Paard naar de slager....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:40

sterkte gewenst voor de eigenaresse Ach gut lijkt mij heel erg om zo'n beslissing te moeten nemen.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:55

Cowgirl schreef:
Paard moet gewoon dood, levensgevaarlijk.

Hier kan ik echt een beetje depri van worden. Dat je zo ontzettend makkelijk over leven en dood kunt praten, maar vooral ook beslissen! Scheve mond

Ik zal geen oordeel geven, ik ken het paard en de eigenaresse niet. Wat me wel opvalt, dit dier is bijna heel zijn leven bij deze eigenaresse geweest. het lijkt me op zijn minst niet meer dan rechtvaardig dat het paard het recht heeft het bij een ander te proberen. Hoe ervaren de eigenaresse dan ook mag zijn, geef hem de kans. Of het is echt aangeboren óf het is er ergens ingeslopen, durf te kijken of het een menselijke fout was en hij te redden valt.

Vier jaar proberen is lang en dapper, maar nu zijn er ook emoties in het spel (eigenaresse door haar eigen paard verwond) en die komen het paard niet ten goede.

Dat iemand met veel ervaring aanbied het te willen proberen, ik hoop dat ze zoiets accepteerd...

Al die oordelen waar hier mee wordt gesmeten, alsof het niets is.... je hebt het hier wel over veroordeling tot de doodstraf zonder eerlijk proces vooraf Scheve mond

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:08

ik zit me af te vragen hoe dat paard die mevrouw in het gezicht heeft kunnen raken en daarbij zo'n letsel heeft kunnen toebrengen.
Ze stond/zat dicht bij de achterbenen (moet je ook niet altijd vlak achter een paard langslopen) heeft het been vast en wordt in het gezicht geraakt.

Als het paard echt gevaarlijk is zeg ik ja een enkeltje. Maar vind dit wel vreemd. Eerder het idee dat mevrouw niet heeft opgelet en dat paard daar nu voor gestraft wordt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:16

Elise schreef:
[ het lijkt me op zijn minst niet meer dan rechtvaardig dat het paard het recht heeft het bij een ander te proberen. \
[/quote]

Zou jij dat durven te verantwoorden, een paard verkopen dat zijn hele leven al bloedlink is geweest? Wat als degene aan wie je hem verkoopt er mee verongelukt?

Als je er namelijk bij vertelt dat dat beest bloedlink is, dan waagt niemand zich er meer aan. MAar niets vertellen en potentiele toekomstige eigenaars dergelijke informatie onthouden, is ook niet verantwoord.

Ik vind dit dus niet reeel.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:19

Alane schreef:
ik zit me af te vragen hoe dat paard die mevrouw in het gezicht heeft kunnen raken en daarbij zo'n letsel heeft kunnen toebrengen.
Ze stond/zat dicht bij de achterbenen (moet je ook niet altijd vlak achter een paard langslopen) heeft het been vast en wordt in het gezicht geraakt.

Als het paard echt gevaarlijk is zeg ik ja een enkeltje. Maar vind dit wel vreemd. Eerder het idee dat mevrouw niet heeft opgelet en dat paard daar nu voor gestraft wordt.

Paarden kunnen richten, en deze heeft dat met 2 achterbenen gedaan.. nee sorry, paard deed dit volgens zeggen al vanaf veulen (gericht slaan).. Dus ik geef haar groot gelijk met dat het paard naar de slager gebracht wordt..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:21

Mijn paarden krijgen toch ook kans zat om me helemaal dood te slaan. Op het moment dat ik beneden met hun hoeven bezig ben, of met hun staart of whatever. Maar zoiets doen mijn paarden gewoon niet. Ze hebben geen kwaad in de zin.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 15:06

In mijn allereerste bericht staat al dat dit inderdaad is gebeurd terwijl ze met de hoeven bezig waren (hoefsmid). Dit paard heeft de hoefsmid ook al eens goed geraakt overigens......
Ik heb gisteren nog een heel gesprek met de eigenaresse gehad, en ze heeft ook dit topic gelezen. Ze voelt zich iig gesteund door veel van de reacties, hoewel ze het er moeilijk mee heeft. Maar ook de andere reacties vond ze ook heel begrijpelijk.
Een kans geven bij een ander is ook een logische reactie, niet ieder mens reageert nu eenmaal hetzelfde op een paard, en er zal ook heus weleens iets fout zijn gegaan. Maar ik denk persoonlijk dat er bij iedereen weleens iets fout gaat, dat hoeft niet direct zo'n impact te hebben. En dat is ook niet de oorzaak van het karakter van dit dier. Maar moet je een ander ook niet voor (levensgevaarlijke) fouten behoeden?
Dit paard heeft tot zeer voor kort ook te koop gestaan, maar de eigenaresse is erg blij dat dat nog niet gebeurt was. Hoewel ze het in goed vertrouwen verkocht zou hebben. Het ging de laatste tijd namelijk ogenschijnlijk heel erg goed, ze haalde nog zelden uit en er waren niet zo vaak 'conflicten' meer, in ieder geval geen echt gevaarlijke dingen. Maar zoals de eigenaresse gisteren zelf zei, ze heeft zichzelf voor de gek gehouden. De reden waardoor het beter ging was omdat het paard steeds meer ontzien werd, dingen werden vermeden en er werden 'omweggetjes' gevonden. Ik hoop dat begrepen wordt wat ik hiermee bedoel. Maar 1 moment van niet 100% opletten was alweer genoeg, ze sloeg meteen toe. En je kunt niet ten alle tijden 100% opletten, dat is niet realistisch......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:32

Supertje schreef:
En je kunt niet ten alle tijden 100% opletten, dat is niet realistisch......

Precies. Ik hoef dat zelf niet met mijn dieren, dat is het verschil. Ik verkies dat ook niet.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:40

Alane schreef:

Ben het wel een beetje met alane eens maar ja ik ben er geen eigenaar van.. Zal op een gegeven moment verkeerd gegaan zijn al een keer toen ie veulen was..
Maar als je er niet meer mee verder wil ja dan moet je iets maar dit Verward Weet het niet heb nog een beetje mijn vraag tekens?????? Maar ik ken het paard niet persoonlijk.. maar suc6

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:44

Ik volg het topic al vanaf het begin en wat ik me afvraag: Hoe is het nu met de eigenaresse. Zoiets wens je niet mee te maken met je gezicht.
Komt het goed met haar?

Mijn complimenten voor het doorzettingsvermogen van haar zeg. Niet vele houden zolang vol en proberen er iets van te maken ook al weet je ergens dat de weg lang is en wellicht niet eens een kans van slagen heeft.
Om elke keer weer in een hoek gezet te worden en toch zoveel om je paard geven dat je doorzet, dat is erg knap.
Vanachter de PC kan ik niet oordelen over de beslissing die de eigenaresse heeft gemaakt, maar hij zal ongetwijfeld moeilijk zijn geweest aangezien ze dit paard al zolang heeft. Ik wens haar dan ook veel sterkte met deze tijd.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 15:50

Overigens is de volle zus van de merrie vrijwel hetzelfde qua karakter, ook absoluut een secreet. Die is ook niet te rijden en levensgevaarlijk dus hebben ze er maar een veulen ingestopt Frusty

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:54

Heeft een kennis van ons ook gedaan merrie viel je altijd aan en op het moment dat ze drachtig was, keerde het karakter 100% om Dus zo dom vind ik het neit proberen kan altijd

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 15:59

en dan zit je straks met een veulen die misschien net zo is...nouja ik zou het risico niet willen nemen..

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:01

Nope het veulen is een hengst geworden met een super karakter..

Maar ja dan hebben ze wel goed gekeken welke hengst ze erop hebben gedaan..
En nadat het veulen is geboren is de merrie wel iets beter in de omgang geworden, het tweede veulen is nu onderweg Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:05

sja ik zou het risico echt niet nemen, de kans is heel groot dat het veulen net zo'n karakter heeft, zit je met 2 paarden die je het liefst zouden willen vermoorden...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 16:05

Dat 2 paarden uit exact dezelfde combinatie hetzelfde (pokke) karakter hebben, bewijst toch wel aardig dat het erfelijk is lijkt me....

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:08

jup das wel waar maar ja.. ik denk ook niet dat ik het zou doen, maar zeg alleen dat het wel gebeurd en dat het niet altijd verkeerd hoeft te gaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:04

Mijn stalhouder is bij Supertje op stal geweest.. Hij heeft de merrie gezien en vind het eeuwig zonde..

Hij denkt ook dat het dier gewoon beter af is.. Hij zou het graag proberen, maar weet gewoon dat het vergeefse moeite is..

En als mijn stalhouder het niet kan, vergeet het dan maar Knipoog

Vind het overigens mega sneu voor de eigenaresse, hoe is het nu met haar??

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:00

Supertje schreef:
Overigens is de volle zus van de merrie vrijwel hetzelfde qua karakter, ook absoluut een secreet. Die is ook niet te rijden en levensgevaarlijk dus hebben ze er maar een veulen ingestopt Frusty

hoe STOM kunnen mensen zijn.....

méga-super-ondoenlijk stom dus Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:15

Ik vind het een goede beslissing om het dier naar de slager te brengen, en als je mij een béétje kent, weet je dat ik dit niet zomaar zeg.

Het paard is gewoon té gevaarlijk, je zegt zelf al dat het als veulen al zo was. Ik vind het tegenover het paard (hoe stom het ook klinkt) eigenlijk ook wel zo eerlijk. Bij een andere eigenaar zal het denk ik niet zo goed gaan als bij haar huidige eigenaar, die erg veel voor het dier heeft gedaan.

Het paardje mag alles nog een keer weer overnieuw proberen in een volgend leven. Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:28

Supertje schreef:
Dat 2 paarden uit exact dezelfde combinatie hetzelfde (pokke) karakter hebben, bewijst toch wel aardig dat het erfelijk is lijkt me....

En dus moet je daar niet mee fokken, hoe lief de fokproducten ook mogen zijn. In de natuur had de merrie allang het loodje gelegd omdat ze uit de kudde verstoten was.
Of de volle zus moet bij dezelfde eigenaar hebben gestaan, die dezelfde fouten heeft gemaakt bij de opvoeding...yadayadayada....Lips are sealed

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:49

Supertje schreef:

Van moederskant dus...

En Cassidy: Mijn merrie had in de natuur ook allang het loodje gelegd maar ik heb er toch mee gefokt en ik ben er erg blij mee. Het eerste veulen is igg al veel braver dan de moeder. En het was in mijn geval zonde om zulk talent verloren te laten gaan.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:14

Desiree"]
[quote="Elise schreef:
[ het lijkt me op zijn minst niet meer dan rechtvaardig dat het paard het recht heeft het bij een ander te proberen. \
[/quote]
Zou jij dat durven te verantwoorden, een paard verkopen dat zijn hele leven al bloedlink is geweest? Wat als degene aan wie je hem verkoopt er mee verongelukt?

Als je er namelijk bij vertelt dat dat beest bloedlink is, dan waagt niemand zich er meer aan. MAar niets vertellen en potentiele toekomstige eigenaars dergelijke informatie onthouden, is ook niet verantwoord.

Ik vind dit dus niet reeel.

Ik heb het toch over het aanbod wat er gedaan is, natuurlijk zou het belachelijk zijn het paard te verkopen zonder zijn geschiedenis erbij te vertellen, dat bedoel ik zeker niet Verward

Als iemand dit nu aanbied, laat hem of haar proberen (hoeft niet direct verkoop te zijn) Lukt het is hij voor hem, zo niet kan je hem met een iets geruster hart altijd nog slachten.

er zit een risico aan ja, maar waaraan niet...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:33

O, maar ik denk ook wel dat ze dat zou doen hoor Elise. Een paard naar de slacht brengen is niet gemakkelijk. Het is gemakkelijker om hem nog een kans te geven en het aan iemand anders over te laten.

Maar ja, je zult zien dat zo'n persoon zich niet voordoet.

WAt ze WEL nog zou kunnen doen, is het paard weggeven aan een paardenfluisteraar of mensen die dus op een speciale manier ermee om kunnen gaan.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:36

het is misschien wel het beste maar het beestje verdiend nog ene kans.Ik zou haar zo willen hebben en haar een kans geven want er moet wat zijn gebeurd waardoor ze zo doet.Ik zou zeggen geef het beestje nog een kans.En doe rustig met hem en bouw alles opnieuw op en laat hem onderzoeken.
wat is zijn leeftijd en lengte en ik wil het wel proberen ik hhou van paarden en wil het een kans geven.

Groeten Party!! lovelygirly Party!!
Laatst bijgewerkt door lovelygirly op 14-04-04 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt