Paardenmarkt Hedel 2025

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:18

Dreamboy schreef:
Ik zal wel een sentimentele dweil zijn maar ik word alleen maar verdrietig als ik naar die foto's kijk. Mij zal je dan ook niet op zo'n markt tegen komen.

Ik ook niet meer hoor. Vroeger- 60 jaar geleden- ging ik als jong paardenmeisje de hele dag naar zuidlaren. Sliep bij mijn tante die halverwege woonde.

Nu woon ik op een km afstand van het begin van de zlmarkt maar kom er niet meer.
Heb regelmatig ruzie gehad met "de handelaren" over hun omgang met de dieren maarja als jong kind wordt je gewoon omver gelopen. En met mijn kinderen ging ik ook nog wel hoor maar de weerstand werd steeds groter dus nu is het nee.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:29

1400 voor die 2 welsh x koniks… wat een geld!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:30

anca schreef:
Dreamboy schreef:
Ik zal wel een sentimentele dweil zijn maar ik word alleen maar verdrietig als ik naar die foto's kijk. Mij zal je dan ook niet op zo'n markt tegen komen.

Ik ook niet meer hoor. Vroeger- 60 jaar geleden- ging ik als jong paardenmeisje de hele dag naar zuidlaren. Sliep bij mijn tante die halverwege woonde.

Nu woon ik op een km afstand van het begin van de zlmarkt maar kom er niet meer.
Heb regelmatig ruzie gehad met "de handelaren" over hun omgang met de dieren maarja als jong kind wordt je gewoon omver gelopen. En met mijn kinderen ging ik ook nog wel hoor maar de weerstand werd steeds groter dus nu is het nee.

Toen ik een jaar of 14 was ben ik een keer of twee op de paardenmarkt in Utrecht geweest. Vreselijk vond ik het toen al.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:32

rowindie schreef:

Kan ook komen omdat 3 paarden dames zonder stok/petje het vroegen :Y)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

SeaSide schreef:
rowindie schreef:

Nee hoor, aan een handelaar vroeg hij zelfs 1500 :')

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

SeaSide schreef:
rowindie schreef:

Haha nou zelfs dan vind ik het nog veel. Voor dat geld heb je 2 a 3 vol papier welsh veulens (wel hengstjes)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:37

anjali schreef:
Tjonge jonge. Als ik gegaan zou zijn dan had ik binnenkort mijn faillissement kunnen aanvragen, want echt een heleboel leuke paarden die ik niet had kunnen weerstaan. En ik ben afhankelijk van een pensionstalling, dat is mijn probleem. 1. Die witte hengst, echt een Penny-paard. 2.Appaloosa met veulen. Die had ik allebei genomen, maar 2 paarden onderhouden op pensionstalling, dat gaat problemen met mijn bank opleveren. En verder een heleboel schattige Shetjes en ezeltjes....Was ik maar heel rijk met grondbezit. Toch ergens spijt dat ik niet gegaan ben maar ik zou vast en zeker een onverstandige keuze gemaakt hebben. (weet iemand wat die hengst gekost zou hebben, of die stippel met veulen? )

Ik zie nu jouw vraag. Die stippel weet ik niet. Maar ik begreep dat voor die hengst in Zuidlaren 9000 werd gevraagd :roll: 8)7

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:39

Pff ben gesloopt, ponys wel verkocht super leuke mensen heb ze zelf ook weggebracht ( had twee shetten mee bruine ( al zei iedereen zwart maar was toch echt bruin met goed papier en dragend van mijn eigen hengst) en witte shet schimmel)

Verkopen op de markt en een koper weigeren heeft weinig nut, want je kan verkopen en half uur later is pony alweer in andere handen. (Terug komend op roemenen etc).

Prijzen waren goed tot gemiddeld hoog

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:43

MarjanB schreef:
Hutcherson, heb ze meerdere keren op Facebook gezet. Hengstje 2k en merrie 1,5 (vraagprijs waar nog rek in zat)

Op welke Fb pagina stonden ze dan?
Ik vind de vele verkooppagina's op Fb erg onoverzichtelijk. Ik kan eerder geziene advertenties ook vaak niet meer terug vinden.
Ik kijk het liefst op MP.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:56

Stalgenoot is geslaagd voor een Haflinger veulen. Hengstje van 6 maanden oud

Was op de markt een drama en kregen hem amper de trailer in maar eenmaal thuis is die mooi rustig

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:58

Had ze op 4 pagina’s staan, alles waar paarden worden aangeboden _O-

Maar goed hoop dat ze een fijn huis gevonden hebben

StalNollie

Re: Paardenmarkt Hedel 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:01

Die bruine was in de middag wel veel interesse voor en dacht dat handelaar ermee vandoor ging maar zal het in de gaten houden want daar heb ik weleens contact mee met die handelaar

Chantall199

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:01

Weet iemand van wie die hengst is die Spanjaard?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:15

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:22

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:39

Ik kan er ook niet heen, zou alle sneue meenemen.
Vraag me ook af wat er met al die overige veulens gebeuren gaat.. Internet staat er ook vol mee momenteel. Zouden ze vanaf de markt onverkocht dan echt naar de slacht gaan in t buitenland zoals in Zwitserland en Oostenrijk veel veulens gaan?

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:22

Chantall199 schreef:

Hidding

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:25

rowindie schreef:
Chantall199 schreef:

Hidding

Die crème kleurige? Die is van een Roemeen. 12,5 duizend issie van jou :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

12500?!?!

Ik pas.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

Dus iemand sleept een hengst van markt naar markt voor een prijs die niemand gaat geven?
In wezen zegt de eigenaar ermee dat het paard niet te koop is.
En dat dier elke keer over de toeren van frustratie :n

Wil hij soms merriehouders ronselen om ermee te dekken tegen betaling?
(En is IR eigenlijk erfelijk? Hengst heeft daar wel de kenmerken van).

De appaloosa merrie met veulen zal dan ook wel te duur zijn, dat ze telkens weer op een markt opduikt. Arme dieren, waar is het toch voor nodig!

Moeilijk om daar echt regels tegen te bedenken lijkt me..

Het paard dat mij opviel vandaag op foto’s was een bezwete tuiger (vosje) die zo te zien ergens apart stond naast een Fries (of in elk geval zwart) paard. Ik heb altijd al een zwak gehad voor tuigers. Maar tegelijkertijd is daar ook niet zo heel veel vraag naar.
Vind het sneu als zo’n nerveus paard op een markt wordt neergezet..
sowieso na vandaag voor veel van die paarden een ongewisse toekomst.

Als ik zag hoe moe de twee Shetlander veulentjes waren die iemand gekocht had op de markt in Zuidlaren in dat topic dan verwacht ik dat de andere pony’s en paarden en ezels ook heel moe zijn na zo’n dag, en veel komen helemaal niet in een stal vol stro te staan. Maar eerder op een vrachtwagen.

Een markt zie ik voor een groot deel als de schaduwkant van de fokkerij en houderij..
Tegelijkertijd ook wel als een kans op een ‘doorstart’ als ze voor het leven weggaan, en voor sommige paarden ook als een beter alternatief dan waar ze vandaan kwamen al zou het betekenen naar de slacht.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:41

Marigold schreef:
. Als ik zag hoe moe de twee Shetlander veulentjes waren die iemand gekocht had op de markt in Zuidlaren in dat topic dan verwacht ik dat de andere pony’s en paarden en ezels ook heel moe zijn na zo’n dag, en veel komen helemaal niet in een stal vol stro te staan. Maar eerder op een vrachtwagen.

Een markt zie ik voor een groot deel als de schaduwkant van de fokkerij en houderij..
Tegelijkertijd ook wel als een kans op een ‘doorstart’ als ze voor het leven weggaan, en voor sommige paarden ook als een beter alternatief dan waar ze vandaan kwamen al zou het betekenen naar de slacht.

Jaa hier sluit ik me bij aan. Ik ben niet tegen de markten, zou het echt zonde vinden als het verdwijnt. Zelf ook pony's verkocht en gekocht. En paard wordt er echt niet slechter van dagje daar staan. Ja oké degene met veel stress is niet fijn maar die dingen gebeuren ook op wedstrijd of op stallen. Zie hierboven wel pony's zoals die konik waarvan ik dan echt denk, waar zal dat arme beest nu zijn.. En als er daadwerkelijk een blind paard wordt neergezet vind ik ook echt sneu.

StalNollie fijn dat je ze verkocht heb. Ja maakt wel verschil aan wie je ze verkoopt vind ik. De pony's die ik op de markt heb verkocht was aan liefhebbers die er een nette prijs voor betaalden en die pony's zijn nooit dezelfde markt doorverhandeld. Mocht dat wel gebeuren heb je daar inderdaad geen invloed op, maar als ik kan voorkomen dat ze met een handelaar naar Oost-Europa gaan doe ik dat wel.

Edit slachtstaartpaarden dat breekt wel echt m'n hart. Dat roept zoveel vraagtekens op }>

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:20

MarjanB schreef:
Had ze op 4 pagina’s staan, alles waar paarden worden aangeboden _O-

Maar goed hoop dat ze een fijn huis gevonden hebben

Ah zijn ze verkocht?