Van droom naar nachtmerrie: wat een bizarre verkoopervaring...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 22:35

Mars schreef:
TheoLeo schreef:
Ik heb echt altijd alleen maar merries gehad, en thuis hebben we ook alleen maar merries staan.

TheoLeo schreef:
dk ik heb zelf nog nooit een paard gekocht dus het is wat nieuw voor me.

Wat is het nu? Je hebt nog nooit een paard gehad of alleen maar merries?

Uhm mars de eerste zin is letterlijk dat mijn merrie van 30 jaar in december is ingeslapen. Deze heb ik gekregen toen ik 8 jaar oud was. Verder zijn alle paarden ( allemaal Merries ja ) die we thuis nog hebben staan niet rijdbaar en allemaal gered of gekregen van mensen die er van af wilde. Buiten het paard van mijn boer om; maar dat is een heel heet sport paard. Deze zijn allemaal gekocht ( of gegeven aan ons ) door onze ouders en daarom heb IK zelf nog nooit een paard gekocht nee. Ik ben pas 21 he en doe dit ook voor het eerste. Ik koop zeker niet eerste de beste want ik heb al meer dan 10 paarden bezichtigt.
1 daarvan ben ik 5 keer gaan kijken en rijden en later pas vertelde de verkoper dat de aandoening die het paard heeft toch heftiger is dan dat ze eerst zei; maar dat ze daar mee wachtte zodat ik eerst het paard kon leren kennen. Dat was al erg zuur. Maar ja kan gebeuren.
en dan de Tweede is van die vreemde racistische mevrouw.
en dan nu het paard wat ik van plan ben om te kopen ( ik regel nog samen met de verkoper de extra keuring en castratie ) Voelt verder goed aan en ziet er ook top uit. Heb hem ook doorgestuurd naar een vriendin van mij die sportpaarden traint en verkoopt over heel de wereld en die ziet ook geen red flags.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:36

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek om alleen te reageren als je nuttige informatie hebt voor de topicstarter. Als je twijfelt aan een topic kan je dit topic gewoon ontstippen maar het is zeker niet de bedoeling om dit in het topic te vermelden.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:41

Mars schreef:
Dreamboy schreef:
Gaan we nu echt op alle slakken zout leggen over wat ts schrijft? Ze heeft nooit zelf een paard gekocht, dat is heel wat anders dan nooit een paard gehad hebben. Dat schrijft ze namelijk niet.

Lees even dit topic, het staat leuk in de Penny maar met realiteit heeft het weinig van doen.

Ik lees al vanaf het begin mee. Het is een dubieus verhaal maar om nu werkelijk alles onder een vergrootglas te leggen if te verdraaien. Doe even normaal.

Dreamboy

Re: Van droom naar nachtmerrie: wat een bizarre verkoopervaring...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:44

TS, je maakt het jezelf ook niet echt makkelijk. Je zegt dat je 21 bent, in je profiel staat 24.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 22:50

Dreamboy schreef:
TS, je maakt het jezelf ook niet echt makkelijk. Je zegt dat je 21 bent, in je profiel staat 24.

oh ja oeps ik heb dit account gisteren in de nacht gemaakt en gewoon 1 januari 2001 ingevuld uit gemak -O- maar als je een foto van mn ID wil be my guest lol

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 22:56

Ik heb mijn( toen nog) hengst gekocht in België vorig jaar. Hij zou daar blijven staan en op de wei geruind.
Ik ging vanaf moment van keuring en aankoop elke maand een weekend die kant op om te contacten met de kleine man.
Op moment dat hij onder t mes zou gaan bleek dat hij naar de kliniek moest vanwege kleine testikels. En dus op de tafel geopereerd.
De nazorg is dan wel ff een ander verhaal en de kosten ook.
Ik wilde de nazorg zelf doen dus is hij in Nederland geholpen.
Daar komt een portie bovenop je aankoopprijs. Maar als hij echt zo goed is.
Overigens heb ik de mijne verzekerd en ook ten tijde van de castratie.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 23:02

TheoLeo schreef:
Dreamboy schreef:

oh ja oeps ik heb dit account gisteren in de nacht gemaakt en gewoon 1 januari 2001 ingevuld uit gemak -O- maar als je een foto van mn ID wil be my guest lol

Nee hoor, dat hoef ik niet. Maar aangezien er al erg aan je verhasl getwijfeld wordt, wijs ik je er gewoon even op.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 23:03

hoogendroog schreef:
Ach ja, we waren er allemaal niet bij, dus TS geloven op haar "blauwe" ogen, is mij iets te gemakkelijk. Voorts hebben wij hier nogal eens "kopers" aan de keukentafel zitten en, heel eerlijk, daar zitten ook vreemde vogels tussen. Dit verhaal heeft twee kanten, waarvan ik er nu maar een van ken.

ik kan toch echt de whatsapp delen maar dat zou laster zijn lol. Je ziet hoe ze eerst nog dolblij is met mij en allemaal leuke fotos toestuurt en nog leuk kletst. En nadat ze mijn webshop heeft opgezocht en de spirituele kant zag; begon ze me dus voor die dingen uit te maken en dat ik haar paard niet waardig ben omdat anders gods heilige licht wordt gedimd omdat ik demonen met me mee draag etc. Ja het is echt een hele letterlijke " bijbel " aan tekst. Juridisch gezien mag ik het natuurlijk niet met je delen. Maar het sloeg letterlijk nergens op.
Zelfs haar absurde request van de extra 2000 ging ik makkelijk mee akkoord. Ik vroeg natuurlijk wel eerst hoe ze op de conclusie kwam en toen kwam het er op neer dat hij te " bijzonder " was om voor 6000 te verkopen.
En omdat ik hun dat geld ook gewoon gunde ging ik maar akkoord; ik was echt verliefd op dat beestje. Ondanks dat hij dus niet echt" wat kon ".. Geloof me als ik iets fout had gedaan dan had ik dat wel geweten na er weken niet van te kunnen slapen en twijfelen aan mezelf, gesprekken terug lezen. Mijn vriend was er ook bij en hij heeft ook achter mijn rug nog haar bericht om zelfs nog 1000 euro boven op de 8000 van mij te geven ( ik ga met deze man trouwen zo lief ) en toen stuurde ze ook een hele lap tekst naar hem over dat " de deur voor dit paard gesloten is maar de deur van god en de heilige geest altijd open staat " en dat hij altijd welkom is om langs te komen met mij voor bijbelstudie. I kid you not. Mijn mond hing echt open toen ik dit las.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 23:05

boedjang schreef:
Ik heb mijn( toen nog) hengst gekocht in België vorig jaar. Hij zou daar blijven staan en op de wei geruind.
Ik ging vanaf moment van keuring en aankoop elke maand een weekend die kant op om te contacten met de kleine man.
Op moment dat hij onder t mes zou gaan bleek dat hij naar de kliniek moest vanwege kleine testikels. En dus op de tafel geopereerd.

ah super bedankt voor het delen. Ik kijk nou op een verzekering van efo en die is ook nog verzekerd tot 30 dagen na de castratie. Heb je hem toen in die tijd ook wel gelogeerd of mee gelopen? of enkel op de paddock gezet? Ik ben bang dat als hij straks gaat spelen hij die wond weer open kan scheuren ofzo.. ja ben een beetje een doemdenker haha. Alle tips zijn zeer gewaardeerd en welkom <3

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 23:14

Furst schreef:
Wat een klote streek.. En herkenbaar. Wij hebben ook zulke dingen meegemaakt. 1 keer met een hond en 1 keer met een bruikleen paard. Die laatste reden was omdat we zijn originele naam wilden gebruiken en niet de roepnaam die zij hadden gegeven.....
Mensen zijn echt heel erg raar..
Laat je niet uit het veld slaan. Jouw paardje en maatje komt wel op je pad. :knuffel:

wow dat is echt super vreemd! Je noemt een diertje toch gewoon wat je zelf wil .. zitten inderdaad vreemde vogels bij. Welzijn van een diertje staat op 1 en als iemand er goed voor zorgt en lief voor is ; dat is het belangrijkste!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 23:26

TheoLeo schreef:
boedjang schreef:

ah super bedankt voor het delen. Ik kijk nou op een verzekering van efo en die is ook nog verzekerd tot 30 dagen na de castratie. Heb je hem toen in die tijd ook wel gelogeerd of mee gelopen? of enkel op de paddock gezet? Ik ben bang dat als hij straks gaat spelen hij die wond weer open kan scheuren ofzo.. ja ben een beetje een doemdenker haha. Alle tips zijn zeer gewaardeerd en welkom <3

Welke regio moet hij gecastreerd worden? Misschien hebben mensen tips.

Vertel eens wat meer? Hoe groot, afstamming?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 06:39

TheoLeo schreef:
boedjang schreef:

Hij stond in België bij z'n vrienden op de weide. Toen ik hem naar Nederland haalde heb ik hem op aanraden van dierenarts direct door naar kliniek gereden. Daar op stal, had ie nog nooit gedaan allemaal maar ging goed.
2 dagen later opgehaald.
Naar Nederland. Daar een stuk afgezet op de verharde paddock. Mocht geen zand in de wond komen. Was via de lies geopereerd.
Maar geen last van wond gehad was keurig gedaan. Hij stond op stuk met dubbele draad naast de nieuwe merrie kudde. 8 weken lang. Want dan pas was hij veilig van de castratie ( niet meer vruchtbaarheid). En hij had gezellig luizen mee genomen dus konden dat wel goed behandelen. In de eerste 2 weken gewoon lekker laten staan. En daarna af en toe er uit om te ontdekken op het erf. Maar longeren ofzo had hij nog nooit gedaan met zn 1 1/2 jaar dus veulen ABC maar eerst opgepakt. Want voethes geven duurde minimaal 6 weken dagelijks oefenen haha.
Maar duurde wel paar weken voor hij op het zand mocht vanwege castratie.
Een liggende castratie in het land is dan weer anders maar wel meer kans op bijwerkingen aangezien er geen schoon werkveld is. Ik ben blij dat in kliniek gedaan is

Ik heb ook efo verzekering tevreden mee.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:36

Heb je deze 2e nu gekocht zonder dat je er bent gaan kijken?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:37

Nou TheoLeo ik hoop dat dit allemaal voorspoedig verloopt en dat uit de keuring zal blijken dat dit een gezond paard is.

Ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar meer info. Welk ras heb je nu gekocht omdat je daar zo specifiek naar verwijst.

Verder vind ik jullie wel erg scheutig met geld, zeker ook weer in dat laatste verhaal dat je vriend er ook nog weer 1000 bovenop wilde doen. Heel bijzonder.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 08:40

Als ze het geld hebben, tja. Wie zijn wij om daarover te oordelen eigenlijk? Ik vind het ook een vreemd verhaal hoor, maar ben wel blij voor TS dat ze nu een paardje heeft binnenkort (hopelijk). Maar ik geloof wel haar verhaal. Omdat ik het zelf ook al meemaakte met onze hond.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:08

Ik heb nog niet alle reacties gelezen dus ik hoop niet dat ik iets verkeerds zeg haha. Maar wat een bizar verhaal, jij bent terecht in shock en ik snap zo goed dat je je heel naar voelt hierover.

Ik ben zelf niet gelovig, maar deze mensen moeten de 10 geboden nog eens doorlezen.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, ik denk dat je met onbetrouwbaar volk te maken had.

Toen die prijs omhoog ging had je al moeten zeggen, zo koop ik geen paard, fijne dag verder.

Dit gezegd hebbende, blijf de volgende keer wat meer bij de kern van de zaak, iets zakelijker. Je hoeft niet 'verliefd' te worden op een paard dat je koopt. Te veel emotie kan je blik vertroebelen. Keuren en contract bij bezichtiging al benoemen als dat voor jou belangrijk is.

Ik hoop dat je snel je maatje vindt, heel veel succes ts!!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:11

Furst schreef:
Als ze het geld hebben, tja. Wie zijn wij om daarover te oordelen eigenlijk? Ik vind het ook een vreemd verhaal hoor, maar ben wel blij voor TS dat ze nu een paardje heeft binnenkort (hopelijk). Maar ik geloof wel haar verhaal. Omdat ik het zelf ook al meemaakte met onze hond.

Volgens mij oordeel ik er niet over. Ik zeg alleen dat ik ze scheutig vind en dat ik dat bijzonder vind en volgens mij mag ik me daar best over verbazen.

Verder moeten ze dat helemaal zelf weten, het is hun geld en hun beslissing.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:22

TS, je hoeft je niet te verdedigen ;-)

Ik wil je als tip geven om dit paard pas te betalen bij ophalen nadat hij geruind is zodat de risico's daar van bij de verkoper blijven liggen. Je kunt eventueel wel een aanbetaling doen en een contract tekenen waarbij er een clausule ingebouwd kan worden dat hij complicaties bij/ door de castratie je van de koop af kunt zien. Meestal gaat het gewoon goed hoor, maar indekken is nooit verkeerd.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 09:52

Elisa2 schreef:

Ik wil je als tip geven om dit paard pas te betalen bij ophalen nadat hij geruind is zodat de risico's daar van bij de verkoper blijven liggen. Je kunt eventueel wel een aanbetaling doen en een contract tekenen waarbij er een clausule ingebouwd kan worden dat hij complicaties bij/ door de castratie je van de koop af kunt zien. Meestal gaat het gewoon goed hoor, maar indekken is nooit verkeerd.

Nou dat zou toch in netjes overleg gaan als je bij mij zou kopen.
Als ik een hengst verkoop en de nieuwe eigenaar wil hem laten ruinen voordat ze hem ophalen dan neem ik echt niet zomaar daarvan de risico’s op mij.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:02

Je openingspost vertoont typische tekenen van ChatGPT. De eerste zin, de vetgedrukte stukkent tekst, de opsommingen met vetgedrukte stukken, brede streepjes — en de niet standaard aanhalingstekens. Ik vind het daardoor moeilijk om een inschatting te maken in hoeverre dit verhaal waar is.

Dat gezegd hebbende, fijn dat je alsnog een ander paard hebt kunnen kopen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:13

ajesca123 schreef:
Elisa2 schreef:

Nou dat zou toch in netjes overleg gaan als je bij mij zou kopen.
Als ik een hengst verkoop en de nieuwe eigenaar wil hem laten ruinen voordat ze hem ophalen dan neem ik echt niet zomaar daarvan de risico’s op mij.

Nee, precies. Daarvoor bestaan die verzekeringen ook. Paard laten staan snap ik, maar de koper wil laten castreren (of bijvoorbeeld operatie oid) dan moet je of voor de verkoop dus voordat je akkoord gaat met de koop bespreken hoe en wat. Het paard voor hetzelfde geld kopen en alle risico's bij de verkoper laten vind ik niet helemaal oké. Tenzij dat dus overlegt is van te voren. Want je wilt voor hetzelfde geld wel dat de verkoper ineens risico gaat lopen, extra zorg moet bieden en paard ook nog langer laten staan zonder een betaling? En het risico volledig op zich nemen dat er wel iets misgaat en ze dus en paard met hoge kosten hebben en geen geld meer.
Net als de keuring, als je al gezegd hebt dat je hem koopt ben je dus al akkoord met de koop zonder mitsen en maren. Officieel gezien kan je niet daarna nog komen met aanvullende eisen zoals een extra keuring en castratie waarbij paard bij de verkoper blijft. Dat deze verkoper akkoord gaat kan, maar het is en niet netjes en officieel gezien heb je de koop al gesloten en moet je dus betalen. Plat gezegd is het veranderen van de voorwaarden van de koop nadat je akkoord bent gegaan hetzelfde als ineens de prijs verhogen terwijl je daarvoor al aangegeven had het paard te willen kopen.

En ik zou dus die verzekering afsluiten voor castratie. Dat gaat niet over of je normaal paarden verzekerd of niet, een castratieverzekering is wat heel anders als een ziektekostenverzekering of een ongeschiktheid of dood verzekering. Je verzekert gewoon het risico dat er iets misgaat bij het paard tijdens de castratie en het herstel.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 10:34

Ik hoop toch echt dat je goede begeleiding krijgt, TS. Vijf keer kijken en een bezichtiging van zes uur zijn geen normale dingen. Toch zeker niet in de handel nu de dag.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 11:42

Goof schreef:
Heb je deze 2e nu gekocht zonder dat je er bent gaan kijken?

Huh nee ik ben er gisteren ochtend heen gereden. Was een lange rit dus ik heb akkoord gegeven op de koop en de vee arts die komt van de week hem daar castreren. En ook röntgen foto’s maken want dan is hij toch al verdoofd. En dan brengen ze hem na 10 dagen ongeveer

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 11:45

denisesilver schreef:
Ik hoop toch echt dat je goede begeleiding krijgt, TS. Vijf keer kijken en een bezichtiging van zes uur zijn geen normale dingen. Toch zeker niet in de handel nu de dag.

5 keer kijken lijkt me best normaal als je een paard wil gaan kopen. Is bij mijn vorige paarden ook allemaal zo gegaan. Het was een particulier en die wilde ook dat ze naar het beste huisje ging. Plus een paard kan de ene dag zo lopen en de andere dag weer anders.
En de bezichtiging was geen 6 uur, we hebben uitwinning uren aan de tafel gezeten en gekletst met de eigenaren omdat ze ons zelf uitnodigde. Het is dat we zelf moesten zeggen van we moeten nu echt weg want het is weer een lange rit terug.. Besef wel dat dit particulieren waren en geen zakelijke verkopers. Natuurlijk blijf je niet zo lang bij een bezichtiging.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 11:47

Badeendje schreef:
Je openingspost vertoont typische tekenen van ChatGPT. De eerste zin, de vetgedrukte stukkent tekst, de opsommingen met vetgedrukte stukken, brede streepjes — en de niet standaard aanhalingstekens. Ik vind het daardoor moeilijk om een inschatting te maken in hoeverre dit verhaal waar is.

Dat gezegd hebbende, fijn dat je alsnog een ander paard hebt kunnen kopen!

Nou je bent welkom om gewoon mij een privé bericht toe te sturen. Ik denk niet dat iemand zo veel moeite neemt om maar gewoon een onzin verhaal online te zetten om wat voor reden dan ook. Ik deelde deze ervaring omdat het juist zo bizar is. Dat het niet te geloven is ; oké? Dat kon ik op dat moment ook niet