Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Shenavallie schreef:TS, ik heb het hele topic niet gelezen en weet daardoor niet of het al genoemd is. Kun je je paard die dag/avond/nacht op stal zetten met het licht en een radio aan? Lekker veel hooi geven en zelf regelmatig gaan kijken (of gewoon op stal overnachten, eventueel met een paar anderen).
superpony schreef:TS is dat dan ook onderling en met de stalhoudster geregeld?
Als ik in pension zou staan, zou ik toch wel willen weten hoe en wat. Ook als de stalhoudster er niet is, moet zij het regelen en aangeven hoe het die avond geregeld is.
Ik vind het echt 10x niks dat pensionners zelf van alles gaan regelen, rond gaan lopen, gaan voeren etc.
En als er wel pensionklanten zijn die iets gaan doen omdat de stalhoudster er niet is, zou ik dat ook willen weten, want vaak kan je niet op mensen vertrouwen dat die er dan echt zijn, doen wat ze beloven etc.
24/7 buiten en samen gaat vaak wel goed. Is de omheining goed? Horen ze nu al knallen?
Ik sluit zoals gezegd alleen de track af, zodat ze niet naar achter kunnen waar ik ze niet kan zien, dichterbij een woonwijk komen en elkaar kwijt kunnen raken.
Ze kunnen rond de stal lopen en in de bak. Heb er maar eentje net 2 maanden die weleens reageert op geluiden. Maar hoop dat ze nu al merkt dat de rest rustig blijft.
Gini schreef:Nala schreef:Maar ik zal ze wel even voor 00:00 de voerbeurt geven en blijf samen met mijn beste vriendin van 22:00 tot 01:30 op stal.
Oh leuk, lekker borrelen op stal. Chipsje mee, cava'tje dabei, heerlijk!
Astorga schreef:Gini schreef:Oh leuk, lekker borrelen op stal. Chipsje mee, cava'tje dabei, heerlijk!
Ik zie hier meerdere alcoholsuggesties voorbij komen. Toch zou ik adviseren dat minstens één van de aanwezigen volledig BOB is. Zodat diegene ook in nuchtere toestand kan handelen en evt voertuig oid kan besturen, mocht dat nodig zijn.
Seltje schreef:Hier geeft de pensionhouder een feestje voor de klanten bij haar huis, elk jaar. Niet alle eigenaren zijn er dan, maar wie wilt heeft dus de kans om oud en nieuw samen met de paarden te vieren, hierdoor is er altijd controle en het is reuze gezellig. Meestal vier ik daar mee, dit jaar hoogzwanger dus ik vier in mijn eigen bedje.
Nu is in België al het vuurwerk compleet verboden dit jaar. Ik ben benieuwd of die regel gevolgd gaat worden, zoja, happy me! (kan ik tenminste wat normaal slapen)
Selka schreef:Astorga schreef:Ik zie hier meerdere alcoholsuggesties voorbij komen. Toch zou ik adviseren dat minstens één van de aanwezigen volledig BOB is. Zodat diegene ook in nuchtere toestand kan handelen en evt voertuig oid kan besturen, mocht dat nodig zijn.
Niet erg reëel ben ik bang. Tenminste ik kan mij niet voorstellen dat iedereen met paarden aan huis altijd een BOB heeft. Of wie dan ook met verplichtingen (kinderen/dieren/mantelzorgers ).
Ik zeg TS neem een fles Champagne mee. Cava kan écht niet met O&N
beatje schreef:Toch vind ik dat niet helemaal waar dat je niks kan.Als je op tijd ingrijpt kan ik de kudde aardig rustig terug krijgen. Ik voer altijd zelf en ze kennen mij dan ook door en door.Als ze eens schrikken en beginnen te sjezen dan helpt mijn stem ze wel richting mij te krijgen en meestal komen ze dan briezend in mijn buurt hangen.Ze hebben toch wel het idee dat ik het oplos.
Het is juist daarom dat ik ze met Oud en Nieuw niet aan een ander over zou laten,ze gaan veel beter op mij reageren als dat 1 van mijn pension mensen er zouden staan. Bij andere hoef je je namelijk niet te gedragen hoor ik wel eens als een ander een voerbeurt over neemt
Seltje schreef:Hier geeft de pensionhouder een feestje voor de klanten bij haar huis, elk jaar. Niet alle eigenaren zijn er dan, maar wie wilt heeft dus de kans om oud en nieuw samen met de paarden te vieren, hierdoor is er altijd controle en het is reuze gezellig. Meestal vier ik daar mee, dit jaar hoogzwanger dus ik vier in mijn eigen bedje.
Nu is in België al het vuurwerk compleet verboden dit jaar. Ik ben benieuwd of die regel gevolgd gaat worden, zoja, happy me! (kan ik tenminste wat normaal slapen)