Kurby schreef:![]()
Ik weet zeker dat dit de kleinste pony is. Boy heeft een schofthoogte van 42 cm, is 5 jaar en groeit niet meer.
Het ging ook om het kleinste paardje.
Nu snap ik dat je dat niet direct doorhebt (had ik ook niet)
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
draumpje schreef:dat het niet aan doorfokken ligt twijfel ik toch aan
als je te ver gaat in het fokken van bepaalde kenmerken
heb je gewoon grotere kansen op mutaties, genetische defecten
lijkt mij dat juist de hoeveelheid paarden met dwergroei bij de mini's daar een bewijs van is
ik heb eingelijk nog nooit bij een andere maat paarden dit fenomeen gezien
alleen maar bij verschillende minirassen
stef"]
[quote="draumpje schreef:dat het niet aan doorfokken ligt twijfel ik toch aan
lijkt mij dat juist de hoeveelheid paarden met dwergroei bij de mini's daar een bewijs van is
:D:D en Paenut helemaal mismaatk!! stef schreef:Idd typisch geval van dwerggroei. Ik wordt er niet vrolijk van, en als ik ooit een veulen met dwerggroei zou krijgen is het "gelijk pang" Die Boy wordt ik op de foto ook niet vrolijk van trouwens, maar dat is maar 1 foto.
In amerika zijn er mensen die trots op zo'n scharminkel zijn, terwijl bijv het Nederlands minipaarden stamboek er alles aan doet om zulke dingen te voorkomen (voor zover dat kan).
Een kennis van mij heeft een paardje staan wat eruit ziet als een paardje met dwerggroei. Dit is hier echter niet het geval, maar zij is als jaarling erg ziek geweest en toen gestopt met groeien in de hoogte (wel in de breedte). Zodra zij pijn krijgt is het ook over, en er wordt ook absoluut niet mee gefokt, ze fungeert een beetje als mascotte zeg maar (zij ziet er trouwens niet zo erg uit als deze 2, maar het is wel duidelijk dat ze niet klopt.

(ok, duidelijk dat het een kleintje is met een grote buik, maar zoals Kurby al zei, hij moet zn darmen enzo ook kwijt)Supertje"]
[quote="stef"][quote="draumpje schreef:dat het niet aan doorfokken ligt twijfel ik toch aan