[VOLG] Pharon van jonkie naar dressuurpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Re: [VOLG] Pharon van jonkie naar dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 13:44

Hij wordt ook steeds knapper <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 14:17

Petpa schreef:
Hij wordt ook steeds knapper <3

Ja hij is nu echt op zijn mooist! Qua vacht maar ook qua bouw/gewicht.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 13:16

Vanmorgen al vroeg uit de veren vanwege de hitte.

Vandaag zelf voor de tweede keer los gereden! Het ging al zoveel beter als de eerste keer, mede ook doordat ik veel meer ontspannen was! *\o/* foto's zijn uit een filmpje geknipt.
Ik heb hier de teugels ook wat losser, wel op contact, en dan zie ik toch wel al fijne stukjes op beeld terug. Rustige mond en zoekend naar balans met zijn hoofd. We komen er wel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog niet gegaloppeerd. De ruiter wel. Maar ik vond het niet eerlijk om dat nog eens te vragen, gezien dat het 9:30 was en hij al behoorlijk zweette...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 14:32

Edit: wat ook schattig was.. de ruiter heeft er dus eerst op gereden, toen ik. En toen ik opgestapt was, draaide Pharon echt zijn hoofd om. Als blijk van herkenning leek wel, van: oh jij bent het weer! <3
Dus kon ik hem eerst even kriebelen op zijn hoofd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 19:04

Vandaag even langs geweest om hem af te sponsen en zijn witte beentjes te wassen. Ook meteen weer wat slobber met elektrocyten gegeven, net als gister na het werk.

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 17:49

Vanmorgen een buitenrit gemaakt bij the mill ranch! *\o/*
Afbeelding

Daarna door naar Pharon. Ik ben er onder toeziend oog en hulp van de ruiter zelf op gegaan. Dus niet eerst de ruiter op. De hoek was weer spannend. Maar gewoon steeds de volte wat opgeschoven totdat we er doorheen reden. In stap uiteindelijk de hele bak door kunnen komen!
Draf de hoeken door is nog een ding met meneer maar dat komt ook wel goed.

En voor het eerst gegaloppeerd! *\o/* *\o/* *\o/*
Ik vond het wel spannend. Ik moest zelf ook even balans herpakken, omdat hij vrij grote galop sprongen maakt.

Helaas geen beeld materiaal van. Even anders prioriteiten :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 18:07

Gaaf hee, voor het eerst gegaloppeerd! *\o/* en leuk dat je ook bij de mill ranch hebt gereden, ik zou er graag eens naartoe willen gaan met mijn vriend maar tot nog toe is het er nog niet van gekomen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 18:11

Fijn bezig. Geniet er van :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 18:12

Sintara schreef:
Gaaf hee, voor het eerst gegaloppeerd! *\o/* en leuk dat je ook bij de mill ranch hebt gereden, ik zou er graag eens naartoe willen gaan met mijn vriend maar tot nog toe is het er nog niet van gekomen.

Hij had met de ruiter al eerder gegaloppeerd. Maar nu samen voor het eerst. Blijf het zo lief vinden dat als ik opstap, hij echt zijn hoofd zo draait van, hey jij bent het <3

Mill ranch is echt prima! Ook voor beginners, de niveau 1 rit mag iedereen mee. Deze rit hadden wij omdat mijn nicht mee was.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 13:30

Vandaag voor het eerst "alleen" gereden. Zonder inrijd ruiter. Eigenaar was er natuurlijk wel bij. De hoek blijft enorm spannend dus dat is iets waar inrijd ruiter hopelijk woensdag wat mee kan. In stap komen we er goed doorheen, draf echt niet. Hij begint ruim op tijd met kijken en wil gewoon niet.

Uiteindelijk na wat gedraafd te hebben ook vooral gestapt en geoefend met reageren op een fijnere rem hulp. Dat ging al best goed! Echt twee keer heeft hij gestopt op de minimale hulp! *\o/*

Mijn moeder kwam kijken en heeft wat gefilmd. Heb even wat stukjes eruit gehaald maar de kwaliteit is om te huilen -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 15:05

Citaat:
Hij had met de ruiter al eerder gegaloppeerd. Maar nu samen voor het eerst. Blijf het zo lief vinden dat als ik opstap, hij echt zijn hoofd zo draait van, hey jij bent het <3

Mill ranch is echt prima! Ook voor beginners, de niveau 1 rit mag iedereen mee. Deze rit hadden wij omdat mijn nicht mee was.

Ja maar het is toch anders als je het zelf doet, toch ;) ? Lekker bezig.

Ik zou me niet teveel focussen op die hoek, die is helemaal niet belangrijk. Als je een groot genoeg deel hebt waar je nu kunt oefenen met sturen, gas, een, evenwicht dan is dat prima toch.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 15:15

Sintara schreef:
Citaat:

Ja maar het is toch anders als je het zelf doet, toch ;) ? Lekker bezig.

Ik zou me niet teveel focussen op die hoek, die is helemaal niet belangrijk. Als je een groot genoeg deel hebt waar je nu kunt oefenen met sturen, gas, een, evenwicht dan is dat prima toch.

Ja dat is zeker heel anders!

Nou dat hebben we dus niet.. tussen K en E begint het al. Dan gaat hij kijken, afremmen en wil zelfs omdraaien. Ik kan ook niet bedenken wat hij ziet. En overdag staat hij zelfs in die hoek hooi te knabbelen. Gister ging het uiteindelijk wel heel goed, toen kreeg ik hem voorbij E in draf en ben toen idd op de volte gegaan, dus niet helemaal de hoek door in draf om hem te belonen dat hij al verder durfde.

Andere kant op durft hij trouwens wel de hoek in. Dan zit het "enge" in zijn rug.

Nu is hoeken rijden nog niet belangrijk natuurlijk. Maar ben zoekende in hoe ik hem vertrouwen kan geven dat er niets gaat gebeuren. Op de grond gaat dat goed. Want ik had hem in mijn hand vast aan de lijn om wat op te ruimen in de rijbak. En toen gingen we terug naar de draad. Maar mijn bodyprotector lag daar over het opstap krukje heen. Dat vond hij ook spannend, als in echt wel goed kijken. Maar hij durfde met mij mee erop af te lopen, zonder haperingen of stilstaan. Dus was heel trots op hem toen! *\o/*

Vind het ook altijd zo lief dat als ik op hem zit, hij altijd even zijn hoofd omdraait <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 20:48

Afgelopen week niet veel gedaan. Vanwege het slechte weer en Pharon staat dag en nacht op een weiland verderop in de straat. Dus hij moet dan gehaald worden.

Vanavond wel geweest en de rijbak was droog! *\o/* Dus hup, paard opgehaald (hij kwam direct op mij af, ik heb hem ook gemist <3), gelongeerd en erop!

Die enge hoek is ineens niet meer eng. Konden de hele bak doordraven en stappen! *\o/* en ook linksom een galopje gedaan. Oké beide zoekende in balans, dus ik moet meer gaan zitten. Mijn benen stiller houden. En het stuur is matig, hij vindt op de volte lastig. Dus misschien volgende keer toch rechtop galoperen.
Maar... Nu de tweede keer samen gegaloppeerd! *\o/* *\%/*

Beelden uit een filmpje :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 13:31

Vandaag is de inrijd ruiter geweest en heeft met hem bij de buurvrouw gereden. Hij is daar drie keer eerder geweest, de laatste keer met de andere inrijd ruiter en dat ging niet zo lekker... Pharon vond het zo spannend dat hij volledig blokkeerde. En de ruiter werd angstig -O-

Vandaag ging het echt al een stuk beter! Ja hij vindt het spannend. Maar hij blokkeerde niet, is niet weggesprongen of andere gekke dingen gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:49

Ik zie liever jou erop dan de inrijdruiter. Dat komt iedere keer weer in me op als ik hem zie.

Ik zie van die sterke, strenge, geforceerde armen bij die man. Geen ontspannen, onafhankelijke rijhouding. Wel veel spanning.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:54

Boras schreef:
Ik zie liever jou erop dan de inrijdruiter. Dat komt iedere keer weer in me op als ik hem zie.

Ik zie van die sterke, strenge, geforceerde armen bij die man. Geen ontspannen, onafhankelijke rijhouding. Wel veel spanning.

Daar sluit ik mij bij aan!

En wat moet ik mij voorstellen bij een inrijdruiter?
Is dat iemand die zijn / haar beroep heeft gemaakt van het inrijden van paarden of is dat iemand die dit er even bij doet?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:03

Eerlijk

Ik vind het met de ruiter die erop rijdt geen fijn beeld. Mag ik vragen waarom jij dit niet zelf met les oppakt? Ik heb het idee dat hij bij jou veel meer ontspannen is.

Miss staat het al ergens hoor. Ik heb vooral foto's gekeken en wie wie is

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 18:09

Ik vind dit stiekem toch wel fijne complimenten :o

Dit is inderdaad iemand die er zijn werk van heeft gemaakt. De reden dat hij hem inrijdt is omdat ik het nog nooit gedaan heb en dus twijfel over mijn eigen capaciteiten. En eerlijk? Nog steeds soms wel. Ik heb inderdaad iemand gevonden die mij les wil geven, is alleen even kijken tijd technisch of dat haalbaar is. Maar dat moeten we samen even puzzelen :)

Dit zijn natuurlijk wel momentopnames. Zowel van hem als van mij. Is wel belangrijk om te realiseren!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:32

Zertab schreef:
Ik vind dit stiekem toch wel fijne complimenten :o

Dit is inderdaad iemand die er zijn werk van heeft gemaakt. De reden dat hij hem inrijdt is omdat ik het nog nooit gedaan heb en dus twijfel over mijn eigen capaciteiten. En eerlijk? Nog steeds soms wel. Ik heb inderdaad iemand gevonden die mij les wil geven, is alleen even kijken tijd technisch of dat haalbaar is. Maar dat moeten we samen even puzzelen :)

Dit zijn natuurlijk wel momentopnames. Zowel van hem als van mij. Is wel belangrijk om te realiseren!

Ja ik vind de houding van de ruiter niet fijn en als dit echt iemand is die er zijn werk van maakte vind ik de houding en het rijden oprecht schrikbarend.

Waar twijfel je over jezelf aan als ik vragen mag?

Ik zie bij jou een fijner paard dan bij de ander en dat is het begin om het positieve te behouden.

Ik zelf zou hem hier niet houden en dat kan heel hard klinken maar ik vind het oprecht geen fijn beeld.

Ik zag dit topic echt net pas hoor en heb alles in 1x doorgekeken dus zie ook nu pas dat de reacties boven mij hetzelfde waren op het punt dat ze jou er fijner op vinden.

Je hoeft geen topruiter te zijn om in te rijden maar je moet het gevoel met het paard hebben. Zolang het paard je vertrouwt kan je overal komen

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:36

Natuurlijk zijn het momentopnames, maar op eerdere foto's kreeg ik eenzelfde indruk

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 18:38

Ik vind mijzelf inderdaad geen top ruiter en ook snel wat angstig. Al moet ik zeggen dat ik mijzelf wel veilig op zijn rug voel, gelukkig.

Ik ga het met de eigenaar bespreken. De eigenaar gaf sowieso al aan er binnenkort mee te willen stoppen omdat ik er nu zelf op kan rijden. De rest is toch kilometers maken :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:25

Zertab schreef:
Ik vind mijzelf inderdaad geen top ruiter en ook snel wat angstig. Al moet ik zeggen dat ik mijzelf wel veilig op zijn rug voel, gelukkig.

Ik ga het met de eigenaar bespreken. De eigenaar gaf sowieso al aan er binnenkort mee te willen stoppen omdat ik er nu zelf op kan rijden. De rest is toch kilometers maken :)

Jullie vormen een leuk stel!

Ik zou hem inderdaad lekker naar huis halen en goede hulp zoeken. Het klinkt niet leuk natuurlijk omdat je hem daar hebt om het goed te laten gebeuren maar ik zeg helaas altijd net iets teveel wat ik denk en vind. Is niet altijd nodig maar in dit opzicht denk ik echt dat het paard beter af is thuis

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 19:27

GabberGill schreef:
Zertab schreef:

Jullie vormen een leuk stel!

Ik zou hem inderdaad lekker naar huis halen en goede hulp zoeken. Het klinkt niet leuk natuurlijk omdat je hem daar hebt om het goed te laten gebeuren maar ik zeg helaas altijd net iets teveel wat ik denk en vind. Is niet altijd nodig maar in dit opzicht denk ik echt dat het paard beter af is thuis

Uhm hij is thuis. ;) De ruiter komt aan huis.

Hij staat nu verderop in de straat dag en nacht in de wei. Dat staat los van het inrijden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 12:52

Vandaag aan de longe gewerkt met longeerhulp, even 20 minuutjes. En daarna geoefend met trailer laden. Hij liep echt zo de trailer op *\o/* (uiteraard wel met brokken als beloning :o)
Ook zijn vriendje er naast gezet, ook voor hem de eerste keer. En een kort rondje gereden om ze thuis weer uit te laden. Uit laden was gek, want toen moest hij achteruit terwijl hij liever wilde omdraaien. Dat gaat natuurlijk niet :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer lekker op de wei, genieten van een paar dagen vrij nu <3

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 18:03

Eigenaar heeft even overlegd met de andere ruiter die op een andere jonkie gaat rijden en heeft besloten om te stoppen met inrijd ruiter. Omdat die andere ruiter het wel aan kan, en ik eigenlijk ook wel. :)