Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:08

prompter schreef:
Ik vind haar eigen reactie stukken beter dan die van Helgstrand destijds, die vond dat paarden nou eenmaal grote gevaarlijke dieren zijn die je af en toe moet aanpakken. Zij trekt tenminste het boetekleed aan.

Misschien heeft zij wel geleerd van de situatie omtrent Helgstrand.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:10

Gnome schreef:
swatch schreef:
Is er geen verjaringstermijn voor dit soort dingen? Er staat in het stuk dat het enkele jaren geleden is gebeurd.

Waarom zou je op zoiets verjaring willen?

Er is blijkbaar ook geen verjaringstermijn anders was deze zaak er niet.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:11

En Charlotte Dujardin heeft paardenwelzijn altijd hoog in haar vaandel staan.
En als je dan zo in het nieuws komt, .........

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:12

Electra63 schreef:
prompter schreef:
Ik vind haar eigen reactie stukken beter dan die van Helgstrand destijds, die vond dat paarden nou eenmaal grote gevaarlijke dieren zijn die je af en toe moet aanpakken. Zij trekt tenminste het boetekleed aan.

Dit statement is gemaakt met behulp van haar adviseurs. Om de schade te beperken die ze nu lijdt. Ik hoop dat ze ervan geleerd heeft, vind het altijd zo’n sympathieke vrouw. Jammer dat dit is gebeurd . Stuk bewustwording van bepaalde trainingsmethoden; wat is normaal en wat niet. Je verlegt al gauw grenzen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:16

Gnome schreef:
swatch schreef:
Is er geen verjaringstermijn voor dit soort dingen? Er staat in het stuk dat het enkele jaren geleden is gebeurd.

Waarom zou je op zoiets verjaring willen?

Ik zou het niet willen, maar vroeg het me gewoon af.
Je hoort het toch wel eens dat bepaalde dingen verjaard zijn.

Als (top)ruiter ben je zo mooi het haasje als er iets uit je verleden opduikt. We hebben nu bijna een zero-tolerance beleid en dat was eerder niet zo.
Dus als iets van 20 jaar geleden opduikt, dan word je nu geschorst?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:20

prompter schreef:

Ja, mee eens.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:25

Electra63 schreef:
prompter schreef:

Dat zou wel zo slim zijn. De timing is geeft echter een nare smaak, zo vlak voor de OS. Heeft niets meer met het welzijn van paarden te maken, dit is gewoon een smerige trap na.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:29

Ik ben ook echt verbaasd dat er van haar nu ook een filmpje is opgedoken waar het allemaal niet zo goed gaat met het dierenwelzijn. Ik had dat gewoon niet van haar verwacht.
Maar het filmpje is er en tja, dan moet de FEI er ook naar handelen vind ik.
De timing is wel wat raar. Maar ik denk wel dat het zo ernstig is dat ze dus eerst wel geschorst is. Dat is niet voor een tikje.

Over verjaren, dit is een video van 2.5 of 4 jaar geleden, maar dus nog wel redelijk recent. Als het nu 20-25 jaar geleden was, dan kon je zeggen ok, andere tijden. Het hoorde toen natuurlijk ook al niet, maar het 'geef hem een tik en schop eens flink aan' werd gewoon geleerd op een manege.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:30

Er is aangifte gedaan door iemand die bij die training was, los van het feit dat mishandeling altijd aangepakt moet worden ongeacht de persoon, na enkele jaren komt deze persoon naar buiten want ze zou het niet aankunnen zien dat dujardin een medaille wint! Dus dat ze eventueel de afgelopen drie jaar dezelfde mishandeling heeft toegepast, dat is geen probleem. Wel dat ze een medaille kan winnen. Dit vind ik niet van liefde voor het paard getuigen maar een naaistreek !

Cer

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:34

Geen idee wat de volledige gedachte van die persoon is…. Dit kan een onvolledige quote zijn

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:35

BigOne schreef:
Er is aangifte gedaan door iemand die bij die training was, los van het feit dat mishandeling altijd aangepakt moet worden ongeacht de persoon, na enkele jaren komt deze persoon naar buiten want ze zou het niet aankunnen zien dat dujardin een medaille wint! Dus dat ze eventueel de afgelopen drie jaar dezelfde mishandeling heeft toegepast, dat is geen probleem. Wel dat ze een medaille kan winnen. Dit vind ik niet van liefde voor het paard getuigen maar een naaistreek !

Mwah, ik denk dat de impact nu het grootst is, en daarmee de kans op verbetering in de paardensport ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:37

swatch schreef:
Als (top)ruiter ben je zo mooi het haasje als er iets uit je verleden opduikt. We hebben nu bijna een zero-tolerance beleid en dat was eerder niet zo.
Dus als iets van 20 jaar geleden opduikt, dan word je nu geschorst?

Of je het haasje bent of na 20 jaar alsnog geschorst wordt, ligt er maar net aan wat je op je kerfstok hebt.
Super juist dat er een zero tolerance beleid is. En dan maakt het geen hol uit of het 20 jaar geleden is gebeurd of eergisteren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:38

Cer schreef:
Geen idee wat de volledige gedachte van die persoon is…. Dit kan een onvolledige quote zijn

Denk dat haar advocaat geen sprookjes verteld;
Wensing legt uit dat zijn cliënt lang heeft getwijfeld en het niet over het hart kon verkrijgen dat Charlotte Dujardin op de Olympische Spelen medailles zou winnen, terwijl de cliënt weet had van deze video. Dujardin was op weg om de meest succesvolle vrouwelijke sporter van Groot-Britannië te worden als ze een zevende Olympische aan haar palmares zou toevoegen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:41

Wat maakt de timing nou uit? Verkeerd is verkeerd. Ik vind de timing wel prima eigenlijk, zo heeft het in ieder geval impact.

Ik kan me ook voorstellen dat na 't hele Helgstrand verhaal iemand toch makkelijker naar voren komt met beelden/zijn verhaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:46

Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 23-07-24 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:47

Wat maakt die timing uit? Wanneer het je als aangever om het paarden welzijn gaat dan houdt je niet drie jaar je mond dicht.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:47

Het klinkt als een niet zo fijne trainingstechniek die toevallig gefilmd is en niet als een eenmalige reactie vanuit een emotie.….kwalijk want het is dus een actie geweest die ze met haar volle verstand heeft gedaan. Dat zij achteraf het boetekleed aantrekt en zegt dat dit niet is zoals ze normaal met paarden om wil gaan, vind ik dan iets minder geloofwaardig.
Is het een boetekleed aantrekken of een achteraf-excuus?
Is het een “sorry-dat-ik-een-paard-benadeeld-heb” excuus of een “jammer-dat-ik-betrapt-ben-en-nu-moet-ik-een-excuus-maken”excuus?
Het maakt me niet uit wie ze is (ik volg de dressuur niet, ik zou haar nog niet herkennen als ze me voor de voeten reed) maar iedereen is verantwoordelijk voor eigen gedrag.
Fout is fout, wie je ook bent en hoe lang het ook geleden is.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:48

Als je dit op een gast training doet doe je dit thuis ook in je eigen training. Dit is echt geen incident!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:49

Heel lelijk is het wel wat ze dan gedaan zou hebben.
Ik kan mij best voorstellen een eigenaar, pupil of anders.. met wrok blijft zitten als het zo een ruiter zo voor de wind blijft gaan.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:50

dresjoepie schreef:
Als je dit op een gast training doet doe je dit thuis ook in je eigen training. Dit is echt geen incident!

Nogal een voorbarige conclusie… je weet niet wat er voorgevallen is met welk type paard en ruiter

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:51

Boras schreef:
Weer gaat het alleen maar over de arme mensjes en niet over de slachtoffers als we over de schreef gaan bij paarden en in de paardensport. Het wordt weer eens bevestigd met deze kwestie.

Daarom word ik misselijk van de brief van Dujardin. Ze buigt heel nederig haar hoofd naar alles en iedereen. Behalve naar het paard. Het wordt niet eens benoemd in haar damage control excuus briefje.

En de lezers hier gaan er helemaal in mee. Onze arme Charlotte, nee toch?! Maar ze heeft zich toch maar mooi zelf teruggetrokken. Zijn we niet allemaal wel eens bruut naar onze paarden? Gewoon 10x beter opletten als je zoiets uitvreet! Opvallend hoor deze timing. Niemand benoemt het arme dier waar ze zich op botvierde. Het lijkt wel niet belangrijk.

The damage control is doing it's job zullen we maar zeggen.

Terwijl we ten alle tijden zouden moeten opkomen voor weerloze paarden die slachtoffer worden, niet voor de veroorzakers van de uitwassen van paardensport. We houden oprecht van de paarden, toch?

Topsport met paarden wordt van binnenuit kapot gemaakt. Daar hoeft je buitenstaanders niet de schuld van te geven. Jammer voor die professionals die zich wel humaan weten te gedragen. Ook hier verpesten de slechten het voor de goeden.

Kun je je niet beheersen, dan heb je niets te zoeken bij hen die weerloos zijn. Kinderen. Maar ook dieren.

Edit: typfout verwijderd

Waarom is dit zowat de enige reactie die over het arme paard gaat? Op een paardenforum? Verder lees ik vooral wat sneu voor Charlotte, slechte timing, wat laf van de aangever. Lekker victim blaming op de verkeerde persoon. Schiet mij maar lek. :+
Laatst bijgewerkt door nevica op 23-07-24 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:52

BigOne schreef:
Denk dat haar advocaat geen sprookjes verteld;
Wensing legt uit dat zijn cliënt lang heeft getwijfeld en het niet over het hart kon verkrijgen dat Charlotte Dujardin op de Olympische Spelen medailles zou winnen, terwijl de cliënt weet had van deze video. Dujardin was op weg om de meest succesvolle vrouwelijke sporter van Groot-Britannië te worden als ze een zevende Olympische aan haar palmares zou toevoegen.

Ik zeg toch niet dat het sprookjes zijn :?
Ik weet alleen niet of die journalist met Wensing persoonlijk gebeld heeft of hoe dat interview tot stand is gekomen.. ik vind “tig” ook niet een heel professionele uitspraak maar het kan wel de stijl van de advocaat zijn..

Maar nu je het zegt.. advocaten die nooit sprookjes vertellen. … hm :+ “mijn cliënt wist echt van niks hoor”.. etc

BoktVerlaten

Elisa2 schreef:
Denken jullie dan dat het hier niks mee te maken heeft? Of zou iemand juist gedacht hebben van Hej, dat is interessant?

https://www.horses.nl/welzijn/mishandel ... ele-video/

Overigens niet het goed te praten hoor. Mishandeling is mishandeling.. alleen die timing.

Timing is inderdaad bijzonder.
Opvallender vind ik dat de ruiters allebei zeggen dat ze zich schamen en normaal gesproken zo niet trainen. Dat het een incident zou zijn. Het is heel toevallig dat ze het 1x zo doen en dat het dan gefilmd wordt? Ik vind het een beetje naief om te denken dat het inderdaad toevallige filmpjes zijn van een trainingswijze die de ruiters toevallig maar 1x toegepast hebben.

Tango1979

Dat vind ik dus onzin BigOne. Zeg je dat ook tegen een rape victim die pas na 4 jaar aangifte durft te doen?

Wat heeft de persoon die er nu mee naar buiten komt te winnen met deze timing?

Kan het niet zo zijn dat hij/zij gewoon gedacht heeft: zo erg is t niet/niemand zal mijn melding serieus nemen etc etc?

En door bijvoorbeeld de Helgstrand affaire toch aan het denken is gezet?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:53

Los van het feit dat het natuurlijk voor het paard in kwestie een kwalijke zaak is, is de glans van de dressuur voor de Olympische Spelen er voor mij wel af.
Krijg toch een beetje een gevoel van als het al bij Charlotte voorkomt, hoe gaat het trainen thuis dan bij de rest van de olympiade ruiters.