Op een slechte dag kreeg 1 van de banden in mijn knie een optater.
Met wat "boxrust" ging het erg goed,
röntgenfoto: niets gebroken,
been te dik om te scannen.
Ik heb een beetje gelopen - ging goed.
Tot ik 1 misstap maakte en het uitgilde van de pijn.
... banden herstellen duurt lang.
Met wat mazzel is jouw dier met een zelfde soort blessure bezig - dus probeer "niet harder van de terugval te schrikken dan strikt noodzakelijk".
toen ik flink mijn enkel verzwikt heb was het 1 dag helemaal niet zonder steun kunnen lopen, daarna ondanks kreupelheid gewoon aan de hand stappen
en vrij snel terug naar de normale activiteit. Ik heb binnen een week ofzo weer geklommen, moest wel een tijdje met 2 verschillende schoenen vanwege heftige zwelling
En na 1 of 2 maanden kunnen vergeten dat ik überhaupt geblesseerd ben geweest.
en gezien Henkie pijnstillers krijgt is het beeld van hoe die nu functioneert waarschijnlijk flink vertekend. Hij is inmiddels erg mager
ondanks onbeperkt hooi. Ik ben met fibrebeet met olie begonnen, hopelijk kunnen we daar wat vooruitgang mee boeken
als ik erbij ben is hij altijd rustig, maar ja ik heb ook een baan en kom hooguit 2x per daag een uurtje langs, meer niet. Als het goed is krijgt hij zometeen nog 1 maatje erbij dat 24/7 op boxrust staat, misschien helpt het wat? Het is redelijk k*t, een paard op boxrust hebben midden in het weideseizoen
Ik ben mede daardoor ook rustig aan het rondkijken voor een geschikte revalidatiestal, maar kan uiteraard vrij weinig afspreken zonder dat ik een diagnose heb. Nog even geduld dus.