Vanes_6 schreef:Dank allemaal voor de reacties! Met name aan degenen die vooral meedenken en niet gelijk mijn eisenpakket (wat echt niet absurd is) de grond inboren of aannames doen, die hier helemaal niet genoemd worden. Zo jammer..
Zal het toelichten om het duidelijk te maken:
Ik zou nog kunnen kijken naar 160cm, daar hebben jullie gelijk in > die hoef ik niet uit te sluiten (deed ik al niet). Maar 165/163 etc is allemaal prima te vinden voor zover ik zie.
Ik zoek GEEN DRESSUURPAARD om hoog dressuur mee te rijden. Dat ik dressuurmatig leuk vind, wil niet zeggen dat ik een kant en klaar dressuurpaard zoek. MAAR het paard moet het wel leuk vinden. Ik heb er niks aan als het paard het niet leuk vindt, daar doe ik ons en ook het paard geen plezier mee. Ik zal er vnml recreatief mee rijden, maar dressuur wil ik ook verbeteren en wie weet in de toekomst met het paard gaan starten. Maar nogmaals: ik rijd niet hoog in de dressuur. Dat is niet mijn wens.
Ik ben groen in het kopen van een paard. Wil NIET zeggen dat ik geen verstand heb, geen mensen om me heen verzameld heb die me helpen en meegaan kijken. Die heb ik wel degelijk en die zijn me ook van grote hulp.
Dat ik een budget heb van max 8, wil NIET zeggen dat ik geen spaarPOT heb. Maar hoe meer ik daar van afsnoep voor de koop van dat leuke paard, hoe minder er NU overblijft in geval van nood.. daarbij heb ik ook ingecalculeerd dat ik heel veel spullen nodig heb. Maar zoals gezegd, dat hoeft allemaal niet gelijk nieuw. Er is genoeg goeds tweedehands te vinden. ..dat een paard geld kost, weet ik natuurlijk al. Als we maandelijks dat geld niet hadden, was ik nu niet gaan zoeken. Verzekering is de bedoeling idd. Dat heb ik met mijn honden ook. Kost geld, maar voor calamiteiten ben je grotendeels ingedekt. Dat is een risico en maandelijks budget wat ik incalculeer.
Een eisenpakket heeft iedereen in beginsel. Dat je vaak met iets anders dan dat eerste eisenpakket thuiskomt of thuis kan komen, is ook al in acht genomen. Het gaat niet altijd zoals je wilt of eist. De basis is er echter wel om mee te zoeken.
De vraag was ook echt alleen bedoeld om tips en tops te krijgen over waar ik het beste kan zoeken.
Zoals de markt hier op bokt, sporthorses, een aantal maneges zijn genoemd in prive inbox om te leasen etc. Dit zijn dingen waarmee ik vooruit kan.
Nogmaals dank voor het meedenken! Ben ik echt mee geholpen!
Laat je niet gek maken.

Er zullen altijd mensen zijn die meer, duurder, groter, beter gaan en neerkijken op mensen die niet een paar ton hebben om over de balk te smijten. Fijn voor hun dat zij niet hoeven na te denken over waar ze hun geld aan uitgeven en de waarde van geld niet kennen, maar de meeste mensen maken gewoon keuzes in wat ze wel en niet aanschaffen voor hun paard of wat ze wel en niet willen uitgeven.
Ik ben opgevoed met het idee dat iets best geld mag kosten, maar we gaan geen geld verspillen, dus bij mij zul je echt geen 10 dekjes van 100 euro per stuk vinden, een zadel van 5k of een cap van 500 euro, en mijn budget voor het soort paard dat ik zocht was £2500. Niet omdat ik niet meer had dan dat, maar omdat wat ik zocht gewoon niet meer waard was dan dat. Ik besteed mijn geld liever aan goede lessen, aan leuke dingen doen met mijn paard en aan eventuele veeartskosten dan aan uiterlijk vertoon. Je kunt je geld immers maar één keer uitgeven.