ZO trots op Jona
Vandaag voor het eerst wat doen. Niet teveel ineens, gewoon even longeren in de longeercirkel. Bij L. trok ze zich nog regelmatig los in de rijbak, dus het advies was dat pas te doen als het longeren op de cirkel goed ging.
Alleen 1 probleem: de cirkel was al bezet door merrie met veulen. "Maar dat geeft niet hoor, je mag in 1 bepaalde van de andere bakken ook longeren". Erg fijn dat dat mag, maar dat zat niet direct in de planning... Twijfel twijfel, wat ga ik doen? Toch geprobeerd.
Ze heeft 2 keer geprobeerd zich om te draaien en los te trekken. Ik was erop voorbereid en kon haar pogingen dwarsbomen. Daarna liep ze netjes in stap en draf haar rondjes alsof ze nooit wat anders doet
Goed beloond en ze fleurde helemaal op. Denk dat heel de stal haar heeft horen briesen
. Sessie kort gehouden (stoppen op een goed moment!), haar de hemel ingeprezen en terug in de paddock gezet met haar vitaminekorreltjes. Toppaard

(Neusriem mag nog wat hoger, dat ga ik morgen even verstellen)
We gaan hier de komende dagen mee verder. Haar scherper op mijn (stem)hulpen krijgen, daar reageert ze nu amper op. Stemhulp is 1 van de dingen dat (over een tijdje) inrijden vergemakkelijkt, dus ik wil dat ze dit goed kent. Ga nu echt zeer basic longeren met enkel een longe en kaptoom om dit te bevestigen.
Donderdag komt de osteo, ik ben benieuwd! Daarna krijgt ze sowieso een weekje vakantie, enkel borstelen.