Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eapy schreef:Heel veel sterkte TS. Klinkt als een vreselijke situatie.
Heel eerlijk zou ik achter de ramen gaan staan als het zou moeten, om voor €200 mijn shet bij een boer neer te zetten. Misschien is dat makkelijk praten... maar dat weet ik zeker.
poes schreef:De enige die ik hier als verantwoordelijke zie is idd TS zoals ze zelf aangeeft. Dat zij het geld niet kan of wil betalen ligt bij haar (nogmaals: ik zeg niet dat een mens niet in hele nare situaties kan terecht komen waar je van genoeg geld naar geen gaat).
Heel verdrietig. Ik snap dat je ze niet wil wegdoen maar ik vind het wel heftig dat twee dieren hiervoor mogelijk het leven gaan laten. Bij mij rijst dan toch de vraag: waarom was hier geen plan B voor? Je hoeft niet te antwoorden TS, eind van de dag blijven het jouw zaken en weten we wrs veel dingen niet.
Maar als het geld er is en nu niet wil gelegd worden, of als je eigenlijk al jaren wist dat je ze eigenlijk niet kon onderhouden, dan vind ik het wel wrang.
elnienjo schreef:De partner wordt nu wel heel negatief weggezet. Het is zijn geld wat naar 2 oude paarden zou moeten waar niks meer mee gedaan kan worden. Het zijn dure tijden. Hij heeft waarschijnlijk andere prioriteiten waaronder de energierekening, benzine, alles wat duurder wordt of gewoon z'n eigen hobby. En de schoonfamilie heeft je een gratis dienst geboden maar nu willen ze de ruimte voor hun eigen pony gebruiken. Heel legitiem. Maar ipv dankbaar te zijn voor de jaren dat je daar gratis mocht staan ben je nu boos op hen. Wellicht baalt je partner daar ook nog van dat de relatie met zijn familie daardoor nu verstoort is geraakt.
har166 schreef:elnienjo schreef:De partner wordt nu wel heel negatief weggezet. Het is zijn geld wat naar 2 oude paarden zou moeten waar niks meer mee gedaan kan worden. Het zijn dure tijden. Hij heeft waarschijnlijk andere prioriteiten waaronder de energierekening, benzine, alles wat duurder wordt of gewoon z'n eigen hobby. En de schoonfamilie heeft je een gratis dienst geboden maar nu willen ze de ruimte voor hun eigen pony gebruiken. Heel legitiem. Maar ipv dankbaar te zijn voor de jaren dat je daar gratis mocht staan ben je nu boos op hen. Wellicht baalt je partner daar ook nog van dat de relatie met zijn familie daardoor nu verstoort is geraakt.
Nee het is niet zijn geld. TS werkt, maar mag haar geld dus niet naar eigen inzicht besteden.
TS, ik denk dat het heel verstandig is om met iemand te gaan praten over jezelf. Wat JIJ wilt in het leven en wat JIJ verdient als mens zodat je ziet dat ook JIJ er toe doet, en dus niet afhankelijk hoeft te zijn van een ander. Deze situatie komt je relatie niet ten goede, maar ik vraag me af hoe gezond die relatie überhaupt is.
gillian schreef:Zal even wat meer uitleg geven.
Mijn paarden staan bij mijn schoonfamilie op de boerderij. Die eisen dat ik er een wegdoe.
Financieel en qua tijd redt ik het niet om ze in pension te zetten of een wei te huren.
De Fries verkoop ik niet. Gewoon niet. Geen discussie over mogelijk.
De Shet, zou nog naar een nieuw baasje kunnen, maar heel eerlijk, heb inmiddels een paar potentiële kopers gehad, maar met mijn eerlijke verhaal hoor ik niks meer. Of gratis weggeven omdat de aanschaf niet opgebracht kan worden..wat als mijn pony ziek wordt bij de nieuwe eigenaar?
Makkelijk gezegd, zoek een nieuwe baas..of ik moet liegen, gaan ze de handel in, wordt er nog mee gewerkt wat echt geen optie is..
Ik laat ze liever afspuiten dan dat ze de handel in gaan. Ga al te lang mee in paardenland om iedereen op z'n mooie blauwe ogen te geloven.