Weide seizoen komt er weer aan; pennymeisjes...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:48

Barvrouwke schreef:
Als je neerhangt dat je pony gevaarlijk is, bijt en schopt. Komen er stoere pennymeisjes die die wilde hengst kunnen temmen! Das ook weer niet de bedoeling.

wahaha, zitten ze op je paard zonder zadel en komen ze in galop op je af:
"kijk eens hoe goed ik hem getemd heb, hij moet wel heel veel van mij houden want mij doet ie niks. Ik denk dat het het beste is dat ik vaker langskom... Haha!"

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 10:38

Lips are sealed Haha!

Nou, ik woon op het platteland en het weiland ligt zo'n 2 km buiten de bebouwde kom, naast een doodlopende boerenweg met allerlei landbouwbedrijven

Ze komen bij ons thuis soms ook gewoon de oprijlaan op Scheve mond De stal logt schuinachter het huis, dus ik vind het vrij brutaal....

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 20:25

ben ik blij dat arzu(zie foto Schijnheilig ) ook zo`n beetje achter de huizen staat.
Ze zouden arzu alleen kunnen zien als zehet land in liepen, of ze stal waar arzu staat.
Voorderest is het daaro ponyvrij,
we hebben daar wel een hond lopen, die heet konijntjes, en duifen enz.
maar verder staat arzu wel goed zo...

mijn oude verzorgpony`s stonden vlak bij ene camping,
ene paar campingen kinderen, gingen maar even het land in, jaja, iedereen kent vast het spelletje, wie durft het eerst dta land in, en die pony op te stappen???
naja, weekje later neem je dan gewoon zodnder toestemming van de eienaar de halve camping mee, en ga je een hindernisje in het land bouwen, allemaal ene rondje op die pony, en springen maar.
JAJA, dat is heel erg goed hoor.

de baas had ze nooit door gehad, die heeft zo`n bollebedrijf, dus die was de gehele dag daar.
na ene maandje ofzo, zag die opeens ene vreemde bij de stallen staan, met zijn pony.
hij zij der, dat ze niet mocht verzorgen enzo, zij vroeg alleen hoe de pony`s heette, en ging weer weg.
Nouwe, hebben 3 jaar lang elke zomer last van die krengen gehad. HEt waren der 3 ofz.
1 wist scheinheilig, wanneer een Amazone(een haflinger,zo`n beest die vond dat je niet op de rmocht rijden-helaas 1 1/2 jaar geleden overleden aan een koliek aanval) er vandoor ging, dus dan moest je hem maar vast houden he.Totdat het weer winter was, en dan opeen waren ze der niet meer he..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 20:35

1x is genoeg hoor Knipoog Schijnheilig

ja, vooral bij campings is het erg... Leo is ook de enige vanaf de weg redelijk berikbare pony in die omgeving... nou dan weet je het wel Ziek

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:11

Een prachtig veulen van een kennis van mij moest worden afgemaakt omdat er meermaals kinderen op 'die pony' hadden gereden. De schade aan het beenwerk was zo groot dat het niet meer kon herstellen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:15

RosiePosie schreef:
Een prachtig veulen van een kennis van mij moest worden afgemaakt omdat er meermaals kinderen op 'die pony' hadden gereden. De schade aan het beenwerk was zo groot dat het niet meer kon herstellen.

Hebben ze die kinderen te pakken gekregen? En ze ook eens een hele maand lang een uur aan een stuk met een zak aardappelen van een kilo of twintig (of pak maar dadelijk vijftig) op de de rug laten rondrennen? Stoom uit je oren

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:20

je zou het wel willen, domme kinderen. Als ze het hadden geweten hadden ze het vast niet gedaan.
Ik begrijp paardenliefde heel goed, heb zelf ook altijd van paarden gehouden, maar zulke dingen... dat komt toch niet in je hoofd op...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:25

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:48

raar kind, raar geschreven

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:22

ja ik heb er even een berichtje achtergelaten vreselijk wijf Hyper!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:56

Ik heb nu gewoon dubbel schrikdraad en een hek waar een slot op zit.(bij ons worden ook nog wel eens paarden gestolen) maarja ik heb een weiland wat grenst aan de tuin en een stal die erin staat dus!!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:05

ik heb ook wel eens gehad dat ik godbeterd het paard van mijn zus die net hoefbevangenheid had gehad in de wie zette en dat er een volwasse kerel met zijn slakrobjes worteltjes alles leuk de paarden ging voeren terwijl er loei groot op een bord stond verboden te voeren. Ik zei tegen de man; meneer u mag ze niet voeren. Zei die vent ook nog een; ik was vroeger paardenexpert en ik weet best wat ze niet mogen hebben en wat wel. Waar ze ziek van worden enz. Echt raar.
Ook met een klein jongetje: ik was mijn o zo moeilijke paard(nog steeds ht paard van mijn zus) aan het vangen komt er een jochie ven een jaar of 9 aanzetten en zecht:,, je mag net in de paardenwei!!'' ik zag tegen hem:,,¨dit is mijn paard!!'' daar stond het jochie toch raar bij te kijken!!!!!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 01:05

Bord erbij: Niet voeren i.v.m. ziekte van paard. Er zijn trouwens ook een hoop bejaarden die even de aardappelschillen komen langsbrengen bij een paard. Vaak gezien. Heel vervelend, want als het hele bejaardentehuis dat gaat doen.....

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 09:00

Jantine2 schreef:
Bord erbij: Niet voeren i.v.m. ziekte van paard.

En dan vooral erbij zeggen dat de ziekte ook door aanraking op mensen kan worden overgebracht en dat het zich bij de mens uit in grote jeukende plekken en kaalheid. ~~}>

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:47

Ik ben zo vreselijk blij dat wij daar op stal geen last van hebben. Wij hebben een stel waakhonden lopen, dat algemeen bekend gemaakt in de omgeving, en we zijn gegarandeerd Penny-vrij. Er komen bij ons helemaal geen mensen die er niets te zoeken hebben. Heel simpel, want de hond laat niets van ze heel. Mocht er gewoon bezoek komen dan gaat de hond vast. Maar ik vind dit een prima oplossing. OK dan!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:59

tja das idd een oplossing alleen is het probleem dat mijn vader een beetje heel erg bang is voor de gemiddelde waakhond(vroeger vaak aangevallen) daardoor gaat hij ook niet meer naar de stalling van het paard van mijn zus en ik ook nouwelijks meer omdat die hond(rottweiler) je gewoon aanvald. Ik ben wel eens een stal ingesprongen toen ze het deed en toen haalde nog net een man haar bij mij weg maar ja ik was bang! En nog wel terwijl ik daar heel vaak kom om gewoon te rijden. Ik heb dit ook al 2 en een half jaar!!!!!!!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 12:18

Die van ons vertoond hetzelfde gedrag, maar alleen naar de mensen die ze niet kent. Kent ze je wel, dan kun je alles met haar doen. Ideale waker dus...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 12:44

Oh my god... Dat veulen.... Zit hier met tranen in m'n ogen Verdrietig

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 20:55

wat een vreselijke verhalen allemaal zeg.
ik heb gelukkig nog nooit iemand bij ons op stal gezien. Erstaat in de zomer wel een ijskraam voor, maar de paarden lusten toch geen ijs en hoorntjes, op een na dan Haha!.
Maar er is gelukkig ook altijd iemand op het erf aanwezig.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 22:27

bij mij is het ook zo ver PENNY VLECHTEN!!!! toen ik het weiland in liep zag ik het al, half uur bezig geweest met ont'vlechten' GRRRRR!!!!! maar dit wil dus zeggen dat ze in het weiland zijn geweest, ben bang dat ze hem verpeste hij;s heel vriendelijk naar mensen en dat wil ik graag zo houden! En hij's is pas twee, straks gaan ze erop rijden :s Het probleem is gewoon hij's veeeelste lief, hij komt op mensen af en staat altijd bij het hek te schooien. We hebben al schrikdraad gespannen. Ik ben bang dat ze um straks verpeste, of dat er ongelukke gebeuren. Hij's jong hengst groot en heeel speels.
Iemand nog heeeeele goede afschrik tips?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:31

bordjes hangen met verboden toegang voor onbevoegden of iets dergelijks. Een bijna onzichtbaar schrikdraadje hangen onder de onderste dikkere schrikdraad zodat je zeker bent dat ze er niet onder kunnen kruipen. Videocamera nemen of fototoestel en waken en ze zo betrappen en dreigen met politie bij de ouders als je ze nog een keer betrapt of zo. Verder zou ik het ook niet meer weten. waakhond voor op het erf ja maar in de wei Verward . Ach toch nog iets een asociaal schapenram of geitenbok bij je pony of paard plaatsen die iedereen van die met z'n vriend/vriendin aanrommelt wegjaagt Haha!

DinkyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:50

Heb het vorig zomer 1 keer gehad. Had mijn Tinker (lange manen mooi bont gevlekt pennyaantrekkingskracht 7) en Welsh pony (kleine rooie pony grote ogen beroepsbedelaar pennyaantrekkingskracht 8) Haha! mee naar de camping (heel klein boerencampinkje) had nog niet eerder last gehad van het penny syndroom.

Kom bij de stallen alletwee stonden ze met vlechtjes! Wist gelukkig wel wat er op die camping stond en ik deed ook de stallen dus mijn gemopper heeft we indruk gemaakt... Knipoog Ze mogen van mij best pony's poetsen enzo als ik erbij ben.. Als ik er niet bij ben vind ik dat niet vertrouwd en wil het gewoon ook niet hebben! Komt nog bij dat mijn Tink best lomp is en als zij per ongeluk de teentjes van een penny vermorzelt is het opeens die rot knol Verward Nee pas ik voor en inderdaad je manen gaan er ook nog stuk van en daar moeten ze afblijven... Schijnheilig

Misschien wel een goeie afschrik methode leer je Tink tenen stampen bij vreemden Haha! Ben inderdaad bang dat jij nu met een tinker + veulen wel zo'n beetje op pennyaantrekkingsfactor 10 zit.
Veel sterkte ermee allemaal.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:43

Mijn pony staat gelukkig langs een weggetje waar regelmatig mensen langskomen om de hond uit te laten, en die kennen mij allemaal, dus die zouden het me wel vertellen als ze iemand in de wei hadden gezien.

Ik heb ook aardig wat mensen toestemming gegeven om af en toe eens de wei in te gaan (vooral mensen met kleine kinderen) om het paardje te aaien, zolang ze haar maar niet voeren. Hoe meer 'legale' mensen er in de wei lopen, hoe meer dat de ongewenste personen afschrikt, denk ik. Ook probeer ik niet elke dag op hetzelfde tijdstip te gaan, zodat ze nooit zeker kunnen weten wanneer er niemand is.

Op zich mogen mensen van mij nog best de wei in om een beetje te aaien enzo, maar voeren en écht dingen met haar doen zou ik wel heel vervelend vinden. Een paar jaar terug vond ik ineens een borstel en een hoevenkrabber middenin de wei... stel je voor dat ze daar alle ponies in de omgeving mee afgaan (en dan lekker ziektes overbrengen enzo, heel leuk!). Achteraf bleek mijn vader die gebruikt te hebben en vergeten op te ruimen (hij had ze van iemand gekregen), maar je schrikt er toch van. (Al heb ik ook weleens ineens een injectiespuit gevonden in de wei, en toen schrok ik nog veel harder Knipoog).

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:28

kinderen zijn echt brutaal,meisje wat eerst mijn shrt deed verzorgen kwam nooit meer..liet niks van zich horen,maar soms wist ik gewoon dat ze ongewenst toch was geweest..halster wat anders hangt.
spullen verkeerd,
en nu nog dat ik wel eens twijfel,,hek staat open en dat soort dingen,
waar halen die kinderen het toch vandaan he??
brutaal zijn ze..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 15:40

Ons hek kan niet zomaar open vallen veels te zwaar slot + ketting... Helaas erg goed over te klimmen... Nouja... haar eruit halen kunnen ze in ieder geval niet, dat is al een hele troost