Avalanche schreef:anjali schreef:Als iemand, mens of dier, mij expres ,zonder dat ik daar aanleiding voor heb gegeven,fysiek aanvalt dus in dit geval van het paard van ts, schopt, dan is de liefde van mijn kant over en ga ik er geen therapieen etc. meer aan besteden. Ik heb in de 40 jaar eigen paarden inderdaad 1 keer een paard verkocht om die reden. Terug naar de verkoper (handelaar) dan want zelf op de markt zetten daar wilde ik de verantwoordelijkheid t.o.v. een eventuele koper niet voor nemen. Dat was wel een veel ernstiger geval dan dit paard van ts .
Je realiseert je dat een paard iets altijd om een reden doet?
Het is niet omdat jij iets niet ziet als een aanleiding, dat het voor het paard geen aanleiding is![]()
Plus dat paarden geen frontale kwab hebben, ze doen eerst en denken dan pas. TS kan haar paard niet aan, paard ziet haar niet als leider en kiest voor zijn eigen veiligheid, en dat is vluchten. TS houdt dat tegen, en paard reageert daarop, en omdat hij TS ziet als degene die hem in gevaar brengt vindt hij dat hij TS moet ditchen zodat hij terug naar huis kan, waar hij zich wel veilig voelt.
De aanval is dus niet persoonlijk, maar heeft te maken met leiderschap. dan nog is dit niet per se een steek naar TS, want er zijn genoeg paarden die helemaal niet zo in elkaar zitten en het gewoon leuk vinden om buiten te gaan wandelen.
Jij maakt het persoonlijk, en dat is niet eerlijk naar het paard toe.
De persoonlijkheid van een paard die om hem moverende reden vindt dat hij mij moet schoppen past dan niet bij mijn persoonlijkheid inderdaad. Dus geen match .