Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cheyenne0252 schreef:plutolover schreef:Ik wil ind de zondag ochtende bij gaan pakken. Alleen is het laat licht.
gelukkig is de mijne wel nuchter
Zo vroeg ben ik nooit, er zijn nu geen wedstrijden bij die voetbal op zondag dus alles voor 12 uur is veilig. Vroeg zat
Cheyenne0252 schreef:Ik heb ook een Harry’s horse bustrens sweet iron, deze heeft ze nu drie keer In gehad en dat gaat steeds rustiger. Als met meer trainen blijkt dat het niets is ga ik verder kijken maar tot nu toe gaat het prima.
Wat betreft naar buiten gaan doe ik dit zelf. Met bit of met hengstenketting aangezien ik nu nog niet te vaak teveel druk op het bit wil hebben. Mijn stal zit ook aan een drukke weg maar we kunnen ook de wijk in via de het parkeerterrein van de voetbal naast ons. Dat heb ik nu 2x op zondag gedaan, lekker rustig. Kan ze op die manier aan alle indrukken wennen en dat ga ik dan uitbreiden.
XxLiEsJuHhxX schreef:Ik kom hier ook mee babbelen. Al ga ik niet onder het zadel maar voor de koets beleren. De basis dingetjes zijn denk ik toch aardig hetzelfde.
Ik zal mijn kleine man eventjes voor stellen.
Naam: Kalimotochoo Aka: Pip
Ras: Shetlander ruin
Ik moet hem nodig weer eens meten, de laatste keer dat ik hem gemeten heb was hij 1.05 mijn gevoel zegt dat hij nog wat de hoogte in gegaan is.
Ik heb eventjes geen recente foto van hem dus deze is van afgelope zomer.
[ [url=m/cXPb0E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat ik tot nu toe gedaan heb:
Grondwerk
hij heeft 3x Zijn tuigje op gehad
spelender wijs wat laten merken wat sturen is
en vorige week als nieuwe les: Mee naast de fiets.
Verkeersmak maak ik het liefst door op een oprit/T-splitsing te gaan staan. Ik hoop dan op veel verkeer op de weg waar wij niet staan. Dan steeds dichter bij de weg gaan staan. Mijn kwpn heb ik toen zij jong was deels van haar tractor angst af geholpen door haar als de tractor voorbij was om te draaien en erachteraan te gaan. Zo hebben ze het idee dat ze het enge weg jagen en ze het de baas zijn.
Verder ben ik gezegend met een pony nu die verkeersmak geboren lijkt. Helaas nog geen vrachtwagens of tractoren op ons rondje tegen gekomen dus daar weet ik nog niet hoe hij erop gaat reageren.
Hier in Frankrijk rijden ze vaak heel erg hard op de wegen hier in de buurt dus hopelijk gaat pip ook geen problemen geven met groot verkeer want we zullen veel over wegen moeten rijden als we zo ver zijn.
PerleB schreef:Mijn Secret merrie komt zondag naar binnen en vanaf dan start haar kleuteropleiding. Vanaf Maart gaat ze weg om zadelmak te maken dus dan heb ik drie maanden om longeren, bitje, bijzetteugels, longeersingeltje aan te leren. Lijkt me voldoende voor haar. Werd overigens wel tijd dat ze naar binnenkomt, luilekkerleven doet haar fysiek niet zo goed (is megavethehe) en ze krijgt wat praatjes. Dringend tijd dat ze getemd wordt
![]()
![]()
![]()
[ [url=m/IRlu1l.png]Afbeelding[/url] ]
plutolover schreef:ik ga zo alles bijlezen.
maar hoe pakken jullie verkeersmak maken aan? helaas ligt onze stal echt aan een drukke weg met weinig uitwijk mogelijkheden. Ik heb wel een keer een mini rondje gedaan maar echt fijn lopen vond ik het niet omdat mensen gewoon weinig rekening met je houden.. ondanks gele vest met jong paard in opleiding graag traag..
Zijn er ook bedrijven/mensen die paarden verkeersmak maken?
Ik zag een vraag over een bit. Ik denk dat ik de mijne zowel bitloos als aan bit laat wennen. Mijn voorkeur gaat uit naar een myler level 1. of ik laat na het wisselen/tandarts een bitfitter komen die ook hoofdstellen aanmeet (ondanks dat ze nog groeien)
zelf vind ik myler bij mijn oudere haf erg fijn die heb ik nu op myler level 2 watertrens.
loveslimpie schreef:@Kimvicious, heb je dat al vaker zo gedaan met een aquatrainer? Ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar de resultaten die je daarmee behaalt! Ik kom uit de hoek van de springpaarden waarbij er eigenlijk altijd (te) snel een zadel op gaat, om dan vanuit het rijden daarnaartoe te werken. Hoewel dat niet mijn methode is ben ik toch wel een beetje zoekende naar verschillende ideeen.
@Loyce_ Het longeren stelt hier nog niks voor, ik denk dat de meesten dit zullen scharen onder grondwerk. Het is wat mij betreft een makkelijke manier om commando's aan te leren en uit te breiden. Dit wissel ik dan af met grondwerk waarbij ze meelopen in mijn tempo. Dit wil ik binnenkort uitbreiden naar het lopen en vragen van stelling en buiging.
@Laura Dat is vervelend! Kan de oude stal niet snel gemaakt worden? Of zijn er meerdere redenen dat je zo ontevreden bent over de stal?
loyce_ schreef:Leuk zeg dit allemaal te lezen !
Ik zie dat veel al begonnen zijn met longeren. Hoevaak doen jullie dit ? Ik heb begrepen dat dit voor een jong paard belastend kan zijn om te lang en vaak te longeren