20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Killed

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:00

Persoonlijk zou ik daar een €1000 voor over hebben

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:58

En TS, heb je contact gehad?

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:56

Ben ook benieuwd. :D

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 18:29

Hoi,
We zijn er nog niet uit. Mijn moeder heeft vanmiddag telefonisch contact gehad (ze woont 2,5 uur verderop inmiddels). Ze gunt hem een plekje op een stal waar hij veel buitenkomt en het liefst dag en nacht in de zomer. Dat verdient hij en zomers geniet hij het meest (ipv nu in de winter maar een paar uur per dag op de paddock en zomers hele dagen). Ook hoopt ze dat hij nog wat sport gaat lopen, daar blijft hij fris van in zijn hoofd en dat merkt ze aan het rijden. Ze gaf aan dat hij met mij plezier heeft en gunt het mij ook. Ik had al een heel overzicht qua stallen, maar sommige vallen hierbij af. Ze geeft ons de tijd en dan zien we verder. Ik houd jullie op de hoogte.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:31

spannend ts. nog niets over de prijs uitgesproken?
niet dat we dat hoeven te weten hoor, qua precieze bedrag

als ik het zo lees gunt ze je het echt, dan zou je ook zeggen een vriendenprijsje. helemaal als ze ook gaat aangeven waar hij wel en niet gestald mag gaan worden

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 18:38

Ok, ze wil nogal al wat als verkoopster.
Mag aannemen dat ze je na 2,5 jaar wel kan vertrouwen dat ook jij het beste voor het dier wil!

Vreemd dat ze niet kan/wil zeggen wat ze er voor hebben wil en hoeveel tijd heb jij nodig? Je rijdt hem toch al ruim 2 jaar?

Laat je niet gek maken door wat zij allemaal wil, jij koopt haar paardje over die zij na zoveel jaren trouwe dienst niet meer wil! De beste jaren van het diertje heeft zij met hem gehad. De DA kosten komen dan wel na hun 20ste jaar en die zijn van jou ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:39

Wanneer jij het dier koopt, ben jij de eigenaar en bepaal jij hoe of wat er met deze pony gebeurt. Waak daarvoor. Betrokkenheid is heel fijn, bemoeienis loopt meestal niet zo goed af.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:01

De verkoper gunt iedereen, inclusief het paard van alles, vraag me af hoeveel ze zichzelf (€) gunt...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:20

Wat spannend. Hier op bokt kan je ook veel tips krijgen over stallingen in je omgeving. Hopelijk zit er wat bij, 24/7 weidegang in de zomer en swinters overdag buiten zou toch wel moeten lukken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:25

neetoch schreef:
Niks. Zij willen er van af, pony wordt alleen maar ouder en gaat dingen mankeren. Ze zouden in hun vingers mogen knijpen dat jij dat op je wilt gaan nemen met pensioen erbij.

Dit dus!
Trap er niet in en hou voet bij stuk!

Echt, ik zeg 500 euro.
Hij gaat jou genoeg geld kosten.
Hij is oud!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:26

Jong paard kost ook geld...heel veel zelfs

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:28

Gini schreef:
Wanneer jij het dier koopt, ben jij de eigenaar en bepaal jij hoe of wat er met deze pony gebeurt. Waak daarvoor. Betrokkenheid is heel fijn, bemoeienis loopt meestal niet zo goed af.

Precies dit!!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 20:31

Ik vind een bedrag tussen de 500 en 1000 euro redelijk!
Zeker niet te veel betalen, want het paardje is oud en het wordt helaas alleen maar minder. Met geluk heb je er nog jaren plezier van, maar met deze leeftijd is het ook reëel om te bedenken dat het (snel) alleen maar minder wordt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:01

Ik zou toch eerst proberen een prijs te bepalen. Straks heb je het helemaal voor elkaar qua stalling, dan kan je wellicht ook moeilijker nog écht kritisch zijn over de prijs.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 21:03

Oke ik ga toch maar de reden bekend maken dat hij te koop staat, ik vind het namelijk wel een mooi iets, waarom ze eisen stelt.

Pony is al 19,5 jaar in het bezit van de familie. Die hebben ongeveer 22 sportpaarden/pony's en omdat de provincie Zuid-Holland de eisen qua paarden houden heeft aangepast, mochten ze nog 4 paarden houden. Dochter van de eigenaresse (die alle paarden rijd en op wedstrijden uitbrengt) heeft toen een nieuwe plek gekocht. Een hele mooie plek waar veel paarden gelukkig zijn, pony in kwestie en een aantal anderen zijn nog op oude locatie bij ouders gebleven en in de lease gegaan (ik liep daar al langer en zo mocht ik hem leasen).

Inmiddels is er ook asbest op het dak bij haar ouders en willen die echt nog maar 4 paarden houden. Alleen op de nieuwe plek zijn er wel voldoende boxen enz, maar kan zij de pony in kwestie niet bieden wat ik of een ander wel zou kunnen qua hoe hij gelukkig is. Ze gunt hem een plek waar hij veel buitenstaat en dat kan op haar nieuwe locatie niet de hele dag. Ja en hij is al 20, maar er kon ook een 7 jarige niet aarden op haar nieuwe plek en die is ook weggegaan.

Vandaar ook de eisen, anders kan ze hem net zo goed zelf houden ;) . Ze gunt hem het allerbeste!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:18

Mooi dus ze denkt aan het welzijn en aan haar eigen sportcarrière , dan mag dat in de prijs ook zeker tot uiting komen. Juist omdat je dus ook al jaren hebt betaald voor het rijden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:20

Ja eens. Het zou best raar zijn als ze nu veel vragen. Als je zo'n band hebt dan is een goed huis belangrijker dan geld

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 21:43

Wat een onzinnig verhaal, sorry hoor. Ze wil de pony gewoon verkopen en hoopt zo te lezen dat jij zo gek bent om haar probleem op te lossen en er het liefst nog een flink bedrag voor neer te tellen. Zo te lezen speelt ze namelijk flink in op jouw emoties met dit verhaal.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:07

Ik woon in Zuid-Holland maar voor zo ver ik weet zijn er helemaal geen eisen vanuit de provincie?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:22

600 euro zou netjes zijn of het paard gratis schenken.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:23

Kidde schreef:
Ik woon in Zuid-Holland maar voor zo ver ik weet zijn er helemaal geen eisen vanuit de provincie?

Gemeente Leidschendam-Voorburg heeft jaren geleden paardenstalling op boerderijen met agrarische bestemming verboden. Misschien heeft het daar mee te maken.

Ik ben benieuwd of ze nu niet het onderste uit de kan proberen te halen. Je voelt je straks zo vereerd, dat je niet meer durft te onderhandelen over de prijs.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:24

Kidde schreef:

Rondom Noordwijkerhout speelt wel het een en ander.

Maar voor zoveel paarden had je sowieso een vergunning nodig lijkt mij... en die situatie is juist voor iedereen zonder vergunning.

Kan zijn dat ze "illegaal" zo veel paarden had, en dus geen mest logboek bij had gehouden, stikstof bla bla. En nu de gemeente aan het controleren is moet er dus wel een hoop de schop op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:29

Volgens mij is het in ieder geval landelijk geregeld dat je tot vier paarden hobbyist bent. Met een vijfde erbij moet je je als bedrijf registreren en alles tot in de puntjes bijhouden voor de belastingdienst. Dus die ene pony die je op pensioen hebt lopen en je vier sportpaarden is er één teveel en kost je in verhouding heel veel geld vandaar dat dit dier blijkbaar ook al op een andere plek stond en als dat het verhaal er achter is dan is dat apart. Want je mag wel acht paarden hebben zolang je ze over twee locaties verdeeld (4+4 )of op een pensionstal hebt staan ben je geen prof. En dan is de reden van de verkoop eerder dat ze geld wil vangen nu het nog kan en geen maandelijkse lasten aan de pony meer heeft ( die misschien wel door de leasers werd betaald) .

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:31

Ik vind het raar dat zij de mogelijke stallen loopt af te wijzen terwijl als de pony eenmaal van jou is, heb jij het zeggen hoe wat en waar jij hem gaat stallen...

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:39

Als ze zulke eisen gaat stellen aan een evt koper, kan ze hem idd beter zelf houden... Snap dat ze het beste met het dier voor heeft maar hier heeft ze geen zeggenschap in. Ze moet blij zijn dat ze weet dat hij bij jou komt, en niet in de handel oid