Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marus schreef:_San87_ schreef:Waarom moeten jouw wensen wijken/in de koelkast omwille van je dochter?
Dat is een goede.
Omdat ik mijn kinderen meer gun dan mijzelf
elizabeth85 schreef:Onze situatie is wel iets anders maar misschien heb je er wat aan.
Wij delen onze grote haflinger met elkaar. Toen ik haar net kocht schortte er nogal wat aan de opvoeding en no way dat ik daar de kinderen opzette. Nu rijden we er ondertussen allemaal op, ikzelf ( dressuur en buiten) dochter van 12 ( para ruiter, ze zit in een rolstoel en paardje is ondertussen prima op stem en zit te rijden) , zoontje van 11 ( heeft een beperking, loopt achter in ontwikkeling maar o was is pony voorzichtig met hem) en zoontje van 8. Mijn hart smelt als ik hem op de grote haflinger zie zitten en zodra het kan gaan ze samen op bixie wedstrijd. Klein mannetje, groot paard en wat doen ze het goed samen, ja ze probeert hem uit en soms gaan ze de hele bak door, maar ze is nooit gemeen en hij leert er rijden van. Mijn schoonzusje springt af en toe met haar. Ze past zich aan aan de ruiter . Ook qua tempo. Afgelopen week zat mijn dochter erop en ze was reuze fris, dus ik zei mijn zoontje dat hij eerst even aan de longe moest, maar toen was ze heel rustig en niet vooruit te branden...
Maar heel eerlijk: als we gaan verhuizen meer ruimte hebben komt er wel een pony bij. Je moet nu altijd delen en uiteindelijk laat ik de kinderen wel vaak voorgaan. Zeker nu ze al weer veel thuis zijn door de lockdown komt het vaak voor dat ze allemaal willen rijden en ik zelf er vaak niet aan toe kom. Nog niet eens perse om het formaat, maar als ik zelf naar les ga op zaterdag bijvoorbeeld kunnen de anderen niet rijden omdat ik haar ook nog een paar uur weide gun bijvoorbeeld. Of dan rijdt ik zelf maar even omdat de Kids ook nog graag willen en dat makkelijker.
19wendy80 schreef:Dat doen de meeste moeders/ouders lijkt mij.
Ik ook hoor, maar soms, heel soms mogen wij moeders ook even aan onszelf denken toch?
Als je in deze situatie iets meer voor jezelf kiest, zal je dochter echt niet de rest van haar leven met trauma's zitten
Dit topic alleen al laat zien dat je echt geen egoïstische moeder bent die altijd naar zichzelf kijkt en de wensen van haar kinderen voorbij loopt
Birgit01 schreef:Misschien is er wel iemand in de buurt waar ze een pony kan bijrijden. Ik woon in een uithoek van Nederland, maar ik zou daar zelf best blij mee zijn. Mijn dochter is 18 en studeert 3 uur van huis, dus ze doen nu vrij weinig, terwijl ze een jaar geleden nog fanatiek wedstrijden reden. Als er een klik was met een ruiter in de buurt, zou ik daar zeker voor open staan. Zelf 5 jaar gekozen voor 2 pony’s trouwens voor ons samen, maar ik heb een zwak voor connemara’s.
[ [url=m/02hb4F.png]Afbeelding[/url] ]
Stal_Fiore schreef:Neem een leuke haf. Ik wil graag een brave en mijn bijrijder houdt van crossen en springen.
We hebben het gevonden in mijn haffie.
1.48 hoog, passen er beide op, zelfs ik met mijn 1.82 m.
Ik
[ [url=m/sxCmHz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bijrijder
[ [url=m/7B6VOz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gooiske schreef:Even wat betreft pony tijd, het is idd leuker voor je dochter dat wanneer zij op wedstrijd gaat niet hoeft te rijden tegen alleen maar volwassenen, maar met of tegen leeftijdsgenoten.
Maar probleem met zo'n kleine pony is dat over het algemeen genomen op de kleine pony's vaak kinderen rijden van 6 tot ongeveer 10 jaar, het lijkt mij voor een 12 jarige ook niet leuk als je altijd alleen maar kinderen van rond de 8 jaar tegen komt op wedstrijd....dus daar is ook weer wat van te zeggen...
Maar nu bedenk ik mij ineens dat de KNHS toch bezig is met leeftijd gerelateerde wedstrijden, dat ze daar verandering in willen brengen dat het niet meer uit maakt of je nou op een grote of kleine pony rijd en dat je dan ook mag starten met een paard, of zit ik nu volledig mis?
Guinevere schreef:Wat een lieve mama ben jij.![]()
Wanneer is het tijd om lief voor jezelf te zijn? Dat is ook een belangrijke les om aan je dochter mee te geven. De wereld draait niet om haar; jij bent ook belangrijk, en meer dan alleen "mama van ..." Als een eigen paard jouw gelukkig maakt, dan profiteren jullie er allebei van.
Ze heeft ontzettend mazzel met haar 2 ponies en manege lessen. Ik was al dolblij dat ik 1x per week naar de manege mocht. Bij ponytijd denk ik vooral veel aan lol met je knol. Dat kan ze toch prima met deze? Voor wedstrijden zijn andere oplossingen te bedenken (pony inwisselen, verzorgpony, leasen, met manege pony, op jouw paard).
Jessix schreef:Paard kopen, in eerste instantie voor jezelf. Dochter is met een paar jaar toe aan een paard. Neem een brave alleskunner waar zij van kan leren. Verder heeft ze ook de pony’s nog.