Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik nagevraagd en kon daar baan verkennen, en donderdag ook al wel een keer trainen. Dus de gok genomen, startkaart aangevraagd, dispensatie officiëel laten koppelen, en ingeschreven. Donderdag vol goede moed en... Ik durfde niks! Ik ben twee of drie keer afgestapt. Iedere keer weer keiharde regen die op het dak kletterde en wind zie zo hard gierde dat de bladeren door de ruimte bovenin naar binnenkwamen. Ik had weinig hoop dat ik de proef zou rijden, maar onder het mom: alles is een ervaring, toch gisteren klaargemaakt en opgeladen. Daar gelongeerd (en dat was een heel goede keus
) en toen in de pauze (ik moest direct erna) gelijk in de wedstrijdbaan opgestapt. In het voorste stukje een rondje aan het touw. Ze voelde veel relaxter dan donderdag (toen ze overigens ook braaf was naar wel spanning opbouwde, en dat vind ik gelijk eng), en dus gezegd laat maar los. Wedstrijdbaan ingestapt en ze was echt mijn held.
Zo dapper langs de hekjes en het hokje! Ik heb maximaal tien minuten gereden, toen ging de rest eruit. Dat kon ik in haar (zelf) vertrouwen wel wat merken waardoor ze iets meer in zichzelf keerde en mijn hulpen wat moeilijker doorkwamen. Maar ze bleef gewoon super braaf en we hebben de proef (met de nodige wiebels
) helemaal uitgereden. Super tof en bemoedigend jurycommentaar gehad. Met twee negens en vier achten haalden we de nodige vijven makkelijk op en stond er zomaar 202 genoteerd.
Dat vind ik wel erg positief gejureerd, maar was ook wel erg fijn, zeker in deze situatie. Dus Noor was gisteren helemaal mijn held. Wat een knap paard, en wat kan ze nog veel beter. Het komt vast allemaal goed. 

Haha ja, van mezelf was het ook heel knap!
Citaat:"Een week na de Hengstenshow werd het veulentje van Carlijn geboren. Ik zat bij Monica in de keuken aan beschuit met muisjes toen ik een berichtje kreeg van Liesbeth Bonder met het voorstel om Davinci du Bois te gebruiken! Het leuke is dat ik Davinci zelf ook op mijn lijst had gezet. Ik heb hem op de DPC stallion night show gezien, en na vijf passen wist ik genoeg. Toen Liesbeth hem voorstelde, hoefde ik dus absoluut niet na te denken en was ik het gelijk eens! Daarnaast is het natuurlijk super leuk dat Davinci teruggaat op de Carina-lijn. In 2010 kocht ik Dylano du Bois (Djamaï du Bois x Deinhard B x Dornik B, ingeteeld op de Carina-lijn) die ik in 2012 heb klaargemaakt voor de hengstenkeuring onder begeleiding van Carel Soethout. Dylano werd in 2013 goedgekeurd bij het NRPS. Dus ja, met het voorstel voor Davinci en alle achtergrond, was het cirkeltje wel weer helemaal rond...”

Dus gelukkig alles goed verlopen!

Tijd gaat best snel!