Zertab schreef:@Oji: niemand heeft hem nog betrapt op luchtzuigen. Overigens heb ik bij een bedrijf gekocht en voor mij geldt die regel niet. Dus ik heb het consumentenrecht achter me staan. Ik heb namelijk een jaar om hem terug te brengen, indien hij een stal gebrek ontwikkeld. De bewijslast ligt dan bij de verkoper. Echter heb ik wel een meldingsplicht binnen twee maanden (dat staat ook in mijn contract). En een onderbouwend schrijven nodig van de DA.
Vandaag leek er niet aan de paal geknaagd te zijn.. maar gister wel, denk ik. Is dus een andere paal, want de oude is kapot, maar op dezelfde plek. Vreemd.
Maar goed meneer heeft nu twee ballen, een normale en een jollybal. Een liksteen, een wortel knuffeltje. En ik heb een hooinet achterin gehangen. Dus er zijn nu drie voerplekken. Als alternatief voor het knagen heb ik zo'n hay blok neergelegd bij de desbetreffende paal. De paal is ingesmeerd met cribox.
Oh hij heeft ook nog zijn takken.
Dus als dit niet genoeg helpt... Stal eigenaar wilde een spijker erin slaan. Denk het toch even van niet. Mis hierin wel het meedenken van hem verder. We kunnen ook een stroomdraadje spannen namelijk... En ik wil best helpen want ik voel me ook schuldig dat hij die palen knaagt.
Vanmorgen stond hij op de wei. Lekker te grazen. Geen gekke dingen gezien. Ik heb hem dus zelf ook nooit zien knagen, de stal eigenaar ook niet. Ja aan de tak toen die erin ging. Zou eigenlijk een camera op moeten hangen.. maar het is donker en ik weet ook niet goed hoe die te bevestigen
Bij mij staat ook een houtbijter in mijn kudde...Ik vind het ook zonde van mijn omheining en heb er idd een stroomdraad op gezet...Het ziet er minder mooi uit en was niet de bedoeling, maar beter als mijn houtzerk stuk...
In mijn ogen en helaas niet in die van de eigenaar ligt het aan de voeding...dit paard krijgt enkel een schep haver...Ik zie haar namelijk ook heel vaak aan bomen knagen en braamblaadjes plukken...Ik heb het idee dat het paard vezels of zo zoekt....de paarden staan bij mijn 24/7 op de wei met 24/7 hooi beschikbaar,.Ik weet niet in hoever je wat over zijn eten te zeggen hebt of dat hij het zelfde krijgt als hier voor?