DuoPenotti schreef:Je kan toch alles verkopen, ook je eigen fok als het niet meer gaat?
En iets geregeld hebben is ook maar beter als je 50 bent, want ook dan kun je vandaag dood neervallen, daar hoef je helaas niet voor op leeftijd te zijn.
Ja dat vind ik ook het moeilijkste alleen mag niet, beide tegelijk dood is meestal niet, tenminste hier zit best wat leeftijd tussen.
Zou leek bijvoorbeeld dan een paard van de opvang wat, maar als je dan leest wat voor prijzen er aan hangen en hoe louche dat gaat...ook geen optie.
We zien tegen die tijd wel.
Misschien de overgebleven op pension
Nee, ik verkoop nooit meer. Dan breng ik ze weg.
En ja, er kan iets gebeuren. Dat moet je sowieso altijd regelen. Maar het is realistisch om te denken hoe ouder je wordt, hoe meer risico je loopt. En zeker als je dan nog jonge paarden hebt, is het verstandig om wat te regelen.
Onze d-pony en shet zijn vorig jaar allebei gegaan. Ik hoopte ze ooit samen te kunnen laten gaan, maar dat was toen ethisch nog niet verantwoord voor de veearts om ze allebei te laten gaan en de d-pony was een spoed.
Ken wel meer mensen die er 2 tegelijk hebben laten gaan en soms is dat na een leven lang samen ook echt verstandiger.
Tja, de show fokkerij.........Het gebeurt al jaren dat paarden die dan niet goed genoeg zouden zijn op de markt komen. Maar weet van langer geleden ook nog wel dat je ze dan voor de slager zijn neus moest wegkopen.
Goede fokkers zouden moeten fokken op; gezondheid, karakter, bruikbare bouw en bewegingen.
Bij onder andere arabieren slaan ze door op het uiterlijk en komen er daardoor ook problemen voor.