Maandag is de tandarts langs geweest. Ik merkte in de aanleuning dat hij ook dat hij wat kantelde en wat onrustig in zijn mond was, waardoor ik het niet helemaal vertrouwde. Ook als hij een appel kreeg kon hij deze amper weg krijgen. Zelf dacht ik aan wolfskiesjes, maar die bleken er al niet meer te zitten. Wel zat er een flinke ontsteking onder twee kiezen waardoor deze getrokken zijn.

Gisteren kwam de hoefsmid langs. Hij red zich altijd zelf dus ik had hem een berichtje gestuurd hoe het was gegaan. Ook hij vond hem erg braaf.

Het enige nadeel is momenteel dat hij niet in de kudde kan. Na zijn incident durf ik hem niet meer in de ruinenkudde te zetten en een andere kudde met een paar merrie's en één ruin heeft aangegeven dat ze liever geen nieuwe paarden in de kudde willen. Gelukkig is er een stalgenoot met een hele brave ruin die ik er wel bij mag proberen te zetten. We hebben ook recent geprobeerd om een ook net gecastreerde ruin er bij te zetten, maar deze heeft hem zo aangevallen dat we ze hijgend en zwetend uit elkaar hebben moeten halen.
Hier ging het nog goed, maar het andere paard bleef helaas maar doorhappen en hem aanvallen.

Op dit moment is er op stal geen kudde geschikt voor hem, en in combinatie met dat de paarden op stal momenteel naar mijn idee te weinig buiten komen, kan het zijn dat wij binnenkort wel gaan verhuizen naar een plekje waar er hopelijk wel een geschikte kudde voor hem is. Ik wil hem niet alleen houden want dat vind ik niet eerlijk tegenover hem.