Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
none schreef:Overdrijven we nu niet een beetje...
Wie zegt dat dit een wilde hengst is. Er bestaan genoeg hengsten die echt niet wild zijn hoor.
none schreef:We hebben zelf een manege paard HENGSTDat is dan misschien ook wel een uitzondering maar toch.
Cassidy schreef:Het gaat er echt niet om dat een hengst wild is of niet. Het gaat om het potentiele gevaar dat een hengst kan vormen doordat de hormonen ineens de kop opsteken. En dat zie je doorgaans als niet ervaren persoon (en zelfs als je ervaring hebt) toch echt niet aankomen....
pharagirlke schreef:zolang ie blijft gelijk die was magtie ze houden, maar alstie echt stom gaat doen (lees druk word) gaat zijn zaakje der toch echt af. In dat geval is het fijner voor ruiter en paard dat t zaakje deraf gaat....
pharagirlke schreef:omdat pat parelli dat zegt zijn alle hengsten smeerlappen die het zomaazr in hun bol krijgen?
Ann schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat die ouders een hengst gekocht hebben voor hun 14-jarige dochter.
Hoe kun je een 14-jarige zo'n verantwoordelijkheid geven?
We proberen iedere keer pharagirlke te wijzen op evt. problemen of gevaarlijke situaties, maar die ouders hadden wijzer moeten zijn, ze is tenslotte nog een kind.
Met alle respect voor jou als persoon, pharagirlke, als ik op de eerdere topics afga, verwacht ik niet dat het helemaal probleemloos gaat verlopen bij jullie.
stef schreef:Wat ik het probleem met hengsten vind, nouja, voor de hengst zelf meer eigenlijk, is dat ze meestal niet lekker met soortgenoten in een wei kunnen. Ze kunnen niet met merries, want die dekken ze, ze kunnen niet bij ruinen, want die slopen ze.
Neonlight schreef:Pharagirlke,
Ik wens je heel veel succes! En nee, dit is niet negatief bedoeld! Ben zelf ook als kind met hengsten aan het rijden gegaan, de enige ongelukken die ik ooit heb gehad zijn met merries en ruinen geweest!
En waarom zouden hengsten niet door kinderen gereden mogen worden? Goh, leuk, heb je een dekhengst moet ie ook nog stil blijven staan omdat het een kindermaatje is.....
Er zijn ook genoeg dekhengsten die in de sport uitgebracht zijn door kinderen, en die het ontzettend goed doen en nergens problemen mee hebben. Deze kinderen hebben goede begeleiding, en zoals Pharagirlke al zei heeft zij dat ook!
En nog iets, wij willen allemaal met hengsten fokken die zichzelf ook in de sport bewezen hebben. Mag dat dan niet met ponyhengsten?
mirjamalvaro schreef:Weet iemand wat voor ervaring pharagirlke heeft om ff te gaan beoordelen of ze een hegst mag nemen? Ze zegt ook herhaaldelijk dat ze begeleiding heeft met de hengst ook dat ze weet wat een hengst in houd.