Je paard verkopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:10

Fly_high schreef:
Staat de vraagprijs er wel bij?

Anders is het logisch dat men daarmee begint toch, "wat flexibel" zegt vrij weinig. Zeker jonge rijpaarden zonder klassering kunnen enorm uiteenlopende prijzen hebben zonder dat het voor een amateur heel duidelijk is waarom.

Nee staat geen vraagprijs bij en ook niet dat het flexibel is. Als ik een PB krijg met "vraagprijs " zeg ik dat het bespreekbaar is
Maar bedoel meer bespreekbaar als je de moeite neemt om langs te komen en naast het paard gaat onderhandelen...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Je paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:12

Maar zonder vraagprijs weet iemand toch niet of het in het budget valt?
Ga er vanuit als jij aan 15.000 denkt en mijn budget is 5000 dat het niet bespreekbaar is :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:32

DuoPenotti schreef:
Maar zonder vraagprijs weet iemand toch niet of het in het budget valt?
Ga er vanuit als jij aan 15.000 denkt en mijn budget is 5000 dat het niet bespreekbaar is :)

Ik zeg dus via PB de vraagprijs en zeg dat die prijs prima bespreekbaar is...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:59

Dat begreep ik dat je dat via privé bericht wel doet. :)
Maar als je prijs vooraf duidelijk is krijg je minder berichten van: vraagprijs.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:11

Ik reageer vaak niet eens als de vraagprijs niet duidelijk is.
Dit seizoen een veulen gekocht bij een grote fokkerij, dan geef ik op voorhand aan wat het budget is. Alles wat er niet in valt, hoeven ze niet te laten zien. Is zonde van mijn tijd en die van de verkoper.

Maar ik herken het onbeschofte wel, met verkoop van spullen. Heel veel "wat is de minimale prijs" terwijl vraagprijs erbij staat en dan nooit meer wat zeggen, had er laatst ook 1 met vragen en die had ook wat foto's nodig en dan bieden ze uiteindelijk nog geen kwart van de vraagprijs omdat ze niet meer te besteden hebben. Bizar, reageer dan niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:06

Mijn ervaring is dat degene die om zoveel filmpjes en foto,s vragen bijna altijd degene zijn waar je dan verder nooit meer wat van hoort na alle moeite.

Richtprijs vind ik zelf ook wel fijn.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:39

Nyaleti schreef:
Ligt eraan denk ik. Als ik mijn paard opnieuw zou verkopen, hou ik hem ook een weekje 'gereserveerd' voor iemand omdat ik niet wil dat iemand per direct de keuze maakt wel / niet kopen en wil dat iemand in iedergeval 2x langskomt.

Waarom? Ik was bij mijn beide paarden op slag verliefd en verkocht en heb beide paarden direct onder voorbehoud van keuring zonder verder afdingen gekocht. Beide paarden jong gekocht. Eentje is inmiddels gepensioeneerd en de ander staat nu helemaal aanhet hegin van zijn sportcarrière. Ik koop paarden voor het leven, gaan nooit meer weg. Ik weet precies wat ik wil en ga alleen kijken bij paarden die aan mijn wensen en eisen lijstje voldoen. Dan is het alleen nog een kwestie van heb ik dat YES gevoel en als dat zo is dan ga ik tot zaken over. Bij mijn gepensioneerde merrie was ik er met proefrijden afgelanceerd maar dat maakte niets meer uit… ik was al verliefd en verkocht. Dus wat is er mis met het meteen weten? Ik weet bij een huis kopen ook binnen 10 minuten of ik daar op ga bieden. Sommige mensen weten het gewoon snel. Daar is niks verdachts aan hoor.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 18:33

Bij die van mijn stalbaas staat de prijs erbij plus ook vermeld dat het ook bespreekbaar is.
En dan krijgen we nog berichten met vraagprijs :')

Scheren van de veulens doet stalbaas niet aan mee. Ze gaan niet naar het Z festival van Zangersheide (waar ze ingeschreven staan) dus waarom dan scheren.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 20:11

Art_Ificious schreef:
mooney schreef:
Ik denk dat de markt onstabiel begint te worden, met prijzen die omhoog blijven gaan voor onderhoud en steeds meer stallen die stoppen. En dat zie je natuurlijk als eerste terug in de verkoop van de veulens, dat is investeren in de lange termijn en als dat onzeker begint te worden loopt de vraag terug. Ik zie er veel die lang te koop staan of nog steeds te koop staan.

Mijn beste vriendin en stalgenoot noemde het coronacrisis. Tijdens coronaperiode gingen de prijzen omhoog en werd er veel gefokt. Nu blijft er teveel staan.
Ze zei laatst een Ermitage merrieveulen op de veiling voor maar 6000 euro verkocht.

Ik de corona periode werd er juist veel minder gefokt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 20:42

StalNollie schreef:
Ik de corona periode werd er juist veel minder gefokt.

Die indruk heb ik ook. Er werd vooral geimporteerd om aan de vraag naar paarden te voldoen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 20:51

Ik ging in 2020 met mijn merrie nar het hengstenstation om te insemineren. Hengstenhouder zei dat hij het nog nooit zo druk had gehad.. Doordat men niet op concours kon gingen veel mensen toch voor een veulen dat jaar. Hoeveel er echt meer gefokt is ben ik wel benieuwd naar. Denk wel dat de stijgende prijzen een grote rol spelen. Het word steeds duurder, juist als je je paard goedkoop houd en alleen betaald voor stal, hooi, stro is dat percentagegewijs heel veel.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:10

Dat is inderdaad ook mijn beleving Eef_bam. In mijn omgeving zijn er toen juist meer merries gedekt dan anders, verder kon je toch niets :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:11

gomir schreef:
Dat is inderdaad ook mijn beleving Eef_bam. In mijn omgeving zijn er toen juist meer merries gedekt dan anders, verder kon je toch niets :+

Best sneu natuurlijk als je een paard alleen ziet als iets waar je wedstrijden op moet rijden of mee moet fokken. :')

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:33

In coronatijd is echt, bij wijze van, iedere ezel die gevonden werd, gedekt of werd er een embryo ingedaan.

Veulens verkopen gewoon minder dit jaar, maar er zijn ook een hoop teveel van hetzelfde veulens. Net zoals Ermitage, die dekt zich helemaal dood en nee ze brengen dus niet allemaal veel geld op. Denk dat 6k an sich netjes is voor dit jaar.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:56

Heb stalbazin al gemeld gehad dat het goed is dat ze volgend jaar geen veulens verwacht. Want als de veulens van dit jaar niet verkocht raken zitten we er volgend jaar nog mee en we hebben nu al maar nipt genoeg stallen.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 13:55

Gek genoeg heb ik het andersom veulen was zo weg, rijpaard veel kijkers voor gehad maar "ja" zeggen heeft nog niemand bij de rijpaarden gedaan.

Wat is nu echt trouwens "de" site om je paard op aan te bieden, ik had hem op marktplaats staan maar kreeg meer geïnteresseerde via Facebook dus heb de advertentie niet verlengd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:05

Hier geen mp meer, weinig op verkocht en adv is alweer 5 euro duurder geworden pony advertentie kost nu gewoon 34.50

Hier alle drie de veulens van dit jaar ook weg.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 23:58

Nou, ons paard staat ook te koop.... Eerste keer dat we een paard verkopen dus ik vind het ook allemaal maar lastig. Erg aan het zoeken geweest naar een goede tekst om handel buiten proberen te houden maar de juiste mensen wel aan te trekken.
Waar zetten jullie te koop? Ik probeer eerst bokt-markt omdat ik het idee heb dat je dan beter mensen een beetje kan screenen. Als dat niet werkt misschien een paar FB-groepen maar Marktplaats schrikt me een beetje af.

Hoe doen jullie dat?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 08:19

Sporthorses en Facebook werkt het beste vind ik

Bokt markt en marktplaats krijg je nooit reactie

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 08:47

Marktplaats. Alleen is deze sinds afgelopen week weer duurder geworden pony is nu 34.50 per keer om te adverteren.

E horses werkt ook nog wel. 2hands.be
En facebook ook nog wel maar merk dat daar ook wel dubbeltje op de eerste rang mensen zitten

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 10:24

Ik heb juist het idee dat op Marktplaats de meest serieuze mensen zitten. Op Facebook word je zo ondergesneeuwd door andere berichten, dat je vrij snel in de vergetelheid raakt. Op de boktmarkt moet je geluk hebben heb ik het idee. Daar had ik zelf meer van verwacht. Verder heb ik geen ervaring met platformen. Ik zoek voor mijn paard echt een match, maar dat vind ik nog best een uitdaging. Ik hoop dat het nu ook niet het beste moment is en in het voorjaar de markt weer wat aantrekt.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 11:07

Martie schreef:
Nou, ons paard staat ook te koop.... Eerste keer dat we een paard verkopen dus ik vind het ook allemaal maar lastig. Erg aan het zoeken geweest naar een goede tekst om handel buiten proberen te houden maar de juiste mensen wel aan te trekken.
Waar zetten jullie te koop? Ik probeer eerst bokt-markt omdat ik het idee heb dat je dan beter mensen een beetje kan screenen. Als dat niet werkt misschien een paar FB-groepen maar Marktplaats schrikt me een beetje af.

Hoe doen jullie dat?

Ik heb de laatste jaren voornamelijk via Facebook paarden gekocht of verkocht.

Ik was ook even nieuwsgierig naar je advertentie, maar ik vind het een moeilijk verhaal en hele wisselende filmpjes.
Een paard dat door buikproblematiek niet wil aanspannen, klinkt voor mij als een paard in actieve pijn. Het 2e filmpje met een paard dat wat op de rem lijkt te lopen en met een erg onrustige aanleuning sluit daarbij aan.
In het 1e en 3e filmpje zie ik dan weer een ontspannen paard en los laat hij eigenlijk ook fijn lichaamsgebruik zien, met buik aanspanning. In het 3e filmpje dat niet, maar ik zie ook dat dat komt door de 'passieve' ruiter. Desondanks loopt hij daar wel ontspannen en steady.

Het spreekt wat mij betreft tegen en ik weet ook niet of dat we filmpje qua bak werk nou handig is vanuit het 'aanprijzen' van je paard (maar die onrustige aanleuning heeft hij buiten ook).
Ik zou kijken of je misschien toch wat duidelijker kunt zijn over zijn problematiek. En ik vraag me persoonlijk af of hij bij die 2e ruiter niet bijvoorbeeld moeite heeft met het gewicht van de ruiter. Het is zo'n ander paard daar.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 11:52

Martie schreef:

Hoe doen jullie dat?

wat een leuk paard!
En herken je stal.
Ik denk dat dit best een duidelijk advertentie is zo. Vooral ook door de filmpjes.
Al mis ik wel het aanspringen naar de galop.

Maar sluit me wel aan bij Bowo in wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Ergens heb ik ook wel het idee door de ruiter met zijn zelf niet stabiele zit.

Maar vind hem wel erg leuk :j
Is hij ook braaf bij groot verkeer, misschien ook handig om te vermelden.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 15:19

Leuk paard!
Ik zou deze - om te beginnen - niet op Sporthorses zetten, dat is een andere doelgroep.
Wel: Marktplaats, Facebook, Bokt.

Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt; zoveel mogelijk aandacht/reuring of juist niet.
Wij zijn meestal wat terughoudend, dat bevalt ons prima. Veel aandacht betekent niet altijd dat er ook meer serieuze kijkers/kopers zijn.
Maar ik weet ook dat veel mensen daar anders over denken.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:37

Ik kom mij hier ook melden.
Heb een ontzettend leuke 2,5 jarige staan die een nieuw huis zoekt.
Rx gekeurd, sporthorses advertentie is ruim 12.000 keer bekeken en nog geen reactie. Begin me toch langzaamaan af te vragen wat er mis is met hem :').