Kleinste paardje van de wereld..zielig :-(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:23

Kurby schreef:
Afbeelding

Ik weet zeker dat dit de kleinste pony is. Boy heeft een schofthoogte van 42 cm, is 5 jaar en groeit niet meer.

Het ging ook om het kleinste paardje.
Nu snap ik dat je dat niet direct doorhebt (had ik ook niet) *LOL*

dewaalpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 19:40

ahhh wat zielig sterkte

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:21

dat het niet aan doorfokken ligt twijfel ik toch aan
als je te ver gaat in het fokken van bepaalde kenmerken
heb je gewoon grotere kansen op mutaties, genetische defecten
lijkt mij dat juist de hoeveelheid paarden met dwergroei bij de mini's daar een bewijs van is

ik heb eingelijk nog nooit bij een andere maat paarden dit fenomeen gezien
alleen maar bij verschillende minirassen

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 08:03

Mutaties gebeuren volledig willekeurig hoor draumpje.
(ze kunnen wel beïnvloed worden door cancerogene en/of radioactieve stoffen)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:34

draumpje schreef:
lijkt mij dat juist de hoeveelheid paarden met dwergroei bij de mini's daar een bewijs van is

Friezen komt het ook bij voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:36

Ik vind het toch iets zieligs hebben. Dat beestje ziet er niet echt happy uit, niks aan de bouw klopt maar het is haast niet te bevatten zeg zon paardje??!! ZOOOOOOO KLEIN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:58

Ahhh wat een skattig beessie!! Hij zit dr eg ongelukkig uit!! En dan gebruike ze m ook nog om een strik om te doen!!! Grr welke mense doen zoiets ook al is dat beestje apart zoiets doe je tog niet!!!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:29

Friezen kunnen het ook hebben ja; in het profiel van hoffieeeh staat marissa, een minifries. Ze is gewoon zo geboren. Ze is denk ik 1.20m.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:19

horsewisper schreef:
Aah, wat zielig die beentjes dat halsje en dan dat getut ermee arm beestje Verdrietig

Ik vind hem er ook niet uitzien wel lief maar gewoon niet goed.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:11

sneu voor dat beestje... Scheve mond Dat ze fotos van hem gaan maken in het weiland ofzo...Is die ook een beetje paard...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:23

stef"]
[quote="draumpje schreef:

[/quote]

De fries is een ras waarin weinig genetische verschillen zijn, wat een reden kan zijn dat dit soort mankementen kunnen voorkomen.

In een van de links die eerder in dit topic staan, staat ook dat er uit een onderzoek is gekomen dat eigenlijk alle mini-rassen een vorm van dwerg-groei hebben, dus alle mini-paardjes.

ricopower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:32

ik vind het egt zielig het lijk wel if ze hem in een kistje hebben gedaan en dat hij daarom niet groter is geworden want die beentjes zien er niet uit en dat hoofd ik vind het egt zielig

xxx

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:44

ik vind dit ook zielig!! maar wat is het verschil eigenlijk, een kleinste pony van 42 cm, of een kleinste paard van 51 cm, onder de 148 cm is het toch gewoon een pony of ligt dat nou aan mij!

nou goed, ik vind Boy er beter uitzien, behalve dat buikje dan!! Haha!:D:D en Paenut helemaal mismaatk!!

goretjes Ilse

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:18

dat ligt aan jou pattyrex Haha! Minipaarden zijn paarden (officieel) net als dat een fjord van 130cm een paard is, en een ijsco van 130 een paard is, etc

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:46

ja,ik vindt hem ook zielig, hij is helemaal niet in verhouding en zijn beentjes zijn krom en zijn hoefjes laten ook te wensen over.

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:47

stef schreef:
Idd typisch geval van dwerggroei. Ik wordt er niet vrolijk van, en als ik ooit een veulen met dwerggroei zou krijgen is het "gelijk pang" Die Boy wordt ik op de foto ook niet vrolijk van trouwens, maar dat is maar 1 foto.
In amerika zijn er mensen die trots op zo'n scharminkel zijn, terwijl bijv het Nederlands minipaarden stamboek er alles aan doet om zulke dingen te voorkomen (voor zover dat kan).
Een kennis van mij heeft een paardje staan wat eruit ziet als een paardje met dwerggroei. Dit is hier echter niet het geval, maar zij is als jaarling erg ziek geweest en toen gestopt met groeien in de hoogte (wel in de breedte). Zodra zij pijn krijgt is het ook over, en er wordt ook absoluut niet mee gefokt, ze fungeert een beetje als mascotte zeg maar (zij ziet er trouwens niet zo erg uit als deze 2, maar het is wel duidelijk dat ze niet klopt.

beetje raar dat je een dier geen eens een kans wil geven Scheve mond
Boy ziet er trouwens goed uit hoor (ok, duidelijk dat het een kleintje is met een grote buik, maar zoals Kurby al zei, hij moet zn darmen enzo ook kwijt)
Hij gedraagt zich ook als een echte hengst en hij heeft het echt wel naar z'n zin!
Hij staat lekker in zn wei.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:33

Ik vind het maar een zielig paardje, zo misvormd. En dan moet dat beest ook nog zo belachelijk op de foto. Tis en blijft een paard en die moet je ook behandelen als paard.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:44

ahh wat zielig... geen woorden voor

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 02:02

Supertje"]
[quote="stef"][quote="draumpje schreef:

[/quote]

De fries is een ras waarin weinig genetische verschillen zijn, wat een reden kan zijn dat dit soort mankementen kunnen voorkomen.

In een van de links die eerder in dit topic staan, staat ook dat er uit een onderzoek is gekomen dat eigenlijk alle mini-rassen een vorm van dwerg-groei hebben, dus alle mini-paardjes.
[/quote]

kijk dat het wel degelijk bij andere rassen voor kan komen ontken ik niet
maar als je gaat kijken
fries, genenpoel is maar klein, veel inteelt , al heel lang veel inteelt = extreme situatie wat genen betreft
dus foutjes komen sneller boven

bij minipaardjes die dus zo klein mogelijk gefokt worden
heb je ook kans op sneller uiten van problemen
doordat de bouw van een paard in korte tijd(zo min mogelijk generaties)
zo klein mogelijk gefokt word

zeg niet dat dit het geval is bij alle fokkkers , maar kan me levendig voorstellen dat er fokkers zijn(vooral in amerika) die dus te snel te veel willen waardoor de genen het gewoon niet meer bij kunnen houden zeg maar

en tuurlijk zal het ook gewoon willekeurig gebeuren , maar de mensheid daagt de natuur toch continu uit en gaat continu over de grenzen heen
.....mmm aan het filosoferen geslagen

XSantyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:16

Dat beesje is veel te ver doorgefokt Bloos! . Ik vind het echt zielig, die verhoudingen kloppen ook helemaal niet meer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:36

met doorfokken bedoel ik dat het niet komt omdat ze een kleine hengst op een kleine merrie zetten. Er zijn gewoon hengsten en merries die dit in de genen hebben, en zodra er zo'n veulen ter wereld komt moet je IMO de ouders ook gelijk uit de fokkerij terug trekken.
Hon is een meter, als ik daar een willekeurige amerikaan op zet kán er ook een dwerg uit komen.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:02

Waarom meteen beide ouders uit de fokkerij terugtrekken Stef? Het gen is recessief, dwz dat beide ouders het moeten doorgeven opdat het "dwarfism" tot uiting zou komen.
Het is voldoende om er voor te zorgen dat de ouders van een dwerg niet meer met elkaar gecombineerd zullen worden.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:09

Ik kan me niet voorstellen dat dit paardje een 'dierwaardig' bestaan leidt. Hij is ontzettend misvormd, wordt als attractie gebruikt (de foto's zeggen al genoeg) en vroeg of laat zal hij echt wel last gaan krijgen van zijn beentjes.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:14

Ik vind het sneu... hij wordt gebruikt als een kermisattractie, en, zoals al heel veel gezegd is, ziet hij er niet overdreven vrolijk uit.... Scheve mond

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:29

Kowloon1 schreef:
schattig diertje, maar zo raar gebouwd
arm dier, voor zo de hele dag binnen te zitten met schrik Huilen Boos!

Ja inderdaad raar gebouwd maar wel heel erg schattig vooral die foto met die kerststrik!