Martie schreef:Nou, ons paard staat ook te koop.... Eerste keer dat we een paard verkopen dus ik vind het ook allemaal maar lastig. Erg aan het zoeken geweest naar een goede tekst om handel buiten proberen te houden maar de juiste mensen wel aan te trekken.
Waar zetten jullie te koop? Ik probeer eerst bokt-markt omdat ik het idee heb dat je dan beter mensen een beetje kan screenen. Als dat niet werkt misschien een paar FB-groepen maar Marktplaats schrikt me een beetje af.
Hoe doen jullie dat?
Ik heb de laatste jaren voornamelijk via Facebook paarden gekocht of verkocht.
Ik was ook even nieuwsgierig naar je advertentie, maar ik vind het een moeilijk verhaal en hele wisselende filmpjes.
Een paard dat door buikproblematiek niet wil aanspannen, klinkt voor mij als een paard in actieve pijn. Het 2e filmpje met een paard dat wat op de rem lijkt te lopen en met een erg onrustige aanleuning sluit daarbij aan.
In het 1e en 3e filmpje zie ik dan weer een ontspannen paard en los laat hij eigenlijk ook fijn lichaamsgebruik zien, met buik aanspanning. In het 3e filmpje dat niet, maar ik zie ook dat dat komt door de 'passieve' ruiter. Desondanks loopt hij daar wel ontspannen en steady.
Het spreekt wat mij betreft tegen en ik weet ook niet of dat we filmpje qua bak werk nou handig is vanuit het 'aanprijzen' van je paard (maar die onrustige aanleuning heeft hij buiten ook).
Ik zou kijken of je misschien toch wat duidelijker kunt zijn over zijn problematiek. En ik vraag me persoonlijk af of hij bij die 2e ruiter niet bijvoorbeeld moeite heeft met het gewicht van de ruiter. Het is zo'n ander paard daar.