Boras schreef:Weer gaat het alleen maar over de arme mensjes en niet over de slachtoffers als we over de schreef gaan bij paarden en in de paardensport. Het wordt weer eens bevestigd met deze kwestie.
Daarom word ik misselijk van de brief van Dujardin. Ze buigt heel nederig haar hoofd naar alles en iedereen. Behalve naar het paard. Het wordt niet eens benoemd in haar damage control excuus briefje.
En de lezers hier gaan er helemaal in mee. Onze arme Charlotte, nee toch?! Maar ze heeft zich toch maar mooi zelf teruggetrokken. Zijn we niet allemaal wel eens bruut naar onze paarden? Gewoon 10x beter opletten als je zoiets uitvreet! Opvallend hoor deze timing. Niemand benoemt het arme dier waar ze zich op botvierde. Het lijkt wel niet belangrijk.
The damage control is doing it's job zullen we maar zeggen.
Terwijl we ten alle tijden zouden moeten opkomen voor weerloze paarden die slachtoffer worden, niet voor de veroorzakers van de uitwassen van paardensport. We houden oprecht van de paarden, toch?
Topsport met paarden wordt van binnenuit kapot gemaakt. Daar hoeft je buitenstaanders niet de schuld van te geven. Jammer voor die professionals die zich wel humaan weten te gedragen. Ook hier verpesten de slechten het voor de goeden.
Kun je je niet beheersen, dan heb je niets te zoeken bij hen die weerloos zijn. Kinderen. Maar ook dieren.
Edit: typfout verwijderd
Waarom is dit zowat de enige reactie die over het arme paard gaat? Op een paardenforum? Verder lees ik vooral wat sneu voor Charlotte, slechte timing, wat laf van de aangever. Lekker victim blaming op de verkeerde persoon. Schiet mij maar lek.
Laatst bijgewerkt door nevica op 23-07-24 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt