Wat is er gaande met de paardenprijzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 08:16

tessyke schreef:
Zo, dat was even bijlezen. :')

Voor de duidelijkheid, ik wil niet voor een dubbeltje op de 1ste rij zitten maar idd zoals iemand zei, ik heb geen idee waar de prijzen op gebaseerd worden omdat de prijzen uiteenlopend zijn voor dezelfde prestaties (bijvoorbeeld).

Nu ben ik al een paar dagen het aanbod in de gaten aan het houden en zoals iemand hier al aangaf doet de schofthoogte ook wel wat.

Heeft iemand een idee als je in de 'normale' prijsklasse zit (wat volgens mij tussen de 5000 euro en 7000 euro is?) wat de verkoper bedoelt met 'prijs bespreekbaar'?
Ik kan me voorstellen dat ze geen 2000 euro zakken met hun prijs maar 500 lijkt me ook zo raar?

Ik heb al wel veel gehad aan dit topic!
Ik ben nu meer aan het kijken naar jonge paarden die nog doorgereden moeten worden maar niet die recht van een weide zijn gehaald na 5 jaar.

Ik kwam ook een 10 jarige haflingerhengst tegen voor minder dan 2000 euro, mijn 1ste idee was 'wat mankeert eraan?'
Zijn de haflingerprijzen zo laag of zou er echt gewoon iets met dit paard aan de hand zijn?
Ik kom ook gewoon leuke hafjes tegen rond 5000 euro die niet persé meer kunnen.

Nou als ik een leuk paard wat het type is wat ik zoek aangeboden zie voor een lage prijs, dan denk ik niet dat er wat mis mee moet zijn, maar dan ga ik informeren en als het wat lijkt, bezichtigen!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 12:01

tessyke schreef:
Zo, dat was even bijlezen. :')

Voor de duidelijkheid, ik wil niet voor een dubbeltje op de 1ste rij zitten maar idd zoals iemand zei, ik heb geen idee waar de prijzen op gebaseerd worden omdat de prijzen uiteenlopend zijn voor dezelfde prestaties (bijvoorbeeld).

Nu ben ik al een paar dagen het aanbod in de gaten aan het houden en zoals iemand hier al aangaf doet de schofthoogte ook wel wat.

Heeft iemand een idee als je in de 'normale' prijsklasse zit (wat volgens mij tussen de 5000 euro en 7000 euro is?) wat de verkoper bedoelt met 'prijs bespreekbaar'?
Ik kan me voorstellen dat ze geen 2000 euro zakken met hun prijs maar 500 lijkt me ook zo raar?

Ik heb al wel veel gehad aan dit topic!
Ik ben nu meer aan het kijken naar jonge paarden die nog doorgereden moeten worden maar niet die recht van een weide zijn gehaald na 5 jaar.

Ik kwam ook een 10 jarige haflingerhengst tegen voor minder dan 2000 euro, mijn 1ste idee was 'wat mankeert eraan?'
Zijn de haflingerprijzen zo laag of zou er echt gewoon iets met dit paard aan de hand zijn?
Ik kom ook gewoon leuke hafjes tegen rond 5000 euro die niet persé meer kunnen.

Normale prijsklasse kan ook prima oplopen tot 10.000. Paar jaar terug kwam ik ze zelfs op 15000 tegen, maar dat vond ik ook wel een beetje over de top.

Wat betreft de Haflingerhengst, een hengst is op veel stallen niet welkom en vereist wel extra management. Dus voor veel zou die eerst gecastreerd moeten worden, maar een hengst van die leeftijd castreren is niet zonder risico's, moet sowieso op een kliniek en is dus duurder en gevaarlijker dan een 2 jarige castreren.
Daarbij kan het ook dat ze dan toch veel hengstentrekken overhouden, en dat is ook niet gewenst

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 22:25

Bedankt voor jullie antwoorden!
Dit geeft me echt perspectieven over de gehele zaak.
De haflingerhengst heeft ook niet veel meer informatie erbij staan en de eigenaar mailt ook niet terug.

Ik heb al met mijn stal overlegd en gelukkig kan ik wel gewoon een hengst stallen (mits hij wat normaal doet natuurlijk).
Ik moet toegeven dat ik compleet verliefd geworden ben op een andere koudbloedhengst en dat zou hem wel eens kunnen worden. <3 (prijsklasse 6000 euro)

Furst

Re: Wat is er gaande met de paardenprijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 22:33

Leuk! Je gaat hem hier toch wel showen? :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 22:55

Goh ik durf niet goed om hem nu al te showen.
Als hij dan ineens weg is voor ik hem heb kunnen bekijken is de teleurstelling gigantisch natuurlijk. :')
En de foto's zijn uiteraard niet van mij om te delen maar ik hou jullie zeker op de hoogte. <3
Het gaat om een fjord, een ras waar ik vroeger al behoorlijk verliefd op was en het past goed bij mijn wensen.

Furst

Re: Wat is er gaande met de paardenprijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 22:57

Ik bedoelde als je hem gekocht had, haha.
In geval van fjord ben ik wel benieuwd welke, ik zit in de fjorden namelijk :D Je mag me altijd PB'en ook :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 23:19

Handig! Ik stuur je ineens een PB O:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:17

tessyke schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden!
Dit geeft me echt perspectieven over de gehele zaak.
De haflingerhengst heeft ook niet veel meer informatie erbij staan en de eigenaar mailt ook niet terug.

Ik heb al met mijn stal overlegd en gelukkig kan ik wel gewoon een hengst stallen (mits hij wat normaal doet natuurlijk).
Ik moet toegeven dat ik compleet verliefd geworden ben op een andere koudbloedhengst en dat zou hem wel eens kunnen worden. <3 (prijsklasse 6000 euro)

Als die Haflinger aangeboden stond voor 2000 en de verkoper mailt je nu niet meer terug, dan betekent dat denk ik dat hij al weg is .In die prijsklasse gaat het snel tegenwoordig. Overigens zou ik het netter vinden als een verkoper dan toch even antwoordt, dan weet je waar je aan toe bent en kunt zelf ook verder. Maar ja dat schijnt men niet nodig te vinden.

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:37

Ik wat onvriendelijke schrijven. Mijn Vader zei altijd de waarde van een dier is de slachtprijs plus wat de gek er voor geven wil. Het business model voor de paarden fokkerij is dusdanig veranderd dat het niet meer uit kan. Ik las ook het stuk over de nieuwe regels in de springsport. Het ging over geld niet over de sport en de dieren. Niet over liefhebberij of liefde voor het dier en de sport……