VOLG: de reis van overleven naar Leven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfann4

Re: VOLG: de reis van overleven naar Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 00:11

Wat een schatje is Nosey! Ze ziet er echt al beter uit. Misschien heeft ze iets aan probiotica voor de darmen? Dat is niet echt belastend en wellicht dat de diarree er wat minder van wordt. Voor mijn paard hielp dat erg goed tegen diarree. Bietenpulp (geweekt uiteraard) wil ook nog wel eens helpen en zet ook lekker aan. Je bent echt goed bezig met allemaal, wat een stappen hebben ze al gemaakt in deze korte tijd Nosey zelfs ook al een deken om, top!

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 21:51

Update tijd!

Eerst Nosey vandaag en gisteren, dag 4 en 5.

Het gaat redelijk hetzelfde met haar als de afgelopen dagen. Dus vrij goed relatief gezien.
Haar luchtwegen klinken ongeveer het zelfde, nog ietsje stiller.

Ze eet en drinkt goed, staat ook veel te slapen.

Het ritme van 1 keer per dag de stal uit en stappen is meer dan genoeg voor haar, daar is ze al moe van :o
Logisch, ze heeft geen energie, ze echt uitgemergeld.

Haar gedrag is nogsteeds goed, ze ziet er intens tevreden uit. Helemaal op haar plek, warm, droog, zacht stalletje, eten en aandacht, de hemel op aarde :D Ze geniet er echt heel zichtbaar van.

Ze laat zich zachtjes borstelen wat ze fijn vindt, ze steekt zelf haar neus in het halster en vindt eigenlijk alles wel leuk wat we doen, behalve de injectie en spuit in haar mond :+ Die hoeft ze niet zo nodig

Haar mest wordt ook beter, het is niet meer water wat eruit komt maar ziet er nu eerder uit als een dikke soep. Vooruitgang dus!

Ook hebben we vanmiddag de bloedtest resultaten gekregen. Een deel althands, piroplasmose en nog een ziekte duurt wat langer voor de resultaten er zijn.
Goede nieuws is, ze heeft geen droes, influenza of herpes.

Slechte nieuws, ze heeft wel veel andere dingen mis :o

- Flinke bloedarmoede (21%)
- Lage hemoglobin (ijzer) waardes (69)
- hoge leverwaardes, waarschijnlijk ook leverschade
- hoge ontstekingswaarde
- Een longontsteking
- En het virus zooepidemicus, een variant van droes.

Morgen komt de dierenarts weer langs om haar te checken en uit te leggen wat dit precies betekend voor haar en voor ons en wat we wel en niet hieraan kunnen doen.

Voor nu staat ze nog lekker te genieten in haar stalletje van alle liefde en aandacht.

M'n kleine scheefneus ezeltje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aurora en Nouri vandaag en gisteren, dag 4 en 5:

Gisteren vond Aurora het even leuk om mij in de stress te krijgen door ineens abnormaal veel schuim op haar mond te hebben staan. Mijn angst is dat zij iets ernstigs krijgt, ze is absoluut niet te benaderen nog en dus ook niet te behandelen...
Gelukkig was het vandaag helemaal weg, waarschijnlijk was het schuim door toch te enthausiast te hebben gegeten.

Nouri heb ik gisteravond voor het eerst op zn hoofdje kunnen aaien, vandaag weer, ook z'n hals gekriebelt. Heerlijk mannetje, hij leert snel dat die arm heel fijn is :D

Aurora is nog niet zo ver. Het is een eerlijk paard en ze communiceert heel duidelijk. In paardentaal, en als het niet naar haar zin is wordt dat heel erg duidelijk gemaakt.
Helaas is het niet naar haar zin als ik in haar stal sta :+
Mensen heeft ze nog niet zo veel mee...

Voor brokjes komt ze, zolang ik niet beweeg durft ze brokjes van mijn been af te pakken en aan me te ruiken. Maar als ik iets doe wat mevrouw niet waardeert dan stamt ze en trapt ze in de lucht.
Ze denkt graag dat ze een wilde mustang hengst is geloof ik...

Ze is niet gemeen of vals, ze is juist heel eerlijk en puur in haar gedrag. Maar ze is haar hele leven nooit door een mens aangeraakt. Dus niet heel raar dat ze even moet wennen aan twee-beners :o
Ze komt er zeker wel, ze heeft een goed karakter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze mochten ook even in een afgezet stukje waar ze even de benen konden strekken.
Dat hebben ze beide letterlijk gedaan :')

Wat kunnen die twee lopen :wow:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:20

Als Nouri jou als veilig gaat zien, dan gaat dat vior Aurora ook heel veel betekenen.
Damn wat zie Nosey eruit zeg. Het is echt bare bones met huid. En dan al die ziektes en tekorten :(:) . Arm dier! Hopelijk krijg je haar er goed doorheen. Dat verdient ze.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:39

Ik volg je al vanaf het begin en vind het geweldig wat je doet voor deze paarden. In je vroegere Frankrijk-topic heb ik volgens mij ook wel eens gereageerd en nu denk ik ook dat het nuttig kan zijn.

Super dat het met Noisy al beter lijkt te gaan qua ademhaling, ik denk dat dat wel verband houdt met de zooepidemicus. Overigens is dat een variant van droes, dus ook een bacterie, die ook besmettelijk kan zijn voor ander vee en ook voor mensen. Die geeft vaak luchtwegproblemen las ik al. Het schijnt bij paarden op zich een algemeen voorkomende bacterie te zijn die lang niet altijd problemen geeft. Misschien had Noisy het al bij zich toen ze het slecht had in Spanje en dan was de reis misschien wel de extra trigger waardoor ze nu die luchtwegproblemen heeft, misschien had ze die in Spanje al, dat zal een vraag blijven.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3713971/ , even een interessante Engelstalige link.

En heel fijn dat Nouri al wat kan genieten van gekriebel op hoofd en hals. Moeder Aurora zal dan vast wel gaan ontdekken dat niet alle mensen draken zijn die ze moet verslaan. Ik zou ze voorlopig lekker bij elkaar laten, door Nouri kan je vast Aurora ook makkelijker gaan benaderen over een tijdje.

Bij ons op stal staat ook een Spaanse merrie die met een veulen kwam. Haar hele neus zit onder de littekens, ze staat er nu denk ik ruim 2 jaar. Het veulen is natuurlijk wel afgespeend inmiddels, de merrie is nu goed benaderbaar, maar een halster op de normale manier blijft moeilijk, dus ze gebruiken een halster dat met een losse riem achter de oren langs vast gemaakt kan worden, dat vind ze beter te verdragen.
Wel blijft ze enorm snel schrikken, ook als er geen mensen in de buurt zijn. Vorige stalperiode is ze met binnenkomen zo snel haar box in gegaan dat ze onderuit is gegaan en haar hoofd enorm heeft gestoten. Toen bleek dat ze een scheur in haar bovenkaak had opgelopen daarvan ( ze worden bij ons buitengezet en binnengehaald door verschillende personen). Zondag stond ze normaal in haar box, rustig en ineens is ze zonder dat er iemand in de buurt was geschrokken en heeft ze haar neus weer aan de bovenkant van de box gestoten, gelukkig geen breuk dit keer, maar wel weer vijf hechtingen op haar litteken dat ze al had van vroeger...
Deze merrie is als fokmerrie gebruikt in een natuurgebied en steeds natuurlijk gedekt, ze had vrijwel geen ervaring met mensen. Wat ik begrepen heb is dat ze naar Nederland is gekomen omdat ze niet meer drachtig werd, maar eenmaal in Nederland toch drachtig was. De huidige eigenaresse heeft haar met veulen gekocht van iemand in Nederland. Het veulen is trouwens ook heel mensgericht en vindt iedereen lief, die is nu zo'n 2 1/2 jaar.

Heel verhaal, maar ik wilde het je toch wel even vertellen, veel succes in elk geval met alle drie en ik ben benieuwd wat je veearts morgen te vertellen heeft!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:29

Ah die Nosey, een hoop van die symptomen schijnen bij piroplasmose te horen.

https://www.wur.nl/nl/onderzoek-resulta ... ose-ep.htm

Ik hoop echt dat er nog wat aan te doen is, ze komt zo vrolijk over ondanks dat ze zich echt niet best moet voelen en inderdaad verschrikkelijk mager is.

Die andere twee komt vast helemaal goed met veel tijd.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:38

Die streptococcus zooepidemicus is inderdaad een bacterie, diegene die ik al eerder noemde, die de reisziekte bij paarden veroorzaakt.
Hopelijk slaan de antibiotica goed aan.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:46

Aww ze lijkt zo lief! Ik denk dat ze jou zowieso heel erg dankbaar is!

Ze lijkt zichtelijk te genieten.
Ik duim heel hard voor haar! <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 01:26

Fijn dat moeder en ik goed gaan. Heerlijk die race fotos.
Wat sneu verhaal van wat nosy allemaal onder de leden heeft. En wat aandoenlijk dat ze zo dankbaar en blij is en geniet van dat het ok is nu. Spannend hoe dit verder zal gaan.
Ik vind het ontroerend wat je doet.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 10:08

ikkedus schreef:
Als Nouri jou als veilig gaat zien, dan gaat dat vior Aurora ook heel veel betekenen.
Damn wat zie Nosey eruit zeg. Het is echt bare bones met huid. En dan al die ziektes en tekorten :(:) . Arm dier! Hopelijk krijg je haar er goed doorheen. Dat verdient ze.

Ja die twee komen er echt wel!

Nosey is echt letterlijk een pakje botjes ja... Zo voelt ze ook, de fotos doen haar staat eigenlijk geen recht.
Ze verdient het absoluut, ze wil zo graag leven!

Jet schreef:
Ik volg je al vanaf het begin en vind het geweldig wat je doet voor deze paarden. In je vroegere Frankrijk-topic heb ik volgens mij ook wel eens gereageerd en nu denk ik ook dat het nuttig kan zijn.

Super dat het met Noisy al beter lijkt te gaan qua ademhaling, ik denk dat dat wel verband houdt met de zooepidemicus. Overigens is dat een variant van droes, dus ook een bacterie, die ook besmettelijk kan zijn voor ander vee en ook voor mensen. Die geeft vaak luchtwegproblemen las ik al. Het schijnt bij paarden op zich een algemeen voorkomende bacterie te zijn die lang niet altijd problemen geeft. Misschien had Noisy het al bij zich toen ze het slecht had in Spanje en dan was de reis misschien wel de extra trigger waardoor ze nu die luchtwegproblemen heeft, misschien had ze die in Spanje al, dat zal een vraag blijven.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3713971/ , even een interessante Engelstalige link.

En heel fijn dat Nouri al wat kan genieten van gekriebel op hoofd en hals. Moeder Aurora zal dan vast wel gaan ontdekken dat niet alle mensen draken zijn die ze moet verslaan. Ik zou ze voorlopig lekker bij elkaar laten, door Nouri kan je vast Aurora ook makkelijker gaan benaderen over een tijdje.

Bij ons op stal staat ook een Spaanse merrie die met een veulen kwam. Haar hele neus zit onder de littekens, ze staat er nu denk ik ruim 2 jaar. Het veulen is natuurlijk wel afgespeend inmiddels, de merrie is nu goed benaderbaar, maar een halster op de normale manier blijft moeilijk, dus ze gebruiken een halster dat met een losse riem achter de oren langs vast gemaakt kan worden, dat vind ze beter te verdragen.
Wel blijft ze enorm snel schrikken, ook als er geen mensen in de buurt zijn. Vorige stalperiode is ze met binnenkomen zo snel haar box in gegaan dat ze onderuit is gegaan en haar hoofd enorm heeft gestoten. Toen bleek dat ze een scheur in haar bovenkaak had opgelopen daarvan ( ze worden bij ons buitengezet en binnengehaald door verschillende personen). Zondag stond ze normaal in haar box, rustig en ineens is ze zonder dat er iemand in de buurt was geschrokken en heeft ze haar neus weer aan de bovenkant van de box gestoten, gelukkig geen breuk dit keer, maar wel weer vijf hechtingen op haar litteken dat ze al had van vroeger...
Deze merrie is als fokmerrie gebruikt in een natuurgebied en steeds natuurlijk gedekt, ze had vrijwel geen ervaring met mensen. Wat ik begrepen heb is dat ze naar Nederland is gekomen omdat ze niet meer drachtig werd, maar eenmaal in Nederland toch drachtig was. De huidige eigenaresse heeft haar met veulen gekocht van iemand in Nederland. Het veulen is trouwens ook heel mensgericht en vindt iedereen lief, die is nu zo'n 2 1/2 jaar.

Heel verhaal, maar ik wilde het je toch wel even vertellen, veel succes in elk geval met alle drie en ik ben benieuwd wat je veearts morgen te vertellen heeft!

Pfff wat een verhaal! Heel heftig wat die Spaanse merrie van jou heeft meegemaakt ook....

De luchtweg problemen had Nosey sowieso al in Spanje, ze ademde toen slechter dan nu aan de medicatie. Ik heb een filmpje dat ze wordt opgehaald uit het veld waar ze stond, daar ademt ze echt slecht.

Elisa2 schreef:
Ah die Nosey, een hoop van die symptomen schijnen bij piroplasmose te horen.

https://www.wur.nl/nl/onderzoek-resulta ... ose-ep.htm

Ik hoop echt dat er nog wat aan te doen is, ze komt zo vrolijk over ondanks dat ze zich echt niet best moet voelen en inderdaad verschrikkelijk mager is.

Die andere twee komt vast helemaal goed met veel tijd.

Ik hoop met heel mijn hart dat het geen piroplasmose is. Ik heb er ook over gelezen, er zijn twee dingen die piro wel minder waarschijnlijk maken.
Gezien de heftige symptomen zou ze acute piro hebben. Maar bij acute piro zou ze het slechts enkele dagen overleven zonder zorg. Maximaal 24 uur las ik zelfs. Ze loopt hier sowieso al weken mee, vermoedelijk maanden. Sinds vorige winter is wat ik begreep van de verkoper.
En ze heeft geen koorts. Dat zou wel passen in de acute of chronishe piroplasmose. Bij chronische piro zou ik ook niet zulke extreme symptomen verwachten eigenlijk.

Wat ik nu heb gelezen lijkt me een zware wormen besmetting (vandaar de onstekingswaardes, lever problemen en bloedarmoede, maar geen koorts) in combinatie met de zooepidemicus ook waarschijnlijk. Wormen kunnen veel ellende geven en ze is voor 99% zeker nog nooit ontwormt.

Ze is ook echt zo vrolijk in haar gedrag. Ze moet zich vreselijk voelen maar ze straalt uit alsof ze intens happy is. Wat een vechter <3
Ze is duidelijk nog lang niet klaar om op te geven. Dat ze met dit zwakke lijfje 5 jaar oud is geworden zegt ook veel.

Tinka schreef:
Die streptococcus zooepidemicus is inderdaad een bacterie, diegene die ik al eerder noemde, die de reisziekte bij paarden veroorzaakt.
Hopelijk slaan de antibiotica goed aan.

zooepidemicus is toch een variant op droes? streptococcus is de droes bacterie dacht ik. Shipping fever heeft ze echt niet. Voor ze ging reizen was ze al zo ziek ook. En bij shipping fever hoort altijd koorts en had ze het maar een paar dagen overleefd. Dus dat zal het niet zijn gelukkig.

Veriye schreef:
Aww ze lijkt zo lief! Ik denk dat ze jou zowieso heel erg dankbaar is!

Ze lijkt zichtelijk te genieten.
Ik duim heel hard voor haar! <3

Ze is ook zo lief, hoe ze de hele tijd smeekt om aandacht <3 Zo'n bijzonder paardje <3 Wat een levenslust...

pien_2010 schreef:
Fijn dat moeder en ik goed gaan. Heerlijk die race fotos.
Wat sneu verhaal van wat nosy allemaal onder de leden heeft. En wat aandoenlijk dat ze zo dankbaar en blij is en geniet van dat het ok is nu. Spannend hoe dit verder zal gaan.
Ik vind het ontroerend wat je doet.

Heel spannend ja, ik hoop zo dat ze het overleefd allemaal. Ze wil zo graag <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:15

Oh ik heb verkeerd gelezen zie ik, ik dacht dat piroplasmose uit de testen was gekomen. Maar gelukkig dus (nog) niet en hopelijk blijft dat zo!

Volgens mij kunnen ze ook verhoogde leverwaarden krijgen door spierafbraak door vermagering. Een zware wormenbesmetting zou kunnen. Ik vraag me dan wel af waarom ze ineens zo mager is geworden. Want de andere merrie is ook mager maar niet zo extreem. Maar goed, wellicht inderdaad in combinatie met een een of andere infectie aan de longen. Arm diertje..het is echt net een skeletje.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:16

Jee, TS, wat een avontuur is het toch! Ik blijf het echt ontzettend knap vinden dat je dit durft aan te gaan. Vooral emotioneel dan, want zo'n lieve stumpertjes kruipen recht naar je hart. Fijn om te zien dat ze genieten van jouw liefde, en dan vooral Nosey. Aurora heeft een wakkere maar lieve blik in haar ogen, dat komt ook vast goed. En Nouri is gewoon een schatje dat voorzichtig aan het ontdooien is.

Hopelijk geeft je dierenarts je straks meer duidelijkheid. Je bent goed bezig!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:20

Wat een schatje is Nosey, ze ziet er ondanks wat ze allemaal onder de leden heeft heel helder en vrolijk uit. Hopelijk red ze het, ik ga heel hard duimen.
Die andere twee kunnen inderdaad wel lopen zeg, wat een mooie ruime gangen. Je bent heel goed bezig, ze worden zo vast iedere dag wat minder schuw. Heel leuk dat je dit allemaal met ons deelt, ik blijf het volgen. Heel veel succes!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:21

Wow, ik zie eigenlijk nu pas hoe mager Nosey is. Die foto van achteren zie je het echt heel goed. Arm ding. :knuffel:

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:24

Ben benieuwd wat de DA zegt vandaag! Erg spannend. Mijn duimen draaien al door :+

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:26

Misschien een tip, maar je zou kunnen overwegen om iemand in te schakelen die trauma's weg haalt. Ik heb bij mijn paarden maar vooral bij mezelf Eduard Deckers gehad, een sjamaan die ook op afstand werkt. Kan je zeggen dat het heel bizar voelt als iemand in je hoofd rondloopt, als je je gedachten uit je hoofd voelt gaan, als je de rust voelt neerdalen. Je kunt erin geloven of niet, maar hij heeft per ongeluk ook mijn tandartstrauma weg gehaald en mijn spinnenangst. Ik ben jaren onder narcose behandeld bij de tandarts, dat is sinds vorig jaar niet meer nodig. Mijn paardjes zijn er ook enorm door opgeknapt, er kwam rust in de kudde in plaats van onrust.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:29

Wat een schatje is nosey. Hoop echt heel hard dat ze er bovenop komt!

Zooepidemicus is inderdaad een streptokok, broertje van de droes bacterie. Hier in Zweden noemen we het valse droes (falsk kvarka). Het is, net als droes, meldingsplichtig en je moet op slot. Ik heb het 3 jaar geleden gehad, maar met Zooepidemicus hebben ze ook wel echt koorts. Hier hadden ze 40+ graden.

Echter is het ook een bacterie die bijna elk paard bij zich heeft, maar daar niet ziek van worden. Uit de neusspoeling komt de bacterie bijna altijd eruit en als ze geen koorts hebben wordt het niet gezien als virulent en hoef je dus ook niet op slot.

Op travsport kan je alle smittinfo vinden (alle verdenkingen en bevestigde komen daar te staan).

Ben wel blij dat je haar een kans geeft! Ze zijn in zweden echt veeeeeel te makkelijk met inslapen, hele eenvoudige dingen (zelfs een hoefzweer) zeggen ze al snel dat je beter in kan slapen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:30

Hahahatshjoe ik denk dat het paard zo vreselijk zwak is dat eerst het lichamelijke op de rit moet komen. Daarna kan het psychologische.aan bod komen. Maar het paard is meer dood dan levend met al die klachten dus van die trauma's zou ik voor nu helemaal van af blijven want dan red ze het zeker niet. Dat is voor later als ze beter wordt als TS daar iets mee heeft. En dat is nog maar zeer de vraag.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:34

pien_2010 schreef:
Hahahatshjoe ik denk dat het paard zo vreselijk zwak is dat eerst het lichamelijke op de rit moet komen. Daarna kan het psychologische.aan bod komen. Maar het paard is meer dood dan levend met al die klachten dus van die trauma's zou ik voor nu helemaal van af blijven want dan red ze het zeker niet. Dat is voor later als ze beter wordt als TS daar iets mee heeft. En dat is nog maar zeer de vraag.

Dan ben ik echt helemaal niet met je eens, ervaringsdeskundige. Toen ik Buckie als een wandelend geraamte weg haalde waar hij was, met van allerlei ellende en ziekte en gedoe, heeft dit hem juist een boost de goede kant uit gegeven omdat hij stukken minder geestelijke ballast had. Hij knapte daarna fysiek heel hard op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:47

Ach nu zie je pas hoe weinig paard het is. Bodyscore 1 is eigenlijk nog te veel zelfs :knuffel: maar wat is ze dankbaar en blij en lief en ontzettend leuk. <3 Rottige uitslag. Maar zolang ze zoveel wil om te leven hebben. Geen lijdensweg of wat ook rustig de tijd gevenl ze is pas net bij jullie en uit de ellende.

De twee lopen echt mooi zeg. Kan best dat je het vertrouwen gaat winnen via kind :D

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:42

Och dat snoetje van Nosey, wat een lief dier! Ze is duidelijk blij je te zien. ‘ Kom je voor mij? Gezellig!’ Ik duim heel hard voor een duidelijke diagnose en dat de medicatie aanslaat. Ik denk wat te nuchter misschien, maar als ze echt iets zou hebben wat haar zou doen verslechteren, dan stond ze er nu niet zo bij. Ze heeft nog een heel lange weg te gaan, jullie samen. Maar hopelijk kunnen jullie die bewandelen met stapjes vooruit, soms even een zijweggetje, maar geen dalen.

Aurora en Nouri, wauw ze hebben de kracht om deze beweging te laten zien! Ze komen er wel met geduld en het opbouwen van vertrouwen :-) Gelukkig bleek het schuim niks te zijn, je hartslag wordt wel flink getest op zo’n moment.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:14

Wat geweldig wat je doet voor deze beestjes, ik kom mee volgen! Ik vind Aurora en Nouri echt práchtig, ik ben zo benieuwd hoe die er over een half jaar bij staan.. <3 En Nosey, echt hart verscheurend.. heftig ook de bloeduitslagen zeg. Ik duim met jullie mee! :(:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:47

Jeetje, wat schrik ik opnieuw van de foto genomen langs de achterkant van Nosey. Een skelet is ze, arm ding! Ik ben benieuwd wat de DA straks zegt, de bloeduitslag is niet niks.

Moeder en dochter kunnen mooi bewegen!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:05

Och die arme dieren. En wat een lieve uitstraling heeft Nosey!
Ik lees steeds al mee en dacht ook iets van wry nose maar had ineens een ingeving; het lijkt wel veel op bighead disease?
https://feedxl.com/25-bighead/

Komt door een (enorm) tekort aan calcium, dat zou in haar geval ook niet onverwacht zijn natuurlijk.

Hopelijk redt ze het, top wat je voor ze doet!

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:32

Om te janken zo als Nosey eruit ziet van achteren. Het lijkt me echt een schatje

Aurora heeft trouwens ook een super liefe blik. Ben benieuwd wat er tevoorschijn komt als ze eenmaal gewend en aangesterkt zijn.

Echt super dat je dit voor ze doet

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:37

Ik kom ook volgen. Het voordeel van laat inspringen is dat je 6 pagina's hebt om bij te lezen met veel updates vanuit jou.

Wat een schatje is die Nosey, fingers crossed dat je die weer gezond mag krijgen en echt hartverwarmend dat ze bij jou een mooie kans krijgt.