Paardenoppas hoeveel vragen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:26

Kimberley_ schreef:
Ik betaal alleen al 70 euro om mijn kat 7 dagen onder te brengen in het pension. Enige wat ze doen is mijn kat met andere katten zetten en hem voeren en de bak schoon maken. Ik vind jou 150 euro echt niet teveel.

Dit is wel een verschil met een bedrijf en gewoon als vriendendienst.
Als er iets met jou kat gebeurt zijn ze verzekerd, ze betalen belasting enz.
Neem aan dat ts geen kvk nr heeft

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:28

Zoals al eerder gezegd, is dit een vriendendienst of verdienmodel?

Ieder kijkt daar verschillend tegenaan, maar als ik een gratis bijrijder zou hebben, dan zou ik brandstof vergoeding + kadootje prima vinden. Verdienmodel mag natuurlijk ook, maar dan wordt er ook maandelijks betaald voor het rijden (en net als je beesten in pension zetten, ook daar geldt... een manege is duurder)

Citaat:
Ik betaal geen bijdrage om het paard te rijden. Alleen 1x per maand les. Dat is ook de reden waarom ik wel coulant wil zijn naar de eigenaren toe. Het kost mij alleen wel veel tijd/energie en ik vind dan 40 euro best weinig

Anoniem

Re: Paardenoppas hoeveel vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:14

€150 noem ik geen verdienmodel. Verder neemt TS de dag dat zij rijd ook alle klusjes op haar. Ze betaald het rijden dus met een wederzijdse dienst.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:21

Nou als ik paard gratis mag rijden, maar op die dagen ook al veel help, wat de TS dus wel doet. Zou ik nog steeds wel wat meer willen dan alleen brandstofvergoeding..
Het is gewoon veel tijd/ verantwoording waar best iets tegenover mag staan. Ik snap echt niet waarom dat dan ineens voor bijna niets zou moeten.

Kijk vind je dat zelf prima, even goede vrienden, maar TS vraagt in mijn ogen helemaal niets onredelijks.. nog geen 20 euro per dag, voor 4 x heen en weer en de volle zorg voor meerdere paarden en dieren?
Dat red de eigenaar zelf nooit als ze iemand in moeten huren...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:27

Als ts het niet doet wie doet het dan?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:32

3 x 8 euro (minimum loon) = 24 euro
3 x 4 km = 12 km x 0,25 = 3 euro
dus minimaal 27 euro per dag zou redelijk zijn.
27 euro x 7 dagen is €189.
Dus met je 150 euro ben je heel redelijk!

Ik vind het overigens ook al anders wanneer je jonger bent en het minimum loon lager is.
Dat zou ik een beetje aan houden.
Ze gaan zelf toch ook niet voor 3,50 per uur werken? Want dat is het,....werk
(en als het voor hun 3 uur werk is, dan is het voor jou zomaar 3,5-4 uur werk omdat je niet in het ritme zit)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:45

Als ik mijn verzorgster zou vragen om een weekje op te passen en ze wil er een hoog bedrag voor en dan met een veel genoemd argument dat ik al blij mag zijn dat ts op de rijdag ook al een klusje doet. Heel eerlijk maar dan zou ik wel nadenken of ik ze nog wel over de vloer wil. Zo'n houding zou mij best storen.

Het hoeft niet zo te zijn maar ts ik wil je wel waarschuwen met een dergelijk zakelijke houding zoals hier wel wordt geadviseerd je ook wel een jezelf in je vingers kan snijden.
Ik zou gewoon het gesprek aangaan Is 2x per dag geen optie? Of misschien toch samen met iemand anders doen. Benzine kosten bespreken maar ook wasr ligt de verantwoording als er iets mis gaat

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:16

Maar is het werkelijk een hoog bedrag? Ik vind het een realistisch bedrag.
Mocht het lastig verlopen zou ik zelf voortaan wel 2x nadenken voor ik weer ja zou zeggen op een week oppassen. Het is een flinke verantwoordelijkheid hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:18

Nee natuurlijk is dit geen hoog bedrag. Dit vind ik zo typerend aan mensen met (huis)dieren. Wel op vakantie willen maar niet willen/te weinig betalen voor de zorg van hun dieren. Dit komt op €6,25 per uur en dan rijd ts er nog brandstof aan op. Ze doet het volledig naar wens van de eigenaar (4 keer per dag) Je bent een volledige week gebonden aan die dieren. Het is niet 1 maal per dag wanneer het past langs gaan, maar 8 dagen lang op gezette uren gaan. Dan is €6,25 geen cent te veel.

Ik betaal al €25 voor pension van mijn hond. Ik zou willen dat voor €18,75 iemand 4 keer per dag zou komen voor hem + alle andere dieren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-22 19:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:18

Sky_As schreef:
3 x 4 km = 12 km x 0,25 = 3 euro

x 2 = 3 km enkele reis: dus 6x3km=24

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:20

Anne200 schreef:
Wij betalen 50,- per dag aan de oppas die ook in huis komt….
Die mag niet klagen als ik dit zo lees :-)

Jemig, wat laten jullie achter aan dieren en werk?

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:26

Popstra schreef:
Anne200 schreef:
Wij betalen 50,- per dag aan de oppas die ook in huis komt….
Die mag niet klagen als ik dit zo lees :-)

Jemig, wat laten jullie achter aan dieren en werk?

Ik vind het niet eens absurd veel. Ik betaal 15 euro voor 2 katten per dag, 1x bezoek met speeltijd. Met liefde want hierdoor kan ik met gerust hart op vakantie!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:33

Ik mag heel blij zijn met mijn buurtjes en vrienden geloof ik. Alles met gesloten portemonee maar vaak wel een leuk souveniertje van de vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:35

Hoeveel werk hebben zij dan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:37

Gillbo schreef:
Ik mag heel blij zijn met mijn buurtjes en vrienden geloof ik. Alles met gesloten portemonee maar vaak wel een leuk souveniertje van de vakantie.

Ik ga in mei een week oppassen ergens aan de andere kant van Nederland. Dan longeer ik daar en verzorg de dieren. Krijg ik niets voor, maar ik zie dat als vakantie.

Voor Ts is geen vakantie, maar een flinke extra belasting naast haar werk. Dat verschil neem ik mee in de overweging.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:30

Ik vind 150€ ook een heel reël bedrag en je zou zelfs meer kunnen vragen..hier aan de andere kant en als wij op vakantie gaan moeten we oppas regelen en ik heb gelukkig een goede vriendin die dan in huis komt,en der niks voor wil hebben. Gelukkig heb ik haar rekening nummer en ik maak alsnog geld over voor een weekendje van vrijdag avond tot maandag ochtend (ze slaapt wel bij ons) geef ik 50€ dit gaat dus om 2 hele dagen. En zou me niet prettig voelen om er niks voor te geven. Ze mest dan niet (doen wij voor we gaan en als we terug komen) paarden staan altijd ook op de paddock en krijgen 3keer per dag eten en dan hebben we ook honden die ze zelfs nog uitlaat, tegelijk met haar eigen hond.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:09

Gillbo schreef:
Als ik mijn verzorgster zou vragen om een weekje op te passen en ze wil er een hoog bedrag voor en dan met een veel genoemd argument dat ik al blij mag zijn dat ts op de rijdag ook al een klusje doet. Heel eerlijk maar dan zou ik wel nadenken of ik ze nog wel over de vloer wil. Zo'n houding zou mij best storen.

Het hoeft niet zo te zijn maar ts ik wil je wel waarschuwen met een dergelijk zakelijke houding zoals hier wel wordt geadviseerd je ook wel een jezelf in je vingers kan snijden.
Ik zou gewoon het gesprek aangaan Is 2x per dag geen optie? Of misschien toch samen met iemand anders doen. Benzine kosten bespreken maar ook wasr ligt de verantwoording als er iets mis gaat

Nou voor mij is het juist andersom, TS moet maar blij zijn dat ze een lang week 4x per dag heen en weer rijden, 3 uur per dag aan werk en een enorme verantwoordelijkheid erbij krijgt en hoe durft ze hier iets voor te vragen.

Ik vind haar alles behalve een zakelijke houding hebben en zou eerder de eigenaren willen waarschuwen, als je zo weinig over hebt voor een betrouwbaar iemand die naast haar 40-urige werk week bereid is er voor te zorgen dat je geheel zorgeloos op vakantie kunt, kun je jezelf weleens in de vingers snijden en ben je haar straks kwijt.

Wie ga je dan wel regelen om voor een paar tientjes al dat werk voor je te doen?

Werkt 2 kanten op zo'n houding he, niet alleen de verzorgster is de gene die in d'r handjes moet wrijven voor een fijn paard in ruil voor klusjes, een eigenaar mag ook best in d'r handjes wrijven voor een goede en betrouwbare verzorgster. Elkaar op waarde schatten is wel belangrijk voor een goede verstandhouding zeg maar :)

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:21

ik zie het zo, als de eigenaar een andere oppas zou inhuren, zou ze veel meer kwijt zijn..

TS is een bekend en betrouwbaar figuur die de paarden en stallen kent en haar diensten al heeft bewezen. (eigenaren kunnen dus met een gerust hart weg en hoeven zich geen zorgen te maken, wat ik met een "vreemde" oppas dan al sneller zou hebben!)

Dat is TS toch wel die 150euro waard? Ik zou ook minstens 20euro/dag vragen, dan zit je nog onder de 10euro/uur werk, want ze heeft 3uur werk/dag aan alle klusjes.
Bijrijden is 1 ding, en leuk dat ze dat (al dan niet) gratis mag. Maar wil idd niet zeggen dat jij je tijd moet oppofferen om een ander zijn zaken te regelen terwijl hun in de zon gaan liggen.
TS haar regeling was om bijrijder te zijn. Niet om de stal te managen. En ja je kan dat zien als wederzijds iets, maar mag TS daarna dan méér ter compensatie?

TS mag idd blij zijn, dat ze deze kans krijgt, maar net zo goed moeten de eigenaren héél erg blij zijn dat ze iemand kennen die gerust alles opzij schuift om hun dieren en gehele boeltje te onderhouden.
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 04-03-22 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:23

Toen ik in januari ging verhuizen en we onze 3 honden en 3 katten 2 nachtjes in pension deden, waren we ruim 160 euro kwijt.

Daarvoor hebben mijn 3 katten in een ruimte gezeten, zijn ze gevoerd en hebben ze een aai over hun bol gehad.

De honden hebben in een grote ren gezeten, zijn gevoerd en hebben een aai over hun bol gehad.

Als je je dieren weg brengt naar een pension, dan ben je voor 8 dagen gewoon een enorme bak geld kwijt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:32

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die vinden dat Ts het maar gratis moet doen.

Als het enkel haar eigen bijrijd paard was en het ging om dagelijks een kleine moeite dan was het natuurlijk iets anders want ja ze rijd dat paard bij en daar mag idd ook wel eens iets extra tegenover staan.

Maar er hele week voor alle paarden, de afvalbakken etc zorgen, de verantwoordelijkheid en gewoon die 3 uur per dag (wat ik echt nog wel langer zie duren) waarschijnlijk komt het die week ook niet van rijden op haar verzorgpaarden dus)

Ik denk dat de mensen die vinden dat het gratis moet zelf vooral niet veel uit willen geven aan iemand en liever hebben dat wat dat betreft de verzorgers niet wijzer worden. Echt als iemand niet bereid zou zijn om een fatsoenlijk bedrag te betalen dan konden ze iemand anders zoeken. Kijken of dat lukt op korte termijn voor minder en met dezelfde verantwoordelijkheidsgevoel. Die eerst alles over de paarden moet leren nog. Want een wildvreemde zomaar op je erf en met je dieren aan de gang is ook heftig. En daar zal dus eerst ook tijd in moeten. Maar hey je kunt ook gewoon gebruik maken van de vertrouwde verzorger die altijd al gratis haar diensten aanbood om één van de paarden te verzorgen.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 04-03-22 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:35

Befunny even de 3 uur per week veranderen naar 3 uur per dag. Typfoutje :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:58

Oo ja typefout idd even aanpassen

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:15

Maar de mensen die hier zeggen dat het allemaal maar voor niks moet, werken die niet fulltime?
Ik houd al geen 3 uur per dag voor mezelf over...laat staan dat ik die uren dan als werkslaafje gratis voor een ander ga gebruiken?
Ja, wel als diezelfde mensen ook al onze dieren doen en dus 3 uur per dag voor mij komen werken een week lang. (en nee, het hoeft niet altijd helemaal in dezelfde verhouding. Maar verwachten dat de bijrijder wel even zo goed als gratis een week lang 3 uur per dag komt werken vind ik wel iets bijzonder). Maar goed, dat komt misschien ook omdat vrije uren voor mij heel spaarzaam en waardevol zijn, dus die laat ik niet graag door andere invullen die dan ook nog verwachten dat ik dat voor (bijna) niks zou doen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:20

Precies zoals hierboven beschreven. De spaarzame tijd die over is, vul ik graag zelf in. En niet gratis voor andere een hele week lang..
Een keer een dag is ook heel wat anders dan 8 dagen he!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:23

Als er hier iemand voor 150 euro wil oppassen op de boerderij met 5 paarden en 4 katten dan teken ik er voor!