hand rijden in de dresuur, ( heb niets tegen de dressuur hoor)

Ik begrijp dat je dit stukje en je stukje daaronder sarcastisch bedoelt, maar ik vind het tóch wel beledigend. Engelse dressuur bestaat nu eenmaal uit het rijden met 2 handen, dat zijn de grondbeginselen.
Ik ben zo'n dressuurruiter, maar heb - misschien wel beter dan sommige westernruiters - mijn paard ook met 1 hand in de moeilijkste oefeningen prima onder controle.

Zo zijn er waarschijnlijk nog velen zoals ik en zo zullen er ook wel velen zijn die dit Niet kunnen beamen.

Graag ook eens andere voorbeelden noemen dan alleen maar dressuur- of westernruiters!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:01

GoedVetMan schreef:
Ik zwaai dus toch voor niks, want achteraf bedenk ik mijn zelf, zij zwaaien nooit terug

Als wij nu eens naar elkaar gaan zwaaien? Heb je toch het gevoel dat er IEMAND is die het leuk vindt dat je zwaait! Ach gut

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:01

Nu we toch bezig zijn:
Wat mij nog wel eens verbaast is hoe mensen hun paard staan te longeren met een telefoon aan hun oor. Het paard loopt een beetje dom rondjes te rennen terwijl het longeermens in het midden vrolijk wegbept over de avonturen van de avond ervoor. Als de aandacht van het paard verslapt, wordt het even vermanend toegesproken en gaat het gesprek verder. Ik snap dat niet. Als je van je paard concentratie vraagt, vind ik het wel zo netjes om zelf ook een beetje op te letten. Bovendien zit een ongeluk in een klein hoekje.
Ik neem dus ook nooit mijn mobiel op als ik met mijn paarden bezig ben. Mijn paarden horen zich te concentreren, dus ik ook. Bovendien vind ik het link om je aandacht er niet 100% bij te hebben. Vorige week kreeg ik de thuistelefoon tegen mijn oor gedruk terwijl ik bezig was met mijn jaarling. Ik let minder goed op dan normaal en prompt blijft hij bij het schuren met het oog van zijn halster achter de sluiting van de aanhanger hangen. Telefoon weggekeild en mannie geroepen om de boel te bevrijden terwijl ik het paard rustig hield. Ik ben er met een bont en blauwe arm vanaf gekomen en mijn jaarling met de schrik, maar ik zal mijn eigen regel dus nooit meer overtreden!!
Aldus een ook al niet-rokende westernruiter ... gut wat ben ik saai

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:03

Mac: helemaal met je eens !!!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:03

..ik rook gewoon tijdens het paardrijden..heerlijk!...als we een stuk zijn wezen knallen...en vol voldoening terug gaan naar stal...ben er mee eens dat het echt geen gezicht is..maar dat is roken toch al niet...

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:10

Randy01, ja het was sarcastisch bedoeld Clown

Maar er staat toch duidelijk, dat ik niets tegen dressuur ruiters heb!!! Ik krijg ook kippevel als ik een mooie kuur op muziek zie!!!

Maar het zijn toch meestal de western ruiters die afgezeken worden, door wie?? Knipoog

Het was alleen maar mijn mening, niet die van de western ruiters!!!