[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:35

pillow schreef:
Ik vind het raar dat je gelijk een maand stalling vooruit moet betalen. Voor hetzelfde was hij een dag later opgehaald. Overigens heeft iedere gemeente een zgn schutstal waar gevonden vee of paarden opgevangen worden. Ik zou dit zo nooit hebben gedaan.

Eens.
Heel bijzonder dat je zelf zulke hoge kosten wil maken voor een gevonden dier. Je hebt geen enkele garantie dat de eigenaar dat gaat vergoeden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:36

Dat is ook duidelijk de insteek van de TS niet, ze is duidelijk bereid kosten voor hem te dragen en hem te houden.

rien10
Berichten: 14877
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:36

Absoluut niet raar. Ik zou onmiddellijk hetzelfde hebben gedaan. Definitief houden niet, maar wel opvangen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:38

Overigens, toen ik de politie eerst belde zeiden die: wij komen pas als je hem gevangen hebt.

Geloof me, dit soort zaken staan en vallen met dierenvrienden die actie ondernemen. Vind het heel tof van je TS.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 16:38

elnienjo schreef:
pillow schreef:
Ik vind het raar dat je gelijk een maand stalling vooruit moet betalen. Voor hetzelfde was hij een dag later opgehaald. Overigens heeft iedere gemeente een zgn schutstal waar gevonden vee of paarden opgevangen worden. Ik zou dit zo nooit hebben gedaan.

Eens.
Heel bijzonder dat je zelf zulke hoge kosten wil maken voor een gevonden dier. Je hebt geen enkele garantie dat de eigenaar dat gaat vergoeden.



Ik wil eigenlijk helemaal geen discussie beginnen, maar hoezo is dat in Gods naam 'heel bijzonder'? Interesseert me eigenlijk vrij weinig of ik die kosten terug krijg óf niet, het dier heeft verzorging nodig en een veilige en goede standplaats. Volgens mij hoort ieder dierenmens het daarmee eens te zijn en als je het geld kan missen, hoezo niet?

Nogmaals: politie vangt geen paarden zomaar op, enkel als ze in beslag worden genomen.
Je zou enkel zo'n Paard zoekt baas kunnen bellen. Maar dan doe ik het liever zelf.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:40

rien10 schreef:
Absoluut niet raar. Ik zou onmiddellijk hetzelfde hebben gedaan. Definitief houden niet, maar wel opvangen.

Dit inderdaad. Ik vind het mooi dat ts dit doet.
Ik zou ook niet wakker liggen van een paar honderd euro. Ik lig wel wakker als ik niet weet wat er met het dier gebeurd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:40

Jeetje, wat een gemiep over de keuzes van TS.
Wees blij dat iemand zich over dat dier ontfermt.

TS, breng hem aub idd niet naar PZB, mocht de eigenaar zich niet melden.
Dan gaat hij de handel in en dat wil je dat dier echt niet aandoen.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:40

elnienjo schreef:
pillow schreef:
Ik vind het raar dat je gelijk een maand stalling vooruit moet betalen. Voor hetzelfde was hij een dag later opgehaald. Overigens heeft iedere gemeente een zgn schutstal waar gevonden vee of paarden opgevangen worden. Ik zou dit zo nooit hebben gedaan.

Eens.
Heel bijzonder dat je zelf zulke hoge kosten wil maken voor een gevonden dier. Je hebt geen enkele garantie dat de eigenaar dat gaat vergoeden.


Je hoeft niet overal olie op het vuur te gooien. Het paard gaat TS aan het hart en ze heeft het er graag voor over, dat is toch prachtig?

Ik snap al die mensen hier niet die TS in twijfel trekken of op welke manier dan ook bekritiseren -O- TS laat zien dat ze met allerlei mensen contact houdt en goed voor het paard zorgt. Wat wil een mens (paard :D ) nog meer?

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 16:42

Cayenne schreef:
Jeetje, wat een gemiep over de keuzes van TS.
Wees blij dat iemand zich over dat dier ontfermt.

TS, breng hem aub idd niet naar PZB, mocht de eigenaar zich niet melden.
Dan gaat hij de handel in en dat wil je dat dier echt niet aandoen.



Absoluut niet. Als niemand zich meld dan laat ik hem van top tot teen, binnen en buiten controleren. Mocht hij dan niet bereden kunnen worden, prima. Mocht hij pijn hebben, dan voor hém de beste keuze: inslapen. Mocht hij gezond zijn en bereden kunnen worden, ook prima.

Nogmaals, hij staat niet in de weg en mag blijven. Mits niemand zich meldt.
Het is niet de bedoeling hem toe te eigenen of wat dan ook, mijn doel is dat de eigenaar gevonden wordt maar vooral dat hij de beste verzorging krijgt en niet in foute handen komt. Dat is misschien namelijk al gebeurd, voordat ik hem vond. :(

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:44

LadyDii schreef:
elnienjo schreef:


Ik wil eigenlijk helemaal geen discussie beginnen, maar hoezo is dat in Gods naam 'heel bijzonder'? Interesseert me eigenlijk vrij weinig of ik die kosten terug krijg óf niet, het dier heeft verzorging nodig en een veilige en goede standplaats. Volgens mij hoort ieder dierenmens het daarmee eens te zijn en als je het geld kan missen, hoezo niet?

Nogmaals: politie vangt geen paarden zomaar op, enkel als ze in beslag worden genomen.
Je zou enkel zo'n Paard zoekt baas kunnen bellen. Maar dan doe ik het liever zelf.


Je hebt helemaal gelijk. Het is vooral heel betrokken en lief dat je dit doet.

Tinkermuts

Berichten: 9399
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:51

Bizar dat dit soort dingen gebeuren hé, het is dat het mij ook overkomen is , anders zou ik ook denken....is dit echt waar.

Het is al wel heel veel jaar geleden maar we werden door de buren van ons paardenland gebeld dat er een vreemde pony in ons land stond.
Gaan kijken en idd, oud dier, erg mager en erg snotterig.
Het was winter dus opgehaald met de trailer en thuis in de warme stal, politie gebeld.
Pony is de volgende dag opgehaald door hen.
Na wat onderzoek van de politie bleek dat de pony op de paardenmarkt gekocht was en deze dame heeft hem al lopend meegenomen en bij ons in de wei gegooid.
De reden van koop was dat ze medelijden had met het dier en het wilde "redden "

Helaas een triest einde want de pony is na een paar dagen overleden aan longontsteking

Maar respect voor jou hoe je je best doet voor dit paard.
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 30-08-22 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:51

Respect voor jou Ts, je doet het goed. En nu hopen dat het achterliggende verhaal helder wordt. Ook op facebook zag ik hem al voorbij komem. Goed gedaan en veel succes!

Nicje87

Berichten: 9868
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:53

Ts, je bent een topper. Hopelijk wordt de eigenaar gevonden met een goed verhaal. En anders hoop ik dat hij oud en gelukkig bij jou mag worden of in het geval dat hij lijdt, jij voor het dier kan besluiten.

Maar je komt over als iemsnd die weet wat zij doet en of het nou linksom of rechtsom is, heb ik de volste vertrouwen erin dat het goedkomt.

beert
Berichten: 2463
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:03

Ik ga mezelf even citeren uit dit topic. Wellicht dat je het gemist hebt, omdat het over de politie gaat :-). De politie gaat NIET over gevonden dieren / voorwerpen. Dat is een zaak van de gemeente. Je moet dus ook in de gemeente melding maken van een gevonden dier als je het formeel wilt aanpakken en eventueel aanspraak wilt maken op het paard.

Zie onderstaande links:
beert schreef:
De gemeente waar het dier gevonden is, heeft zorgplicht voor gevonden dieren/voorwerpen in de gemeente. Zorgplicht betekent niet (per definitie) dat ze moeten betalen. Het kan ook zijn dat ze het dier naar een asiel laten vervoeren waarmee ze afspraken hebben. Dat kan ook een asiel in een andere gemeente zijn.

Als je dit formeel wilt spelen, zul je contact moeten opnemen met de gemeente waarin het dier gevonden is. In dit geval hoop ik dat het in het Nederlandse deel van de Meinweg is, anders gaat bovenstaande niet op :-).

Je kan met de gemeente twee dingen afspreken:
- zij nemen de zorg over en regelen het maar hoe ze het paard opvangen.
- jij mag het paard opvangen.

Bij een asiel mag een dier na 14 dagen herplaatst worden. Als je zelf het dier opvangt, ben je na 1 jaar de eigenaar. Mits je dus een melding gedaan hebt bij de gemeente. In het geval van een paard zou je ook afspraken kunnen proberen te maken met de gemeente of je eerder eigenaar zou kunnen worden. Die 1 jaar is gebaseerd op een gevonden voorwerp, zoals een portemonnee, dat geen brood eet :-)

Succes met vinden van de eigenaar. Maar vergeet dus ook de formele kant niet.

Zie ook de faq:
https://www.licg.nl/vermiste-of-gevonde ... ier-houden

Aanvulling uit het Burgerlijk Wetboek:
Citaat:
Als het gevonden voorwerp een dier is, mag de burgemeester besluiten het na verloop van twee weken nadat het in bewaring is gegeven als het mogelijk is te verkopen of anders weg te geven. Mocht dat laatste ook niet lukken dan mag de burgemeester besluiten het dier te laten afmaken. De burgemeester hoeft zich niet aan de genoemde termijn van twee weken te houden als de kosten van bewaring onevenredig hoog zijn of als het dier om medische redenen eerder moet worden afgemaakt.

Bron: https://www.verlorenofgevonden.nl/faq


Nogmaals, dit geldt alleen als hij in Nederland gevonden is :-)

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:06

Evamarie schreef:
Respect voor jou Ts, je doet het goed. En nu hopen dat het achterliggende verhaal helder wordt. Ook op facebook zag ik hem al voorbij komem. Goed gedaan en veel succes!



Lief van je, dank je wel. <3

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:07

Nicje87 schreef:
Ts, je bent een topper. Hopelijk wordt de eigenaar gevonden met een goed verhaal. En anders hoop ik dat hij oud en gelukkig bij jou mag worden of in het geval dat hij lijdt, jij voor het dier kan besluiten.

Maar je komt over als iemsnd die weet wat zij doet en of het nou linksom of rechtsom is, heb ik de volste vertrouwen erin dat het goedkomt.


Lief van je, dank je wel. <3

Hij mag indien niemand zich meld en indien hij niet lijdt, absoluut oud worden bij mij.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:07

Tinkermuts schreef:
Bizar dat dit soort dingen gebeuren hé, het is dat het mij ook overkomen is , anders zou ik ook denken....is dit echt waar.

Het is al wel heel veel jaar geleden maar we werden door de buren van ons paardenland gebeld dat er een vreemde pony in ons land stond.
Gaan kijken en idd, oud dier, erg mager en erg snotterig.
Het was winter dus opgehaald met de trailer en thuis in de warme stal, politie gebeld.
Pony is de volgende dag opgehaald door hen.
Na wat onderzoek van de politie bleek dat de pony op de paardenmarkt gekocht was en deze dame heeft hem al lopend meegenomen en bij ons in de wei gegooid.
De reden van koop was dat ze medelijden had met het dier en het wilde "redden "

Helaas een triest einde want de pony is na een paar dagen overleden aan longontsteking

Maar respect voor jou hoe je je best doet voor dit paard.


Jeetje.. leuk bedoeld trouwens van die mevrouw alleen praktisch slecht uitgevoerd. _/-\o_

KSHancox
Berichten: 1266
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:10

bettyvn schreef:
Ik ken het paard niet, maar wil toch even iets toevoegen.

Voor de mensen die zeggen dat dit een vaag verhaal is,
Heb zoiets vorig jaar meegemaakt met een jaarling, gewoon aan de buitendijk in een schapenwij van staatsbosbeheer gedumpt was. Die was dan wel een zwaar vergroeid en volgens mij zonder chip, maar is wel degelijk gedumpt. en toen heeft de politie toen wel degelijk aan de mensen die hem gevonden hebben gevraagt of zij hem op wilde vangen. zij hebben in overleg met dierenarts en politie hem na een week in slaten slapen, (vergroeingen waren zeer ernstig). Andere kant is wel dat verschillende mensen uit het dorp daar toen savonds wel een trailer hebben zien staan, maar niemand heeft zich ooit nog gemeld.
Dus hoe bizar dat het ook is vandaag de dag, zware verwaarlozing en of dumpen van paarden gebeurt dus nog steeds.


Ik denk dat veel mensen inderdaad onderschatten waar sommige mensen toe in staat zijn. Honden worden al een eeuwigheid gedumpt. Paarden waren altijd wat minder toegankelijk. Misschien is dit paard wel heel enthousiast in coronatijd aangekocht en wordt het nu met de inflatie van allerlei kosten om te leven én een paard te houden teveel. Weten wij veel.

De details komen wel als de eigenaar gevonden wordt. Het lijkt me belangrijker dat het dier nu onder de pannen is en dat er wordt gezocht.

Slmt9

Berichten: 4910
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:17

Jeetje TS, wat een verhaal. Chapeau voor jouw inzet en goede zorgen. Als het mijn paard was zou ik ik dolblij zijn als hij zo werd opgevangen!

Gitana

Berichten: 2720
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:19

Interessant. Ik had de connectie met corona en inflatie nog nieteens gemaakt 8)7

Ik vind ook dat je goed bezig bent TS!

Hij lijkt helemaal geen schrammen oid te hebben ofwel? Dat is wel gek voor een beest die lang rondgelopen moet hebben, maar niet zo gek voor een paard dat net gedumpt is natuurlijk ..
Ik ben benieuwd of er meer bekend wordt binnenkort

Lukasje
Berichten: 11411
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:19

Wat een bijzonder verhaal ! En TS , wat een bijzonder iemand ben jij ! Je hebt een groot hart.
Jammer dat je door sommigen hier als ongeloofwaardig wordt neergezet. Mocht iedereen jouw instelling tov dieren hebben, was de wereld een mooiere plek.

finnyboy

Berichten: 94
Geregistreerd: 30-05-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:24

mooi mens ben je!

ik blijf even volgen.. vol verbazing ..

soms loopt er blijkbaar echt iemand zo je leven in :j

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:25

Gitana schreef:
Interessant. Ik had de connectie met corona en inflatie nog nieteens gemaakt 8)7

Ik vind ook dat je goed bezig bent TS!

Hij lijkt helemaal geen schrammen oid te hebben ofwel? Dat is wel gek voor een beest die lang rondgelopen moet hebben, maar niet zo gek voor een paard dat net gedumpt is natuurlijk ..
Ik ben benieuwd of er meer bekend wordt binnenkort



Hij heeft op de borst een flinke jaap en zit onder de vliegenbeten. Ook heeft hij in de ellebogen zeg maar wat oudere wonden, denk een week ongeveer.

Edit: ellebogen, lol wat zeg ik. Oksels.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:25

Lukasje schreef:
Wat een bijzonder verhaal ! En TS , wat een bijzonder iemand ben jij ! Je hebt een groot hart.
Jammer dat je door sommigen hier als ongeloofwaardig wordt neergezet. Mocht iedereen jouw instelling tov dieren hebben, was de wereld een mooiere plek.



<3

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:26

Slmt9 schreef:
Jeetje TS, wat een verhaal. Chapeau voor jouw inzet en goede zorgen. Als het mijn paard was zou ik ik dolblij zijn als hij zo werd opgevangen!


<3