Ze is alleen heel duidelijk als iets niet haar ding is. Zoals die kaptoom dus helaas.
Even een vraag aan degene die daar wel mee werken of andere botloze dingen. Hoe zorgen jullie dat ze niet gaan schuiven?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Die kaptoom hierboven ziet er goed uit, ik heb helaas er nog geen 1 gehad die op mijn paard stil blijft liggen. Misschien ligt dat aan haar hoofd dan?
Caaatje schreef:Mijn mening is hierin dat de enige mening die hierin er toe doet die van het paard is mits er eerlijke opvoeding, kwalitatieve hoofdstellen en bitten aan te pas komen...
Maar even voor alle mensen die hier over neuzen breken zitten te praten, wilt iemand daar eens een daadwerkelijk voorbeeld van aandragen? Ik ken talloze paarden met visuele schade van bitgebruik, ik ken er een aantal die dat van een bitloos hoofdstel hebben maar ik ben nog nooit een verhaal tegengekomen van gebroken neusbotten... Wel van blokkades in de bovenste halswervels, schuurplekken, te strak aangetrokken neusriemen,....
En eigenlijk vind ik dat ook niet relevant aangezien dit alleen voorkomt bij een niet passende optoming, ik denk dat we het er allemaal over akkoord zijn dat een niet passende optoming met een hoofdstel met bit ook vreselijke dingen kan aanrichten, net zoals met zadels, beenbescherming, halsters,...
fransje23 schreef:MyWishMax schreef:Die kaptoom hierboven ziet er goed uit, ik heb helaas er nog geen 1 gehad die op mijn paard stil blijft liggen. Misschien ligt dat aan haar hoofd dan?
Zou heel goed kunnen, heb hetbidee dat veel kaptoom toch qua pasvorm voor een meer barok paard gemaakt zijn. Heeft je paard misschien een wat smaller hoofd?
La Selle heeft een kaptoom die erg aanpasbaar is maar wel erg prijzig![]()
Elisa2, waarom zet je vraagtekens bij of het bitloos zou kunnen en waarom alleen bij een bepaald type paard . Heb je twijfels over de veiligheid?
Elisa2 schreef:Geen idee, ik heb niet genoeg ervaring met bitloze hoofdstellen om die vraag te beantwoorden.
Qua voorkeur paard, ik denk ook karakter afhankelijk..de paarden met wat extra karakter die vaak bij de profs staan en die als ze schrikken domme dingen kunnen doen bijvoorbeeld.
Daar staat veiligheid bij mij iig voorop.