Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joyce B schreef:En met een eigen paard draag je allerlei risico's die je niet hebt als je het paard van een ander mag gebruiken...
desi_verona"]
[quote="joyce B schreef:En met een eigen paard draag je allerlei risico's die je niet hebt als je het paard van een ander mag gebruiken...
djangogirl schreef:maar even on topic ik vind dat je niet hoeft te betalen want waarvoor vragen de eigenaars een bijrijder? omdat ze zelf neit kunnen (of geen zin hebben) en niet om geld te verdienen want
als paardeneigenaar moet je zelf alle kosten kunnen vergoeden en niet een paard nemen met het idee: dan zoek ik een bijrijdster die 50 per maand betaald en dan red ik het wel
ik kan het me opzich wel voorstellen dat mensen er geld voor vragen maar ik zou het zelf niet doen en ik betaal zelf ook niet.
djangogirl"]
[quote="desi_verona"][quote="joyce B schreef:En met een eigen paard draag je allerlei risico's die je niet hebt als je het paard van een ander mag gebruiken...
vikki schreef:en als ik iemand tref voor mijn paard die absoluut geen bijdrage zou willen leveren (en laten we even voor op stellen dat ik -tot nog toe- nog geen bijdrage heb gekregen van mijn bijrijdster) dan weet ik niet of ik zo iemand mijn paard wel waard vind...
Tessebes"]
[quote="vikki schreef:en als ik iemand tref voor mijn paard die absoluut geen bijdrage zou willen leveren (en laten we even voor op stellen dat ik -tot nog toe- nog geen bijdrage heb gekregen van mijn bijrijdster) dan weet ik niet of ik zo iemand mijn paard wel waard vind...
En Mariska, je helpt elkaar uit de brand dus waarom zou het mes dan niet ook aan 2 kanten snijden? Een bijrijdster betalen vind ik persoonlijk een beetje van de zotte want in 9 van de 10 situaties wordt het paard er niet direct beter van... betalen doe ik wel aan een instructrice of trainster... ik snap nog steeds niet dat mensen het idee van een bijdrage vreemd vinden... ik zie het nog steeds als een leuk extraatje voor het paard... en oh, mag ik vragen waar in Kudelstaart je woont? ik woon er sinds 10 daagjes ook
(moet alleen mijn profiel nog aanpassen...) en oh... lees ook mijn reactie op tessebes even, dan zie je hoe ik dat bedoelde.
Ik vind nog steeds dat iemand iets voor mijn paard over moet hebben... en natuurlijk hoef ik dat niet in de vorm van geld te zien (het is net hoe je het met alkaar afspreekt vind ik) maar als iemand mij het idee geeft er niets voor over te hebben dat ik dan vind dat dat niet de juiste persoon voor mijn paard is.
. Ik heb zelf een pony maar omdat ik die deel met mijn zusje heb ik in het weekend nog wel eens tijd over. Dan rijd ik op een andere pony en daar betaal ik niet voor. Ik verzorg die pony zoals ik ook voor mijn eigen pony zou zorgen. Niet minder en niet beter. Zo weet de eigenares wat ze aan mij heeft. Ik mest dus ook uit. Daarvoor reed ik ook gratis op een andere pony. Die mensen zijn blij dat ze iemand hebben die zo voor hun pony wil zorgen en hoeven daar dus geen geld voor. Als ik een bijrijder zou nemen zou ik daar ook heeb geld voor vragen tenzij ik er zelf niet meer op zou rijden en hem/haar eigenlijk wil wegdoen ofzoiets
. Bijvoorbeeld als ik uit mijn pony gegroeid zou zijn. (wat gelukkig niet kan met mijn mega E-pony
) Als ik dan ruzie zou krijgen met mijn bijrijder zou ik ook gelijk kunnen zeggen dat ik niet meer wil dat hij/zij komt zonder dat die persoon recht heeft om jou paard/pony nog een maand te rijden. vikki schreef:Ik snap nog steeds niet waarom jullie steeds met het idee op de proppen komen dat paardeneigenaars een bijdrage vragen omdat ze het anders niet zouden kunnen bekostigen...
djangogirl"]
[quote="desi_verona"][quote="joyce B schreef:En met een eigen paard draag je allerlei risico's die je niet hebt als je het paard van een ander mag gebruiken...
joyce B"]
[quote="djangogirl"][quote="desi_verona"]
[quote="joyce B schreef:En met een eigen paard draag je allerlei risico's die je niet hebt als je het paard van een ander mag gebruiken...