Eindelijk weer aangename temperaturen — het was écht niet te doen de voorbije tijd!
Het is al even geleden dat ik nog eens een update geplaatst heb, maar eerlijk gezegd is er ook niet zo heel veel gebeurd. Toch wil ik graag een paar fijne dingen delen.
Met Mira ben ik weer beginnen springen, en wat deed ze dat geweldig! We hebben onlangs ons eerste parcours opnieuw gedaan. Op stal wordt er af en toe een parcours opgebouwd dat dan twee dagen blijft staan. Toevallig had ik net een lesje ingepland toen het parcours er stond, dus besloten we daar gewoon lekker gebruik van te maken. En ik moet zeggen: het smaakt absoluut naar meer!
Sinds onze laatste dressuurwedstrijd zijn we niet meer op wedstrijd geweest. Er stonden er wel twee gepland, maar de eerste heb ik afgezegd omdat ik de moed niet meer had na de vorige ervaring — die jury was echt erg kleinerend. De tweede ging niet door door de warmte. Maar nu staat de volgende ingepland op 27 juli, dus we vliegen er weer in met de training!
We zijn ook meegegaan op de jaarlijkse Pinksterwandeling. Zoals altijd was het weer een geweldige ervaring — dat blijft een topmomentje in het jaar.
Nova groeit rustig verder. Niet veel nieuws daar: spelen, groeien, eten en slapen... meer moet dat eigenlijk niet zijn.
Ook heb ik voor het eerst met Miracle gesprongen! Hij pakte het echt goed op. Helaas heb ik geen foto's, enkel filmpjes — maar die spreken eigenlijk ook wel voor zich.
Daarnaast ben ik sinds kort bezig met een nieuw projectje op stal. Ik help namelijk een stalgenoot met het zadelmak maken van haar merrie, Alina. Ze kende het hoofdstel en zadel al goed, maar heeft sinds de winter niets meer gedaan. Oorspronkelijk zou de dochter van stal ermee aan de slag gaan, maar zij brak haar heup in mei. Zo ben ik erin gerold, en ik vind het heerlijk om te doen! Het is het tweede paard dat ik zelf zadelmak maak, en Alina doet het echt super. We hebben er nu zo’n acht keer op gezeten, gisteren voor het eerst in galop én los — en ze pakt alles zo goed op. Ik werk haar maximaal drie keer per week. Ook hier heb ik vooral filmpjes, maar ik ga eens kijken of ik ze allemaal in één video kan gieten. Alina zal ook in de toekomst voor de koets opgeleid worden.
Even kort iets over Alina: ze is een zelfgefokte merrie. Haar naam is een combinatie van die van haar moeder en grootmoeder. ‘Ali’ komt van haar moeder Balizee, en ‘Ina’ van grootmoeder Mina. Haar vader is Air Jordan Alpha Z.
Mira en ik springen.

Knappe Noof

En alina

Hier eerste keer over hangen.

En hier dan eerste keer er volledig op.