996981 schreef:Ik zie vooral veel verkeerde inschattingen, met name op Bokt. Recent nog de tinker die “onregelmatig” zou lopen, waarbij een osteopaat is geweest. Arme beest is gewoon kreupel en wordt maar wat mee aangemodderd.
Zelf ook eens een verkeerde inschatting gemaakt. Paard was onregelmatig vanuit de schouder. Als ik
jou was had ik dan dus een masseur oid erbij gehaald. Gelukkig heb ik dat niet gedaan. Paard bleek een acute ontsteking in het kroongewricht te hebben. Dat uitte zich inderdaad in de schouder, maar daar kwam het niet vandaan.
Had dat paard massage gekregen was het voor het beeld misschien opgelost. Ondertussen had de ontsteking doorgesluimerd, was misschien chronisch geworden en niet meer te verhelpen geweest.
Volgens mij was bij die geen osteopaat maar een dierenfystherapeut geweest die wel wilde blijven doorbehandelen terwijl er niets was veranderd. En dat vind ik dus een voorbeeld waarbij of er doorverwezen hoort te worden naar de kliniek of misschien wel direct een kreupelheidsonderzoek moet worden gedaan.