- Ik moest eerst zelf een NVWA klantnummer aanvragen.
- Daarna moest ik mezelf als officieel vervoerder inschrijven. Daar heb je ook het UBN nummer van je (pension)stal voor nodig.
- Nu moet ik een machtiging vragen in Traces
- en daarna moet ik in Traces een exportformulier invullen.
- Daarna moet ik een gezondheidskeuring regelen voor de exportvergunning bij de NVWA
- Een soort hpouders verklaring invullen die je nodig hebt bij de keuring
Ik overweeg dit te gaan vastleggen, want het is echt nergens te vinden wat je allemaal moet doen. Ja in heel veel losse webpagina's en documenten die alleen de hele grote lijnen aangeven.
Wat het grootste gedoe was (tot nu toe) om mezelf in traces terug te vinden. Dat is een vrij complex systeem , met honderden categoriën. Je moet de goede categorie aanklikken om jezelf te kunnen vinden met het correcte nummer.
Dus ik had een brief van de NVWA waarin stond dat ik vervoeder ben en xxxxx nummer heb.
Ik zocht mezelf dus in de categorie vervoerder ( die categorie bestaat ) .... Maar na 8x heen en weer mailen ( yep echt ) . Bleek dat ik mezelf kan vinden onder de categorie REG_TRANS.
Ik heb ook eerst nog vele andere categoriën geprobeerd alles wat maar iets met Equine, hoefdier, paard en transport te maken leek te hebben

.
Voor vandaag staat het TRaces formulier op de planning. Goed om te horen dat La petite Gagne nu in het systeem staat want ik kan me voorstellen dat dat voor enige vertraging heeft gezorgd.
Terwijl ik dit typ besef ik me dat ik alleen de vervoerder ben dus dat mijn man dan vermoedelijk eigenlijk niet mag rijden. Dat gaan we toch echt samen doen ( we gaan snachts rijden om niet overdag door Parijs te hoeven ).