Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aqua8horse schreef:Ik denk dat de paarden die getraind worden juist WEL in de houding lopen die in de dressuur gewenst is!
cornelie schreef:Nog een kleine off topic aanvulling op het zadel. Naar achteren leggen is prima maar let wel even op de lengte van de rug. Het zadel mag niet dragen achter de laatste wervel. Dit is heel simpel te controleren. Vanaf de buik de laatste wervel opzoeken en deze volgen tot aan de ruggegraat. Daarachter mag het zadel niet meer dragen. Op stal is bv een paard met een korte rug maar de ruiter heeft wel een 18 inch zadel nodig. Dit zadel is nu zo gevuld dat het laatste stuk niet meer draagt.
Billy"]
[quote="cornelie schreef:Nog een kleine off topic aanvulling op het zadel. Naar achteren leggen is prima maar let wel even op de lengte van de rug. Het zadel mag niet dragen achter de laatste wervel. Dit is heel simpel te controleren. Vanaf de buik de laatste wervel opzoeken en deze volgen tot aan de ruggegraat. Daarachter mag het zadel niet meer dragen. Op stal is bv een paard met een korte rug maar de ruiter heeft wel een 18 inch zadel nodig. Dit zadel is nu zo gevuld dat het laatste stuk niet meer draagt.
Aqua8horse"].
[quote="gomir schreef:Dat probeer ik dus al het halve topic te vragen![]()
als ik mijn springzadel daar leg wordt het iig helemaal niets
)Citaat:Een zadel moet er natuurlijk wel juist op gebouwd zijn , een zadel dat netjes passend is gemaakt op een bepaalde plek van de rug , kun je niet met die pasvorm ineens 5 cm naar achteren leggen , dan klopt het niet meer....
cornelie schreef:Nog een kleine off topic aanvulling op het zadel. Naar achteren leggen is prima maar let wel even op de lengte van de rug. Het zadel mag niet dragen achter de laatste wervel. Dit is heel simpel te controleren. Vanaf de buik de laatste wervel opzoeken en deze volgen tot aan de ruggegraat. Daarachter mag het zadel niet meer dragen. Op stal is bv een paard met een korte rug maar de ruiter heeft wel een 18 inch zadel nodig. Dit zadel is nu zo gevuld dat het laatste stuk niet meer draagt.
russel schreef:Ook ik vind het jammer dat er niet met foto's toch meer uitleg wordt gegeven aan de methode. Als ik lees dat het plaatje voor de jury er anders uit ziet, dus minder scoort, gaan bij mij de vraagtekens. Hoe dan anders, zit je anders?, handen anders? Heb dus geen idee.
Aqua8horse schreef:Ja, inderdaad het is een peoepie dat vindt Sanne toch ook?
Ben je inmiddels al weer wat van je indrukken-vermoeidheid en je spierpijn van het ijshockey kwijt?
Zep schreef:Ik vind het namelijk helemaal niet zo moeilijk en bijna ongeloofwaardig wat jij nastreeft, ik streef namelijk in essentie hetzelfde na. Ik denk dus dat je het 'spannender' omschrijft dan het in werkelijkheid is, en dat beeld verandert eigenlijk weinig na het lezen van het verslag van Kim.