Levita schreef:Benzz schreef:Het zinnetje: Verstoten door zijn moeder............dat is pas zinspelen op de emotie.
De natuur is vaak bikkelhard en doet dit dus niet zomaar, waarom is het dier verstoten? Zit daar geen medische oorzaak onder?
Bij mij is dit een hele rode vlag...
Problemen kan je beter niet kopen, want die krijg je vaak vanzelf.
Sorry. Deze gaat me even te kort door de bocht. Aangezien ik hier een 30 jarige heb rondstruinen die ooit ook verstoten was
Dan kun je overal wel een hele rode vlag van maken

De terechte rode vlag kan wel zijn: gedrag. Want dat kan behoorlijk gevaarlijk zijn. Mijn te lief behandelde flessenveulen probeerde op 3 jarige leeftijd gewoon bovenop me te gaan liggen toen hij iets gedaan wilde krijgen. Liet zich tegen me aan vallen tegen de stalwand aan. Dus ja, je moet wel verdomd sterk in je schoenen staan met zo'n geval. Die rode vlag kan ik wel degelijk onderschrijven. Dus dat bij deze pony het gedrag een aandachtspunt kan zijn.... geloof ik wel.
Om het compleet te maken: beest is ook nog eens licht toontredend en maait met zijn benen. In iets lichtere mate als deze) Is ie toch maar mooi Z2 en L eventing mee geworden.
De plus vind ik dat deze stal tenminste volledig materiaal online heeft staan van zijn verkoop beesten. Je gaat in ieder geval niet op pad om er dan pas achter te komen dat het een krabbelende stijve prop is. Als je een beetje verder kijkt is het inderdaad vreemd dat er maar 1 kant op gefilmd wordt op die volte.
De min van zo'n stal staat me overigens óók als een paal boven water. Ik heb heel weinig met het gehele segment. Er worden te veel niet-goede ponies verkocht én er zijn te veel mensen die voor een habbekrats met te weinig kennis op zoek zijn naar een paard. Daar komt voor beide kanten te vaak ellende van. Maar het feit dat deze stal in een tijd waarin je alle info zo online kunt vinden nog steeds bestaat zegt ook wel iets.....En daarbij ben ik dus kritisch op beide kanten.
)