Opgelicht in de paardenwereld FB

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:44

Waarom keek ik.. die arme katten.. nachtmerrie materiaal.
Arme beesten die daar moeten leven. Ik las dat de hond inmiddels ook afgemaakt is ;(

Saga

Re: Opgelicht in de paardenwereld FB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:53

Ja, een trigger warning is wel op z'n plaats...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:14

Heb jij daar gestaan Gabbergill? Gingen ze toen ook al zo slecht met de dieren om?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:10

Wat hier gebeurd is zeker waar.

Er wordt hard gewerkt achter de schermen om hier wat te doen. Ik heb er 2 maanden gestaan en mijn paarden stonden er oke omdat ik er zelf voor zorgde.

Ik voerde de paarden in de ochtend en avond stiekem. Helaas kan 1 stem heel weinig en zelfs nu komen ze met een heleboel weg.

Ik hoop dat dit heel snel verandert

De zomer stond ik daar, de paarden stonden 24/7 buiten dus stallen enz zie je dan niet. Wat je wel ziet is het slechte eten, het gegil en geschreeuw tegen de hele bende en ga zo maar door. Je ziet heel veel en kan geen reet doen.

Volgens de wet staan ze te goed

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:12

Dat dit in Nederland mogelijk is ook...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

We zijn nu bezig met de kat.

De dag dat hij hun beste fokpoes (hun woorden, ze bracht namelijk het meeste geld binnen) opat is hij beetgepakt, 40 km verderop de dierenambulance gebeld en gezegd dat ze een kat hebben gevonden. Kat is niet gevonden maar voor hun ver van huis weggebracht als zogenaamde zielige kater. Kregen ze nog een schouderklop ook.

Dier is vandaag bij het dierenasiel beoordeeld. Het is een grote kat die 8 kilo zou mogen wegen ook omdat hij een kater is.

De kat weegt echter net aan 4 kilo en is een zak met botten. Besef dat er ook een flinke dikke vacht opzit

Hoe naar ook voor het dier, is hij een reddend stukje in deze zaak. Als ze hem niet hadden weggebracht hadden wij hem nooit kunnen traceren en had hij als straatkat ter adoptie gekomen ipv het werkelijke verhaal.

Ik ben blij voor hem dat die in goede handen is. Helaas kritieke zorg dus 24/7 en de nachten in een speciale bak. Hij wordt nu langzaam opgevoerd 4x per dag kleine porties om hem weer een beetje op gang te krijgen.

Tranen springen spontaan in je panty.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:09

Ania schreef:
Waarom keek ik.. die arme katten.. nachtmerrie materiaal.
Arme beesten die daar moeten leven. Ik las dat de hond inmiddels ook afgemaakt is ;(

Hond is vorige jaar al ingeslapen nadat hij een pony zo verminkte dat het dier ingeslapen moest worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:14

GabberGill schreef:
We zijn nu bezig met de kat.

De dag dat hij hun beste fokpoes (hun woorden, ze bracht namelijk het meeste geld binnen) opat is hij beetgepakt, 40 km verderop de dierenambulance gebeld en gezegd dat ze een kat hebben gevonden. .

Heeft hij zijn poes opgegeten??

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:19

Zeker,

De dieren hebben zo'n honger gehad dat ze bijna stierven. 1 is ook echt omgekomen en Pieter heeft de ander helaas op moeten eten omdat hij zo'n honger had.

Alleen omdat Pieter zoveel honger had dat hij zelfs kat ging eten moest hij per direct weg, maaaaar dan wel als zogenaamde gevonden. Zo ver mogelijk uit de buurt zodat hij niet gekoppeld zou worden aan hun.

Maarja ik ben oprecht blij dat we momenteel met vele mensen mee blijven kijken en dit dus kunnen tackelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

En Pieter is de kater? En niet de eigenaar toch?

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:43

Nee, zoals ik het begreep uit een FB post heeft de ene poes de andere opgegeten.
Ik las het hierboven ook alsof de eigenaar de kat had opgegeten. :x

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:53

Saga schreef:
Nee, zoals ik het begreep uit een FB post heeft de ene poes de andere opgegeten.
Ik las het hierboven ook alsof de eigenaar de kat had opgegeten. :x

Ja ik ook. Het staat er ietwat onduidelijk. :o

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:02

Nee zo ver gingen ze nog net niet

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:18

Wat ik niet snap... er is kennelijk iemand (in de post) geweest, die bij 144 geinformeerd heeft dus bij de landelijke inspectiedienst dierenbescherming en zoals ik het lees ,heeft de LID aangegeven amper hierover wat te weten.
Mijn ervaring is met hun, dat zij juist bij gevaar of erge misstand snel doorpakken ( en ik heb ervaring met hun on verschillende provincies)
Dus zij waren niet of niet geheel op de hoogte.

Een kat is dus dood en of de andere weer bovenop komt is maar de vraag.

En nog wat : kennelijk is de site echt niet op de hoogte wat het wet en gang van zaken betreft. Nu wordt opgeroepen maasaal te melden.
En dat is dus nonsens, heeft geen enkel nut en werkt averechts.

Want meldingen maken met gedeelte filmpjes van een site, van horen zeggen door volgers heeft geen enkele nut en wordt er ook niets mee gedaan behalve dat er kostbare tijd van de juiste mensen hiermee verkwanselt wordt ( melding lezen, melding beantwoorden, vragen stellen en dan vaststellen dat de melder het "alleen van Facebook heeft")

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:31

sasja0705 schreef:
Wat ik niet snap... er is kennelijk iemand (in de post) geweest, die bij 144 geinformeerd heeft dus bij de landelijke inspectiedienst dierenbescherming en zoals ik het lees ,heeft de LID aangegeven amper hierover wat te weten.
Mijn ervaring is met hun, dat zij juist bij gevaar of erge misstand snel doorpakken ( en ik heb ervaring met hun on verschillende provincies)
Dus zij waren niet of niet geheel op de hoogte.

Een kat is dus dood en of de andere weer bovenop komt is maar de vraag.

En nog wat : kennelijk is de site echt niet op de hoogte wat het wet en gang van zaken betreft. Nu wordt opgeroepen maasaal te melden.
En dat is dus nonsens, heeft geen enkel nut en werkt averechts.

Want meldingen maken met gedeelte filmpjes van een site, van horen zeggen door volgers heeft geen enkele nut en wordt er ook niets mee gedaan behalve dat er kostbare tijd van de juiste mensen hiermee verkwanselt wordt ( melding lezen, melding beantwoorden, vragen stellen en dan vaststellen dat de melder het "alleen van Facebook heeft")

Helaas lag alles daar al, maar nogmaals het is oprecht heel lastig om sommige punten hard te maken.

Dit hele zooitje (opgelicht) had er eigenlijk niet bij betrokken moeten worden, ze hebben een groot bereik maar proberen nu over te nemen en dat gaat hem dus niet worden. Er wordt namelijk een heleboel verkondigd en er is een heleboel grootspraak. Ze beweren het rechtssysteem te kennen, maar ze werken op deze manier juist tegen

Iedereen moet massaal melden maar wel met eigen info en verhaal, maar ook het liefst niet online. Gewoon zoals het hoort met correcte info en dan ook echt omtrent leed. Ze willen nu ook alle meldingen bij hun binnen laten komen.

Wat blijkt, ze hebben contact met de eigenaren van deze bende en die verzoeken hun om alles te verwijderen zonder concrete bewijzen. Dat is toch helemaal prima, al verwijderen ze de hele boel. Het stond er en het is aanzienlijk goed bekeken,

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

GabberGill schreef:
Helaas lag alles daar al, maar nogmaals het is oprecht heel lastig om sommige punten hard te maken.

Dit hele zooitje (opgelicht) had er eigenlijk niet bij betrokken moeten worden, ze hebben een groot bereik maar proberen nu over te nemen en dat gaat hem dus niet worden. Er wordt namelijk een heleboel verkondigd en er is een heleboel grootspraak. Ze beweren het rechtssysteem te kennen, maar ze werken op deze manier juist tegen

Iedereen moet massaal melden maar wel met eigen info en verhaal, maar ook het liefst niet online. Gewoon zoals het hoort met correcte info en dan ook echt omtrent leed. Ze willen nu ook alle meldingen bij hun binnen laten komen.

Wat blijkt, ze hebben contact met de eigenaren van deze bende en die verzoeken hun om alles te verwijderen zonder concrete bewijzen. Dat is toch helemaal prima, al verwijderen ze de hele boel. Het stond er en het is aanzienlijk goed bekeken,

Zij hebben contact met de eigenaren?
Dat ie verzoeken om te verwijderen, snap ik want alleen het plaatsen met de posts kan echt verkeerd ( en duur )uitpakken voor de admins en die mensen die het daar geplaatst hebben

Vanuit emotionele standpunt was het plaatsen van foto's en filmpjes echt te begrijpen... maar van de wettelijke kant gezien kan het meer schade als goed brengen...

Nu trekken de LID en alle andere instanties aan het kortste eind en lopen de feiten achteraan...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

Valt mee achter de schermen is het zeer oke aan het gaan

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:58

GabberGill schreef:
Valt mee achter de schermen is het zeer oke aan het gaan

Sorry, maar inmiddels reagier ik redelijk allergisch op de woorden "achter de schermen" :+
Te vaak gehoord /gelezen "achter de schermen" en dan werd het of stil of akelijk - maar nooit duidelijk.

Dus kun je dat "achter de schermen" even toelichten?
Betreft het de officiële instanties ?
Of iets anders ?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:30

Hahahahaha snap ik ergens echt wel, maar de grootste fout is dat er teveel info gegeven is op openbare forums waar er eigenlijk stilte had moeten zijn.

Ik snap de allergie dus, maar hoe en wat ga en kan ik niet zo benoemen. Alles is namelijk terug te vinden voor alle partijen en dat kan alles tegenwerken.