Klacht door onbekenden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:17

SVRL schreef:
Tatyana schreef:
Sorry hoor TS, maar je gaat hier wel heel erg tekeer. Ik denk ook dat je het veel te persoonlijk opneemt en dat zegt iets over jouw onzekerheid (in zijn totaliteit) en niet iets over mij of de melder.
Ik begrijp dat mensen liever anoniem melden dan een tirade van jou over zich heen te krijgen, gezien je reacties hier.

Als jouw paarden niks tekort komen en het goed hebben, maak je dan niet zo druk! Plaats hier anders eens foto's van de huidige situatie, misschien kunnen wij dan begrijpen waarom dit is gebeurt of jou sterken in jouw mening dat er niets aan de hand is.

De politie heeft bevestigd dat er niets aan de hand is, heb de mening van bokt niet nodig.

Dan moet je geen topic openen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:27

LWDaisy schreef:
Ik zou véél liever hebben dat iemand mij persoonlijk om uitleg komt vragen, dan kan ik uitleggen wat er aan de hand is, wat paarden kunnen hebben, wat paarden nodig hebben, wat de wet hierin voorschrijft, ...

Dan moet je wel net steeds de eigenaar tegen zien te komen.
Soms lukt dat gewoon niet en dan is een melding doen geen onlogische stap.
De onwetende mens gaat er dan ook vanuit dat een organisatie als de DB precies weet hoe men paarden hoort te houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:31

SVRL schreef:
bigone schreef:
Een klacht indienen tegen diegene die in principe het beste met je dieren voorheeft ? Nu snap ik echt wel waarom mensen je niet rechtstreeks aanspreken, tjemig wat ben jij een hittepetit.

Nogmaals, ik kan niet tegen onrecht. Wie mij onterecht beschuldigd, kan dit soort reactie van mij krijgen.

Misschien ook iets verder kijken dan je neus lang is en niet alles op jezelf betrekken, het feit dat je je da al hebt gebeld, op hoge poten waarschijnlijk omdat er iemand zou komen om je paardjes te controleren geeft aan dat je toch niet zo zeker van je zaak was. Waarom zou je anders je da bellen voor bevestiging dat ze het goed hebben. Een melding over dieren is nooit een aanval maar een zorg naar dieren.
Je zegt dat ze op een oud voetbalveld staan, besef je wel dat daar altijd heel veel meststoffen en andere zaken op word gestrooid om het gras groen en goed groeiend te houden, een hb shet heeft daar echt niets op te zoeken.[/quote]

Dat veld werd al meer als 10 jaar niet meer gebruikt om op te voetballen en was een complete wildernis toe ik het 4 jaar geleden aangeboden kreeg. Niks teveel aan meststoffen dus.
En wat ben jij een gemeen mens zeg.[/quote]
Mensen die mij kennen zeggen meestal dat ik erg eigenwijs ben , gemeen nog niet gehoord de laatste 60 jaar. Je geeft zelf aan dat wanneer er gevoetbald word dat je de paarden verplaatst dan is mijn opmerking dus niet zo vreemd. Daarnaast zeg je ook dat ze onbeperkt te eten hebben. En je shet heeft chronisch HB , imo niet te rijmen. Maar misschien eens kijken of het niet ergens anders aan ligt dat je pony elke keer Hb is. En daarmee beschuldig ik je nergens van want die dieren in je profiel zijn er prima uit maar je reageert gewoon zwaar over the top.
Wat ik het ergste vind is zelf geen melding doen wanneer je iets ziet bij een dier waar zeker naar gekeken zou moeten worden, dat vind ik schandalig . Met deze instelling kun je dierenleed niet uitbannen .
Je dieren staan vrij openbaar dus hang geplastificeerde kaarten met VRIENDELIJKE uitleg op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:33

Ooit bij een wei in Nederland zo'n geestig bordje gezien met 1 foto van een shet met de tekst, ik Ben 30+ zie er daarom te mager uit, maar ik word goed verzorgd, dus politie bellen is niet nodig.". Vond ik hilarisch en heel slim.

Tja TS laat los. Gevalletje van pech gehad en liep goed af.

Lios

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:35

Ik ben in het dagelijks leven heel onzeker, heb moeite met sociale contacten, kan geen conflict hanteren en ben als de dood dat iemand boos wordt of agressief als ik iets zeg wat ze niet bevalt. Ik zou dus al niet graag iemand persoonlijk aanspreken als ik denk dat hun dieren worden verwaarloosd. Als ze dat echt zijn (verwaarloosd dus), zijn de eigenaren meestal ook niet echt lieverdjes. En als ik dan lees hoe de OP hier reageert op zo'n melding, dan sterkt mij dat alleen maar in mijn mening om nooit en te nimmer persoonlijk op iemand af te stappen. Dus ja, ik zou ook anoniem een melding maken, want ik wil niet dierenleed laten door gaan. En als dan later blijkt dat er niks aan de hand is, nou, mooi. Liever een keer teveel melden dan te weinig. Maar nogmaals, bij zo'n heethoofd als de OP zou ik nooit aan de deur durven komen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:44

SVRL schreef:
Politie is net geweest en gaat de klacht seponeren. Bij nieuwe klachten komen ze ook niet meer controleren, omdat ik perfect in orde ben met alles.

Ik wil niet vervelend doen, maar ik werk bij de NVWA en weet van mijn collega's van de dierenpolitie dat ze weldegelijk de verplichting hebben om meldingen op te pakken, ondanks dat bij een eerdere inspectie alles in orde was. Zeker als er in de toekomst meerdere meldingen op hetzelfde adres komen.
En nee, dat hoeft helemaal niet gegrond te zijn, maar dan komen ze gewoon even polshoogte nemen en dat is dan dat.

Dan kan je je er vast op voorbereiden. ;)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:50

Liesje1611 schreef:
SVRL schreef:
Politie is net geweest en gaat de klacht seponeren. Bij nieuwe klachten komen ze ook niet meer controleren, omdat ik perfect in orde ben met alles.

Ik wil niet vervelend doen, maar ik werk bij de NVWA en weet van mijn collega's van de dierenpolitie dat ze weldegelijk de verplichting hebben om meldingen op te pakken, ondanks dat bij een eerdere inspectie alles in orde was. Zeker als er in de toekomst meerdere meldingen op hetzelfde adres komen.
En nee, dat hoeft helemaal niet gegrond te zijn, maar dan komen ze gewoon even polshoogte nemen en dat is dan dat.

dan weet je ook dat meldingen van landbouwhuisdieren altijd naar de nvwa doorgezet moeten worden en niet door de dierenpolitie opgepakt zouden worden.

verder is er idd een verplichting om alle meldingen op te volgen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:52

sporten schreef:
Je mag iedereen persoonlijk aanspreken, maar het getuig van weinig lef als je anoniem gaat klagen bij een instantie

Mooi in theorie, maar als ik al zie hoe TS hier al tekeergaat, hoe denk je dat dat er dan uit zou zien als een persoon op TS afstapt: "Mevrouw, kan het zijn dat je paardjes geen droge plek hebben om te liggen."
Mensen kunnen zeer slecht tegen alles wat ook maar lijkt op kritiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:08

Liesje1611 schreef:
SVRL schreef:

Mijn schoonzus is politie agente, heb haar ondertussen gesproken. De persoon van de dierenpolitie zet in het dossier dat mijn paarden wel droge plekken hebben en kan bij verdere klachten via de dierenbescherming wel degelijk beslissen om die nieuwe klachten te seponeren. Alleen als iemand rechtstreeks naar de politie zou stappen, staan ze hier terug op de stoep, maar aangezien hier alles in orde is, zal de rechtbank die dan seponeren. Als ze het zo ver drijven, kan het niet meer anoniem gebeuren en kan ik zeker de klager aanklagen voor laster en eerroof.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:14

Maar ts, kun je iets met de relativerende uitspraken in dit topic?
Of blijf je zitten in je boosheid?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:21

NenaC schreef:
Liesje1611 schreef:

dan weet je ook dat meldingen van landbouwhuisdieren altijd naar de nvwa doorgezet moeten worden en niet door de dierenpolitie opgepakt zouden worden.

verder is er idd een verplichting om alle meldingen op te volgen.

Zeker wel, particuliere paardenhouders is een takenpakket van de LID. :j

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:40

Lios schreef:
Ik ben in het dagelijks leven heel onzeker, heb moeite met sociale contacten, kan geen conflict hanteren en ben als de dood dat iemand boos wordt of agressief als ik iets zeg wat ze niet bevalt. Ik zou dus al niet graag iemand persoonlijk aanspreken als ik denk dat hun dieren worden verwaarloosd. Als ze dat echt zijn (verwaarloosd dus), zijn de eigenaren meestal ook niet echt lieverdjes. En als ik dan lees hoe de OP hier reageert op zo'n melding, dan sterkt mij dat alleen maar in mijn mening om nooit en te nimmer persoonlijk op iemand af te stappen. Dus ja, ik zou ook anoniem een melding maken, want ik wil niet dierenleed laten door gaan. En als dan later blijkt dat er niks aan de hand is, nou, mooi. Liever een keer teveel melden dan te weinig. Maar nogmaals, bij zo'n heethoofd als de OP zou ik nooit aan de deur durven komen.

Ik hoop dat de meeste mensen gewoon vriendelijk zijn en het netjes uitleggen als iemand bij hun aan de deur staat die twijfelt aan de welzijn van de paarden/dieren, maar helaas zullen er ook genoeg mensen zijn die agressief reageren. Het is tegenwoordig heel normaal dat je om het minst geringste in elkaar geslagen word of erger :n ik ben niet zo snel onder de indruk maar ik zou het niet opzoeken en zou ook officiële melding maken. En als er niks aan de hand is dan is dat toch helemaal prima :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:22

SVRL schreef:
daffodil schreef:
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Het is toch juist goed dat er gekeken wordt? En je kunt toch makkelijk laten zien/uitleggen dat ze het prima hebben? Ik snap niet zo goed waarom je gelijk in je wiek geschoten bent.

Als je je niet schuldig voelt of bent, hoef je ook niet in de verdediging is mijn beleving. Dan leg je gewoon uit dat het anders in elkaar steekt dan dat het blijkbaar voor een buitenstaander lijkt.

Ik voel me helemaal niet schuldig, kan alleen niet tegen onrecht en deze klacht is gewoon onrecht. Zelfs mijn dierenarts, waar ik vanmorgen contact met had, vindt dit een onterechte klacht.

Onrecht? Er zijn heel wat andere dingen die onder de noemer onrecht vallen en dit is er volgens mij zeker geen van! Je reageert echt erg overdreven naar mijn mening (en blijkbaar ook volgens anderen hier). De klacht is onterecht, geen onrecht. Dat is een wel erg zware term voor het maken van een melding door iemand, waarna je controle hebt gehad en dan bevestigd werd dat er niks aan de hand is... ik zie je hierboven ook zaken als laster en eerroof bespreken, doe even rustig aan. Dit is geen laster noch eerroof. Eerroof, eer tegenover wie? Denk je dat de hele wereld nu weet dat er melding tegen je gemaakt is? Niemand behalve jij, de instanties en de melder weten dat. Even kalmeren denk ik, probeer het in het juiste perspectief te blijven zien.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 18-02-20 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:26

8nnemiek schreef:
sporten schreef:
Mensen dit is echt Nederland, bemoeien met andermans dieren omdat ze denken het beter te weten.

Ja echt belachelijk, dat mensen actie ondernemen als ze denken dat een dier in nood is :roll:

Nou inderdaad, kan je beter in een Zuid Europees land wonen, daar kan je gewoon ongestoord je dieren weg laten kwijnen, zonder dat iemand zich daar druk over maakt. Stukken beter!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:43

MirandaFuego schreef:
Tigra_ schreef:

Ik snap echt niet waarom mensen zo'n lange tenen hebben. Ik dacht dat we hier allemaal dierenliefhebbers zijn die het beste voor hebben met dieren. Maar op het moment dat er iemand twijfelt en actie onderneemt moet die zich niet bemoeien? Sorry je moet blij zijn dat mensen tenminste actie ondernemen dan hier hun beklag gaan doen op een forum omdat hun ego onderuit gehaald wordt omdat iemand twijfelt aan de situatie en niet eens aan jouw als persoon. Gek hoor dat mensen elkaar niet meer persoonlijk kunnen aanspreken. Je krijgt gelijk de wind van voren hoe ze het in hun hoofd te halen jouw manier van handelen in twijfel te trekken.

Wat een ego's zitten hier zeg. |o

Je moet niet vergeten dat een heleboel van die meldingen gewoon mensen zijn die een ander dwars willen liggen..
Dat gebeurt vaker dan je denkt.

En wat ik zelf wel frustrerend vond, is dat de dierenbescherming voor ons werd gebeld, (dat vond ik verder geen probleem, ze staan er bij mij super bij) terwijl naast ons de paarden de hele winter in de stal stonden opgesloten zonder eruit te komen.
Dus dat er echte gevallen van verwaarlozing niet gezien worden snap ik wel.

En wat dan nog? Als je alles op orde hebt en steeds dezelfde mensen maken een melding gaan ze dat echt wel verder onderzoeken waar dat vandaan komt. Beter 10 keer teveel controleren dan 1x te weinig of te laat.
Ik snap echt niet dat je als dierenliefhebber daar een probleem mee kan hebben. Tuurlijk is het onverwacht maar boos is echt wel een totaal verkeerde reactie als je om dieren in het algemeen geeft.
Maar helaas wel een beetje de norm om vooral niet om je heen te kijken en niet te bemoeien. Ik zou blij zijn dat er wel mensen opletten wie weet ligt je paard een keer doodziek in de wei dan is het toch te hopen dat er mensen dat opmerken en actie ondernemen. En die ene keer "ongemak" neem je dan wel voor lief.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:08

TS, ik snap dat je je aangevallen voelt, ik snap dat je in je eer gekrenkt bent, maar een klacht wegens laster en eerroof lijken mij ook wat ver gaan. Dit zou enkel terecht zijn als dezelfde persoon steeds opnieuw een melding van verwaarlozing/mishandeling zou maken, maar dat is hier niet het geval.

Ikzelf ben ook iemand die zich stoort aan klachten van het type wereldverbeteraar zonder enige kennis van zaken. I feel you. Maar laat het los, je maakt je er écht veel te druk in. Veel drukker dan degene die deze klacht heeft ingediend. Degene die dit gedaan heeft, zal het met de beste bedoelingen gedaan hebben (daar ga ik toch van uit), en ik snap dat je het irritant vind, maar laat het niet verder gaan dan dat. Daar heb je helemaal niks aan. Kost jou energie die het niet waard is, niet in deze situatie met een éénmalige melding.

Leven en laten leven.

Pas als dit verder blijft gaan, als deze persoon telkens opnieuw melding zou maken, zou ik verdere stappen overwegen. Maar dat is nu helemaal niet aan de orde lijkt mij.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:41

Maartje1990 schreef:
Joh je spoort echt niet ts... een klacht willen indienen tegen degene die een melding heeft gemaakt 8)7 wat klink jij als een naar persoon. Ben blij dat iemand zich er om bekommert.

Nou inderdaad..
Iemand willen aanklagen voor laster en eerroof? :roll:
Mijn hemel zeg, wat heb jij (TS) een zwaar leven op deze manier.. :n

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:55

Pindabear schreef:
Lios schreef:

Ik hoop dat de meeste mensen gewoon vriendelijk zijn en het netjes uitleggen als iemand bij hun aan de deur staat die twijfelt aan de welzijn van de paarden/dieren, maar helaas zullen er ook genoeg mensen zijn die agressief reageren. Het is tegenwoordig heel normaal dat je om het minst geringste in elkaar geslagen word of erger :n ik ben niet zo snel onder de indruk maar ik zou het niet opzoeken en zou ook officiële melding maken. En als er niks aan de hand is dan is dat toch helemaal prima :)

Ik zou dan denk ik toch liever de dieren politie aan mijn deur hebben. Ik heb helemaal geen zin om een vreemde voorbijganger uitleg te geven over mijn dieren. Ik zou wel netjes blijven hoor, maar je wel direct zeggen dat ik je geen uitleg verschuldigd ben en je vragen direct mijn erf weer te verlaten. Dus liever een melding.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:58

Ik ben benieuwd hoe je reageert als 1 van je paarden ongewenst gedrag vertoont. Reageer je dan ook zo overtrokken, TS?

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:14

Jessix schreef:
Pindabear schreef:

Ik zou dan denk ik toch liever de dieren politie aan mijn deur hebben. Ik heb helemaal geen zin om een vreemde voorbijganger uitleg te geven over mijn dieren. Ik zou wel netjes blijven hoor, maar je wel direct zeggen dat ik je geen uitleg verschuldigd ben en je vragen direct mijn erf weer te verlaten. Dus liever een melding.

Precies óók daarom zou ik een melding doen bij de dierenpolitie. Mensen zijn ook inderdaad niet verplicht om een voorbijganger iets uit te leggen over hun dieren. Ik snap wel dat als de dierenpolitie aan de deur zou staan dat het niet leuk is maar als het allemaal in orde is met de beestjes dan lijkt mij dat er niks aan de hand is. Gewoon weer blij verder gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:30

Jolien87 schreef:
Ik ben benieuwd hoe je reageert als 1 van je paarden ongewenst gedrag vertoont. Reageer je dan ook zo overtrokken, TS?

Nouja....wat is dit nou weer voor een rare vraag?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:52

pinto_1 schreef:
Maar ts, kun je iets met de relativerende uitspraken in dit topic?
Of blijf je zitten in je boosheid?

Maar hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik lees berichten waaruit ik opmaak dat TS erg kwaad geworden is. Is die kwaadheid nu wat weggeebt? En zo ja, kan je nu iets met de boodschap die verschillende bokkers je geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:55

safina schreef:
Jolien87 schreef:

Nouja....wat is dit nou weer voor een rare vraag?

Geeft niet Safina. Je hebt nu eenmaal mensen die denken dat iemand zoals ik, die het principe oog om oog, tand om tand als levensmotto heeft naar mensen toe, ook wel een heel naar mens bij haar dieren is. Laat dat nu een foute redenering zijn. Mijn dieren zijn me heilig, ben met hen een echte softi. Mensen daarentegen hebben al te veel met mij gesold. Als ik daardoor een naar mens geworden ben, hoedzo. Ben liever iemand waarvoor mensen oppassen en die gemeden wordt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-20 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:56

Je loopt richting huis, ruikt iets geks bij de buren en belt aan; niemand doet open. Je belt de brandweer voor de zekerheid, want stel je voor dat het een gevaarlijke stof is.
De brandweer rijdt met sirenes naar de woning, en constateert dat er niets aan de hand is. Waarschijnlijk komt de lucht gewoon uit het riool.
Moet de buurman zich dan ook aangevallen voelen omdat jij voor niets belt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:57

Bubblewrap schreef:
Je loopt richting huis, ruikt iets geks bij de buren en belt aan; niemand doet open. Je belt de brandweer voor de zekerheid, want stel je voor dat het een gevaarlijke stof is.
De brandweer rijdt met sirenes naar de woning, en constateert dat er niets aan de hand is. Waarschijnlijk komt de lucht gewoon uit het riool.
Moet de buurman zich dan ook aangevallen voelen omdat jij voor niets belt?

Iets met appelen en peren vergelijken...