Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wel had Pablo gisteren even een vluchtmomentje in het begin, maar daarna deed hij het weer goed 

Heel benieuwd hoe hij het gaat doen
Lieser schreef:@DJZ, hopelijk kan ze dan wel pijnvrij stappen en grazen. Dus dan gaat ze met vervroegd pensioen in een kudde ergens.
Enne, leuk weer een projectje erbij. Is die voor jezelf of help je een klant daarmee?
Deze keer heeft Vigo er ook een mentale klap aan overgehouden. Ik ben er na haar val wel gelijk op gegaan en draven bracht veel spanning. Uiteindelijk toch nog fijn en ontspannen kunnen afsluiten die keer. De keer erop begon ook met spanning, maar vrij snel durfde Vigo te ontspannen en na de overgang terug naar stap, moest hij even wat ballast kwijt. Alleen die ballast viel op de grond en daar is hij zo enorm van geschrokken dat we met mach6 door de baan gingen en flinke gaten in de bodem achterlieten
Hij kwam uiteindelijk tot stilstand, hoe ik erop ben gebleven is mij nog een raadsel, maar je kunt wel raden dat het vertrouwen niet veel goeds voor hem heeft gedaan

Onze laatste wedstrijd is echt goed gedaan ondanks alle spanning. Ik was zoo gestrest dat we toch wel wat fouten gemaakt hebben. Zoals aanspringen in rechter galop en ze zat in contra dit heb ik door de stress nooit gevoeld
. Ook begon ze enorm te duwen en kreeg ik ze niet meer goed waardoor ze dan uit de galop gevallen is en dan gewisseld heeft van galop. Hier moest ze dan wel in contra. Maar al bij al was ik wel heel tevreden over hoe wij ons wedstrijdseizoen konden afsluiten.
Maar er zaten hele nette stukje bij (zie filmpje) Ook hebben we gesprongen. Deze heb ik wel lekker bitloos gedaan. Ik ging wel zien hoe ze het ging doen want en ze sprong echt mega goed! Zo goed dat we zelf meegedaan hebben met de 90 ook. 

. Ze is namelijk wel dominant en leg toch wel vaak haar oren neer of piept ze als ze het er niet mee eens is. Nova mocht met gemak overal tegen aan zitten (en dat deed ze ook hoor :p ) zonder dat Mira iets deed.

), dwars door de omheining gesprongen
, maar inmiddels is er knop omgegaan en is er een begin van longeren en luisteren naar stem commando's. Hij begint nu echt te snappen dat je beter kunt meewerken en dat lostrekken geen optie meer is. 

Kwam het halfbroertje van Pedro tegen, tja dan moet je wel

ziet er goed uit!