Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mazida schreef:Het spijt me dat ik fantaseer over een dagje voor mezelf. Ik verdien dat niet nee, het is duidelijk dat ik mijn paard hier niet voor mag opofferen.
Ibbel schreef:TS: regelmatig nemen manege-eigenaren de beslissing om een paard naar de slager te brengen, omdat het dier het werk niet meer aan kan. Daar is niets mis mee. Een manege moet ook rondkomen, en een opvreter die geld kost, kan ook niet uit. Het bedrijf gaat voor. Altijd.
Als jij als privépersoon hetzelfde probleem hebt, mag en kan jij dat gewoon op dezelfde manier oplossen.
Gezin en eigen gezondheid gaan voor. Altijd.
De manege raakt geen klanten kwijt omdat 'uitgewerkte' paarden naar de slager gaan, jij raakt ook geen respect kwijt omdat jij jouw uitgewerkte paard niet meer kunt onderhouden.
different1 schreef:Verder ben ik enorm voor het nemen van je verantwoordelijkheid, hoe vaak kom je geen berichten tegen " paard weggeven als weidemaatje maar nu wordt er toch op gereden", "we zouden contact houden, paard is niet meer te traceren" etc etc.
Urbanus schreef:Ibbel schreef:TS: regelmatig nemen manege-eigenaren de beslissing om een paard naar de slager te brengen, omdat het dier het werk niet meer aan kan. Daar is niets mis mee. Een manege moet ook rondkomen, en een opvreter die geld kost, kan ook niet uit. Het bedrijf gaat voor. Altijd.
Als jij als privépersoon hetzelfde probleem hebt, mag en kan jij dat gewoon op dezelfde manier oplossen.
Gezin en eigen gezondheid gaan voor. Altijd.
De manege raakt geen klanten kwijt omdat 'uitgewerkte' paarden naar de slager gaan, jij raakt ook geen respect kwijt omdat jij jouw uitgewerkte paard niet meer kunt onderhouden.
Mooi gezegd.
Voor sommige mensen is hun paard hun surrogaatkind en die kunnen zich inslapen niet indenken, dat is oké. Voor mij is het minder emotioneel beladen, dat vind ik ook oké.
Als je een jaar geleden al besloten hebt dat je afscheid wil nemen, is dat ook oké. Hem verplaatsen naar iemand anders vind ik niet fair, omdat je niet weet wat er dan met hem gebeurt. Kun je officieel nog wel de regie houden, ik vind het risicovol.
Poekkie schreef:Wat heeft je moreel kompas nu met surrogaatkind te maken?
Ik zie mijn shets liever dood dan levend, ze kosten veel werk en geld en ik heb er nooit iets aan gehad of mee gedaan. Dus als een kind zie ik ze absoluut niet. Maar mijn moreel kompas zegt wel dat het levende wezens zijn die ik heb aanvaard en niet zomaar kan afmaken omdat het mij beter uitkomt.
Mazida schreef:@Tita: Waar haal jij vandaan dat ik woensdag vrij ben? Het zal je verbazen, maar er zijn moeders die op woensdag werken...
En dank voor je advies om 5 dagen in de week te gaan werken. Ik denk dat ik ook maar 's avonds en in de weekenden ga werken![]()
![]()
Ja, ik fantaseer over een vrije donderdag. Op woensdag kan ik namelijk geen vrij krijgen.
Tieme schreef:tita schreef:Onzin
Je werkt nu al 4 dagen ….. je kan ook 5 dagen gaan werken….want financiële nood….
Ik neem aaan dat je woensdag vrij bent, dan heb je ook een ochtend me time
Ze zit tegen een burnout aan... dna ga je minder werken of tijdelijk stoppen. En kijken hoe je dingen kunt veranderen om een burnout te voorkomen. Maar je gaat niet méér werken. Domste wat je dan kan doen. + daa rkeijgt ze niet meer me-time en rust van...
Wintu schreef:Waarom is dit topic eigenlijk geopend. TS heeft beslissing al lang genomen, voelt zich er poedersuiker over en vraagt bevestiging aan bokkers, zodat ze na het inslapen/ slachten paard zich minder poedersuiker voelt. Niet meer en niet minder. Ze vraagt om eerlijke meningen, maar als die worden gegeven, dan is het niet ok. Komt zelfs een advertentie voorbij waar niet eens op wordt gereageerd.
Mijn mening, je moet het helemaal zelf weten, als je er mee kunt leven een gezond paard af te maken, dan vooral doen.
Mijn keus zou het niet zijn en dat soort beslissingen nemen als je mentaal niet helemaal ok bent, al helemaal niet.
Maar doe wat je wilt, jij moet met je beslissing leven, wij niet.
Poekkie schreef:Mazida schreef:@Tita: Waar haal jij vandaan dat ik woensdag vrij ben? Het zal je verbazen, maar er zijn moeders die op woensdag werken...
En dank voor je advies om 5 dagen in de week te gaan werken. Ik denk dat ik ook maar 's avonds en in de weekenden ga werken![]()
![]()
Ja, ik fantaseer over een vrije donderdag. Op woensdag kan ik namelijk geen vrij krijgen.
Maar wat lukt er dan niet in de vrije weekdag die je nu hebt en dat wel zal lukken bij een vrije donderdag? Ik raad aan om toch eens samen met je huisarts en/of psycholoog (?) te gaan zitten en dit rustig te bespreken. Ik vrees immers dat dit niet de oplossing zal zijn voor je terwijl de geldkwesties nog net zo moeilijk zullen blijven.
(Even terzijde: ik heb geen idee aan welke lonen ik moet denken en dat hoef je ook helemaal niet te delen. Maar 2 bijna- fulltime werkende mensen die het zo moeilijk hebben en zelfs 200 euro niet kunnen missen is redelijk verwonderlijk. Misschien eens een samenvatting maken van de kostenposten en kijken of daar nog winst te halen valt zodat jullie wat meer ruimte krijgen? Zet je bvb ergens een onrealistisch hoog spaardoel voor jezelf?)